• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт примішення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м.Чернівці

Завершена

5 540 256.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 701.28 UAH
Період оскарження: 17.04.2020 17:26 - 28.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо кількості аналогічних договорів

Номер: 639170f2133d444a8a735ae92f2a2a1d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-010708-b.b3
Назва: Щодо кількості аналогічних договорів
Вимога:
Відповідно до розділу 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», пункту 3.2. Додатку № 1 до Тендерної документації від потенційного учасника торгів вимагається: «3.2. Копії аналогічних договорів відповідно до вимог п. 3.1. (не менше 3-х трьох).» На нашу думку і на думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, рішення якої були нами детально вивчені, Ваша вимога щодо кількості аналогічних договорів є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, в яких таких договорів є лише один, і не може застосовуватися як кваліфікаційний критерій щодо Учасника даної закупівлі. Дана вимога різко скорочує число потенційних учасників, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації потенційних учасників. Це, в свою чергу, є порушенням одного з основоположних принципів публічних закупівель, прописаних в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципу недискримінації учасників. Також Вами грубо порушені вимоги частини третьої статті 5 ( Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників) та вимоги частини четвертої статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.) З метою усунення вищевикладених порушень, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» та прибрати вимогу щодо кількості аналогічних договорів зі складу Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» у порядку, передбаченому Законом.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог до учасників та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону). Стосовно вищезазначеного питання повідомляємо, що згідно Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону» Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). По суті скарги повідомляємо наступне, що Замовником під час формування та оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт, дотримано загальні вимоги Закону, у відповідності до вимог ст. 22 Закону встановлено кваліфікаційні критерії та інші вимоги з урахуванням положень ст. 16 Закону, зокрема Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Також під час формування Тендерної документації з урахуванням предмету закупівлі, керуючись ч. 3 ст. 22 Закону (Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити) з метою підтвердження якості та відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД. Звертаємо увагу, що у зв’язку з тим, що ч. 1 ст. 16 Закону передбачено загальна вимога до аналогічних договорів, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Більше того, і іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України дефініція поняття «аналогічний договір» не встановлена. Отже, перелік та зміст документів, щодо відповідності Учасника вищезазначеному кваліфікаційному критерію визначається замовником. Зазначена вимога потребує більш конкретизації, як приклад щодо аналогії предмету договору, що є аналогією? Аналогічний договір за результатами процедури відкритих торгів або аналогічний договір укладений з Нашою установою? Крім того, керуючись вищезазначеною вимогою, будь який договір наданий учасником щодо виконання будівельних робіт або постачання електричної енергії відповідав цієї вимоги згідно ст. 16 Закону. Відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів забезпечують ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів. На підставі викладеного з метою дотримання вимог ст. 16 Закону, прийнято рішення про конкретизацію кваліфікаційного критерію щодо виконання аналогічного договору за предметом та строком (вартість договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі). Вищезазначена вимога є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі робіт, для отримання більш гарантій щодо належного досвіду виконання своїх зобов’язань у майбутньому, з необхідним досвідом та вмінням організації будівельного процесу. Наголошуємо, що вимога про надання аналогічних договорів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість та досвід гарантовано виконувати роботи, що є предметом зазначеної закупівлі. Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо необхідної кількості працівників

