• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-16 Золотоноша - Черкаси - Сміла - Умань на ділянці км 83+700 – км 89+700, Черкаська область

Завершена

123 268 067.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 232 680.67 UAH
Період оскарження: 10.03.2020 17:17 - 05.04.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 3d2f20f57b3a44bca54765e80cd5c4a0
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-10-001142-c.b2
Назва: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
В умовах тендерної документації чітко вказано, що «Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення І, ІІ чи ІІІ категорії». При цьому в додатку № 2.7 перераховано основні (ключові) види робіт/послуг, зокрема: • Влаштування поновленого захисного шару залізобетонних прогонових конструкцій • Установлення опор з металевих труб вагою до 0,25 т • Установлення світлодіодних світильників • Улаштування водоскидних споруд із проїзної частини Включення даних видів робіт до переліку «основних», враховуючи обов’язкову вимогу їх виконання саме на автомобільних дорогах І, ІІ чи ІІІ категорії, вважаємо дискримінаційною умовою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі. У відповіді на вимогу UA-2020-03-10-001142-c.b1, Вами зазначено наступне: Будівництво автомобільних доріг загального користування виконується у відповідності до вимог ДБН В.2.3-4:2015. В розділі «Сфера застосування» вищезазначеного ДБН вказано: «Норми не поширюються на відомчі (технологічні) автомобільні дороги, вулиці і дороги міст та інших населених пунктів, автомобільні дороги на приватних територіях та тимчасові (об’їзні) дороги. Роботи з будівництва, на об’єктах в межах міст та інших населених пунктів виконуються у відповідності вимог ДБН В.2.3-5:2018, в розділі «Сфера застосування» якого вказано: «Ці будівельні норми встановлюють вимоги на проектування та будівництво вулиць і доріг населених пунктів. Ці будівельні норми не поширюються на автомобільні дороги загального користування, відомчі (технологічні) автомобільні дороги та автомобільні дороги на приватних територіях». Звертаємо Вашу увагу, що вимоги як ДБН В.2.3-5:2018, так і ДБН В.2.3-4:2015 ґрунтуються на конкретних вимогах ДБН по конкретним видам робіт, а саме: • Влаштування поновленого захисного шару залізобетонних прогонових конструкцій - ДБН В.2.3-22:2009 Мости та труби. Правила проектування • Установлення опор з металевих труб вагою до 0,25 т – ДБН В.2.6-163:2010 Сталеві конструкції. Норми проектування, виготовлення і монтажу. • Установлення світлодіодних світильників – ДБН В2.5.-25.2006 Природне і штучне освітлення • Улаштування водоскидних споруд із проїзної частини – ДБН В.2.5-75-2013 Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. Наголошуємо, що у вимогах вищенаведених ДБН по даним видам робіт, як і по іншим видам робіт, перерахованих в тендерній документації, не згадується про жодну різницю щодо виконання цих робіт на дорогах І, ІІ чи ІІІ категорії або на вулицях населених пунктів. Виконання конкретних видів робіт регулюється конкретними Державними будівельними нормами відповідно до технології. Учасники, які мають значний досвід виконання робіт на вулицях населених пунктів з дотриманням вимог вищеперерахованих Державних будівельних норм по конкретним видам робіт, свідомо чи несвідомо обмежені Замовником в участі в торгах, що прямо порушує частину 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В зв’язку з вищенаведеним, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію таким чином, щоб конкретні види робіт підтверджувалися їх фактичним виконанням з дотриманням відповідних будівельних норм по конкретним позиціям в незалежності від місця їх виконання – на автомобільних дорогах загального користування державного та місцевого значення всіх категорій або на вулицях населених пунктів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Статтею 21 Закону України «Про транспорт» ( далі- Закон № 232/94) визначено, що Єдину транспортну систему України становлять: - транспорт загального користування (залізничний, морський, річковий, автомобільний і авіаційний, а також міський електротранспорт, у тому числі метрополітен); - промисловий залізничний транспорт; - відомчий транспорт; - трубопровідний транспорт; - шляхи сполучення загального користування. Згідно ст.4 Закону України «Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період» (далі- Закон № 194-XIV), підготовка єдиної транспортної системи України до функціонування в особливий період здійснюється в мирний час у рамках народногосподарських програм, у тому числі довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки галузей народного господарства, безпосередньо пов'язаних з розвитком вантажних і пасажирських перевезень, підвищенням ефективності роботи транспортних засобів, впровадженням раціональних схем вантажопотоків, розвитком комунікацій, посиленням координації функціонування транспорту. Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів не є автомобільними дорогами загального користування ( шляхами сполучення загального користування) тому не є складовою Єдиної транспортної системи України.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 834a9d3e2626453b942258c5724e4193
