-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
33140000-3 Медичні матеріали (Витратний матеріал одноразового використання) Коди НК 024:2019 (17471 - Хірургічни нитка з поліглактіну; 17471 - Хірургічни нитка з поліглактіну ; 17471 - Хірургічни нитка з поліглактіну ; 17471 - Хірургічни нитка з поліглактіну ; 17471 - Хірургічни нитка з поліглактіну ; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 - Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 - Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 13907 -Хірургічна поліетиленова нитка; 47201 - Гемостатичний засіб на основі колагену ; 62582 - Нейлоновий шов, многофіламентний, нестерильний; 48154 - Протез твердої мозкової оболонки біоматриксний; 58777 - Клей / герметик хірургічний, з синтетичного полімеру)
Завершена
308 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 540.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 540.00 UAH
Період оскарження:
24.02.2020 18:00 - 07.03.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Поділ закупівлі на лоти
Номер:
6bbbe7147f4d47f19b2e3b5ad86c27b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-24-002187-a.a3
Назва:
Поділ закупівлі на лоти
Вимога:
Добрий день. Відповідно до позиції 16 лікарня закуповує «48154 Протез твердої мозкової оболонки біоматриксний» «Хірургічний колагеновий матеріал для тимчасового заміщення твердої мозкової оболонки, що розсмоктується, вміст нативних колагенових волокон кінського походження 5,6 мг на 1 см², прозорий, водонепроникний, без покриття, розмір 2,5 см х 2,5 см.».
Однак, дане замовлення є специфічним, медико-технічні характеристики даних виробів відповідають лише одному продукту одного виробника – продукту RESODURA торгової марки Resorba http://www.resorba.com/region/germany/produkte/biosurgicals/folien-resodura-neurochirurgie/, http://www.resorba.ru/produkcziya/kollagenovaya-produkcziya/rezodura.html. Єдиним офіційним дистриб’ютором та єдиним уповноваженим представником даної торгової марки та даного продукту в Україні є ТОВ «Український медичний дім». https://www.umd.org.ua/sitemap-xml/. Даний товар представлений на їх офіційному сайті https://www.umd.org.ua/%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3/resorba/%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B4%D1%96%D0%BC/%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB/%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%9E%D0%94%D0%A3%D0%A0%D0%90-Resodura/#wbs1.
У всіх інших виробників, представлених в Україні, такий продукт відсутній.
Даний матеріал не є шовним матеріалом і при цьому роздрібна вартість даного продукту складає близько 4 667 грн. за штуку. http://epikriz-sklad.com.ua/biomatriks-kollagenovyj-dlja-regeneracii-tverdoj-mozgovoj-obolochki-rassasyvajuschijsja-resodura-razmer-2510sm.html
З наведеного очевидно, що ніхто інший, окрім офіційного дистриб’ютора ТОВ «Український медичний дім» або постачальника від офіційного дистриб’ютора ТОВ «Український медичний дім» продукту RESODURA тм не зможе стати переможцем у даному тендері.
Таким чином, дані позиції є блокуючими, порушують принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також хочемо звернути увагу, що виключення даних позицій з одного лоту з шовними матеріалами дозволить прийняти участь в закупівлі іншим постачальникам шовного матеріалу, при цьому ціни таких постачальників у два, а по деяким позиціям і у три рази менші, ніж на аналогічні шовні матеріали торгової марки Resorba. Для прикладу приводимо роздрібні ціни інших виробників належної якості на загальнодоступному сайті Prom.ua: https://prom.ua/ua/c255683-viko-med.html?category=161301&a18=14025
https://prom.ua/ua/c2850321-golnit.html
https://prom.ua/ua/c968523-kompaniya-prestizh-medikal.html?category=161301
І для порівняння – ціни торгової марки Resorba, які вдалося знайти в загальнодоступних джереалах https://tigers-groomvet.com/ua/shovnye-materialy/1412/filter/brand=146/.
На сайті ТОВ «Український медичний дім» ціни на товар не вказані, прайси відсутні, інформація є закритою.
Таким чином, при створенні блокуючих умов для інших учасників порушується і принцип максимальної економії та ефективності, передбачений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Те, що визначення предмету закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов.
Крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу. Згідно ст. 3 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання об’єднання в одну закупівлю різних виробів і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Отже, об’єднання в один лот шовного матеріалу та матеріалів, які не є шовним матеріалом і постачаються на території України виключно лише однією компанією, згідно позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель буде визнано порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Виокремлення кожного найменування предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників.
Відповідно ч. 2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу в окремі лоти блокуючих дискримінаційних позицій, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь замовника (протокольне рішення) 04.03.2020 16:48
Дата подачі:
28.02.2020 11:03
Вирішення:
Тендерний комітет, розглянувши Вашу скаргу повідомляє Вам про наступне:
Згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 (зі змінами та доповненнями), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Таким чином вся номенклатура продукції за вищевказаною закупівлею відноситься до предмету закупівлі 33140000-3 Медичні матеріали ДК 021:2015 за показником четвертої цифри, що відповідає чинному законодавству. Ви можете надати будь-який еквівалент, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам.
У складі тендерної документації для забезпечення потреби оперативних втручань з приводу патології хребта вимагається «Хірургічний колагеновий матеріал для тимчасового заміщення твердої мозкової оболонки, що розсмоктується, розмір 2,5 см х 2,5», який за сферою застосування використовується для тимчасового заміщення мозкової оболонки.
Визначивши власну максимально ефективну та економічно вигідну потребу, наш лікувальний заклад проаналізував інформацію інтернет ресурсу у тому числі сайту ProZorro з приводу надання пропозицій на необхідний товар іншим лікувальним закладам. Прийшли до висновку, що Хірургічний колагеновий матеріал для тимчасового заміщення твердої мозкової оболонки, що розсмоктується, розмір 2,5 см х2,5 см.. пропонується до закупівлі декілька компаній. Ця інформація доступна та знаходиться в загальному користуванні:
http://biogentech.com.ua/,
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-15-001609-b
https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-11-11-000312-b, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-05-21-001585-c, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-04-03-000709-c, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-06-21-001646-a,
Відомий факт, що певний хімічний склад, матеріал виготовлення та певні параметри продукту обумовлюють його якісні характеристики та можливість використання в той чи іншій галузі та сфері.
Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» п. 3 статті 22 розділ четвертий, Замовник при закупівлі товарів шляхом проведення процедури «відкриті торги» має чітко зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Стосовно єквіваленту товару - Єквівалент (аналог) — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками
Ви можете надати будь-який еквівалент, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам. Відповідність вимогам, а саме розмір і склад матеріалу є важливим у зв’язку із властивостями в галузі використання даного матеріалу.
Інформація про те, що єдиним уповноваженим представником виробника, на якого ви посилаєтеся у вашій скарзі, не по суті, тому що обіг медичних виробів на території країни регламентується законодавчими актами (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/269-19):
Для ввезення та реалізації медичних виробів необхідно пройти процедуру оцінки відповідності локальним Технічним Регламентам. Залежно від типу медичних виробів, вони підлягають оцінці на відповідність одного з регламентів:
• Технічний регламент для загальної групи медичних виробів (Постанова Кабінету Міністрів № 753 від 02.10.13);
• Технічний регламент для медичних виробів діагностики invitro (Постанова КабінетуМіністрів № 754 від 02.10.13);
• Технічний регламент для активних медичних виробів що імплантуються (Постанова Кабінету Міністрів № 755 від 02.10.13).
Інформація про рівень цін на вироби торгової марки Resorba Німеччина (сертифіковане згідно європейських стандартів виробництво, відповідає вимогам ISO 13485:2016, виробничі потужності розташовані в Нюрнберг) базується на даних із упереджено обраних загальновживаних ресурсів, а саме, сайт, який є сайтом фізичної особи - ветеринарного лікаря, власника торговоі марки TigersTM, та рівень цін (високий) якого на товари марки Resoba не має ніякого відношення до медичної галузі та до ТОВ «Український Медичний Дім». Натомість, з метою демонстрації рівня (низького) цін інших виробників аналогічних товарів обрано сайт Prom.ua (ті його розділи), які містять інформацію про рівень цін на товари виробників, виробничі потужності яких розташовані не в межах Евросоюзу, та не сертифіковані за міжнародними виробничими стандартами.
Інформація стосовна прайса на сайти представника вирішується особисто. Контактні дані, згідно правочинів про обіг медичних виробів, вказуються на медичних виробах.