Номер: de3a7e925db54684a6060ddb55e8a256
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-010708-b.a2
Назва: Щодо необхідної кількості працівників
Вимога:
Згідно розділу 2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Додатку № 1 до Тендерної документації від потенційного учасника торгів вимагається: « Довідка, що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для виконання робіт за Договором про закупівлю, вказати ПІБ, посади, досвід роботи всіх службових, посадових та ін.(найманих) працівників, які будуть задіяні для виконання робіт, в тому числі відповідно до особливих вимог до учасників, зазначених в Додатку № 5. Загальна кількість працівників – не менше 20 осіб, з яких основний інженерно-технічний персонал – не менше 2 осіб.» На нашу думку і на думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, рішення якої були нами детально вивчені, Ваша вимога щодо кількості працівників та ще й конкретних спеціальностей є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів господарювання, в яких таких працівників немає, і не може застосовуватися як кваліфікаційний критерій щодо Учасника даної закупівлі. Дана вимога різко скорочує число потенційних учасників, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації потенційних учасників. На підставі яких нормативних документів Вами була обрана саме така кількість працівників і саме таких спеціальностей? Необхідна кількість працівників відповідних спеціальностей, їх кваліфікація (розряд), кількість людино- та машино-годин, необхідних їм для виконання зазначених в технічному завданні робіт тощо, передбачається в кошторисній документації по даному об’єкту, яку потенційний учасник тільки має готувати і може суттєво відрізнятися у різних суб’єктів господарювання. Суб’єкт господарювання, який в змозі залучити сучасну прогресивну техніку і обладнання, різко скорочує необхідність у залученні такої кількості працівників. Але так, як вимогами тендерної документації передбачено, що такі працівники мають бути, він вимушений, уже, так як в довідці він має зазначати працівників, які на день подання тендерної пропозиції прийняті на роботу і за яких він вимушений платити податки (не малі податки), такий суб’єкт буде нести збитки, незалежно від того, чи виграє він дану закупівлю взагалі. Крім того, Ви вимушуєте суб’єктів господарювання наймати працівників, які в принципі ніяких робіт на об’єкті виконувати не будуть, або уже заздалегідь ставите такого суб’єкта в положення, в якому у нього просто не залишається шансів на перемогу у суб’єкта господарювання, в якого можливо немає досвіду, є маса незавершених об’єктів будівництва, маса судових справ щодо якості та строків виконання робіт тощо, але є саме така кількість працівників і саме таких спеціальностей. Перераховане вище є порушенням одного з основоположних принципів публічних закупівель, прописаних в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципу недискримінації учасників. Також Вами грубо порушені вимоги частини третьої статті 5 ( Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників) та частини четвертої статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.) Крім того, в розділі 6 Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» зазначено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції оригінали документів у скановому вигляді, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - ліцензія на провадження певного виду діяльності необхідного для виконання даних робіт.» Тобто, потенційний учасник має надати ліцензію на провадження певного виду діяльності, а отже, якщо така ліцензія в потенційного учасника наявна, то відповідно ним, потенційний учасником, дотримуються ліцензійні вимоги, в тому числі і щодо наявності необхідної кількості фахівців, зі спеціальними знаннями і досвідом, здатних виконати зазначені в Ліцензії роботи. З метою усунення вищевикладених порушень, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» та прибрати вимогу щодо необхідної кількості працівників відповідних спеціальностей зі складу Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» у порядку, передбаченому Законом та замінити її вимогою до потенційного Учасника, подати довідку про підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у відповідності до свого штатного розкладу, кошторисної документації по даному об'єкту, особистого планування робіт тощо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог до учасників та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону). Стосовно вищезазначеного питання повідомляємо, що згідно Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону» Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). По суті скарги повідомляємо наступне, що Замовником під час формування та оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт, дотримано загальні вимоги Закону, у відповідності до вимог ст. 22 Закону встановлено кваліфікаційні критерії та інші вимоги з урахуванням положень ст. 16 Закону, зокрема Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Також під час формування Тендерної документації з урахуванням предмету закупівлі, керуючись ч. 2 ст. 22 Закону (Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити) з метою підтвердження якості та відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД. Звертаємо увагу, що у зв’язку з тим, що абз. 2 ч. 2 ст. 16 Закону передбачено загальна вимога щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вищезазначена вимога є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі робіт, з урахуванням технічного завдання обсягу робіт та виробничої потреби, для отримання більш гарантій щодо належного досвіду виконання своїх зобов’язань та вмінням організації будівельного процесу. Надання у складі пропозиції інформації про наявність директора, бухгалтера та/або особи уповноваженої на підпис документів, на думку Замовника не в повній мірі підтверджує відповідність кваліфікаційним критеріям згідно умов Тендерної документації та можливість виконання робіт згідно діючих стандартів та у встановлені договором строки. Наголошуємо, що вимога про надання відомостей про наявність працівників не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість та досвід гарантовано виконувати роботи, що є предметом зазначеної закупівлі. Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників, як приклад: місце реєстрації учасників, конкретна матеріальна технічна база, посади працівників та їх стать. З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо граничної вартості аналогічного договору

