-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування (Послуги з організації харчування для учнів КЗО «Дніпропетровський обласний ліцей-інтернат фізико-математичного профілю» ДОР»)
13088 діто/днів
Торги не відбулися
801 725.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 8 017.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 017.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2019 11:30 - 22.03.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Оскарження дискримінаційних умов зазначених в ТД
Номер:
239d4e1cab2141f8b891c3594d071ffc
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-01-000810-a.a1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов зазначених в ТД
Вимога:
В тендерній документації зазначена виомга: Надати проект розроблених для подальшого впровадження роботи в ліцеї процедур, заснованих на принципах НАССР (допускається «засновану на принципах НАССР»)
Вважаємо зазначену вимогу в ТД стосовно надання проекту розробленого для подальшого впровадження роботи в ліцеї процедур, заснованих на принципах НАССР,дискримінаційною, оскільки систему НАССР необхідно розробляти потенційному учаснику безпосередньо для Вашого ліцею. Крім цього, розробка системи НАССР для конкретної потужності (ліцей) займає приблизно шість місяців часу, тому, що, блок-схема технологічного процесу, яка відображає всі етапи процесу в межах контролю за потужністю - від надходження неперероблених, частково перероблених або перероблених харчових продуктів, допоміжних матеріалів для переробки харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, до постачання харчових продуктів споживачам та іншим клієнтам, включаючи їх підготовку, переробляння, пакування, зберігання та транспортування. Усі технологічні процеси повинні бути представленими в належній послідовності разом з відповідними технологічними даними.
Виходячи з описаного, встановлення зазначеної вимоги в ТД є дискримінаційною до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що ТД складена під заздалегідь обраного конкретного учасника, що обмежує коло потенційних учасників лише тими, в яких вже існує розроблена система заснована на принципах НАССР для роботи у Вашому ліцеї. Крім цього, потенційному учаснику недоцільно на сьогоднішній день розробляти систему НАССР безпосередньо для Вашого ліцею.
Враховуючи вищевикладене, просимо виключити зазначену вимогу з умов тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.03.2019 09:40
Вирішення:
Замовник вважає за доцільне дотримуватися чинного законодавства, а саме вимог Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Відхилено
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
e4d142b2bad34fcab7e447ca90b73194
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-03-01-000810-a.a2
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
На офіційному сайті www. zakupki.prom.ua 01 березня 2019р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації харчування для учнів КЗО «Дніпропетровський обласний ліцей-інтернат фізико-математичного профілю» ДОР») номер ідентифікатора закупівлі: UA-2019-03-01-000810-a на очікувану вартість 801 725,00 грн. без ПДВ. Замовником закупівлі витупає КП "Дніпропетровський обласний ліцей-інтернат фізико-математичного профілю".
До оголошення про заявлену процедуру закупівлю було додано в електронному вигляді Тендерну документацію ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації харчування для учнів КЗО «Дніпропетровський обласний ліцей-інтернат фізико-математичного профілю» ДОР») (надалі – Тендерна документація), Додаток 7 – картотеки технологічних карток приготування страв; Додаток 8 – Договір застави).
ТОВ «Контракт Продрезерв 5» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення із змістом тендерної документації та доданих додатків, було виявлено, що зазначені документи не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та іншим нормативно-правовим актам, які є обов’язковими до виконання, містять у собі дискримінаційні умови з огляду на наступне.
По-перше, згідно п. 1.1. розділу 1 Тендерної документації Замовник передбачив, що у складі тендерної документації учасник зобов’язаний надати: проект розроблених для подальшого впровадження роботи в ліцеї процедур, заснованих на принципах НАССР (допускається «засновану на принципах НАССР»).
Але зазначені вимоги є такими, що не відповідають на сьогоднішній день ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено лише поняття зазначеної системи, а саме, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів
ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» було встановлено перехідні періоди. 2019 рік передбачається визначальним роком, коли вже усі оператори ринку, починаючи від великих виробників, закінчуючи малими, зобов’язані запровадити систему НАССР.