Враховуючи вище наведене, вважаємо, що скарга не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Видалення з шовного матеріалу блокуючих дискримінаційних позицій
Номер:
fb640412cce34302b4a2ff19f9e0d081
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-24-002187-a.a2
Назва:
Видалення з шовного матеріалу блокуючих дискримінаційних позицій
Вимога:
Доброго дня!
У зв’язку з бажанням прийняти участь в даній закупівлі та можливістю поставити шовний матеріал згідно тендерної документації Замовника за своєю найнижчою ціновою пропозицією, звертаємося до Вас із наступним:
В Тендерній документації в п. 14 вказано, що разом із шовним матеріалом лікарні потрібні 10 губок гемостатичних колагенових розміром 7*3 см.
Дане замовлення є специфічним, медико-технічні характеристики даних виробів відповідають лише одному продукту одного виробника – продукту KOLLAGEN resorb торгової марки Resorba http://www.resorba.com/region/germany/produkte/biosurgicals/kollagens-ohne-antibiotika-kollagen-resorb/.
Єдиним уповноваженим представником цього виробника, даної торгової марки та даного продукту в Україні є ТОВ «Український медичний дім», про що вказано на сайті ТОВ «Український медичний дім» https://umd.org.ua/sitemap-xml/ та в Сертифікаті № UA.DE.074-19 від 23.10.2019 р. (копія з інтернету додається).
У всіх інших виробників, представлених в Україні, такий продукт відсутній.
Об’єднання всіх найменувань шовного матеріалу в один предмет закупівлі разом із колагеновими гемостатичними губками, які не є шовним матеріалом, позбавляє всіх українських виробників і імпортерів, окрім одного-єдиного, права взяти участь у процедурі закупівлі, що є очевидною дискримінацією.
У даній Тендерній документації не обґрунтовано необхідності об’єднання в одній закупівлі різних за функціоналом медичних виробів.
З наведеного очевидно, що ніхто інший, окрім офіційного дистриб’ютора ТОВ «Український медичний дім» або постачальника від офіційного дистриб’ютора ТОВ «Український медичний дім» продукту KOLLAGEN resorb не зможе стати переможцем у даному тендері.
Таким чином, дані позиції є блокуючими, порушують принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Те, що визначення предмету закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника відповідає Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов.
Крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу. Згідно ст. 3 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
З даного приводу Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала питання об’єднання в одну закупівлю різних виробів і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Тобто, визначення предмету закупівлі за Наказом МЕРТ повинно відповідати ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також хочемо звернути увагу, що виключення даних позицій з одного лоту з шовними матеріалами дозволить прийняти участь в закупівлі іншим постачальникам шовного матеріалу, при цьому ціни таких постачальників у два, а по деяким позиціям і у три рази менші, ніж на аналогічні шовні матеріали торгової марки Resorba.
Для прикладу приводимо роздрібні ціни інших відповідних, належної якості виробів, розміщені на загальнодоступному сайті Prom.ua:
https://prom.ua/ua/c255683-viko-med.html?category=161301&a18=14025
https://prom.ua/ua/c2850321-golnit.html
https://prom.ua/ua/c968523-kompaniya-prestizh-medikal.html?category=161301
І для порівняння – єдиний сайт, де вдалося знайти у відкритому доступі ціни торгової марки Resorba https://tigers-groomvet.com/ua/shovnye-materialy/1412/filter/brand=146/. На сайті самого ТОВ «Український медичний дім» ціни не вказані, жодних прайсів не розміщено, інформація закрита.
Таким чином, об’єднання в один лот шовного матеріалу та матеріалів, які не є шовним матеріалом і постачаються на території України виключно лише однією компанією, згідно позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель буде однозначно визнано порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Виокремлення блокуючої позиції в окремий лот буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників.
Відповідно ч. 2 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 7-1 цього Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі шляхом видалення з шовного матеріалу блокуючих дискримінаційних позицій, що забезпечить максимальну економію та конкуренцію.
