• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

«Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості)

Детальна інформація про найменування предмета закупівлі зазначена у Додатку 3 до Документації

Завершена

11 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 500.00 UAH
Період оскарження: 25.01.2019 16:14 - 01.09.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі

Номер: 065999e0dbdc46a99bbad8e8de5a7edd
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-25-001170-c.a3
Назва: Вимога щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
На сайті системи електронних закупівель «prozorro.gov.ua» оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: за кодом СPV за ДК 021:2015 – 34110000-1 «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості) SC 021:2015: 34110000-1 "Passenger cars"Official motor transport of medical workers of communalestablishments of health protection, that work in rural localit) оголошення про проведеннявідкритихторгів UA-2019-01-25-001170-c з очікуваною вартістю - 11 500 000,00 UAH з ПДВ (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-25-001170-c). «19» серпня 2019 року на засіданні тендерного комітету Департаменту охорони здоров’я Донецької облдержадміністрації, з метою виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.03.2019№ 2735-р/пк-пз та ухвали господарського суду м. Києва від 07.08.2019 стосовно усунення порушень тендерної документації на закупівлю: за кодом СPV за ДК 021:2015 – 34110000-1 «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості)SC 021:2015: 34110000-1 "Passengercars" Official motor transport of medical workers ofcommunales tablishments of health protection, that work in rural localit), вирішено внести зміни до технічних вимог предмета закупівлі які є дискримінаційними та такими, що виключають можливість запропонувати будь-який інший автомобіль, окрім Renault Duster. Так зокрема було виключено з технічних вимог наступні позиції: «Передні та бокові подушки безпеки водія та переднього пасажира (з кнопкою вимкнення)», «Повнорозмірне запасне колесо», «Система автоматичної зупинки та старту двигуна Stop & Start», «Повітроводи для заднього ряду сидінь» та «Зовнішні дзеркала заднього огляду з механічним регулюванням із салону та датчиком зовнішньої температури». Проте цим же протоколом від 19.08.2019 року з метою уточнення характеристик закуповуємого автомобіля внесено коригування до Додатку 3 тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», зокрема змінено вимоги до об’єм двигуна встановивши їх у розмірі не менше 1590 см3. Проаналізувавши вищенаведені зміни (уточнення) до характеристик предмета закупівлі вважаємо їх дискримінаційними в частині встановлення мінімального розміру об’єму двигуна, що визначені в Додатку 3 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», оскільки дані технічні характеристики підходять виключно під одну конкретну марку автомобіля, а саме RENAULT DUSTER, що позбавляє нас можливості запропонувати аналогічний (еквівалентний) товар – HAVAL H2. Порівняльна таблиця з показниками аналогічних автомобілів долучається (додаток №1). Окрім того у додатку 2 до тендрної документації на закупівлю товару за кодом СPV за ДК 021:2015 – 34110000-1 «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості)SC 021:2015: 34110000-1 "Passengercars" Official motor transport of medical workers ofcommunales tablishments of health protection, that work in rural localit) для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, Замовником вимагається надання копії аналогічного договору(-ів), документи що підтверджують факт виконання (накладні тощо) та оригінали листів-відгуків від замовників про належне виконання аналогічного договору. Аналогічним договором, в розумінні цієї тендерної документації, є договір предметом якого є поставка товарів з аналогічним предметом закупівлі, за складністю, обсягом та сумою поставки товарів є майже аналогічним. Вважаємо визначення аналогічного договору в тендерній документації дискримінаційним, оскільки: предметом закупівлі є поставка 23 одиниць службового автотранспорту медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості з очікуваною вартістю - 11 500 000,00 UAH з ПДВ. Визначення аналогічного договору у тендерній документації, є дискримінаційним та таким, що обмежує потенційних учасників в участі у процедурі закупівлі, зменшує конкуренцію, порушує принципи здійснення закупівель та унеможливлює вихід нових компаній на ринок корпоративних продажів. Стосовно аналогічних вимог є практика Антимонопольного Комітету України, згідно якої визнається побідна вимога дискримінаційною та підлягає усуненню. Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація даних торгів складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з вищенаведених підстав і за таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: - внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості), ДК 021:2015: 34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 23 шт, очікуваною вартістю 11 500 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-25-001170-c, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний учаснику! Вважаємо, що Ваші вимоги носять суто дискримінаційний характер, бо вони направлені у бік лобіювання Вашої моделі автомобілю HAVAL H2, що обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників. Для досягнення мети лобіювання у наведеній Вами таблиці Ви навмисно обрали Suzuki Jimny з характеристиками двигуна, які завідомо менші ніж вказані нами у технічному завданні тендерної документації, і НЕ ОБРАЛИ Suzuki Sх4, який має двигун з об’ємом 1,6 см3 та 5 місць (включаючи місце водія). Також чомусь не розглянута модель Hyndai Creta, яка теж має двигун з об’ємом 1,6 см3. Також у Вашій таблиці вказані принаймні ще дві моделі, які мають об’єм двигуна не менш ніж 1590 см3: Chevrolet NIVA та LADA 4x4. Тобто з нашого боку показник «Об’єм двигуна не менше 1590 см3» не носить дискримінаційного характеру і не обмежує коло потенційних постачальників. Розглянувши вимогу про усунення порушення Учасника торгів до тендерної документації повідомляємо, що вимога Замовника про наявність досвіду виконання аналогічних договорів висунута з метою отримання більш об’єктивної та якісної оцінки запропонованого товару. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Анало́гія (грец. Αναλογια – відповідність) – подібність, схожість у цілому відмінних предметів, явищ за певними властивостями, ознаками або відношеннями. Аналогією називається такий умовивід, у якому від схожості предметів в одних ознаках робиться висновок про схожість цих предметів і в інших ознаках. В той же час стаття 16 Закону не містить обмежень, що саме Замовник може вважати аналогічним договором. У зв’язку із тим, що у законодавчих актах відсутнє трактування поняття «аналогічного договору» Замовником прийнято рішення конкретизувати в тексті тендерної документації поняття «аналогічний договір» виходячи із специфіки предмета закупівлі та з метою досягнення безпеки щодо постачання товару. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. При цьому повідомляємо, що аналогічним договором, в розумінні цієї тендерної документації, є договір предметом якого є поставка товарів з аналогічним предметом закупівлі, за складністю, обсягом та сумою поставки товарів є майже аналогічним. Виходячи з цього, визначення аналогічного договору в тендерній документації для учасників торгів, у разі відповідності запропонованого товару, не обмежує права жодного учасника.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на тендерну документацію Замовника

