-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
35810000 – 5 Індивідуальне обмундирування (Шолом протиударний із забралом)
Завершена
9 080 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 400.00 UAH
Період оскарження:
25.03.2020 15:47 - 22.04.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
Щодо пояснень
Номер:
6e98a1de562946b8b14dadda6b010e7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-25-003016-b.b2
Назва:
Щодо пояснень
Вимога:
Вимога про пояснення щодо причин відмови Учаснику в участі в аукціоні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до Замовника.pdf 30.04.2020 17:50
Дата подачі:
30.04.2020 17:51
Вимога
Відхилено
Щодо невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства.
Номер:
e6afd6ee2c3643c2b3ac40c12ce17c40
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-25-003016-b.c1
Назва:
Щодо невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства.
Вимога:
1)
В п. 1 Розділу IV. «Подання та розкриття тендерної пропозиції», вказано, що «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 26.04.2020 року, до 17:00».
26.04.2020 року припадає на вихідний (неділя) день.
Ч. 5. статті 254 Цивільного кодексу України передбачено, що «Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день».
В п. 2 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Замовником вказано, «Якщо в Учасників процедури закупівлі виникають питання, що не висвітлені в тендерній документації, то під час вирішення останніх тендерний комітет та Учасники процедури закупівлі керуються чинними законодавством України».
Таким чином, виходячи з приписів Цивільного кодексу України та п. 2 Розділу V. Тендерної документації Замовника – Кінцевий строк подання тендерних пропозицій є перший за неділею 26.04.2020 року робочий день, а саме 27.04.2020 року.
Але при цьому не зрозуміло, чи 27.04.2020 року (першого за неділею 26.04.2020 року робочого дня) подання тендерної пропозиції також можливе до 17:00.
Враховуючи зазначене, з метою уникнення неоднозначності в тлумаченні Кінцевого строку подання тендерних пропозицій просимо Вас внести зміни до тендерної документації та вказати: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 27.04.2020 року, до 17:00» і подовжити кінцевий строк подання тендерних пропозицій на 20 днів.
2)
Відповідно до п.п. 2.4. п. 2 Таблиці 3, Додатку № 2 до Тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), від Учасника вимагається надати «Копію технічних умов на товар (ТУ) (обов’язково мають міститись розділи: загальні положення, технічні характеристики, гарантійні зобов’язання, маркування та пакування товару)».
Таку вимогу до структури Технічних умов вважаємо такою, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам з наступних підстав:
Розробку технічних умов регламентує ДСТУ – Н 1.3:2015 “Національна стандартизація. Настанова. Технічні умови України. Настанови щодо розробляння” та СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 (Технічні умови України. НАСТАНОВИ ЩОДО ТИПОВОЇ ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОЗНАЧЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА НАДАННЯ ЧИННОСТІ). В них викладені вимоги до правил побудови розділів, викладення інформації, погодження та затвердження ТУ.
Крім того, в даний час в Україні діють такі основоположні документи, що встановлюють правила розробки, узгодження та реєстрації технічних умов:
– ДСТУ 1.1:2015 (ISO/IEC Guide 2:2004, MOD) „Національна стандартизація. Стандартизація та суміжні види діяльності. Словник термінів; ”;
– ДСТУ 1.5:2015 Національна стандартизація. Правила розроблення, викладення та оформлення національних нормативних документів;
– ДСТУ-Н 4486:2005 „Система конструкторської документації. Настанови щодо типової побудови технічних умов”;
– ГОСТ 2.105-96 ЕСКД Общие требования к текстовим документам (ЄКСД. Загальні вимоги до текстових документів)
– ГОСТ 2503-90 ЕСКД.Правила внесения изменеий (ЄСКД. Правила внесення змін)
– СОУ КЗПС 74.9-02568182-002:2014 Головний фонд технічних умов України та база даних„ Технічні умови України ”
– СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності.
У вказаних нормативно-правових актах не передбачено, що технічні умови на товар (ТУ) обов’язково мають міститись розділи: загальні положення, технічні характеристики, гарантійні зобов’язання, маркування та пакування товару.
Таким чином, наявність саме такої структури Технічних умов:
– Не відповідає вимогам чинних нормативних актів які регламентують побудову ТУ та викладення в них інформації;
– не впливає на відповідність Товару вимогам СОУ 78-41-014:2004 «Шоломи протиударні. Загальні технічні умови» (п. 2 Загальних відомостей про предмет закупівлі Додатку 2 до Документації).
Враховуючи зазначене, п.п. 2.4. п. 2 Таблиці 3, Додатку № 2 до Тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)викласти у наступній редакції :
«2.4. копія технічних умов на Товар (ТУ), зареєстрованих у встановленому чинним законодавством порядку;» і подовжити кінцевий строк подання тендерних пропозицій на 20 днів.
3)
Відповідно до п.п 2.7, п. 2 Таблиці 3, Додатку № 2 до Тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), від Учасника вимагається надати копію «ліцензії, виданої МВС на провадження діяльності з виробництва спеціальних засобів індивідуального захисту та/або їх продаж. За відсутності ліцензії МВС на виробництво та/або продаж спеціальних засобів індивідуального захисту, Учасник повинен надати договір комерційної концесії з підприємством-виробником спеціальних засобів індивідуального захисту (строк дії якого охоплює весь 2020 рік), що має ліцензію на провадження такої діяльності, відповідно до якого праводілець надає право користувачу, з метою просування товару, використовувати власну документацію, у тому числі ліцензію, а також копію самої ліцензії, чинної на дату подачі тендерної пропозиції. У зазначеному договорі також в обов’язковому порядку має зазначатись, що товар повинен відповідати технічній та іншій документації ліцензованого виробника, його торгівельній марці, зберігатися та реалізовуватися з приміщень зберігання (складів) такого виробника, з урахуванням вимог ліцензійних умов щодо провадження даної діяльності».
