• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Будівництво нового корпусу блоку дистанційної променевої терапії комунальної установи «Запорізький обласний клінічний онкологічний диспансер» Запорізької обласної ради за адресою: м. Запоріжжя, вул. Культурна, 177-А» (код ДК 021:2015 (CPV) 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)

Джерело фінансування закупівлі - бюджетні кошти

Завершена

61 247 591.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 61 248.00 UAH
Період оскарження: 13.05.2019 13:15 - 25.05.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на встановлені умови тендерної документації

Номер: 28f448e95f4b4975b550cdfe05afb350
Ідентифікатор запиту: UA-2019-05-13-001046-a.a2
Назва: Скарга на встановлені умови тендерної документації
Скарга:
Вважаємо, що при проведенні торгів на закупівлю будівельних робот,а особливо при будівництві нових споруд, крім надання в складі технічного завдання відомості обсягів робіт та підсумкової відомості ресурсів, Замовник повинен надати Учасникам можливість ознайомлення з робочим проектом будівництва нової споруди. Це дасть змогу Учасникам перевірити коректність складання відомостей обсягів робот, визначитися з необхідністю використання того чи іншого обладнання та механізмів, зрозуміти послідовність виконання робот, побачити прив’язку нової споруди до місцевості, та взагалі прийняти рішення про можливість участі у торгах. Відсутність такої можливості не дає Учасникам змоги зрозуміти навіть етажність нової споруди. У строки звернень за роз’ясненнями, Учасники вже пропонували Замовнику визначитися з порядком ознайомлення з робочим проектом. Але, у своїй відповіді Замовник відмовив у такій можливості, посилаючись на обмеження щодо захисту авторських прав на інтелектуальну власність. Вважаємо таке роз’яснення штучним та не переконливим, так як візуальне ознайомлення Учасників з робочим проектом ніякої небезпеки авторським правам нести не може, а переховування від Учасників інформації, вкрай необхідної для формування тендерних пропозицій, є дискримінаційними діями. 2. Згідно ч.4 ст.22 Закону: « Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Однак, у примітках зразка №4 , Додатку №1 до Тендерної документації вказано: «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати аналогічний договір, який крім вищезазначеного має відповідати таким критеріям: -вартість (ціна) аналогічного договору має становити не менше ніж 30 % від очікуваної вартості предмету закупівлі за даною тендерною документацією, тобто не менше 18 374 375,70 грн.; - будівельні роботи за аналогічним договором можуть бути виконані частково або в повному обсязі. У разі надання аналогічного договору, що виконаний частково, відсоток виконання робіт за таким аналогічним договором не повинен бути меншим ніж 30% від загальної вартості (ціни) аналогічного договору (з урахуванням змін), наприклад, ціна договору становить 19 000 000 грн., тоді сума виконаних робіт за таким договором повинна бути не менше 5 700 000 грн.» У строки звернень за роз’ясненнями, Учасники зверталися до Замовника з Вимогою обгрунтування саме таких сум аналогічних договорів (UA-2019-05-13-001046-a.с1.) У своїй відповіді Замовник наголосив, що вимога тендерної документації щодо аналогічного договору, сформована для визначення підрядника, який спроможний будувати об’єкти значної вартості. Але, у такому підході не враховані строки виконання договорів, тобто спроможність Учасника виконувати певний об’єм робіт у певні проміжки часу. Наприклад, очікувана вартість даних торгів складає близько 62 млн.грн. Строки виконання робіт – близько 18 місяців. Тобто, підрядник повинен бути спроможним виконувати роботи з середньомісячним об’ємом близько 3,5 млн.грн. Саме таким принципом визнання аналогічних договорів коректними, ми пропонуємо керуватися при розгляді пропозицій Учасників торгів. З іншого боку, надання аналогічного договору значної суми, але розтягнутого на роки, не дає змоги визначення спроможності підрядника виконати роботи, що є предметом закупівлі, у чітко визначені терміни. Інша вимога Замовника про те, що будівельні роботи за аналогічним договором можуть бути виконані частково, зовсім не має ніякого сенсу та здорового глузду. Частково виконані аналогічні договори не є доказом спроможності підрядника його виконання, а є лише досвідом його укладання. Виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що Замовником під час підготовки тендерної документації порушено вимоги Закону, і ці порушення повинні бути усунені.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.06.2019 20:22
Автор: ТОВ "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЕНЕРГОПРОСТІР", Сергій Рось +380679822874 rossv297@gmail.com
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 2881f161a51a410da084d79b47558093
