-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій
Торги відмінено
3 300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
26.02.2020 21:11 - 09.03.2020 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Неправомірні дії
Номер:
4cac9c345a624faebd994f696c69cb6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-26-003800-a.c2
Назва:
Неправомірні дії
Скарга:
ПрАТ «Перестрахувальне товариство «Європоліс»
Ідентифікаційний код 21510644, п/р 26500053000337
у АТ КБ «Приватбанк», МФО 321842
01032, м. Київ, вул. Старовокзальна, буд. 13,
+380 (44) 236-95-59
www.europolis.net.ua
№07-03/20 від 07 березня 2020 року АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Адреса: вул. Митрополита
Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Тел. (044) 251-62-62
Скаржник: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО
«ПЕРЕСТРАХУВАЛЬНЕ ТОВАРИСТВО «ЄВРОПОЛІС»
код ЄДРПОУ 21510644
Адреса: вул. Старовокзальна, буд.13,
м. Київ, 01032
електронна пошта: zinkovskava@europolis.net.ua
телефон: 044 236 95 59
067-657-77-34
Замовник: УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І
СПОРТУ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ "ІНВАСПОРТ"
код ЄДРПОУ 21453585
Адреса: 01601, м.Київ, Печерський район,
вул. Еспланадна, будинок 42
електронна пошта: dddzhem@gmail.com
телефон: +38 044 289 33 67
Інформація про закупівлю
Закупівля 5132083 ID: UA-2020-01-23-005394-a
Закупівля 5353456 UA-2020-02-26-003800-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо
про неправомірні дії Замовника - 17.02.2020р.
Плата за подання скарги: 5000 грн. Без ПДВ
СКАРГА
1. Неправомірна відміна торгів.
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ "ІНВАСПОРТ", було оголошено закупівлю ID UA-2020-01-23-005394-a. Предмет закупівлі - послуги з обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій (Закупівля №5132083).
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПЕРЕСТРАХУВАЛЬНЕ ТОВАРИСТВО «ЄВРОПОЛІС» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію.
Торги відбулися 10 лютого 2020 та завершилися о 13:00. Згідно оприлюднених офіційних результатів торгів ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПЕРЕСТРАХУВАЛЬНЕ ТОВАРИСТВО «ЄВРОПОЛІС» визнано переможцем (Додаток 1 - витяг з сайту https://smarttender.biz/):
Оголошення результатів:
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ІНТЕР-ПЛЮС" 3 478 000,00 грн
Приватне акціонерне товариство "ПРОСТО-страхування" 2 690 000,00 грн
ПрАТ "Страхова компанія "Брокбізнес" 2 610 000,00 грн
ПрАТ "ІННОВАЦІЙНИЙ СТРАХОВИЙ КАПІТАЛ" 2 605 000,00 грн
ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" 1 637 400,00 грн
мінімум
Однак, 17.02.2020 року Замовник відмінив закупівлю у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель відповідно до абзацу 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Про відміну було складено протокол засідання тендерного комітету Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» № 17/02-01 від 17.02.2020 р. (копія додається). В протоколі зазначене наступне.
«Під час розгляду тендерних пропозицій, поданих учасниками щодо закупівлі Предмету закупівлі, до тендерного комітету надійшла службова записка заступника головного бухгалтера Єсипової З.В. (далі – Службова записка), відповідно до якої визначена кількість спортсменів, які підлягають обов‘язковому державному страхуванню - 584 особи. Цей показник відрізняється від показника, зазначеного у додатку № 2 до тендерної документації на закупівлю Предмету закупівлі (560 осіб).
Оскільки виходячи з норм частини другої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) на даному етапі внесення змін до тендерної документації не є можливим, було запропоновано відмінити торги на закупівлю Предмету закупівлі на підставі абзацу 2 частини першої статті 31 Закону та розглянути питання про проведення нової процедури закупівлі послуг з обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій, прийнявши до уваги інформацію, зазначену у Службовій записці. На підставі вищезазначеного прийнято рішення:
1. Відмінити торги на закупівлю Предмету закупівлі на підставі абзацу 2 частини першої статті 31 Закону.