До 20 вересня 2018 року систему повинні запровадити підприємства, які працюють з продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження, наприклад, кондитери, виробники овочевої продукції. До 20 вересня 2019 року на систему повинні перейти і всі малі підприємства.
Тобто, Замовники матимуть право вимагати в складі тендерної пропозиції розроблені процедури засновані на принципах НАССР лише з 20 вересня 2019р., бо на сьогоднішній день підприємство не зобов’язане мати в наявності систему НАССР.
Вважаємо зазначену вимогу в Тендерній документації стосовно надання проекту розробленого для подальшого впровадження роботи в ліцеї процедур, заснованих на принципах НАССР, дискримінаційною, оскільки систему НАССР необхідно розробляти потенційному учаснику безпосередньо для закладу Замовника. Крім цього, розробка системи НАССР для конкретної потужності (ліцею) займає приблизно шість місяців часу, тому, що, блок-схема технологічного процесу, яка відображає всі етапи процесу в межах контролю за потужністю - від надходження неперероблених, частково перероблених або перероблених харчових продуктів, допоміжних матеріалів для переробки харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, до постачання харчових продуктів споживачам та іншим клієнтам, включаючи їх підготовку, переробляння, пакування, зберігання та транспортування. Усі технологічні процеси повинні бути представленими в належній послідовності разом з відповідними технологічними даними.
Виходячи з описаного, встановлення зазначеної вимоги в Тендерній документації є дискримінаційною до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника, що обмежує коло потенційних учасників лише тими, в яких вже існує розроблена система заснована на принципах НАССР для роботи в закладі Замовника.
Така вимога навмисно звужує вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
По-друге, Замовник в тендерній документації в Додатках 1а, 1б надає двотижневе меню, яке не відповідає діючому Законодавству України, на підставі наступного.
В п. 12 Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Виконавець зобов’язаний забезпечити неухильне дотримання меню-вимоги, технологічних карт приготування страв, приготування їжі високої якості. Вносити зміни в меню категорично заборонено».
Пунктом 23 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що «Виконавець зобов’язується неухильно дотримуватися вказаного в тендерній документації 2-х тижневого меню та використовувати при приготування їжі технологічні картки, які розроблені ліцеєм.»
Разом з тим, при аналізі наведеного меню є ряд порушень, а саме:
1) В п.ж) Додатку 2 до Тендерної документації вказано: «Виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає наступним нормативним документам: Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил». Однак, в пункті 8.3. зазначеного Наказу передбачено, що у раціоні дітей бажано включати: ковбасні вироби не частіше двох разів на тиждень. У меню не включаються однакові страви два дні поспіль.
Якщо проаналізувати меню, то бачимо, що в ньому порушені вимоги вищезазначеного Наказу, а саме:
1. Кожного дня на сніданок і вечерю включено ковбасу напівкопчену.
2. Кожного дня на сніданок включено Какао з молоком, а в середу першого тижня Какао з молоком включено на сніданок і вечерю - два рази в день.
3. Вареники ліниві відварені 130/15 - в меню не вказано, що таке 15?.
4. Запіканка творожна зі сметаною 140 - в меню не вказано масу сметани та ряд інших страв.
5. Назви страв, записаних в меню, не відповідають назвам страв в Збірниках рецептур:
• в Збірнику рецептур національних страв та кулінарних виробів є назва такої страви, як «Сластьони з манних крупів», а в меню зазначено – «Ласуні з манних крупів»;
• в Збірнику рецептур страв для харчування школярів, 1987р. зазначено назва такої страви, як «Риба, тушкована в томаті з овочами"», а в меню – «Риба тушкована з овочами»;
• в Збірнику Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. К.: ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2014 передбачена така назва страви, «Запіканка сирна», а в меню - Запіканка творожна.
І це лише окремі приклади.
2) В Додатку № 1А до Тендерної документації зазначено, що «Затверджене меню на 2018-2019 навчальний рік, яке наведене в додатку 1с витримує вимоги, щодо добових норм забезпечення продуктами харчування. Норми заміни продуктів за енергоцінністю визначаються відповідно до додатку № 8 до Постанови КМУ від 22 листопада 2004 року № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».
