-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Аксесуари для одягу (НК 024:2019 47174 Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні) (рукавички оглядові одноразові)
Завершена
699 420.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 497.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 497.10 UAH
Період оскарження:
26.11.2019 17:47 - 08.12.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
17bdb08075b048778f345856121ba89a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-26-004423-b.b2
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Докладно у вкладених документах
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 02.12.2019 09:42
- Додаток 1.pdf 02.12.2019 09:43
- Додаток 2.pdf 02.12.2019 09:43
Дата подачі:
02.12.2019 09:43
Вирішення:
Вимога про усунення порушення UA-2019-11-26-004423-b.b2 відхиляється, як така що не відповідає заявленному порушення частини 4 статті 22 Закону України "Про публчні закупівлі", оскільки на ринку України представлено декілька виробників предмету закупівлі або їх офіціальних представників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Наявність у документації дискримінаційних вимог
Номер:
a41544f3f4b844e6b931b2d557a33ee8
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-11-26-004423-b.b1
Назва:
Наявність у документації дискримінаційних вимог
Вимога:
Комунальне некомерційне підприємство «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» (далі Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-11-26-004423-b за кодом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 18420000-9 Аксесуари для одягу (НК 024:2019 47174 Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні) (рукавички оглядові одноразові). Проаналізувавши положення тендерної документації, можна зробити висновок, що її окремі положення грубо порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та права потенційних учасників процедури закупівлі. Так, медико-технічні вимоги містят перелік рукавичок, серед яких присутні Рукавички оглядові нітрилові текстуровані без пудри нестерильні з ланоліном та вітаміном Е розмір L. Зазначена вище позиція є у обігу на ринку України, але виробляється виключно одним виробником – MEDICOM Healthcare B.V., Нідерланди та Рукавички оглядові нітрилові текстуровані без пудри нестерильні з подовженою манжетою розмір L, які виробляються також одним виробником - MERCATOR MEDICAL S.A. що є дискримінацією, оскільки на дану позицію неможливо запропонувати еквівалент – вимоги до неї сформовані таким чином, що всім у сукупності вимогам відповідає продукція лише одного зазначеного вище виробника.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель в тому числі є максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини 3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на рівень цін, ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників та до здорожчання предмету закупівлі. Запропонувати зазначену продукцію за позицією 7 переліку предмету закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника (без можливості запропонувати еквівалент), що є дискримінацією по відношенню до інших учасників.
Здійснення закупівля таких товарів, які виробляються тільки одним виробником, є порушенням законодавства із здійснення публічних закупівель, через яке необґрунтовано створена ситуація, в якій будь-який можливий учасник процедури закупівлі, який не в змозі запропонувати Замовнику торгів одну єдину позицію (яка є у обігу на ринку України, але виробляється виключно одним виробником), позбавляється можливості взяти участь в торгах взагалі (оскільки відсутня можливість запропонувати еквівалентний товар на таку позицію). Такий спосіб закупівлі є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників та відкритості та недискримінації учасників та є прямим порушенням вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна
документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Варто зазначити, що відповідно до практики прийнятих рішень Постійно діючою адміністративною колегією антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовниками не може бути здійснена закупівля товарів із встановленням до них таких вимог, яким у сукупності відповідає продукція лише одного виробника, оскільки це - порушення законодавства про публічні закупівлі та про захист економічної конкуренції. До будь-якого товару, що закуповується Замовником, вимоги мають бути
встановлені таким чином, що у сукупності всім вимогам відповідала продукція щонайменш двох виробників. 12.11.2019 року уповноваженим органом з розгляду скарг АМКУ було прийняте рішення щодо закупівлі UA-2019-10-16-001251-b яку проводило НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ "ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ", де у ТД замовника була теж прописана вищезазначена рукавичка. Так колегіїю винесено рішення - "Зобов’язати комунальну установу "Одеська обласна клінічна лікарня" внести зміни до тендерної документації". Зазначенt рішення Колегії не є вичерпними (додатково ще можна переглянути рішення
Колегії в процедурах UA-2019-04-25-002137-b, UA-2019-06-06-000798-a, UA-2019-03-14-002461-a та багато інших)– практика АМКУ показує, що незважаючи на те, який товар є предметом закупівлі, всім вимогам у сукупності на кожну позицію товару, що закуповується, повинна відповідати продукція щонайменш двох виробників.
Таким чином, тендерна документація сформована таким чином, щоб зробити неможливим участь у закупівлі якнайбільшої кількості учасників та сформована для обмеженого кола. Зазначені дії суперечать вимогам статті 3, частині третій статті 5 та частині четвертій статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, вилучивши зазначені вище позиції у окремий лот як такі, що не мають аналогів/еквівалентів та
яка представлена на ринку України виключно одним виробником. У випадку невиконання, змушені будемо звернутися до органу оскарження відповідно до статті 18
Закону України «Про публічні закупівлі».
Слід також нагадати, що у разі подання нами скарги до органу оскарження АМКУ, беручи до уваги, що сьогодні вже 27.11.2019 у цьому році ви вже не встигнете провести вищезазначену закупівлю.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 12.11.2019 №16489 .pdf 27.11.2019 16:38
Дата подачі:
27.11.2019 16:38
Вирішення:
Вимога про усунення порушення UA-2019-11-26-004423-b.b1 відхиляється, як така що не відповідає заявленному порушення частини 4 статті 22 Закону України "Про публчні закупівлі", оскільки на ринку України представлено декілька виробників предмету закупівлі або їх офіціальних представників.
Статус вимоги:
Відхилено