-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) та вугілля кам’яне марки АМ (13-25)
процедура проводиться для задоволення потреб протягом 2020 року
Завершена
2 106 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 600.00 UAH
Період оскарження:
21.02.2020 15:43 - 04.04.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
8b48a7c685e1456088e3dfaea0c8a70d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-21-001096-c.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
опис - у доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2020-02-21-001096-c.docx 03.03.2020 17:27
- скарга UA-2020-02-21-001096-c.pdf 03.03.2020 17:27
- Копія оренди складу.pdf 03.03.2020 17:27
- Копія_договору_на_ваги+настанова+повірка.pdf 03.03.2020 17:27
- Платіжне по скарзі 3 березня.pdf 03.03.2020 17:27
- рішення від 05.03.2020 № 4222 + лист Замовнику .pdf 05.03.2020 20:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.03.2020 № 5597.pdf 25.03.2020 20:02
- рішення від 24.03.2020 № 5597.pdf 27.03.2020 20:50
- Відповідь на скаргу.pdf 23.03.2020 09:56
- Перелік змін.pdf 31.03.2020 11:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2020 17:27
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2020 20:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.03.2020 20:50
Дата виконання рішення Замовником:
31.03.2020 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
До тендерної документації внесено зміни
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
fbb012d4c6ba467a923c49109cb6ca26
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-02-21-001096-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1) Відповідно до частини 1 Розділу III тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: … Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів, передбачених підпунктами 5.5.1.-5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації).
Підпунктом 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме:
«…5.1.2. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району (Якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності на відповідні будівлі для зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту або іншого документу на ваги, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової, або копії договорів про надання послуг зберігання та зважування вугілля завірені підписом орендодавця або надавача послуг).…».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують (користуються послугами) складські приміщення та вагову на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району. В тому випадку, якщо учасник учасник має складські приміщення в іншому районі Одеської області, або інших областях його тендерна пропозиція буде відхилена.
Звертаємо увагу не те, що наше товариство має можливість постачати вугілля безпосередньо до місця призначення, а тому нема потреби орендувати (користуватися послугами) додатково склад та вагову на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району.
Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують (користуються послугами) відповідні складські приміщення та вагову на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району.
Вимога, щодо наявності складу на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району є необґрунтованою та недоречною.
Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними.
Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.02.2020 14:07
Вирішення:
Тендерний комітет Управління освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області розглянув порушене Вами питання та повідомляє, що виходячи з вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У свою чергу, згідно норм статті частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Таким чином, замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
У зв’язку з цим, тендерним комітетом було прийнято рішення про встановлення вимоги щодо надання Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Миколаївського району Одеської області або сусіднього району (Якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності на відповідні будівлі для зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту або іншого документу на ваги, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової, або копії договорів про надання послуг зберігання та зважування вугілля завірені підписом орендодавця або надавача послуг).
(Дана вимога не стосується Учасників, які мають мобільні автомобільні ваги та зможуть забезпечувати контроль зважування обсягу вугілля під час його відвантаження).
Що стосується аргументів зазначених у Вимозі маємо намір заперечити, оскільки виходячи з вимог тендерної документації учасник має право не лише мати у власності склад та вагову на території Миколаївського району, але й скористатись правом оренди такого майна або отриманням послуг з метою забезпечення виконання даної вимоги.
У свою чергу, встановлення даної вимоги передусім зумовлено відсутністю складських приміщень для зберігання вугілля безпосередньо в Управління освіти та необхідністю забезпечення належного контролю за якістю поставленого вугілля та його зважування з метою запобігання нецільового використання учасником-переможцем бюджетних коштів, оскільки мають місце зловживання з боку учасників, які надають фіктивні документи, в результаті чого Замовник несе збитки, виникають проблеми із своєчасним постачанням вугілля, і як наслідок проблеми з опаленням, що призводить до порушення санітарних норм.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.04.2020 11:00