Номер: 5a558271297b4057b408921c550333fb
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-25-001170-c.c2
Назва: СКАРГА на тендерну документацію Замовника
Скарга:
Електронною системою закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua/ оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості), ДК 021:2015: 34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 23 шт, очікуваною вартістю 11 500 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-25-001170-c (далі по тексту – «Товар»). Замовник торгів - Департамент охорони здоров’я Донецької обласної державної адміністрації (код за ЄДРПОУ 02012556). Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав. Тендерна документація Замовника є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 3 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», оскільки дані технічні характеристики підходять виключно під конкретну марку автомобіля, а саме RENAULT DUSTER. Ми, як потенційний Учасник, позбавлені можливості запропонувати свої автомобілі які мають повний привід та колісну формулу 4х4 (категорії М1G), а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, у зв’язку з тим, що технічні характеристики предмету закупівлі, зазначені у ТД, стосуються виключно автомобіля RENAULT DUSTER, хоча дані характеристики не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості. Також повідомляємо, що листом МОЗ України № 19.1-09-1277/22277 від 23.08.2018 повідомляється, що МОЗ та Мінінфраструктури України розроблено вимоги до колісних транспортних засобів, які планується закуповувати закладами охорони здоров’я. Також листом МОЗ України № 19.1-09-1313/23648 від 10.09.2018 рекомендовано закладам охорони здоров’я здійснювати закупівлі автомобілів підвищеної прохідності – категорії М1G. Автомобілі, що можемо запропонувати ми, як потенційний Учасник, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, відповідають вищезазначеним вимогам та рекомендаціям, однак в силу дискримінаційних положень ТД не можуть бути запропоновані в рамках даної процедури закупівлі. Нами, як потенційним Учасником, був проведений моніторинг ринку автомобілів України, які мають повний привід та колісну формулу 4х4 (повнопривідних категорії М1G). В результаті даного моніторингу складена порівняльна таблиця (Додаток 1), у якій наведені технічні характеристики, що вимагаються Замовником, та аналогічні технічні характеристики автомобілів, вартістю до 550000 грн., де сірим кольором позначені характеристики, які не відповідають вимогам Замовника. Виходячи з результату даного моніторингу можна зробити висновок, що окремі технічні вимоги до предмета закупівлі являються дискримінаційними та такими, що виключають можливість запропонувати будь-який інший автомобіль, окрім RENAULT DUSTER. Маємо на увазі такі характеристики як «Система автоматичної зупинки та старту двигуна Stop & Start», «Повітроводи для заднього ряду сидінь», «Передні та бокові подушки безпеки водія та переднього пасажира (з кнопкою вимкнення), «Зовнішні дзеркала заднього огляду з механічним регулюванням із салону та датчиком зовнішньої температури», «Повнорозмірне запасне колесо» та інші які мають дискримінаційний характер та виключають наявність будь-якого еквіваленту, крім автомобіля RENAULT DUSTER . Також нами було проведено моніторинг пропозицій Учасників в системі Prozorro під час здійснення аналогічних закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-04-000435-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-03-000090-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-29-001578-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-26-000123-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-17-005056-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-04-003727-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-001160-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-000611-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-12-03-000536-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-30-001755-a з ціною до 550000 гривень. В усіх аналогічних закупівлях автомобілів зі схожими технічними вимогами були надані пропозиції та визнано переможцем Учасників, які пропонували виключно автомобіль RENAULT DUSTER. За таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: - зобов’язати Департамент охорони здоров’я Донецької обласної державної адміністрації внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості), ДК 021:2015: 34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 23 шт, очікуваною вартістю 11 500 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-25-001170-c, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.03.2019 18:03
Дата виконання рішення Замовником: 20.08.2019 12:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ «Богдан-Авто Запоріжжя», Зубенко Денис 380732698375 denis.zubenko@bogdanauto.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: 1228b0f058f444b1b59b44be69119ab1
