• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Акумуляторні батареї для ВП ЗАЕС, ВП РАЕС, ВП ЮУ АЕС

лот 1 - акумуляторні батареї для ВП ЗАЕС - 10 шт, лот 2 - акумуляторні батареї для ВП РАЕС - 6 к-тів, лот 3 - акумуляторна батарея для ВП ЮУ АЕС- 1 к-т.

Завершена

122 467 281.17 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 10 923.68 UAH
Період оскарження: 09.04.2019 17:21 - 30.05.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.

Номер: 3e20819700ba4c2c86dc88d30713517a
Ідентифікатор запиту: UA-2019-04-09-000893-c.b1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної у системі електронних закупівель Prozzoro, Замовником ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" оголошено відкриті торги з публікацією англ. мовою ID UA-2019-04-09-000893-c предмет закупівлі АКУМУЛЯТОРНІ БАТАРЕЇ ДЛЯ ВП ЗАЕС. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність положень, які суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та чинним нормам Цивільного кодексу України. В тендерній документації, а саме в розділі III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» частина 2 (забезпечення тендерної пропозиції) вказано: «Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської або страхової гарантії». З даними вимогами категорично не можливо погодитись, оскільки вони порушують норми чинного Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України а також порушують права учасників у виборі установ котрі можуть надати гарантію, як основний вид забезпечення тендерної пропозиції, а також створюють монопольне становище у сфері надання фінансових послуг. Відповідно до ч.8 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що забезпечення тендерної пропозиції – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасниками перед замовником, що виникають у зв’язку із поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Відповідно до ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Виходячи із вище викладеного слід дійти висновку, що видати гарантію, як вид забезпечення тендерної пропозиції може банк, фінансова організація та страхова організація. У такому випадку вимагаємо від Вас як від Замовника усунути порушення законодавства України в сфері публічних закупівель у тендерній документації. Замінити визначення «Банківська гарантія» на «Гарантія» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Встановити, що гарантію, як вид тендерного забезпечення може видати не тільки банківська установа а також фінансова та страхова організація. У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звернутись до Державної аудиторської служби України, Прокуратури та Антимонопольного комітету України з метою притягнення посадових осіб замовника до відповідальності визначеної чинним законодавством України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Таким чином тендерна пропозиція учасника повинна відповідати нормам Закону та вимогам тендерної документації. Користуючись наданим відповідно до 1 та 2 абз. ч. 1 ст. 24 Закону правом, у тендерній документації замовником було встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії або страхової гарантії. Додатково повідомляємо, що ДП «НАЕК «Енергоатом» включено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави (постанова Кабінету Міністрів України від 23.12.2014 № 1734), тому для забезпечення максимального захисту економічних інтересів Компанії, мінімізації ризиків при наданні учасниками публічних закупівель тендерного забезпечення, підтвердження компетентності, платоспроможності та фінансової надійності страхових компаній, які надають гарантії забезпечення тендерної пропозиції учасникам процедур закупівель, що проводить ДП «НАЕК «Енергоатом», було прийняте рішення (розпорядження Компанії від 02.11.2016 № 995-р) про затвердження «Порядку відбору страхових компаній, що здійснюють забезпечення тендерних пропозицій учасників процедур закупівель, замовником яких є ДП «НАЕК «Енергоатом», а також забезпечення виконання умов договорів про закупівлю» (далі – Порядок). Порядок оприлюднений на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом», перебуває у вільному доступі та не містить обмежень щодо права будь-якої страхової компанії взяти участь у вищезазначеному відборі. Банківські гарантії приймаються від банків, які за розміром активів входять до ТОП-10 або ТОП-20 банків відповідно до інформації на останню звітну дату, яку розміщено на офіційному сайті НБУ. Такий підхід обумовлений необхідністю захисту майнових інтересів Компанії. Крім того, умовами тендерної документації передбачена можливість надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської або страхової гарантії, що також унеможливлює дискримінацію учасників, адже учасники процедури закупівлі на власний розсуд можуть вибрати форму забезпечення тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Так