• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT , МОДЕЛЬ-DUSTER або еквівалент)

Завершена

8 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 500.00 UAH
Період оскарження: 28.01.2019 14:47 - 23.03.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 3801600de84f43389e506f1c4f7a7eeb
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-28-002097-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Електронною системою закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua/ оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT, МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b (далі по тексту – «Товар»). Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав. Тендерна документація Замовника є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 4 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НОРМАТИВНО - ТЕХНІЧНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ ТА КІЛЬКІСНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ», оскільки така документація має посилання на конкретну марку автомобіля, а саме RENAULT DUSTER. В порушення п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація не містить обґрунтування щодо необхідності у закупівлі даної марки автомобіля. Окрім цього, провівши аналіз ринку автомобілів України, можна зробити висновок, що схожі технічні характеристики мають аналогічні автомобілі. Дані технічні характеристики не відповідають тим, що заявлені у ТД, однак вони не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості. В той же час ми, як Учасник, позбавлені можливості запропонувати свій товар, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, у зв’язку з тим, що технічні характеристики предмету закупівлі, зазначені у ТД, стосуються виключно автомобіля RENAULT DUSTER. Зокрема звертаємо вашу увагу на неправомірність вимоги норми токсичності не менше «ЄВРО-6». Згідно ст. 2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів" митне оформлення з мето вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам: не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно; не нижче рівня "ЄВРО-6" - з 1 січня 2020 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2019 року включно. Також ТД є дискримінаційною в частині інших характеритик, а саме «Габарити», «Система автоматичної зупинки та старту двигуна Stop & Start», «Режим ECO водіння», «Повітроводи для заднього ряду сидінь», «Передні та бокові подушки безпеки водія та переднього пасажира (з кнопкою вимкнення) + Подушки-шторки безпеки», «Датчик нагадування про непристібнуті ремені безпеки водія та 4x пасажирів», «Повнорозмірне запасне колесо», «Монітор 4х4 (кут нахилу, кут крена, компас)», «Оббивка сидінь Essential», «Чорні поздовжні металеві леера», «16" сталеві диски FIDJI (розмір шин 215/65 R16)», які мають дискримінаційний характер та виключають наявність будь-якого еквіваленту, крім автомобіля RENAULT DUSTER . Також повідомляємо, що листом МОЗ України № 19.1-09-1277/22277 від 23.08.2018 повідомляється, що МОЗ та Мінінфраструктури України розроблено вимоги до колісних транспортних засобів, які планується закуповувати закладами охорони здоров’я. Також листом МОЗ України № 19.1-09-1313/23648 від 10.09.2018 рекомендовано закладам охорони здоров’я здійснювати закупівлі автомобілів підвищеної прохідності – категорії М1G. Автомобілі, що можемо запропонувати ми, як потенційний Учасник, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, відповідають вищезазначеним вимогам та рекомендаціям, однак в силу дискримінаційних положень ТД не можуть бути запропоновані в рамках даної процедури закупівлі. За таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: - внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT , МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Транспортні засоби спеціального призначення, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Згідно Вашої вимоги Замовником було внесено та опубліковано зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на тендерну документацію Замовника

Номер: 851e201ca78548b5843b0137947fd2b5
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-28-002097-b.a3
Назва: СКАРГА на тендерну документацію Замовника
Скарга:
Електронною системою закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua/ оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT, МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b (далі по тексту – «Товар»). Замовник торгів - Комунальна установа «Територіальне медичне об’єднання «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Запорізької обласної ради (код ЄДРПОУ – 38563265). Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На виконання вимоги Учасника Замовником 14.02.2019 було внесено зміни до тендерної документації (далі по тексту – «ТД»). Однак вважаємо, що попри внесені зміни, ТД Замовника, в порушення ст.