Номер: a4b8ac76f9e649cca54dd0b308716676
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-17-010708-b.c1
Назва: Щодо граничної вартості аналогічного договору
Вимога:
Згідно розділу 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку № 1 до Тендерної документації від потенційного учасника торгів вимагається: «Довідка у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, які є аналогічними за наступними критеріями: - за предметом закупівлі (будівництво, капітальний ремонт або реконструкція будівель та споруд із виконанням загальнобудівельних робіт, внутрішньо-оздовлювальних робіт, влаштування внутрішніх мереж, тощо); - за істотними умовами договору (вартість договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі); - період виконання аналогічних договорів 2018-2019 роки, на суму не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі… …3.2. Копії аналогічних договорів відповідно до вимог п. 3.1. (не менше 3-х трьох). 3.3. Документальне підтвердженням виконання аналогічних договорів (листи-відгуки, довідки) від замовників таких договорів щодо належного виконання з боку Учасника зобов’язань за цими договорами та копіями довідок про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), копіями актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2В).» На нашу думку і на думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, рішення якої були нами детально вивчені, Ваша вимога щодо вартості аналогічного договору є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, в яких таких договорів немає, і не може застосовуватися як кваліфікаційний критерій щодо Учасника даної закупівлі. Дана вимога різко скорочує число потенційних учасників, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації потенційних учасників. Так, навіть маючи належну кваліфікацію та необхідний досвід виконання таких робіт і маючи в своєму активі масу виконаних аналогічних договорів, потенційний Учасник не може взяти участь в закупівлі лише тому, що у нього немає аналогічного договору, вартість якого становить не менше 50% від очікуваної вартості даної закупівлі. В той же час, потенційний Учасник, який за період з 2018-2019 року виконав лише один такий договір за рік, але на необхідну суму, має явні переваги в дані закупівлі. Це, в свою чергу, є порушенням одного з основоположних принципів публічних закупівель, прописаних в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципу недискримінації учасників. Також Вами грубо порушені вимоги частини третьої статті 5 ( Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників) та вимоги частини четвертої статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.) З метою усунення вищевикладених порушень, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» та прибрати вимогу щодо граничної вартості аналогічного договору зі складу Тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт приміщення КНП "Міська дитяча поліклініка" по пр-ту Незалежності, 109 в м. Чернівці, за кодом ДК 021: 2015: 45453000-7: Капітальний ремонт і реставрація» у порядку, передбаченому Законом.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказані питання на предмет можливих порушень щодо встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог до учасників та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону). Стосовно вищезазначеного питання повідомляємо, що згідно Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону» Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). По суті скарги повідомляємо наступне, що Замовником під час формування та оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт, дотримано загальні вимоги Закону, у відповідності до вимог ст. 22 Закону встановлено кваліфікаційні критерії та інші вимоги з урахуванням положень ст. 16 Закону, зокрема Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Також під час формування Тендерної документації з урахуванням предмету закупівлі, керуючись ч. 3 ст. 22 Закону (Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити) з метою підтвердження якості та відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам згідно Додатку № 1 до ТД. Звертаємо увагу, що у зв’язку з тим, що ч. 1 ст. 16 Закону передбачено загальна вимога до аналогічних договорів, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Більше того, і іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України дефініція поняття «аналогічний договір» не встановлена. Отже, перелік та зміст документів, щодо відповідності Учасника вищезазначеному кваліфікаційному критерію визначається замовником. Зазначена вимога потребує більш конкретизації, як приклад щодо аналогії предмету договору, що є аналогією? Аналогічний договір за результатами процедури відкритих торгів або аналогічний договір укладений з Нашою установою? Крім того, керуючись вищезазначеною вимогою, будь який договір наданий учасником щодо виконання будівельних робіт або постачання електричної енергії відповідав цієї вимоги згідно ст. 16 Закону. Відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів забезпечують ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів. На підставі викладеного з метою дотримання вимог ст. 16 Закону, прийнято рішення про конкретизацію кваліфікаційного критерію щодо виконання аналогічного договору за предметом та строком (вартість договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі). Вищезазначена вимога є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі робіт, для отримання більш гарантій щодо належного досвіду виконання своїх зобов’язань у майбутньому, з необхідним досвідом та вмінням організації будівельного процесу. Наголошуємо, що вимога про надання аналогічних договорів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість та досвід гарантовано виконувати роботи, що є предметом зазначеної закупівлі. Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
Статус вимоги: Відхилено