-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 72310000-1 Послуги з обробки даних, (послуги з отримання та передачі даних від споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» – мешканців багатоквартирних будинків)
3 500 000 хвилин на рік (292 000 хвилин на місяць)
Торги не відбулися
7 875 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
08.02.2019 13:15 - 16.03.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога про внесення змін_форма ТП_ціна
Номер:
f650b5f98a844a03aa92a992baf416df
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-001020-c.b3
Назва:
вимога про внесення змін_форма ТП_ціна
Вимога:
UA-2019-02-08-001020-c
Вимога про усунення порушень
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (надалі – ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з заповненою учасником формою «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком 4 (учасник не зазначає в тендерній пропозиції цінові показники, у разі якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 133 тисячі євро). Документ завантажується в електронну систему закупівель в тип файлу «Документи, що підтверджують кваліфікацію» або в інший тип файлу, що має бути доступний замовнику при розгляді тендерних пропозицій до аукціону.
При цьому форма «Тендерна пропозиція», що міститься у Додатку 4 до ТД, містить містить поля «Загальна власність пропозиції (без урахування ПДВ), грн.)», «ПДВ, грн.» та «Загальна власність пропозиції (з урахуванням ПДВ), грн.)», де учасник повинен заповнювати дані про ціну тендерної пропозиції.
Частиною першою статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) визначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
У статті 28 Закону визначений порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій.
У частині п'ятій статті 28 Закону визначений порядок проведення розгляду та оцінки Пропозицій у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону [тобто, зокрема, у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 133 тисячі євро (зокрема, для послуг)], а саме – зазначено, що у такому випадку замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п'ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Враховуючи викладені вище норми Закону, у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 133 тисячі євро (зокрема, для товарів), проведенню автоматичної оцінки Пропозиції (аукціону) має передувати етап розгляду замовником Пропозицій учасників на їх відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. При цьому, розкриття тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.
Дії замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал»), а саме в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують норми Закону.
Звертаємо Вашу увагу на практику розгляду АМКУ подібних порушень законодавства у сфері закупівель (рішення від 07.03.2017 № 1054-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2016-12-06-001386-b; рішення від 02.08.2018 № 7831-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2018-05-24-002795-b).
Отже, зазначена вимога в ТД може призвести до порушень, які неможливо буде усунути на більш пізньому етапі даного тендеру, а також до накладання штрафів на посадових осіб замовника. Також не є виключеним варіант здійснення перевірки цього тендеру посадовцями ДАСУ.
Керуючись наданим Законом України «Про публічні закупівлі» правом, звертаємось до замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал») з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2019-02-08-001020-c, а саме, вимагаємо в порядку та строк, визначені частиною першою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», надати роз'яснення з цього приводу, а також усунути порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» у вищевказаній частині шляхом внесення до тендерної документації відповідних змін. Заздалегідь дякуємо!
Дата подачі:
01.03.2019 14:10
Вирішення:
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених ч. 2 ст. 22 Закону.
Також згідно із ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Предметом даної закупівлі є Послуги з обробки даних, (послуги з отримання та передачі даних від споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» – мешканців багатоквартирних будинків). Враховуючи ту обставину, що неякісне надання даних послуг, наявність будь-яких збоїв в наданні цих послуг зумовить відсутність можливості у споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» - мешканців багатоквартирних будинків, передавати показання лічильників холодного водопостачання та гарячого водопостачання, оформляти заявки на опломбування та повірку лічильників холодного водопостачання, тощо, замовником в тендерній документації зазначена вимога, що у штатному розписі Виконавця має бути виділена та передбачена група працівників у кількості не менше 100 (ста) операторів, що займаються обробкою телефонних звернень населення та надання усної інформації, роз’яснень населенню щодо проведених ним оплат за надані послуги з холодного водопостачання та водовідведення.