2. Доручити секретарю тендерного комітету Жемчужному Д.Ю. забезпечити оприлюднення повідомлення про відміну торгів на веб-п
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Інваспорт АМКУ.pdf 07.03.2020 18:49
- Платіжне доручення до скарги Інваспорт.pdf 07.03.2020 18:49
- Рішення від 12.03.2020 №4693.pdf 12.03.2020 20:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2020 18:49
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.03.2020 20:16
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
147706cfe6524e21864217b014630fc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-26-003800-a.a1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, зокрема ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІННОВАЦІЙНИЙ СТРАХОВИЙ КАПІТАЛ» (далі – Скаржник). Також, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель, слід зазначити таке.:
1. Відповідно до ст. 3 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частина 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
У п. 5 розділу 1 «Загальні положення» Тендерної документації зазначено, що кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) визначають на підставі документів, що надаються учасником (в тому числі учасником - переможцем), перелік яких наданий в Додатку №4 до Тендерної документації.
Підпунктом 3.1.1. п. 3.1. розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено, зокрема, що Тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі якщо Учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
У п. 5 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником» зазначено, що учасник, зокрема, повинен подати «Скановані копії аналогічних за предметом закупівлі договорів (послуги з обов’язкового страхування спортсменів вищих категорій), укладених Учасником (мінімум один договір), з кількістю застрахованих не менше 400 осіб, разом з документами, що підтверджують його (їх) виконання згідно зазначених умов (акти наданих послуг тощо щодо виконання зазначеного договору (договорів))».
Так, частиною 1 та 2 ст. 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, теоретично кваліфікаційний критерій до учасників процедури закупівлі, щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів цілком відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», проте Замовник вимагає саме копії договорів з обов’язкового страхування спортсменів вищих категорій. При цьому, на страховому ринку саме послуги з обов’язкового страхування спортсменів вищих категорій надавала лише одна страхова компанія. Таким чином, вищезазначена вимога є такою, що порушує принцип дискримінації учасників та суттєво обмежує конкуренції серед учасників, так як переможцем цих відкритих торгів може бути лише одна компанія.
Також, вважаємо за необхідне звернути увагу, що аналогічним договором за предметом закупівлі є, зокрема, і послуги з добровільного страхування від нещасних випадків спортсменів вищих категорій, а тому, Скаржник і звертається з цією скаргою з метою виключення з п. 5 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником» фрази «послуги з обов’язкового страхування спортсменів вищих категорій».
2. У п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації зазначено, що учасник, зокрема, повинен подати «Довідку/інформацію в довільній формі про наявність відокремлених підрозділів Учасника у м. Києві та не менш, ніж в 10 обласних центрів України, їз зазначенням їх адрес та ПІБ контактних осіб».
Слід зазначити, що вимоги щодо наявності філій або відокремлених підрозділів є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам законодавства. Так, створення філій є правом суб’єкта господарювання, а не його обов’язком. Ні Законом України «Про страхування», ні будь-якими розпорядчими актами уповноваженого контролюючого органу не встановлено вимоги щодо обов’язку страхової компанії мати діючі відокремлені підрозділи будь де, як в межах Києва та Київської області, так і поза його межами. А тому, висуваючи зазначені вимоги, Замовник вимагає від юридичних осіб приватного права, зареєстрованих на території України, які здійснюють свою діяльність на території України, створювати філії або інші відокремлені підрозділи, та обмежує можливість юридичних осіб, які не створювали відокремлені підрозділи, брати участь у процедурі закупівлі.
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначених вище умов Документації) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників.
Отже, Документація у вказаній частині потребує внесення змін.
А тому, Скаржник і звертається з цією скаргою з метою виключення пункту 6 «Довідку/інформацію в довільній формі про наявність відокремлених підрозділів Учасника у м. Києві та не менш, ніж в 10 обласних центрів України, їз зазначенням їх адрес та ПІБ контактних осіб» з Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів, що надаються учасником».
3. Пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» передбачено, що Замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є «Ціна» (питома вага критерію – 100%).