Але Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» містить вичерпний перелік видів діяльності, які підлягають ліцензуванню в Україні діяльність по виробництву.
Виробництво шоломів протиударних із забралом не міститься в переліку, наведеному в ст. 7 зазначеного Закону, тому не підлягає ліцензуванню.
В п. 11 ст. 7 застосовано терміни «спеціальні засоби» та окремо «індивідуального захисту».
«Положенням про порядок продажу, придбання, реєстрації, обліку і застосування спеціальних засобів самооборони, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1993 р. № 706 віднесено: упаковки з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії (газові балончики); газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6,8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії (п. 2 Постанови).Інших нормативно-правових актів, які регулюють поняття «спеціальні засоби» та окремо «індивідуального захисту» немає.
Таким чином під «спеціальними засобами» та окремо «індивідуального захисту» розуміються «спеціальні засоби, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії» та окремо «індивідуального захисту, активної оборони», а саме: упаковки з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії (газові балончики); газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6,8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії (п. 2 Постанови).
Отже, включення до тендерної документації вимоги про підтвердження наявності ліцензії на виготовлення продукції, що не потребує ліцензування, суперечить вимогам доброчесності, а також діючому законодавству України.
Враховуючи зазначене, просимо привести Тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства та регуляторних актів Кабінету Міністрів України, а саме: виключити вимогу щодо надання ліцензії, виданої МВС на провадження діяльності з виробництва спеціальних засобів індивідуального захисту та/або їх продаж і подовжити кінцевий строк подання тендерних пропозицій на 20 днів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.04.2020 13:54
Вирішення:
Шановний учаснику, доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
1) Відповідно до частини першої статті 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) встановлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про закупівлю, в даному випадку, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію – не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.
Замовником було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, так очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну (для товарів і послуг) – 133 тисячам євро.
Період подачі тендерних пропозицій по даній процедурі закупівлі становить з 25.03. по 26.04.2020 рік. З огляду на вищезазначене, замовником не було порушено вимоги Закону, так як термін подачі пропозицій складає 32 дні. В свою чергу учасник має право подавати тендерні пропозиції протягом всього строку подання пропозицій, а не тільки в кінцевий термін подачі пропозицій, який визначений тендерною документацією.
Варто також зауважити, що відповідно до статті 251 Цивільного кодексу України: “Строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.”. У зв’язку з цим, період подачі тендерних пропозицій учасником не є дією чи подією, яка має юридичне значення, так як жодних правовідносин між замовником та учасником в даний період не виникає.
2) Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України “Про стандартизацію” національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Тобто, виробник продукції може нехтувати правилами, встановленими державними стандартами, та не керуватися ними. Тому замовник для впевненості в безпечності та якості продукції, яка виготовляється вимагає, щоб технічні умови обов’язково містили таку інформацію: загальні положення, технічні характеристики, гарантійні зобов’язання, маркування та пакування товару.
Тим паче, що згідно з чинними стандартами України, які регламентують та встановлюють правила розробки, узгодження та реєстрації технічних умов на виріб, матеріал, речовину тощо, а саме: ДСТУ 1.1:2015 (ISO/IEC Guide 2:2004, MOD) „Національна стандартизація. Стандартизація та суміжні види діяльності. Словник термінів”; ДСТУ 1.5:2015 Національна стандартизація. Правила розроблення, викладення та оформлення національних нормативних документів; ДСТУ-Н 4486:2005 „Система конструкторської документації. Настанови щодо типової побудови технічних умов”; СОУ КЗПС 74.9-02568182-002:2014 Головний фонд технічних умов України та база даних„ Технічні умови України ”; СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 „Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності” технічні умови мають містити цю інформацію:
реквізити виробника;
опис продукції;
призначення продукції;
асортимент, марки, артикули, моделі, типи і ін .;
код ДКПП продукції;
короткий опис технологічного процесу виготовлення виробу (або рецептура і технологічна інструкція – для харчової продукції);
перелік технічних характеристик;
порядок і умови приймання продукції ВТК підприємства;
методи й засоби заводського приймального контролю;
вимоги до упаковки (способи упаковки, пакувальний матеріал, перелік вкладених документів та ін.);
вимоги до транспортування;
умови зберігання;
вимоги безпеки при виготовленні і експлуатації;
умови експлуатації;
терміни гарантії;
перелік організацій, з якими обов’язково узгоджуються технічні умови.
Таким чином, Замовник не вимагає наявності в технічних умовах інформації, яка не регламентована Державними стандартами України.
Крім того, відповідно до вищезазначених стандартів технічні умови розроблюються за рішенням розробника та (або) виробника продукції або на вимогу замовника (споживача) продукції. Тобто, замовник має право вимагати від виробника продукції наявності в технічних умовах інформації, яка буде слугувати доказовою базою безпечності та якості продукції, що закуповується.
3) Відповідно до Постанови Кабінет Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва та ремонту вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівлі вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу» від 02.12.2015 року до засобів індивідуального захисту включені шоломи (Додаток 13 до Ліцензійних умов (доповнено згідно з Постановою КМ № 554 від 26.06.2019)).
Крім того, згідно з Рішенням від 01.10.2019 №14050-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель аналогічна скарга не була задоволена.
Виходячи із вищенаведеного, було прийнято рішення відхилити дану вимогу.
Статус вимоги:
Відхилено