ПрАТ «АК «Київводоканал» вважає дану вимогу обґрунтованою та такою, що не порушує принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі у зв’язку з тим, що загальна кількість багатоквартирних та приватних будинків в місті Києві , які є споживачами ПрАТ «АК «Київводоканал» становить приблизно 15 000, а тому наявність у учасника в штаті менше ніж 100 операторів може призвести до того, що послуги будуть можуть бути не надані, або надані неналежним чином та/або несвоєчасно, що призведе до відсутності можливості у споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» передавати показання лічильників холодного водопостачання та гарячого водопостачання, оформляти заявки на опломбування та повірку лічильників холодного водопостачання, тощо.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення порушень
Номер:
5b575283b10b4b739330890aaeb12dcf
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-001020-c.c2
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
UA-2019-02-08-001020-c
Вимога про усунення порушень
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (надалі – ТД) встановлена умова, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:
1) підписану інформацію про відповідність встановленим технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі;
2) інформацію у довільній формі щодо застосування заходів із захисту довкілля.
3) інші документи, передбачені Додатком 3 тендерної документації.
У підпункті 7.1 пункту 7 Додатку 3 ТД зазначено вимогу, що у штатному розписі Виконавця має бути виділена та передбачена група працівників у кількості не менше 100 (ста) операторів, що займаються обробкою телефонних звернень населення та надання усної інформації, роз’яснень населенню щодо проведених ним оплат за надані послуги з холодного водопостачання та водовідведення.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі за оголошенням UA-2019-02-08-001020-c зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають у штатному розписі не менше 100 (ста) операторів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання (потенційних учасників цієї процедури закупівлі).
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал»), а саме в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Звертаємо Вашу увагу на практику розгляду АМКУ аналогічних порушень законодавства у сфері закупівель (рішення від 10.01.2019 № 287-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2018-12-11-000311-b).
Отже, зазначена вимога в ТД може призвести до порушень, які неможливо буде усунути на більш пізньому етапі даного тендеру, а також до накладання штрафів на посадових осіб замовника. Також не є виключеним варіант здійснення перевірки цього тендеру посадовцями ДАСУ.
Керуючись наданим Законом України «Про публічні закупівлі» правом, звертаємось до замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал») з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2019-02-08-001020-c, а саме, вимагаємо в порядку та строк, визначені частиною першою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», надати роз'яснення з цього приводу, а також усунути порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» у вищевказаній частині шляхом внесення до тендерної документації відповідних змін. Заздалегідь дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2019 14:06
Вирішення:
Тендерна документація на вказану закупівлю розроблена замовником відповідно до умов та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Згідно з частиною першою статті 27 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
Таким чином, зазначення інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, вважається порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення порушень
Номер:
1a26f093ef3c43989535c0cd365746c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-001020-c.a1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
UA-2019-02-08-001020-c
Вимога про усунення порушень
У Додатку 2 до ТД встановлена умова, що учасник повинен надати наданням копії договору, який повинен свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного договору з обов’язковим наданням підтверджуючих документів щодо виконання цього договору, який підтверджує наявність достатніх знань у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення (термін надання послуг – не менше одного року).
Аналогічним договором є договір, предметом якого є надання послуг з отримання та передачі даних від споживачів – мешканців багатоповерхових будинків та/або надання послуг з оперативно-диспетчерського обслуговування.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі за оголошенням UA-2019-02-08-001020-c зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічного договору, предметом якого є надання послуг з отримання та передачі даних від споживачів – мешканців багатоповерхових будинків та/або надання послуг з оперативно-диспетчерського обслуговування (не, наприклад, «операційно-диспетчерського» обслуговування), з терміном надання послуг не менше одного року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання (потенційних учасників цієї процедури закупівлі).
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал»), а саме в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Звертаємо Вашу увагу на практику розгляду АМКУ аналогічних порушень законодавства у сфері закупівель (рішення від 10.01.2019 № 287-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2018-12-11-000311-b).
Отже, зазначена вимога в ТД може призвести до порушень, які неможливо буде усунути на більш пізньому етапі даного тендеру, а також до накладання штрафів на посадових осіб замовника. Також не є виключеним варіант здійснення перевірки цього тендеру посадовцями ДАСУ.
Керуючись наданим Законом України «Про публічні закупівлі» правом, звертаємось до замовника (Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал») з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2019-02-08-001020-c, а саме, вимагаємо в порядку та строк, визначені частиною першою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», надати роз'яснення з цього приводу, а також усунути порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» у вищевказаній частині шляхом внесення до тендерної документації відповідних змін. Заздалегідь дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2019 14:05
Вирішення:
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених ч. 2 ст. 22 Закону.
Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв з тих, що передбачені ст. 16 Закону та відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону вказує в тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Також згідно із ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Одним із кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06, Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч. 3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 Закону.
А тому, ПрАТ «АК «Київводоканал», як замовник, самостійно в тендерній документації визначає спосіб підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору.
Так, предметом даної закупівлі є Послуги з обробки даних, (послуги з отримання та передачі даних від споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» – мешканців багатоквартирних будинків). Враховуючи ту обставину, що неякісне надання даних послуг, наявність будь-яких збоїв в наданні цих послуг зумовить відсутність можливості у споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» - мешканців багатоквартирних будинків, передавати показники лічильників холодного водопостачання та гарячого водопостачання, оформляти заявки на опломбування та повірку лічильників холодного водопостачання, тощо, замовником в тендерній документації зазначена вимога - надати учаснику копії договору, який повинен свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного договору з обов’язковим наданням підтверджуючих документів щодо виконання цього договору, який підтверджує наявність достатніх знань у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення (термін надання послуг – не менше одного року). Аналогічним договором є договір, предметом якого є надання послуг з отримання та передачі даних від споживачів – мешканців багатоповерхових будинків та/або надання послуг з оперативно-диспетчерського обслуговування.
ПрАТ «АК «Київводоканал» вважає дану вимогу обґрунтованою та такою, що не порушує принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі у зв’язку з тим, що згідно тендерної документації строк надання послуг – протягом 2019 року (тобто з моменту підписання договору та до 31 грудня 2019 року), а тому наявність у учасника договору згідно якого він надавав послуги терміном менше одного року не може свідчити про наявний досвід надання послуг саме протягом такого строку, який необхідний замовнику, та не може гарантувати те, що послуги з обробки даних, (послуги з отримання та передачі даних від споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» – мешканців багатоквартирних будинків) можуть бути надані належним чином та їх несвоєчасне надання, ненадання в повному обсязі, надання неналежної якості не призведе до відсутності можливості у споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» - мешканців багатоквартирних будинків, передавати показання лічильників холодного водопостачання та гарячого водопостачання, оформляти заявки на опломбування та повірку лічильників холодного водопостачання, тощо.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на практику розгляду АМКУ аналогічних скарг у сфері закупівель (рішення від 22.02.2019 № 1933-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2019-01-09-000717-a).
Отже, вимоги викладені у даній вимозі про усунення порушень не є підставою для внесення відповідних змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Відхилено
Оскарження умов закупівлі
Номер:
9e302b8d38b4480d84f2a370f0f9391a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-02-08-001020-c.c4
Назва:
Оскарження умов закупівлі
Скарга:
Органу оскарження –
Постійно діючій адміністративній Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія)
(через електронну систему закупівель)
Замовнику –
Приватному акціонерному товариству «Акціонерна компанія «Київводоканал» (надалі – Замовник)
(через електронну систему закупівель)
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон)
та в порядку статті 18 Закону
Товариство з обмеженою відповідальністю «КВАДРА АСІСТАНС» (ідентифікаційний код юридичної особи: 40527357; місцезнаходження: 02095, м. Київ, ВУЛИЦЯ СРІБНОКІЛЬСЬКА, будинок 22, офіс 175) (надалі – ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС», суб'єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі «ДК 021:2015 – 72310000-1 Послуги з обробки даних, (послуги з отримання та передачі даних від споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» – мешканців багатоквартирних будинків)» за оголошенням № UA-2019-02-08-001020-с (надалі – Процедура закупівлі), що здійснюється Замовником.
При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель), норми частини третьої статті 5 Закону та положення частини четвертої статті 22 Закону, а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства.
Предметом закупівлі згідно з умовами оголошення № UA-2019-02-08-001020-с та тендерної документації (надалі – Документація) є послуги з отримання та передачі даних (послуги з обробки даних).
ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» вважає, що дискримінаційними (по відношенню до суб'єкта оскарження) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають суб'єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є наступні умови Документації.
1. Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, серед іншого, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з документально підтвердженою інформацією про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям у відповідності до умов Додатку 1 до Документації.
Відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону, учасник у складі тендерної пропозиції подає документи, зазначені у Додатку 1 до тендерної документації..
У додатку 1 Документації визначений перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам, встановленим статтею 17 Закону, та іншим вимогам.
Згідно з пунктом 1.4 частини І додатку 1 Документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору – підтверджується наданням копії договору, який повинен свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічного договору з обов’язковим наданням підтверджуючих документів щодо виконання цього договору, який підтверджує наявність достатніх знань у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення (термін надання послуг – не менше одного року). Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію відгуку від Замовника про відсутність зауважень, обсяг наданих послуг та якість надання зазначених послуг згідно договору.
Аналогічним договором є договір, предметом якого є надання послуг з отримання та передачі даних від споживачів – мешканців багатоповерхових будинків та/або надання послуг з операційно-диспетчерського обслуговування».
Вважаємо дискримінаційними та такими, що перешкоджають нам взяти участь у Процедурі закупівлі, умови Документації, згідно з якими Замовником:
- встановлюється мінімальний термін надання послуг по аналогічному договору – не менше одного року;
- встановлюється, що аналогічний договору повинен підтверджувати наявність достатніх знань у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення.
Наведені вище умови Документації перешкоджають ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» взяти участь у Процедурі закупівлі як всі у сукупності, так і кожна окремо.
Зазначене вище пояснюється тим, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» не має в наявності договору з терміном надання послуг за таким договором не менше 1 року та саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення.
При цьому повідомляємо, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» є надійним суб'єктом господарювання на ринку послуг операційно-диспетчерського обслуговування ОДС житлових будинків, що має висококваліфікований і досвідчений персонал та може якісно, у строки та в повному обсязі виконати технічне завдання, а також інші вимоги Замовника, у тому числі, встановлені у додатку 3 Документації, за економічно найвигіднішою ціною, проте не може виконати вищевказані умови Документації.
Також повідомляємо, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» має в наявності аналогічний договір (та досвід його виконання), а саме: договір про закупівлю послуг операційно-диспетчерського обслуговування від 01.07.2018 № 3357 з надання послуг операційно-диспетчерського обслуговування [предмет договору, згідно з пунктом 2.1 розділу 2 цього договору – послуги з обробки даних (операційно-диспетчерського обслуговування житлового будинку (ОДС)]. Слід зазначити, що комплекс послуг, що надавався за договором від 01.07.2018 № 3357, є аналогічним комплексу послуг, що встановлений Замовником у додатку 3 Документації.
Разом з цим, термін надання послуг за договором від 01.07.2018 № 3357 складає менше 1 року та у ньому не зазначено, що відповідні послуги надаються саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення.
При цьому слід зазначити, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» має значний досвід обслуговування ОДС будинків з великою кількістю користувачів (мешканців, абонентів), кількісне вираження яких на порядок перевищує ту кількість мешканців (абонентів, користувачів), яку планується обслуговувати під час виконання договору за результатами даного тендеру.
Стосовно терміну надання послуг слід зазначити, що суб’єкти господарювання, які є замовниками послуг, що є предметом закупівлі, зазвичай укладають аналогічні договори (ОДО ОДС) щоквартально для спрощення ведення діяльності та підвищення ефективності контролю за наданням послуг та, відповідно, акти, зазвичай, складаються щомісяця, або ж взагалі по завершенню кварталу (тобто, один акт наданих послуг до договору).
Щодо встановлення Замовником сфери обслуговування слід зазначити, що Замовником визначено, що аналогічний договір повинен підтверджувати наявність достатніх знань саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення.
Так, надавши, наприклад, договір, предметом якого є надання послуг з операційно-диспетчерського обслуговування, учасник може бути відхилений, оскільки надав договір, у якому не зазначено, що послуги надавалися саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення, як це вказано у Документації.
Також зауважуємо, що статтею 16 Закону встановлено, зокрема, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, Законом (а також іншими нормативно-правовими актами) не передбачено можливості для замовника встановлювати критерії щодо встановлення аналогічності договору за терміном дії аналогічного договору (зокрема, не менше 1 року, як в даному випадку) та/або за чітко визначеною сферою його реалізації («сфера обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення», як у даному випадку).
