• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Електрична енергія

Завершена

2 270 494.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 704.95 UAH
Період оскарження: 15.04.2020 16:57 - 07.05.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення принципів публічних закупівель

Номер: 5cf90f6bbc5e43afb30c9c89b6dcb975
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-003720-a.c2
Назва: Порушення принципів публічних закупівель
Вимога:
Шановний Замовнику! При здійсненні закупівель замовники повинні дотримуватися принципів публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням; вільного переміщення товарів; свободи надання послуг. Крім того резиденти та нерезиденти всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель, при цьому Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю та не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення шляхом внесення змін до Документації в цій частині. У наявній тендерній документації порушений принцип проведення публічнх закупівель, а саме принцип недискримінації учасників. Отже така вимога, як «наявность в учасника власного окремого структурного підрозділу або власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) в межах Львівської області з додатковим додаванням договору оренди чи іншого документу, який підтверджує право користування таким приміщенням та виключити вимогу про обов’язковість функціонування колл-центру в автоматичному режимі» значною мірою обмежує можливість потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі, оскільки є дискримінаційною, та створює суб’єктивні та штучні обмеження, що дозволяють стверджувати, що тендерна документація сформована для певного участника під якого були виписані умови тендерної документації, які є дискримінаційними по відношенню до інших учасників в тому числі й до нашого підприємтсва. Таким чином, це є прямим порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищенаведене, просимо видалити вимоги, щодо наявності в учасника власного окремого структурного підрозділу або власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) в межах Львівської області з додатковим додаванням договору оренди чи іншого документу, який підтверджує право користування таким приміщенням та виключити вимогу про обов’язковість функціонування колл-центру в автоматичному режимі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, дякуємо за ваше звернення. Ознайомившись з Вашою вимогою UA-2020-04-15-003720-a.c2, розміщеною в межах процедури закупівлі Електричної енергії UA-2020-04-15-003720-a, дозвольте звернути Вашу увагу на наступне. У відповідності до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцязнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Львівської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає. У випадку виникнення додаткових питань, просимо звертатися шляхом подання запитань до процедури закупівлі через майданчик публічних закупівель або шляхом звернення до посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з Учасниками (торгів) у відповідності до контактної інформації, вказаної у Тендерній документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2020 19:02
Вимога
Вирішена

Підтвердження НКРЕКП про отримання звітності

Номер: 20923bd081cb4c8894c9b861645145bb
Ідентифікатор запиту: UA-2020-04-15-003720-a.a1
Назва: Підтвердження НКРЕКП про отримання звітності
Вимога:
Шановний замовнику. У тендерній документації вимагається : 5.1. Реєстри надання компенсації споживачам протягом останніх 12 місяців, за формою встановленою Додатком 4 до «Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання», затвердженим Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375, які подавались учасником в електронному вигляді до НКРЕКП на адресу: sqr@nerc.gov.ua щомісяця накопичувальним підсумком протягом 20 днів після завершення звітного місяця. 5.2.Інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 6 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 р., яка була подана НКРЕКП з дотриманням встановлених термінів (за підсумками 2019 року) та оприлюднена на сайті Учасника на виконання вказаної постанови НКРЕКП. 5.3. Звіту за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 4-й квартал 2019 року; Крім того, Замовник на підтвердження подання інформації та звітності, що вказані у пунктах 5.1-5.3. вимагає надати довідку від НКРЕКП або її територіальних підрозділів про отримання вказаної звітності. На нашу думку, вимога про підтвердження отримання вищевказаної звітності, суттєво порушує наші прав та обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь у закупівлі. Відповідно підпункту 7 пункту 2.2 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу ліцензіат зобов’язаний надавати до НКРЕКП документи (їх копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП. Звертаємо Вашу увагу, що за недотримання ліцензійних умов постачання електричної енергії, за результатами планових або позапланових перевірок, на порушників накладається штраф. Інформація про його накладення оприлюднюється у формі постанови на офіційному сайті НКРЕКП протягом одного дня з прийняття такого рішення. Тому, перевірити дотримання ліцензійних умов з постачання електричної енергії в частині подання звідності Замовник може самостійно на стадії кваліфікації учасників на офіційному сайті НКРЕКП, шляхом встановлення відсутності або наявності рішень щодо учасника, пропозиція якого розглядається, рішення про порушення вимог підпункту 7 пункту 2.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Тому, на нашу думку, отримання НКРЕКП звітності від учасника не потребує підтвердження і порушує права учасника на участь у закупівлі. Просимо розглянути наше звернення та внести зміни до тендерної документації. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, дякуємо за ваше звернення. Ознайомившись з Вашою вимогою UA-2020-04-15-003720-a.a1, розміщеною в межах процедури закупівлі Електричної енергії UA-2020-04-15-003720-a, з метою створення добросовісної конкуренції серед учасників, а також забезпечення максимальної ефективності проведення закупівлі, внесено зміни до Додатку 4 Тендерної документації та викладено такий в новій редакції. У випадку виникнення додаткових питань, просимо звертатися шляхом подання запитань до процедури закупівлі через майданчик публічних закупівель або шляхом звернення до посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з Учасниками (торгів) у відповідності до контактної інформації, вказаної у Тендерній документації.
Статус вимоги: Задоволено