-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з оцінки майна АТ "Укрзалізниця" для цілей бухгалтерського обліку
Послуги з оцінки майна АТ "Укрзалізниця" для цілей бухгалтерського обліку
Торги відмінено
27 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 135 000.00 UAH
Період оскарження:
04.01.2019 17:56 - 08.08.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель по 6-ти пунктам Тендерної документації
Номер:
4bd6590c54a94c85871622287ad57c97
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.a13
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель по 6-ти пунктам Тендерної документації
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель по 6-ти пунктам Тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 05.07.2019 20:23
- Скарга 05.07.2019 20:23
- рішення від 01.12.17 №8463 05.07.2019 20:23
- рішення від 19.02.2019 №1783 05.07.2019 20:23
- Лист ФДМУ 23.07.2019 16:17
- Рекомендаційний лист 23.07.2019 16:17
- Рекомендаційний лист 2 23.07.2019 16:17
- Супровідний лист 23.07.2019 16:52
- Рішення від 10.07.2019 № 9230.pdf 10.07.2019 23:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.07.2019 № 10054.pdf 26.07.2019 19:29
- Рішення від 25.07.2019 № 10054.pdf 30.07.2019 22:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.07.2019 20:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.07.2019 22:28
Дата виконання рішення Замовником:
02.08.2019 19:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №10054-р/пк-пз від 25.07.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг замовником внесені зміни до тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
e287062e1f714acb9ba117fabbdf20e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.b12
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель по 12 пунктам Тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 30.01.2019 14:30
- Скан-копія платіжного доручення 30.01.2019 14:30
- Форма 1 та Форма 2 бух.звітності 30.01.2019 14:30
- Тендерна документація 30.01.2019 14:30
- рішення від 01.02.2019 №1112 + лист Замовнику.pdf 01.02.2019 20:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2019 №1783.pdf 20.02.2019 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2019 №1783 замість помилково оприлюдненої.pdf 22.02.2019 17:40
- рішення від 19.02.2019 №1783.pdf 22.02.2019 20:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.01.2019 14:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.02.2019 20:33
Дата виконання рішення Замовником:
02.07.2019 16:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №1783-р/пк-пз від 19.02.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг замовником внесені зміни до тендерної документації.
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
c629b56879e941d799345a954b109371
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.c11
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Розглянувши тендерну документації, вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги та привести її у відповідність до вимог Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
1. Вимогами щодо надання учасниками документів на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеними у абз.6 підпункту 4.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 2 до тендерної документації поміж іншим передбачена наявність у штатному складі Учасника оцінювачів, що мають чинні свідоцтва оцінювачів майна у матеріальній формі за спеціалізацією 1.1-1.7.
Слід зазначити, що спеціалізація 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність» не має жодного відношення до предмету даної закупівлі, тому вимога замовника щодо наявності в складі фахівців учасника оцінювачів, що мають вказану спеціалізацію, має ознаки дискримінаційного підходу.
Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. З метою запобігання виникненню порушень законодавства та дотримання основних принципів закупівель, встановлених ст.3 Закону, просимо вас викласти вищевказані вимоги наступним чином:
«У штатному складі Учасника мають працювати оцінювачі, що мають чинні свідоцтва оцінювачів майна у матеріальній формі (спеціалізація 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.7), а також цілісних майнових комплексів та об’єктів інтелектуальної власності (спеціалізація 2.1-2.2).»
2. Вимогами п.п. 4.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога стосовно надання учасниками довідки щодо досвіду з оцінки необоротних активів з різними цілями у кількості не менше 20 тисяч об’єктів основних засобів в одному проекті.
Зазначена вимога унеможливлює формування тендерної пропозиції та має ознаки дискримінаційного підходу при складанні тендерної документації, оскільки технічно неможливо надати до електронної системи закупівель підтвердження виконання договорів із такою кількістю об’єктів оцінки.
Крім того, вимогами цього підпункту тендерної документації також вимагається надання не менше шести індивідуальних проектів, а відповідно до вимог статті 16 Закону Замовник має право вимагати наявність документально підтверджений досвід виконання лише одного аналогічного договору. Вказане також стосується кількості надання копій листів-відгуків від замовників.
Також, проведення оцінки активів для цілей бухгалтерського обліку за МСФЗ – не є чітким визначенням в розумінні законодавства у сфері оціночної діяльності.
При цьому, абзацем 7 п.п.3 п.71 Статуту АТ “Українська залізниця” визначено виключну компетенцію Наглядової Ради Укрзалізниці «про обрання оцінювача майна товариства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розміру оплати його послуг».
Враховуючи вищевикладене, пропонуємо вимогу у підпункті 4.3 додатку 2 подібним чином:
«Довідка у довільній формі, що містить відомості про виконання аналогічного договору (за предметом та обсягами), замовником якого є суб’єкти, що підпадають під визначення абз.1-6 ч.9 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» за останні три років роботи, яка має бути надана за підписом керівника та скріплена печаткою Учасника.
Така довідка повинна містити інформацію про виконаний Учасником договір, загальний опис послуг, що надавалися, та підтверджувати наявність у Учасника досвіду з оцінки:
o справедливої/ринкової вартості значної кількості необоротних активів у залізничній галузі в Україні та/або СНД.
На підтвердження надаються:
• Завірена належним чином копія договору з надання аналогічних послуг (перша й остання сторінки).
• Довідка про відсутність конфлікту інтересів Замовника та Виконавця.
• Копія листа-відгуку від замовника.