Ідентифікатор запиту: UA-2020-03-10-001142-c.b1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Вивчивши тендерну документацію по даній закупівлі, повідомляємо Вас, що вона містить вимоги, що порушують частину 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1. Умовами документації встановлені неправомірні та дискримінаційні вимоги щодо розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей, які обмежують участь у закупівлі компаній, які планують використовувати мобільні асфальтобетонні заводи. П. 20.8.2 ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» не передбачено, що відстань транспортування асфальтобетонних сумішей потрібно обраховувати від фактичного місцезнаходження АБЗ на момент подання Пропозиції, а саме така умова прописана в тендерній документації. Наше підприємство має кілька мобільних сучасних асфальтобетонних заводів, які ми плануємо перемістити в разі потреби до місця укладання асфальтобетонних сумішей. Але, здійснювати таке перебазування до перемоги у торгах та укладання договору економічно недоцільно і необґрунтовано. В зв’язку з вищенаведеним, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію, якими передбачити використання мобільних асфальтобетонних заводів для виконання робіт по даній закупівлі. Зазначаємо, що значна кількість Служб автомобільних доріг в інших областях в умовах тендерних документацій прямо прописують можливість використання мобільного заводу і зазначають, що у разі такого використання майбутнє місце розташування заводу має підтверджуватись документами від власника/користувача земельної ділянки. Так, Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області визначає, що «у разі використання мобільного асфальтобетонного заводу учасник повинен надати лист-згоду власника земельної ділянки на розміщення асфальтобетонного заводу на його території із зазначенням адреси ділянки». Див. зокрема процедури №№ UA-2019-07-29-001328-b, UA-2019-07-08-000571-b тощо. Аналогічне положення у своїй документації прописує Служба автомобільних доріг у Сумській області (див. зокрема процедури № UA-2019-11-07-001196-с, UA-2019-11-13-000748а тощо). Крім того, є численна практика рішень Антимонопольного комітету України щодо даного питання, які зобов’язують замовника внести зміни до умов тендерної документації, зокрема, для прикладу: • Рішення №4780-р/пк-пз від 12.03.2020 року щодо процедури закупівлі UA-2020-01-31-001529-с. • Рішення №4773-р/пк-пз від 12.03.2020 року щодо процедури закупівлі UA-2020-01-31-001529-с. • Рішення №2489-р/пк-пз від 10.02.2020 року щодо процедури закупівлі UA-2019-12-28-000446-с 2. Згідно Додатку 2.7 до тендерної документації учасник має надати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору. Зазначаємо, що встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-х років, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори укладені більше, ніж протягом 3-х років від дати оголошення закупівлі, зокрема 7, 9 чи 10 років до дати оголошення. Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін до оголошення про проведення закупівлі. Також, обмеження щодо відсотку виконання договору на рівні 85%, встановлені Замовником, значно обмежують конкуренцію та є незаконними, оскільки є абсолютно необґрунтованими та дискримінаційними. Знову ж таки, скарги щодо даного питання подавалися учасниками закупівель до Антимонопольного комітету України і були задоволені, зокрема, для прикладу, Рішення №4773-р/пк-пз від 12.03.2020 року щодо процедури закупівлі UA-2020-01-31-001529-с. Тому просимо Вас встановити збільшити термін укладення аналогічних договорів до 10 років, і зменшити поріг виконання аналогічного договору до 50 %. 3. В умовах тендерної документації чітко вказано, що «Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення І, ІІ чи ІІІ категорії». При цьому в додатку № 2.7 перераховано основні (ключові) види робіт/послуг, зокрема: • Влаштування поновленого захисного шару залізобетонних прогонових конструкцій • Установлення опор з металевих труб вагою до 0,25 т • Установлення світлодіодних світильників • Улаштування водоскидних споруд із проїзної частини Включення даних видів робіт до переліку основних, враховуючи обов’язкову вимогу їх виконання саме на автомобільних дорогах І, ІІ чи ІІІ категорії вважаємо дискримінаційною умовою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі. Дані види робіт, по-перше, ніяк не можна віднести до основних. По-друге дані види робіт досить рідко виконуються на дорогах І, ІІ чи ІІІ категорії між населеними пунктами. В нашого підприємства є значний досвід виконання вищевказаних видів робіт саме в межах населених пунктів, на вулицях міст, що ніяк не підпадає під діючі умови тендерної документації, саме на дорогах І, ІІ чи ІІІ категорії. В зв’язку з вищенаведеним, просимо внести зміни до тендерної документації таким чином, щоб досвід виконання основних видів робіт можливо було підтверджувати саме по видам робіт, без врахування категорії дороги, на якій вони виконувались, так як технологія виконання даних робіт нічим не відрізняється на дорогах І, ІІ чи ІІІ категорій від виконання робіт на вулицях населених пунктів. 4. В переліку основних видів робіт зазначено досвід «улаштування заповненого деформацiйного шва спряження прогонових конструкцiй мостiв» та «Влаштування поновленого захисного шару залізобетонних прогонових конструкцій». Дані вид робіт нетипові для дорожньо-будівельних компаній і виконуються в основному підрядними організаціями – мостобудівними загонами. Враховуючи невеликий обсяг даного виду робіт, а саме 114,4 метрів шва та 563 метри кв. захисного шару залізобетонних прогонових конструкцій, наше підприємство планує залучити до виконання даної задачі спеціалізовану субпідрядну організацію. В зв’язку з цим, просимо виключити дані види робіт з переліку обов’язкових для підтвердження досвіду Учасника, або дати дозвіл на залучення спеціалізованих субпідрядних організацій на виконання саме цих видів робіт.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У вимозі не обгрунтувано наявність у тендерній документації дискримінаційних умов.
Статус вимоги: Відхилено