Ідентифікатор запиту: UA-2019-01-25-001170-c.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Електронною системою закупівель на сайті https://prozorro.gov.ua/ оголошено відкриті торги щодо державної закупівлі: «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості), ДК 021:2015: 34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 23 шт, очікуваною вартістю 11 500 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-25-001170-c (далі по тексту – «Товар»). Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників. Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав. Тендерна документація Замовника є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 3 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», оскільки дані технічні характеристики підходять виключно під конкретну марку автомобіля, а саме RENAULT DUSTER. Окрім цього, провівши аналіз ринку автомобілів України, можна зробити висновок, що схожі технічні характеристики мають аналогічні автомобілі. Дані технічні характеристики не відповідають тим, що заявлені у ТД, однак вони не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості. В той же час ми, як Учасник, позбавлені можливості запропонувати свій товар, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, у зв’язку з тим, що технічні характеристики предмету закупівлі, зазначені у ТД, стосуються виключно автомобіля RENAULT DUSTER. Також ТД є дискримінаційною в частині таких характеритик, як «Зовнішні дзеркала заднього огляду з механічним регулюванням із салону та датчиком зовнішньої температури», «Система автоматичної зупинки та старту двигуна Stop & Start», «Повнорозмірне запасне колесо», «Повітроводи для заднього ряду сидінь», які мають дискримінаційний характер та виключають наявність будь-якого еквіваленту, крім автомобіля RENAULT DUSTER. Таким чином дані характеристики є формальним приводом для дискваліфікації будь якого участника, який запропонував більш вигідну пропозицію. Також повідомляємо, що листом МОЗ України № 19.1-09-1277/22277 від 23.08.2018 повідомляється, що МОЗ та Мінінфраструктури України розроблено вимоги до колісних транспортних засобів, які планується закуповувати закладами охорони здоров’я. Також листом МОЗ України № 19.1-09-1313/23648 від 10.09.2018 рекомендовано закладам охорони здоров’я здійснювати закупівлі автомобілів підвищеної прохідності – категорії М1G. Автомобілі, що можемо запропонувати ми, як потенційний Учасник, а саме HAVAL H2 або Great Wall H6, відповідають вищезазначеним вимогам та рекомендаціям, однак в силу дискримінаційних положень ТД не можуть бути запропоновані в рамках даної процедури закупівлі. За таких умов дискримінаційні положення тендерної документації Замовника підлягають зміні. Керуючись ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу: - внести зміни до тендерної документації відкритих торгів щодо державної закупівлі: «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості), ДК 021:2015: 34110000-1 — Легкові автомобілі, в кількості 23 шт, очікуваною вартістю 11 500 000,00 UAH з ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2019-01-25-001170-c, що виключать дискримінаційні умови тендерної документації по вказаним відкритим торгам.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! У відповідь на Ваше звернення надаємо наступну інформацію: Тендерна документація та технічні вимоги для закупівлі службового автотранспорту медичних працівників комунальних закладів охорони здоров'я, що працюють у сільській місцевості, в рамках коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров'я у сільській місцевості, підготовлена у відповідності до вимог Міністерства інфраструктури України щодо колісних транспортних засобів, які планується закуповувати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2017 № 983 (зі змінами). Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) визначені Замовником згідно з пунктом 3 частини 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25 грудня 2015 року № 922-III (із змінами та доповненнями) – надалі Закон. Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі за кодом СPV за ДК 021:2015 – 34110000-1 «Легкові автомобілі» (Службовий автотранспорт медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, що працюють у сільській місцевості) не містять дискримінаційних вимог до Учасників, складені з додержанням основних принципів здійснення закупівель, що визначні ст. 3 Закону. Технічна специфікація не містить посилання ні на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження ні на виробника. Відповідно до п. 6 “Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі” розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації: «Усі посилання у тендерній документації, в тому числі у додатках цієї документації, на виробника матеріалу, механізму чи виробу, торговельну марку тощо, вживаються у значенні «найменування матеріалу/виробу чи механізму із зазначенням виробника, марки, тощо або еквівалент». В разі подачі еквіваленту товару, що визначений Замовником в технічних вимогах, учасник подає порівняльну характеристику запропонованого ним товару з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника.» Таким чином, тендерна документація жодним чином не виключає участь будь яких учасників та не порушує норми абз. 3 ч. 3 ст. 11 Закону щодо забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Статус вимоги: Відхилено