Слід зазначити, що наявність в учасника досвіду надання послуг виключно операційно-диспетчерського обслуговування (а не обробки даних взагалі), саме протягом більше 1 року та у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення не може свідчити про безперечну кваліфікованість такого учасника та його виключну можливість надати послуги, що є предметом закупівлі.
При цьому, надати якісно та у повному обсязі послуги, що є предметом закупівлі, може й учасник (зокрема, ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС»), який не мав у минулому досвіду надання послуг операційно-диспетчерського обслуговування протягом більше 1 року та саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення.
Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання та мають в наявності договір з надання аналогічних послуг з терміном надання послуг за таким договором – не менше 1 року та мають в наявності відповідні підтверджуючі документи щодо виконання такого договору, при чому саме у сфері обслуговування споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, суб'єкта оскарження.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище порушення шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема:
- виключити мінімальний термін надання послуг по аналогічному договору;
- виключити сферу обслуговування споживачів послуг по аналогічному договору.
Також зазначаємо, що аналогічні умови тендерної документації вже були предметом розгляду органу оскарження.
Так, за скаргою ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» № UA-2018-12-11-000311-b.a1 комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва" вже зобов’язували вносити зміни до тендерної документації з метою усунення вищевказаних порушень. При чому вимоги тендерної документації за оголошенням UA-2018-12-11-000311-b майже ідентичні Документації за тендером, що є предметом даної скарги, різниця полягає лише в тому, що ККзОЖФ Печерського р-ну м. Києва вимагала мінімальну площу обслуговування за аналогічним договором 2 000 000,00 кв. м.
Позиція органу оскарження з цього питання викладена у рішенні від 10.01.2019
№ 287-р/пк-пз (рішення додається до цієї скарги).
2. Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, серед іншого, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з рештою документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані Учасниками згідно з цією тендерною документацією.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлена умова, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції, зокрема, підписану інформацію про відповідність встановленим технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також інші документи, передбачені Додатком 3 Документації.
У додатку 3 Документації визначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та міститься технічне завдання.
У підпункті 7.1 пункту 7 додатку 3 Документації зазначено вимогу, що у штатному розписі Виконавця має бути виділена та передбачена група працівників у кількості не менше 100 (ста) операторів, що займаються обробкою телефонних звернень населення та надання усної інформації, роз’яснень населенню щодо проведених ним оплат за надані послуги з холодного водопостачання та водовідведення.
Вважаємо дискримінаційною та такою, що перешкоджає нам взяти участь у Процедурі закупівлі, умовою Документації, згідно з якою Замовником встановлюється мінімальна кількість операторів (не менше 100 осіб).
Наведена вище умова Документації перешкоджає ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» взяти участь у Процедурі закупівлі.
Зазначене вище пояснюється тим, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» не має в наявності у штатному розписі групи працівників у кількості не менше 100 (ста) операторів.
При цьому повідомляємо, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» є надійним суб'єктом господарювання на ринку послуг операційно-диспетчерського обслуговування ОДС житлових будинків, що має висококваліфікований і досвідчений персонал та може якісно, у строки та в повному обсязі виконати технічне завдання, а також інші вимоги Замовника, у тому числі, встановлені у додатку 3 Документації, за економічно найвигіднішою ціною, проте не може виконати вищевказані умови Документації.
Також повідомляємо, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» має у штатному розписі 26 операторів та не залучає працівників за цивільно-правовими угодами.
При цьому слід зазначити, що ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» має значний досвід обслуговування ОДС будинків з великою кількістю користувачів (мешканців, абонентів), кількісне вираження яких на порядок перевищує ту кількість мешканців (абонентів, користувачів), яку планується обслуговувати під час виконання договору за результатами даного тендеру.
Зауважимо, що наявність в учасника групи працівників у кількості не менше 100 (ста) операторів, та ще й саме у штатному розписі, не може свідчити про безперечну кваліфікованість такого учасника та його виключну можливість надати послуги, що є предметом закупівлі.