Пов'язані документи:
Учасник
- сертифікат.pdf 28.02.2020 10:52
- Губки колагенові.pdf 28.02.2020 10:52
- Відповідь замовника (протокольне рішення) 04.03.2020 16:40
Дата подачі:
28.02.2020 10:52
Вирішення:
Шановний учасник,
У складі тендерної документації для забезпечення потреби оперблоку вимагаєтьс ямедичний виріб для місцевого гемостазу, що розсмоктується «Губка гемостатична колагенова, без покриття 7см*3см.», який за сферою застосування використовується для відновлення уражень та підтримки гемостазу після резекції губчастої речовини або іншого ортопедичного втручання.
Визначившивласну максимально ефективну та економічновигідну потребу, наш лікувальний заклад проаналізувавінформаціюінтернет ресурсу у тому числі сайту ProZorro з приводу наданняпропозицій на необхідний товар іншимлікувальним закладам. Прийшли до висновку, що: Губка гемостатичнаколагенова, без покриття 7см*3см. Хірургічнийколагеновийматеріал, щорозсмоктується, без покриття, для місцевого гемостазу з хемотаксичним стимулом, вмістколагенових волокон кінськогопоходження 2,8 мг на 1 см², розмір 7см*3см. пропонується до закупівлідекількакомпаній. Цяінформація доступна та знаходиться в загальномукористуванні:
http://biogentech.com.ua/,
https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-11-11-000312-b, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-05-21-001585-c, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-04-03-000709-c, https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-06-21-001646-a,
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-16-001071-b
Відомий факт, що певний хімічний склад, матеріал виготовлення та певні параметри продукту обумовлюють його якісні характеристики та можливість використання в той чи іншій галузі та сфері.
Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» п. 3 статті 22 розділ четвертий, Замовник при закупівлі товарів шляхом проведення процедури «відкриті торги» має чітко зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Стосовно єквіваленту товару - Єквівалент (аналог) — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками
Ви можете надати будь-який еквівалент, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам. Відповідність вимогам, а саме розмір і склад матеріалу є важливим у зв’язку із властивостями в галузі використання даного матеріалу.
Інформація про те, що єдиним уповноваженим представником виробника, на якого ви посилаєтеся у вашій скарзі, не по суті, тому що обіг медичних виробів на території країни регламентується законодавчими актами (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/269-19):
Для ввезення та реалізації медичних виробів необхідно пройти процедуру оцінки відповідності локальним Технічним Регламентам. Залежно від типу медичних виробів, вони підлягають оцінці на відповідність одного з регламентів:
• Технічний регламент для загальної групи медичних виробів (Постанова Кабінету Міністрів № 753 від 02.10.13);
• Технічний регламент для медичних виробів діагностикиinvitro (Постанова КабінетуМіністрів № 754 від 02.10.13);
• Технічний регламент для активних медичних виробів що імплантуються (Постанова Кабінету Міністрів № 755 від 02.10.13).
Інформація про рівень цін на вироби торгової марки Resorba Німеччина (сертифіковане згідно європейських стандартів виробництво, відповідає вимогам ISO 13485:2016, виробничі потужності розташовані в Нюрнберг) базується на даних із упереджено обраних загальновживаних ресурсів, а саме, сайт, який є сайтом фізичної особи - ветеринарного лікаря, власника торговоі марки TigersTM, та рівень цін (високий) якого на товари марки Resoba не має ніякого відношення до медичної галузі та до ТОВ «Український Медичний Дім». Натомість, з метою демонстрації рівня (низького) цін інших виробників аналогічних товарів обрано сайт Prom.ua (ті його розділи), які містять інформацію про рівень цін на товари виробників, виробничі потужності яких розташовані не в межах Евросоюзу, та не сертифіковані за міжнародними виробничими стандартами.
Згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 (зі змінами та доповненнями), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Таким чином вся номенклатура продукції за вище вказаною закупівлею відноситься до предмету закупівлі 33140000-3 Медичні матеріали ДК 021:2015 за показником четверто їцифри, що відповідає чинному законодавству.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що скарга не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Зразки
Номер:
10729722d3924bdea575cbb435b004f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-24-002187-a.a1
Назва:
Зразки
Вимога:
Умовами п. 8 Додатку 4 Медико-технічні вимоги Тендерної документації передбачено: «Учасник повинен надати письмову згоду на надання зразків запропонованого товару на вимогу Замовника».
Однак, дана вимога Тендерної документації прямо протирічить рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 р., № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018 р., які вказують, що зразки товару не є складовою пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а тому невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону.