При аналізі виконання натуральних норм, користуючись технологічними картами, які наведені в Додатку 7 до Тендерній документації, встановлена невідповідність ряду продуктів харчування нормам (Аналіз зазначається нижче).
3) В п. 28 Додатку 2 до Тендерної документації зазначено: «Вимоги до продуктів харчування: - ковбаса сирокопчена вищого ґатунку», в той час, як пунктом 8.11. Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил» передбачено, що «Забороняється приймати до харчоблоку продукти: сирокопчені м’ясні гастрономічні вироби та ковбаси».
4) В п. 6.3.4. додатку 3 до Тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» зазначено: «Меню має відповідати Примірному 2-х тижневому меню на 2018 – 2019 навчальний рік по закладу, затвердженому директором закладу та погодженому з Держпродспоживслужбою в Дніпропетровській області, та підлягає неухильному дотриманню. Вносити зміни в меню категорично заборонено. Щоденне меню-розклад затверджується керівником закладу».
Однак, якщо врахувати вищезазначені факти не відповідності меню нормативним документам, то вони не дають можливості погодити наведене меню з Держпродспоживслужбою.
5). При аналізі технологічних карт також встановлено ряд не точностей, не відповідностей та порушень діючому законодавству України.
В ряді технологічних карт, норми втрат маси продуктів при холодній та термічній кулінарній обробці не відповідають нормам, які зазначені в Таблицях «Розрахунки витрат сировини, виходу напівфабрикатів та готових виробів». В рецептурі однієї і тієї ж страви інгредієнти на різні виходи страви перераховані не пропорційно. В результаті при приготуванні одних і тих же страв, вказані різні відсотки втрат неїстівної частини при холодній та при термічній кулінарній обробці.
В п. 23 Наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.05.2005р. №242/329 передбачено, що «Меню-розклад складається єдиним для всіх дітей закладу, але з різним виходом страв за віковими групами, наведеними в нормах харчування».
В приведених технологічних картах на одні і ті ж продукти харчування вказані різні відсотки відходів при холодній або термічній обробці. Ось лише деякі приклади:
Найменування страв Найменування сировини Згідно технологічних карт -(%) втрати маси продуктів при холодній або термічній обробці Норма (%) втрати маси продуктів при холодній або термічній обробці Примітка, Джерело інформації
Салати та вінегрети
1-ша колонка 2-га колонка
Салат зі свіжої капусти та моркви 2014/стор. 464 Морква 17 14 20 Збірник А.И. Здобнов табл.32
Цибуля ріпчаста 17 13 16
Заправні супи
Борщ український (варіант 2) Снигур/210 Цибуля ріпчаста (втрати при холодній обробці) 1-ша колонка -24 16 Збірник А.И. Здобнов табл.32
2-га колонка - 21
3-тя колонка - 25
4-та колонка - 21
Суп картопляний з м’ясними фрикадельками 2014стор. 474 Цибуля ріпчаста 16 11 16 Збірник А.И. Здобнов табл.32
Морква 20 21 20
Фрикадельки для супу (втрати при термічній обробці) 63 63 25 Збірник 1987 №84
СТРАВИ ІЗ СИРУ СТОЛОВОГО
Сирники 2014 стор.493 Втрати при термічні обробці 15 23 12 Інструкція 17.04.2006р,дод.18; 1987№182
СТРАВИ З М’ЯСА
Котлети м’ясні смажені 2014 стор.386. Втрати при термічні обробці 29 27 19 Збірник А.И. Здобнов табл.15 стор.467; Інструкція від 17.04.2006р. дод.18
СТРАВИ З ПТИЦІ
Кури відварні порційні 2014 стор.394 Кури 1-ї категорії (втрати при холодній обробці) 39 39 11 Збірник А.И. Здобнов табл.23 стор.493
Чому втрати при Х.о. 39%, якщо «тушку курки закладають у киплячу воду». Втрати при Х. о. становлять лише 11%.
В приведених технологічних картах, які мають декілька виходів страв, інгредієнти перераховані не пропорційно виходу страви. В основному це карти, які взяті зі Збірника Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. К.: ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2014.
