• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Легкові автомобілі (Автомобілі швидкої медичної допомоги типу «В» з обладнанням)(13 лотів) CARS (AMBULANCE CARS OF TYPE "B" WITH THE EQUIPMENT) (13 PLUMB LINES)

Завершена

29 965 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 305.00 UAH
Період оскарження: 10.01.2019 11:49 - 05.04.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінайційні вимоги в тендерній документації

Номер: 2b8d16f59d184b5980e2979893f3f7d5
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-10-000574-c.b1
Назва: Дискримінайційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
1. У п.1 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації (Основні ноші/ноші-каталка) Замовник вимагає: "Вага нош не більше 40 кг." Дана вимога є дискримінаційною та такою, що не відповідає встановленим національним стандартам України. Відповідно до EN 1865:2000, на який посилається ДСТУ 7032:2009 встановлено вага нош до 45 кг. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо усунути дискримінаційну вимогу та привести її у відповідність до національних стандартів України. Змінити вимогу та прописати в тендерній документації, що вага нош повинна бути "не більше 45 кг". 2. У п.2 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації (Приймальний пристрій для нош) Замовник вимагає: "Приймальний пристрій повинен забезпечувати переміщення нош у повздовжньому i в поперечному напрямках з забезпеченням надійного фіксування положень." Вказана вимога не відповідає ДСТУ7032:2009 Зміна 3 п.4.4.6.1, оскільки для автомобілів типу В повинно бути забезпечено переміщення приймального пристрою (а не нош) у повздовжньому i в поперечному напрямках: "Приймальний пристрій для нош повинен забезпечувати: ... для автомобілів швидкої медичної допомоги типу В та С (з установленими та завантаженими ношами на приймальному пристрої) - переміщення поверхні приймального пристрою у повздовжньому та поперечному напрямках з надійним фіксуванням установленого положення.". Просимо привести вимогу у відповідність до ДСТУ. 3. Відповідно до п.4 таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації (Пристрій для перенесення пацієнта, що сидить) Замовник вимагає: "Повинен мати форму стільця з чотирма колесами, що значно покращує його переміщення в обмеженому просторі. Ширина пристрою повинна бути не менше 52 см, але не більше 54 см.". В пункті 4.2 EN 1865:2000, на який посилається ДСТУ 7032:2009, встановлено розміри, яким повинно відповідати крісло для транспортування пацієнтів, де зазначена лише мінімальна ширина – 330 мм. Отже, чітко встановлена Замовником вимога про те, що ширина пристрою повинна бути не більше 54 см. є дискримінаційною, щодо учасників які поставляють вказаний пристрій, шириною 55 см. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо усунути дискримінаційну вимогу та зазначити в тендерній документації, що ширина пристрою повинна бути не більше 55см. 4. У п.11 таблиці 1 Додатку 3 (Оксиметр) Замовник вимагає: «Наявність USB (тип В) роз’єму» та «Розміри (мм) 170 х 70 х 30 ± 5». Вказана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки дані параметри не впливають на функціональність оксиметру, а також звужує коло учасників, тому що Замовник вимагає саме тип В з усіх видів USB роз’ємів. Жодним національним стандартом не встановлено наявність USB (тип В) роз’єму» та «Розміри (мм) 170 х 70 х 30 ± 5». Також у комплектації автомобіля відсутні прилади та комп'ютери, до яких може бути під’єднаний оксиметр через порт USВ, більш того для передачі інформації на інші комп’ютери обов’язково має бути встановлено спеціальне програмне забезпечення. У більшості виробників застосовуються інші способи передачі даних на зовнішні пристрої, виробники таких виробів постійно удосконалюють оксиметри, роблячи їх більш функціональними i більш портативними, використовуючи сучасні технологічні рішення. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо видалити вимогу стосовно роз'єму USB та змінити вимогу стосовно розмірів на «Розміри не більше 170 х 70 х 30 мм». 5. Відповідно до п.13 таблиці 1 Додатку 3 (Пристрій для вливання під тиском) Замовник вимагає: «Наявність не менш чотирьох рівнів оклюзії від 20 до 90 кПа» та «Час роботи приладу від акумулятора не менше 10 годин». Перша вказана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, оскільки кількість рівнів оклюзії може бути різною у різних виробників, від одного до 10 та більше, але ніяким чином не пов'язана з діапазоном тиску оклюзії i тому не впливає на функціональність пристрою та не регламентована жодним національним стандартом України. Більшість виробників, з метою зменшення ваги та розмірів пристрою, виробляють пристрої для вливання з часом роботи від акумулятора не менше 5 годин, що достатньо для більшості випадків його застосування. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо змінити вимоги на: «Наявність регулювання оклюзії в діапазоні не менше ніж від 40 кПа до 90 кПа» та «Час роботи приладу від акумулятора не менше 5 годин». 6. Відповідно до п.14 таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації (Дефібрилятор з ритмом та записувачем показників пацієнта/Кардіомонітор) Замовник вимагає: «Тип акумуляторної батареї: Лiтiйіонна» та «Інтерфейс приладу, включаючи маркіровку панелей, кнопки, меню екрану, графічні і голосові підказки, інструкції з експлуатації має бути на український, або російський мові». Вказані вимоги є необґрунтованими та дискримінаційними, оскільки матеріал батареї не впливає на кількість розрядів, на час набору енергії та зарядки. А панелі та кнопки маркіруються загальними медицинськими термінами на латині. Внесення типу акумуляторної батареї, а також маркіровку панелі, кнопок у медико-технічні вимоги штучно обмежує конкуренцію, чим порушує наші права. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо видалити вимогу стосовно типу акумуляторної батареї та маркіровки панелі, кнопок. Відповідно до ДСТУ 7032:2009 п.6.3.5. Фіксування устаткування , устаткування повинно бути закріплене засобами систем фіксації. Система фіксації, система підтримування або система збереження повинні утримувати устаткування під час протистояння прискоренню або гальмуванню 10G у повздовжньому, 10G у поперечному, 10G у вертикальному напрямках. Просимо доповнити п. 14 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації вимогу наступним змістом: (Настінне кріплення 10G для автомобіля швидкої допомоги у комплекті). 7. Відповідно до п.15 таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації (Електрокардіограф багатоканальний з можливістю друку ЕКГ) Замовник вимагає: «Розмір екрану, не менше 4,3 дюймів. Роздільна здатність екрану, не менше 800х480», «Тип реєстратора 108 мм термальна голівка». Вказані вимоги є необґрунтованими та дискримінаційними, оскільки дані параметри не впливають на функціональність пристрою та не регламентовані жодним національним стандартом. Отже, вказані вимоги є дискримінаційними до учасників, які поставляють електрокардіограф з розміром екрану від 3,5 дюймів та роздільна здатність 240 х320. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо змінити вимоги на: «Розмір екрану не менше 3,5 дюймів. Тип реєстратора 80 мм термальна голівка. Роздільна здатність екрану, не менше 240х320». 8. Відповідно до п.3 таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації (Вакуумний матрац) Замовник вимагає: "Вага не більше 7,5 кг.". Відповідно до п. 4.6.3 EN 1865:2000, на який посилається ДСТУ 7032:2009, маса матрацу що включає насос не повинна перевищувати 15 кг. У зв’язку з тим, що ми є виробником автомобілів швидкої допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України, через встановлені замовником дискримінаційні вимоги в тендерній документації не маємо можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Просимо усунути дискримінаційну вимогу та привести документацію у відповідність до вимог національних стандартів. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням вимагаємо привести документацію у відповідність з чинним законодавством України. В інакшому випадку ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: У додатку 3 тендерної документації наведені загальні та особливі вимоги до предмету закупівлі, що визначені з врахуванням досвіду роботи бригад швидкої медичної допомоги на території Миколаївської області та досвіду закупівель автомобілів швидкої медичної допомоги, що відбувались у 2017-2018 роках. Крім того, згадані у вимозі п.п.2-8, а саме: параметри приймального пристрою для нош, пристрою для перенесення пацієнта, оксиметра, пристрою для вливання під тиском, дефібрилятора з ритмом та записувачем показників пацієнта/кардіомонітора, електрокардіографа та вакуумного матрацу оскаржувались в ході процедур закупівель автомобілів швидкої медичної допомоги, що проводилась у 2018 році (оголошення UA-2018-05-16-001755-a та UA-2018-05-21-001546-a). В результаті розгляду скарг до вказаних закупівель Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийшла до висновку про відсутність порушень законодавства при встановленні вимог до зазначеного устаткування. До п.1 вимоги: Європейський стандарт EN 1865:2000, на який посилається ДСТУ 7032:2009, передбачає, що вага основних нош повинна бути якомога меншою, тому з врахуванням досвіду попередніх закупівель визначена оптимальна вага основних нош – не більше 40 кг. Така вимога забезпечує участь у процедурі закупівель щонайменше двох виробників медичного устаткування, а тому повністю відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». До п.6 вимоги: Викладення інтерфейсу дефібрилятора з ритмом та записувачем показників пацієнта/кардіомонітора на українській або російській мові дозволить вільно використовувати медичне обладнання медичному персоналу, котрий з різних причин не володіє іноземними мовами. Обладнання з такими показниками може бути забезпечене декількома постачальниками медичного устаткування. Відносно вимоги щодо фіксування устаткування засобами систем фіксації, то це передбачено п. 6.3.5. ДСТУ 7032:2009 та п. 8.7. особливих вимог додатку 3 тендерної документації, тому відсутня потреба передбачати дану вимогу для окремого медичного устаткування. На підставі вищевказаного слідує, що умови тендерної документації відповідають вимогам чинного законодавства України та є абсолютно правомірними і законними.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 53fe9704eed745af88c90d9f8552ead1
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-10-000574-c.b2
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
10 січня 2019 року МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю код Код за ДК 021:2015 – 34110000-1 (Автомобілі швидкої медичної допомоги типу «В» з обладнанням) (13 лотів). Ознайомившись з тендерною документацією затвердженою рішенням тендерного комітету (протокол засідання № 277 від 10.01.2019 року) (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2019 21:32
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2019 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до п.8 Таблиці 1 Додатку №3
Автор: ТОВ "БРІОРСОН МОТОРC", Андрій Гончаренко +380733403434 office@briorson.com.ua