ст. 3, 5, 22 Закону, має дискримінаційний характер з наступних підстав. Тендерна документація Замовника є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 4 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НОРМАТИВНО - ТЕХНІЧНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ ТА КІЛЬКІСНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ». Ми, як потенційний Учасник, позбавлені можливості запропонувати свої автомобілі які мають повний привід та колісну формулу 4х4 (категорії М1G), а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, у зв’язку з тим, що технічні характеристики предмету закупівлі, зазначені у ТД, стосуються виключно автомобіля RENAULT DUSTER, хоча дані характеристики не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості. Листом МОЗ України № 19.1-09-1277/22277 від 23.08.2018 повідомляється, що МОЗ та Мінінфраструктури України розроблено вимоги до колісних транспортних засобів, які планується закуповувати закладами охорони здоров’я. Також листом МОЗ України № 19.1-09-1313/23648 від 10.09.2018 рекомендовано закладам охорони здоров’я здійснювати закупівлі автомобілів підвищеної прохідності – категорії М1G. Автомобілі, що можемо запропонувати ми, як потенційний Учасник, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, відповідають вищезазначеним вимогам та рекомендаціям, однак в силу дискримінаційних положень ТД не можуть бути запропоновані в рамках даної процедури закупівлі. Нами, як потенційним Учасником, був проведений моніторинг ринку автомобілів України, які мають повний привід та колісну формулу 4х4 (повнопривідних). В результаті даного моніторингу складена порівняльна таблиця (Додаток 1), у якій наведені технічні характеристики, що вимагаються Замовником, та аналогічні технічні характеристики автомобілів, вартістю до 550000 грн., де сірим кольором позначені характеристики, які не відповідають вимогам Замовника. Виходячи з результату даного моніторингу можна зробити висновок, що окремі технічні вимоги до предмета закупівлі, що були змінені під час внесення змін до ТД, також являються дискримінаційними та такими, що виключають можливість запропонувати будь-який інший автомобіль, окрім RENAULT DUSTER. Наприклад вимоги щодо ширини зі складеними дзеркалами заднього огляду, мм - не більша ніж 1805 (до змін в ТД - не менша ніж 1804), спорядженої маси, кг - не більше 1450 (до змін в ТД - не менше 1351-1434) та об’єму двигуна (см3) - не менший 1590 (до змін в ТД - не більший 1598). Як можна побачити, Замовник змінив дані вимоги лише на декілька одиниць вимірювання в сторону збільшення або зменшення, тим самим усуваючи будь-якого Учасника, який може запропонувати будь який інший автомобіль. Також нами було проведено моніторинг пропозицій Учасників в системі Prozorro під час здійснення аналогічних закупівель (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-04-000435-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-03-000090-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-29-001578-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-26-000123-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-17-005056-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-04-003727-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-001160-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-000611-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-000536-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-30-001755-a) з ціною до 550000 гривень. В усіх аналогічних закупівлях автомобілів зі схожими технічними вимогами визнано переможцем Учасників, які пропонували виключно автомобіль RENAULT DUSTER. Додатково повідомляємо, що автомобілі LADA 4х4 та Chevrolet NIVA, які зазначені у Додатку 1 наведені лише для порівняння, вони не можуть брати участь у публічних закупівлях та допускатися до оцінки, оскільки на них поширюється дія Указу Президента України від 14.05.2018 № 126/2018 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.05.2018 "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". Основним акціонером ПАТ «АвтоВАЗ», що є виробником автомобіля LADA 4х4, являється Державна корпорація із сприяння розробці, виробництву та експорту високотехнологічної промислової продукції «Ростех» (государственная корпорация по содействию разработке, производству и экспорту высокотехнологичной промышленной продукции «Ростех»), основний державний реєстраційний номер – 1077799030847, ідентифікаційний номер платника податків – 7704274402, місцезнаходження юридичної особи – 119991, Російська Федерація, м. Москва, Гоголевський бульв., 21 (Российская Федерация, г. Москва, Гоголевский бульв. 21), що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту ДК «Ростех» (https://rostec.ru/about/companies/). Дана юридична особа знаходиться у Додатку 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 червня 2018 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) під порядковим номером 100 (Додаток 2). ЗАТ «GM-АВТОВАЗ», що є виробником автомобіля Chevrolet NIVA, є спільним підприємством ПАТ «АвтоВАЗ» та GM Auslandsprojekte GMBH, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту ЗАТ «GM-АВТОВАЗ» (https://chevrolet-niva.ru/about#shareholders). Як було зазначено вище, основним акціонером ПАТ «АвтоВАЗ», що є співзасновником ЗАТ «GM-АВТОВАЗ», являється Державна корпорація із сприяння розробці, виробництву та експорту високотехнологічної промислової продукції «Ростех» ПАТ «АвтоВАЗ» являється дочірньою структурою ДК «Ростех», тому на продукцію ЗАТ «GM-АВТОВАЗ» поширюється дія Указу Президента України від 14.05.2018 № 126/2018 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.05.2018 "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". За таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: • зобов’язати Комунальну установу «Територіальне медичне об’єднання «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Запорізької обласної ради внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT , МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Транспортні засоби спеціального призначення, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.03.2019 18:07
Дата виконання рішення Замовником: 20.03.2019 12:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: зміни згідно рішення №2734 від 12.03.2019р.