В результаті таких невірних перерахунків порушується норма закладки сировини для страв.
Лише декілька прикладів: для приготування страви Сирники (2014/493) масою 105г маса напівфабрикату в рецептурі 124г, а для виходу сирників масою 120г маса напівфабрикату в рецептурі 155г. При приготуванні Сирників з різним виходом - різні втрати при термічній обробці: 105г - 15% , а 120г - 23%.
Для приготування страви Гуляш м’ясний (2014/478) виходом 40г в рецептурі передбачено маса сировини нетто 88г, а для страви Гуляш м’ясний виходом 60г - 153г, тоді як пропорційно повинно бути 132г, тобто закладка сировини завищена на 21г на кожній порції. Для приготування страви Рулет рибний (2014/410) виходом 75г в рецептурі передбачено минтая нетто 43г, а для Рулета виходом 125г - 95г, що не відповідає пропорції. При приготуванні однієї і тієї ж страви різні втрати при термічній обробці: 75г - 9%, а 125г - 16%.
Також, не вірно проведена заміна інгредієнтів згідно з таблицею «Норми взаємозамінності продуктів під час приготування страв» у ряді технологічних карт:
- томат-пюре на томат-пасту: «Картопля тушкована», №1.336, Збірник Національних страв та кулінарних виробів, 2000р., «Гуляш», № 237, Збірник рецептур страв для харчування школярів,1987 по всіх колонках;
- маргарину на олію рослинну: «Зрази рибацькі» №2.46, Збірник Національних страв та кулінарних виробів, 2000р. всі колонки;
-цибулі ріпчастої на цибулю зелену: «Салат із квашеної капусти» вихід 50г № 37, Збірник рецептур страв для харчування школярів,1987;
- масла вершкового топленого на олію: «Плов з пшеничних крупів» №9.26 ,Збірник Національних страв та кулінарних виробів, 2000р. всі колонки.
6). В додатку 3 до Тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» та в додатку №4 до договору «Вимоги до продуктів харчування» зазначено: «Яйця відбірні І категорії».
Згідно ДСТУ 5028:2008 «Яйця курячі харчові», яєць з позначкою «Яйця відбірні І категорії» немає.
Залежно від якості та терміну зберігання до дня реалізації, яйця підрозділяють на класи: дієтичні та столові.
Залежно від маси харчові яйця підрозділяють на категорії:
відбірні – мають масу не менше 73г і вище вищої категорії – мають масу від 63г до 72,9г
I категорії – мають масу від 53г до 62,9г II категорії – мають масу від 45г до 52,9г
Отже, яйця одночасно не можуть бути «відбірні» і «1 категорії», так як це означає яйця різної маси.
Таблиця 6 – Умовні позначення на харчових яйцях
Класи яєць Умовні позначення
відбірні вища 1-ша 2-га дрібні
категорія категорія категорія
Дієтичні ДВ Д0 Д1 Д2 -
Столові, охолоджені СВ С0 С1 С2 М
В усі технологічні карти в рецептури страв включені яйця 2 категорії (40г нетто), а в меню включені яйця варені - 1 категорії ( 45г нетто), тобто передбачається наявність в їдальні одночасно яєць різної категорії, що суперечить нормативним документам.
Всі зазначені невідповідності роблять неможливим здійснити належним чином розрахунок Тендерної пропозиції учасника.
Таким чином, Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до умов Тендерної документації.
Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства України фактично порушують наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а умови, які містяться у Тендерній документації і не відповідають вимогам чинного законодавства України є дискримінаційними та незаконними, чим порушують наші права, як потенційного учасника процедури закупівель передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
На підставі полож
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА ДО АМКУ.PDF 19.03.2019 10:22
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.zip 19.03.2019 10:22
- ПЛАТІЖНЕ ДОРУЧЕННЯ.PDF 19.03.2019 10:22
- Рішення від 22.03.2019 № 3304 (+лист Замовнику).pdf 22.03.2019 17:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.04.2019 № 4147.pdf 09.04.2019 17:38
- Рішення від 08.04.2019 № 4147.pdf 11.04.2019 22:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.03.2019 10:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
11.04.2019 22:25