При цьому, надати якісно та у повному обсязі послуги, що є предметом закупівлі, може й учасник (зокрема, ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС»), який не має працівників у кількості щонайменше 100 операторів у штатному розписі.
Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають у штатному розписі групи працівників у кількості щонайменше 100 операторів, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, суб'єкта оскарження.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведене вище порушення шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, зменшити необхідну кількість операторів та виключити умову, що вони повинні бути саме у штатному розписі.
3. Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з заповненою учасником формою «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком 4 Документації (учасник не зазначає в тендерній пропозиції цінові показники, у разі якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 133 тисячі євро). Документ завантажується в електронну систему закупівель в тип файлу «Документи, що підтверджують кваліфікацію» або в інший тип файлу, що має бути доступний замовнику при розгляді тендерних пропозицій до аукціону.
При цьому форма «Тендерна пропозиція», що міститься у Додатку 4 Документації, містить таблицю зі строками «Загальна вартість пропозиції (без урахування ПДВ), грн.)», «ПДВ, грн.» та «Загальна вартість пропозиції (з урахуванням ПДВ), грн.)», де учасник повинен заповнювати дані про ціну тендерної пропозиції.
Частиною першою статті 27 Закону визначено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
У статті 28 Закону визначений порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій.
У частині п'ятій статті 28 Закону визначений порядок проведення розгляду та оцінки Пропозицій у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону [тобто, зокрема, у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 133 тисячі євро (зокрема, для послуг)], а саме – зазначено, що у такому випадку замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п'ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Враховуючи викладені вище норми Закону, у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 133 тисячі євро (зокрема, для товарів, послуг), проведенню автоматичної оцінки Пропозиції (аукціону) має передувати етап розгляду замовником Пропозицій учасників на їх відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. При цьому, розкриття тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.
Дії Замовника, а саме в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги, порушують норми Закону.
Також звертаємо увагу на практику розгляду органом оскарження подібних порушень законодавства у сфері закупівель (рішення від 07.03.2017 № 1054-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2016-12-06-001386-b; рішення від 02.08.2018 № 7831-р/пк-пз під час проведення процедури закупівлі за оголошенням UA-2018-05-24-002795-b).
Отже, зазначена вимога в Документації може призвести до порушень, які неможливо буде усунути на більш пізньому етапі даного тендеру, а також до зловживань з боку Замовника і безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника, зокрема, ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС», що потягне за собою призупинення проведення даного тендеру на час, необхідний для усунення відповідних порушень.
У зв’язку з цим, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведену вище вимогу, а також попередити можливі порушення в майбутньому шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, виключивши умову про завантаження форми «Тендерна пропозиція» в електронну систему закупівель в тип файлу «Документи, що підтверджують кваліфікацію» або в інший тип файлу, що має бути доступний замовнику при розгляді тендерних пропозицій до аукціону.
Враховуючи викладену вище інформацію, вважаємо, що органу оскарження необхідно зобов'язати Замовника внести зміни до Документації з метою усунення неправомірних, таких що не відповідають нормам Закону, обмежуючих конкуренцію та дискримінаційних вимог, у тому числі по відношенню до суб'єкта оскарження.
ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами Процедури закупівлі.
Разом з цим, Замовник умисно вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості і недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та в результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС».
Виходячи з вищенаведеного, керуючись нормами, зокрема, статті 18 Закону
ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» вимагає:
зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації,
усунувши наведені вище неправомірні, такі, що не відповідають нормам Закону, дискримінаційні та антиконкурентні умови, та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задовільнивши вищевказані вимоги, будуть наявні підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС», зокрема, на його право участі у Процедурі закупівлі та отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі тощо.
Директор
ТОВ «КВАДРА АСІСТАНС» Шабадаш А.Ю.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення 07.03.2019 21:02
- Скарга 07.03.2019 21:02
- Скан-копія платіжного доручення 07.03.2019 21:02
- Рішення від 13.03.2019 № 2805 (+лист Замовнику).pdf 13.03.2019 19:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.03.2019 № 3682.pdf 29.03.2019 23:34
- Рішення від 28.03.2019 № 3682.pdf 02.04.2019 23:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2019 21:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.04.2019 23:35