Автор: ТОВ «Богдан-Авто Запоріжжя», Зубенко Денис 380732698375 denis.zubenko@bogdanauto.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: a76be6ba688d4e5abd1638876abe029e
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-28-002097-b.c2
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Скарга:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі Електронною системою закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua/ оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT, МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b (далі по тексту – «Товар»). Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав. Тендерна документація Замовника є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 4 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НОРМАТИВНО - ТЕХНІЧНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ ТА КІЛЬКІСНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ», оскільки така документація має посилання на конкретну марку автомобіля, а саме RENAULT DUSTER. В порушення п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація не містить обґрунтування щодо необхідності у закупівлі даної марки автомобіля. Окрім цього, провівши аналіз ринку автомобілів України, можна зробити висновок, що схожі технічні характеристики мають аналогічні автомобілі. Дані технічні характеристики не відповідають тим, що заявлені у ТД, однак вони не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості. В той же час ми, як Учасник, позбавлені можливості запропонувати свій товар, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, у зв’язку з тим, що технічні характеристики предмету закупівлі, зазначені у ТД, стосуються виключно автомобіля RENAULT DUSTER. Зокрема звертаємо вашу увагу на неправомірність вимоги норми токсичності не менше «ЄВРО-6». Згідно ст. 2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів" митне оформлення з мето вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам: не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно; не нижче рівня "ЄВРО-6" - з 1 січня 2020 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2019 року включно. Також ТД є дискримінаційною в частині інших характеритик, а саме «Габарити - Ширина зі складеними/розкладеними дзеркалами заднього огляду, мм Не більша ніж 1805», «Габарити - Висота, мм Не більше 1693», «Габарити - Кут в’їзду - Не менший 25°», «Габарити - Споряджена маса, кг Не більше 1450», «Габарити - Максимальна маса, кг Не більше 1900», «Двигун - Об’єм двигуна (см3) Не менший 1590», які мають дискримінаційний характер та виключають наявність будь-якого еквіваленту, крім автомобіля RENAULT DUSTER . Також повідомляємо, що листом МОЗ України № 19.1-09-1277/22277 від 23.08.2018 повідомляється, що МОЗ та Мінінфраструктури України розроблено вимоги до колісних транспортних засобів, які планується закуповувати закладами охорони здоров’я. Також листом МОЗ України № 19.1-09-1313/23648 від 10.09.2018 рекомендовано закладам охорони здоров’я здійснювати закупівлі автомобілів підвищеної прохідності – категорії М1G. Автомобілі, що можемо запропонувати ми, як потенційний Учасник, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, відповідають вищезазначеним вимогам та рекомендаціям, однак в силу дискримінаційних положень ТД не можуть бути запропоновані в рамках даної процедури закупівлі. За таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: - внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: Легкові автомобілі (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості, марки RENAULT , МОДЕЛЬ-DUSTER АБО еквівалент), ДК 021:2015-34110000-1 — Транспортні засоби спеціального призначення, в кількості 16 шт, очікуваною вартістю 8 000 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-28-002097-b, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.02.2019 12:23
Автор: ТОВ «Богдан-Авто Запоріжжя», Зубенко Денис 380732698375 denis.zubenko@bogdanauto.com.ua