-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне марки Д
Завершена
1 430 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
02.04.2019 14:50 - 18.05.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
e0935b89d1c8478ba496b2a78be7c076
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-02-001679-b.c2
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.docx 12.04.2019 17:55
- ПД.pdf 12.04.2019 17:55
- скарга.pdf 12.04.2019 17:55
- Рішення від 16.04.2019 № 4574 (+лист Замовнику).pdf 17.04.2019 12:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2019 № 5582.pdf 08.05.2019 20:20
- Рішення від 07.05.2019 № 5582.pdf 11.05.2019 22:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.04.2019 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.05.2019 22:03
Дата виконання рішення Замовником:
14.05.2019 11:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішенням АМКУ Замовником внесено зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
7fd8599a1fff4c149b6fa4255c391208
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-04-02-001679-b.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Відповідно до оголошення, котре розміщено в системі електронних закупівель ProZorro UA-2019-04-02-001679-b, інформація про закупівлю 8ee476e3d1ec467ea58abecb4bebb659, 02 квітня 2019 року Замовником, яким виступає БАРАБОЙСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ (далі – Замовник), було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю твердого палива, а саме вугілля кам’яного марки Д
Згідно з інформацією, що зазначена в оголошенні, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 18 квітня 2019 року.
Після детального вивчення та аналізу тендерної документації, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, що обмежують конкуренцію та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно з встановленим законом порядку, а саме:
1. Відповідно до п. 4.1. розділу І. Загальні положення, Замовником було встановлено предмет закупівлі: Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09110000-3 – Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки Д).
Згідно з п. 7.1. Додатку № 1 до тендерної документації (Технічна специфікація щодо предмету закупівлі) вбачається, що Замовник бажає закупити вугілля кам’яне марки Д у кількості 260 тонн.
Разом з тим, в п.7.5. Додатку № 1 до тендерної документації (Технічна специфікація щодо предмету закупівлі) Замовником встановлено вимогу, що «Вугілля, що є предметом даної закупівлі, повинно відповідати вимогам відповідних державних стандартів.
Вугілля, що є предметом даної закупівлі, повинно відповідати наступним вимогам
№ Найменування
товару Розмір кусків
Вологість, %,
не більше ніж Зольність, %,
не більше ніж Нижча теплота згоряння не менше, ккал/кг
1. Вугілля кам'яне марки Д 25-50 14 14
5300
Тобто, виходячи зі змісту вимог Замовника, останній бажає закупити вугілля кам’яне марки Д з розміром фракції (розмір кусків) 25-50, а саме – вугілля кам’яне Д (25-50).
Вважаємо, що вимога Замовника щодо постачання вугілля кам’яного марки Д (25-50) є дискримінаційною та значно обмежує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, в тому числі ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО».
Зокрема, Національним стандартом України «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010 (надалі – Стандарт) передбачено, що для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6-100 мм) – ГОСТ 19242. Однак, варто наголосити на тому, що відповідно до наказу № 185 ДП "УкрНДНЦ" від 14.12.2015 року, ГОСТ 19242-73 скасовано з 01.01.2019 року та, згідно з Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, останній вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст". Таким чином, на сьогоднішній день єдиним стандартом, який встановлює марки вугілля з розміром кусків є ДСТУ 7146:2010, в якому не передбачена марка Д (25-50). Згідно з підпунктом 3.3 пункту 3 Стандарту, «за якісними, технологічними та фізиком-механічниим показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1». Відповідно до даної таблиці Стандарту, вугілля кам’яне марки Д за розміром кусків має бути 13-100 мм та 25-200 мм.
Отож, як ми можемо бачити, вугілля кам’яне марки Д з розміром кусків 25-50 мм не передбачене ДСТУ 7146:2010. У зв’язку з цим, вимога Замовника щодо поставки вугілля кам’яного марки Д з розміром кусків 25-50 мм призводить до дискримінації учасників процедури закупівлі, зокрема ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО», яке є постачальником вугілля кам’яного українського виробництва, що за своїми показниками відповідає вимогам, встановленим в ДСТУ 7146:2010.
Окрім цього, слід зазначити, що одним з принципів здійснення публічних закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Однак, оскільки Замовник бажає закупити вугілля кам’яне марки Д з розміром кусків 25-50 мм, котре, як нами вже було зазначено, не передбачене нормативним документом, щодо стандартизації вугілля кам’яного, залишається не зрозумілим, на підставі чого Замовником було встановлені вимоги щодо якісних, технологічних та фізико-механічних показників вугілля з даним розміром фракції. Також, звертаємо увагу на те, що вугілля кам’яне марки Д з розміром кусків 25-50 мм Замовником ні разу не закуповувалося, а встановлена вимога, щодо постачання саме вугілля кам’яного марки Д з розміром кусків 25-50 мм є незаконною, оскільки, як нами вже було зазначено, ДСТУ 7146:2010 не передбачає вугілля кам’яного марки Д з таким розміром кусків.
Таким чином, встановлені Замовником вимоги в тендерній документації обмежують коло потенційних учасників відкритих торгів та позбавляють можливості ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» взяти участь в даних торгах, а також є незаконними. Додатково повідомляємо, що наше товариство є системним постачальником вугільної продукції, основним видом діяльності якого є торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом, а тому ми маємо можливість поставити вугілля інших марок, що передбачені державними стандартами та по якісним характеристикам є навіть кращими. Отже, у зв’язку з вищезазначеним, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині, замінивши дискримінаційну марку вугілля кам’яного з розміром кусків 25-50 мм, яка обмежує конкуренцію на іншу, яка передбачена національними стандартами.
Частиною четвертою статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації вимоги стосовно постачання вугілля кам’яного марки Д з розміром кусків 25-50 мм порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до тендерної документації в цій частині, та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Як нами вже було зазначено, ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» являється системним постачальником вугільної продукції, основним видом діяльності якого є торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом та планує взяти участь в процедурі закупівлі. Для цього у товариства наявний достатній технічний потенціал, а також досвід поставки інших марок вугілля кам’яного. Однак через дискримінаційні умови в тендерній документації ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» не має можливості взяти участь в закупівлі.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов в тендерній документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище, та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
Оригінал платіжного доручення про внесення плати за подання скарги
З повагою,
Голова Правління
ПРАТ «ВО «ОБЛПАЛИВО» О.С. Лук’янов
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 12.04.2019 15:39
- Скан-копія платіжного доручення 12.04.2019 15:39
- Рішення від 16.04.2019 № 4561 + лист Замовнику.pdf 17.04.2019 12:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2019 № 5596.pdf 08.05.2019 17:49
- рішення від 07.05.2019 № 5596.pdf 11.05.2019 21:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.04.2019 15:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
11.05.2019 21:19