Також зазначено, що Учасник визначає ціну предмету закупівлі, який він пропонує надати за Договором, з урахуванням усіх податків, зборів та обов’язкових платежів, які сплачує (або має сплатити) учасник згідно обраної системи оподаткування, а також з урахуванням усіх своїх витрат, а також з дотриманням граничних норм, визначених Порядком та умовами обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.1995 № 378 (далі – Порядок).
При цьому, п. 3 Порядку передбачено, що страхові платежі сплачують Мінмолодьспорт, Міноборони, МВС, Служба безпеки (далі - страхувальник) до 25 числа кожного місяця у розмірі 5 відсотків фонду оплати праці, включаючи встановлені чинним законодавством доплати та надбавки застрахованим за минулий місяць.
Таким чином, Порядком чітко встановлено розмір страхового платежу, який зобов’язаний сплачувати страхувальник за договором обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій, він не може бути меншим (чи більшим) від встановленого розміру, тобто 5% від розміру фонду оплати праці і буде однаковим для всіх учасників торгів.
В Додатку № 2 до тендерної документації «Вимоги до предмету закупівлі» Замовник зазначає, що «орієнтовний» фонд заробітної плати за місяць – 6 600 000,00 грн., а строк надання послуг – 10 місяців, а тому встановлює очікувану вартість закупівлі в розмірі – 3 300 000,00 грн.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону.
Абз. 3 ч. 1 ст. 28 Закону передбачено, що критеріями оцінки, зокрема, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна.
Частиною 3 ст. 28 Закону передбачено, що у разі якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу.
З вищевикладеного вбачається, що встановлення в тендерній документації умови щодо відповідності ціни предмету закупівлі Порядку, є таким, що суттєво обмежує конкуренцію, оскільки надає можливість Замовнику на свій розсуд відхилити найбільш економічно вигідну пропозицію з підстави невідповідності п. 3 Порядку (тобто розмір закупівлі не відповідає встановленому чинним законодавством розміру 5%), про що зазначено в п.п. 1.4. розділу 5 тендерної документації.
А тому, Скаржник і звертається з цією скаргою з метою:
- виключення з п.п. 1.4. розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» фрази «а також з дотриманням граничних норм, визначених Порядком та умовами обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.1995 № 378 (далі – Порядок)»,
- або зобов’язати Замовника вказати в тендерній документації допустимий діапазон відхилення ціни тендерної пропозиції від встановлених в п. 3 граничних норм, визначених Порядком (5% фонду оплати праці) від суми «орієнтовного фонду заробітної плати», яка визначена в Додатку № 2 до тендерної документації, який буде вважатися таким, що відповідає вимогам Тендерної документації та Порядку.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відносин в сфері страхування. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІННОВАЦІЙНИЙ СТРАХОВИЙ КАПІТАЛ» є страховиком, який має діючу ліцензію на право надання послуг з обов'язкового державного страхування спортсменів вищих категорій. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ІННОВАЦІЙНИЙ СТРАХОВИЙ КАПІТАЛ» не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.PDF 06.03.2020 17:41
- Квітанція 1.jpg 06.03.2020 17:41
- Квітанція 2.jpg 06.03.2020 17:42
- клопотання.PDF 23.03.2020 18:24
- Клопотання 2.pdf 27.03.2020 12:49
- рішення від 11.03.2020 № 4532 + лист Замовнику .pdf 11.03.2020 18:50
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 06.03.2020 № UA-2020-02-26-003800- a.a1.pdf 23.03.2020 20:06
- інформація про перенесення розгляду скарги від 06.03.2020 № UA-2020-02-26-003800- a.a1.pdf 27.03.2020 20:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.03.2020 № 5998.pdf 31.03.2020 17:20
- рішення від 30.03.2020 № 5998 .pdf 02.04.2020 21:13
- Пояснення по суті скарги АМКУ.pdf 18.03.2020 14:50
- Клопотання про відкладення розгляду скарги АМКУ.docx 18.03.2020 14:50
- Клопотання про відкладення розгляду скарги АМКУ.pdf 18.03.2020 14:50
- Пояснення по суті скарги АМКУ.docx 18.03.2020 14:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.03.2020 17:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.04.2020 21:13