Ідентифікатор запиту: UA-2019-05-13-001046-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Згідно ч.4 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Однак, у Примітках Зразка №4 , Додатку №1 до тендерної документації вказано: «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати аналогічний договір, який крім вищезазначеного має відповідати таким критеріям: - вартість (ціна) аналогічного договору має становити не менше ніж 30 % від очікуваної вартості предмету закупівлі за даною тендерною документацією, тобто не менше 18 374 375,70 грн.; - будівельні роботи за аналогічним договором можуть бути виконані частково або в повному обсязі. У разі надання аналогічного договору, що виконаний частково, відсоток виконання робіт за таким аналогічним договором не повинен бути меншим ніж 30% від загальної вартості (ціни) аналогічного договору (з урахуванням змін), наприклад, ціна договору становить 19 000 000 грн., тоді сума виконаних робіт за таким договором повинна бути не менше 5 700 000 грн.» Вважаємо таку вимогу Замовника дискримінаційною та такою, що не дає змоги оцінити спроможність Учасника виконати роботи, що є предметом закупівлі торгів UA-2019-05-13-001046-a. Наприклад, якщо Учасник надасть низку короткострокових договорів з загальною сумою 19 000 000 грн., замість одного довгострокового, то така пропозиція буде відхилена. Ніякого обґрунтування такій вимозі Замовник не надав. Для доведення необхідності такого обґрунтування надаємо роз’яснення державного уповноваженого Антимонопольного комітету України, члена Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, пані Світлани Панаіотіді (дивись додані документи). З іншого боку, вищевказана вимога Замовника повністю співпадає з умовами аналогічного Договору, наданого єдиним Учасником попередніх торгів UA-2019-04-24-003245-b, з тим самим предметом закупівлі , а саме ТОВ «АМД БУДСЕРВІС». Враховуючи те, що на протязі 2018 року всі торги (UA-2018-11-27-002094-c; UA-2018-06-04-000415-a; UA-2018-06-04-000200-b; UA-2018-06-04-000097-c ) , пов’язані з будівельними роботами, вигравало ТОВ «АМД БУДСЕРВІС», є всі підстави вважати , що ця вимога була прописана саме під цього Учасника. Виходячи з вищевикладеного ВИМАГАЄМО: скасувати дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації відповідно до ч.2 ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII. У разі не задоволення ВИМОГИ, залишаємо за собою право оскарження змісту ТД в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, згідно ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-VIII.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Ваше звернення по процедурі закупівлі відповідно до вимог статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» надаємо наступне роз’яснення. ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить визначення поняття «аналогічного договору». Для конкретизації вимог Замовникам не заборонено визначати поняття аналогічного договору в тендерній документації на власний розсуд, виходячи із предмету закупівлі. Кожен предмет закупівлі є унікальним та має свої особливості. Предметом закупівлі по процедурі UA-2019-05-13-001046-a є будівництво об’єкту, віднесеного до середньої категорії складності (клас наслідків СС2), із значною сумою фінансування закупівлі. Вимоги до аналогічного договору, зазначені в тендерній документації, є не дискримінаційними, а є такими, що відповідають складності предмету закупівлі. Практика визначення аналогічності договору за сумовим критерієм, тобто відсотком від очікуваної вартості закупівлі (не менше 30 %), нині застосовується під час закупівель будівельних робіт, які проводяться за рахунок фінансування з Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (кошти державного бюджету, кошти ЄБРР, Світового банку). Вимога тендерної документації щодо аналогічного договору сформована для визначення підрядника, який спроможний будувати об’єкти значної вартості, адже об’єкт на 1 млн. та об’єкт на 20 млн. потребує різних можливостей, в т.ч. значних трудових та фінансових ресурсів. Невключення вимоги щодо суми аналогічного договору фактично допустить до аукціону учасників, які виконували дрібні об’єми робіт, не співмірні з предметом закупівлі, наприклад, навіть на 100 тисяч гривень. Вимога до суми аналогічного договору в розмірі 30 % є мінімальною та не завищеною, відповідає сумі авансу для виконання робіт. З грудня 2018 року попередня оплата по будівельним об’єктами складає до 30% та здійснюється виключно на казначейські рахунки, витрата такої попередньої оплати контролюється державою і може бути здійснена тільки на закупівлю матеріалів. Стосовно дискримінації наголошуємо, що дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Виходячи з такого формулювання не вважаються дискримінацією випадки, коли певні обмеження мають правомірну і об’єктивно обґрунтовану мету, тобто вимога до аналогічного договору є правомірною та об’єктивно обґрунтованою, виходячи із вартості робіт та складності об’єкту будівництва. Антимонопольний комітет України розглядає скарги щодо умов тендерної документації залежно від умов кожної закупівлі, єдиної позиції по «сумовому критерію» державні уповноважені не мають і за наявності об’єктивних пояснень не приймають «сумовий» критерій як дискримінаційний. Умови тендерної документації в першу чергу повинні відповідати складності предмету закупівлі. Не всі учасники можуть відповідати зазначеним вимогам, але тільки за рахунок своєї низької кваліфікації, без будь-яких дискримінаційних підстав. Крім того, надаємо інформацію, що подібна вимога тендерної документації щодо аналогічного договору вже оскаржувалась, але за рішенням Антимонопольного комітету України від 05.07.2017 року № 4414-р/пк-пз у задоволенні скарги було відмовлено, таким чином підтверджено, що дії Замовника є правомірними. До того ж, оскаржувані торги містили вимогу про надання навіть не одного договору, а декількох. Враховуючи вищевикладене, вимога щодо аналогічного договору є обґрунтованою та правомірною, тендерна документація не потребує внесення змін.
Статус вимоги: Відхилено