Дані рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель грунтуються на тому, що згідно ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі». І дана стаття не передбачає, що до тендерної пропозиції, окрім електронних документів, можуть входити зразки.
Хочу також хочу зауважити, що надання зразків ніколи не свідчить, що при поставці товар буде відповідати зразкам, а тому дана вимога лише створює можливість для корупційних зловживань.
Таким чином, навіть при наданні учасником листа-згоди з цією вимогою в Тендерній документації, оцінюватися на відповідність Тендерній документації може лише сам лист в тендерній пропозиції, але не передані зразки.
На підставі наведеного прошу внести зміни до Тендерної документації, якими усунути наведене порушення законодавства про публічні закупівлі
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь замовника (протокольне рішення) 03.03.2020 17:25
Дата подачі:
27.02.2020 17:53
Вирішення:
Звертаємо увагу, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи із предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
По першому питанню. Які у замовника передбачені законодавством причини для порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель?
Жодне з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018, № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018 не містить вказівки на відсутність права у замовника вимагати зразки складових предмету закупівлі.
Вимога надати зразки складових предмету закупівлі жодним чином не спрямована на надання переваги будь-якому учаснику, а навпаки надає можливість учаснику належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, направлена на запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, запобігання незаконним діям, неефективному використанню коштів, попередження нанесення збиткі в державі.
Вказана вимога не є дискримінаційною, оскільки стосується усіх без винятку учасників конкурсних торгів.
По другому питанню. На якій передбаченій законодавством підставі буде відхилена пропозиція учасника, зразки якого не відповідатимуть за висновком експертної ради?
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не наддав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не наддав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
По третьому питанню. По скільки зразків та по яким позиціям потрібно надавати і у які строки? Чи передбачають ці строки час, необхідний виробнику медичних виробів для виготовлення цих зразків для експертної ради, якщо вони відсутні в даний момент на складі?
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
Як вказує стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає тільки обов’язкові складові, які має містити тендерна документація. При цьому зміст кожного розділу визначається замовником.
Відповідно, учасник наділений правом завчасно підготуватися до участі у тендері і самостійно визначитись в рамках своєї господарської діяльності щодо строків виготовлення або придбання продукції.
Умовами тендерної документації передбачається: «5. Учасники конкурсних торгів, на вимогу Замовника, повинні надати зразки складових предмету закупівлі у кількості, що дає можливість зробити експертній раді Замовника висновки відносно товару», тобто кількість зразків, у разі їх витребування, визначається у вимозі.
По четвертому питанню. Яким чином відбувається бухгалтерське/податкове оформлення безкоштовної/не безкоштовної передачі зразків медичних виробів?
Основним документом, який визначає способи ведення бухгалтерського обліку, що використовуються при відображенні господарських операцій є наказ (положення) про облікову політику.
Пропонуємо при прийнятті управлінського рішення щодо оформлення у своєму внутрішньому обліку наданих зразків складових предмету закупівлі керуватися вказаним положенням, Податковим кодексом України та Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» з врахуванням офіційних роз’яснень контролюючих органів в сфері оподаткування.
По п’ятому питанню. Яка детальна процедура визначення експертною радою замовника відповідності зразків медико – технічним вимогам? У які строки, на якому обладнанні чи в яких установах здійснюватиметься оцінювання?
Дата і час (строки) розкриття тендерних пропозицій є у вільному доступі на веб-порталі Уповноваженого органу.
Медичні вироби повинні відповідати вимогам, що поширюються на такі вироби з урахуванням їх призначення.
Замовник не здійснює оцінювання продукції. Замовник має право перевірити якісні характеристики наданої продукції можливими для нього методами, а саме звернутися за дослідженням у відповідні інстанції. Зразки складових предмету закупівлі можуть бути запитані виключно з метою запобігання мінімізації негативних наслідків отримання неякісної продукції: отримання достовірної інформації в частині відповідності запропонованого товару медико–технічним технічним вимогам, зазначеним у тендерній документації.
Висновок:
Звертаємо увагу, що під час проведення процедур закупівель тендерний комітет керується виключно нормами чинного законодавства та у жодному разі не має на меті порушити права та законні інтереси учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити
Статус вимоги:
Не задоволено