Довідка у довільній формі про відсутність за останні п’ять років випадків анулювання Фондом державного майна України сертифіката суб’єкта оціночної діяльності за порушення вимог Закону «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів з оцінки майна.
У разі якщо Учасник протягом 2017-2018 років надавав (надає) послуги з оцінки майна, що належить АТ "Укрзалізниця" (ПАТ "Укрзалізниця") та погоджений Наглядовою Радою АТ "Укрзалізниця", документи, які наведені в цьому розділі таким Учасником не надаються. В такому разі Учасник надає довідку у довільній формі із зазначенням номеру та дати договору із АТ "Укрзалізниця" (ПАТ "Укрзалізниця").»
3.Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначений виключний перелік кваліфікаційних критеріїв. Даний перелік не містить критеріїв щодо фінансової спроможності Учасника.
Таким чином, вимога щодо розміру обороту компанії є дискримінаційною та підлягає виключенню.
Таким чином, вимагаємо виключити останній абзац пункту 2 Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі у Додатку 1 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 24.01.2019 19:33
Дата подачі:
24.01.2019 19:33
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 10
Номер:
1f5eb924d4e84d98a5d4136df21e2d41
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.c10
Назва:
Вимога 10
Вимога:
Вимога №10
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так підпунктом 4.2 додатку № 2 до тендерної документації (далі – Документації) передбачена необхідність надати у складі пропозиції довідку про персонал учасника за формою, наведеною в Документації та зазначити в ній інформацію «про персонал станом на «__» __________ 2018 року».
Така вимога, враховуючи, що закупівля здійснюється у 2019 році, обмежує участь у тендері лише тими учасниками, які саме у 2018 році мали у своєму складі необхідну кількість персоналу. Зазначаємо, що така довідка жодним чином не підтверджує наявність у учасника необхідної кількості персоналу на момент підготовки тендерної пропозиції.
Враховуючи зазначене, просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності законодавству шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме: «інформація щодо персоналу зазначається на дату, не раніше дати публікації оголошення про проведення закупівлі».
Якщо Замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2019 19:03
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 9
Номер:
43968070d28b41ea9c71e44d8b97dea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.c9
Назва:
Вимога 9
Вимога:
Вимога №9
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так підпунктом 4.2 додатку № 2 до тендерної документації (далі – Документації) передбачена необхідність підтвердження учасником наявності у нього персоналу, який працює на умовах зайнятості та з якими укладено трудовий договір, шляхом надання відповідної довідки.
Окрім того, зазначеним пунктом Документації передбачено необхідність надання копій сторінок трудових книжок працівників з відмітками про працевлаштування в цей час на підприємстві-учаснику, які зазначені в довідці або копії діючих трудових угод.
Наголошуємо, що чинне законодавство передбачає і інші варіанти залучення фахівців, окрім вищенаведених (наприклад на підставі цивільно-правових договорів, договорів про залучення персоналу тощо). Також згідно із законодавством існують випадки, коли штатний працівник працює не на підставі трудової угоди, наприклад директор товариства, якого призначено на посаду, шляхом оформлення відповідного протоколу та наказу по товариству (без укладання трудового договору, що повністю відповідає законодавству України).
Проте, вищезазначені умови Документації обмежують участь у процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, які мають працівників відповідної кваліфікації саме у штаті підприємства та з якими оформлений трудовий договір. Тобто є дискримінацією стосовно інших суб’єктів господарювання, в тому числі по відношенню до нашої компанії, які мають змогу укласти, зокрема, цивільно-правові договори з працівниками (спеціалістами) або залучити їх на інших засадах, не заборонених законодавством.
Враховуючи наведене, просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності законодавству шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме:
1) передбачити можливість зазначення в довідці про персонал керівного складу учасника, зокрема директора, не обмежуючись лише тими особами, з якими укладено трудовий договір;
2) встановити документальне підтвердження учасниками торгів, у тому числі й нами, наявності персоналу шляхом надання не лише копій трудових книжок та трудових договорів, а й інших договорів не заборонених законодавством (цивільно-правових договорів, договорів про залучення персоналу тощо).
Якщо Замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2019 19:02
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 8
Номер:
49f6a19bdcc544e58d2b1bd68e846b7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.a8
Назва:
Вимога 8
Вимога:
Вимога8
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так додатком 2 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати копії міжнародно визнаних сертифікатів фахівців з бухгалтерського обліку у відповідності до Міжнародних Стандартів Фінансової Звітності (не менше 2-х) та копії міжнародно визнаного сертифіката фахівця з управління проектами.
Наголошуємо, що предметом закупівлі є послуги з оцінки майна. Оцінку майна здійснюють оцінювачі, які мають відповідні кваліфікаційні свідоцтва. Предметом закупівлі не є надання послуг з аудиту, послуг зі складання фінансової або бухгалтерської звітності тощо. Результатом надання послуги, відповідно до додатку 1 до тендерної документації, є звіт про оцінку. Звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності. Таким чином вимога щодо надання сертифікатів фахівців з бухгалтерського обліку та фахівця з управління проектами є безпідставною та дискримінаційною, оскільки чинне законодавство не передбачає залучення до надання послуг, що є предметом закупівлі, таких фахівців.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вищезазначену вимогу. Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2019 20:46
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 7
Номер:
456b6aece09c41608e33e1da62c3ed9b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.b7
Назва:
Вимога 7
Вимога:
Вимога7
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так додатком 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати копії листів-відгуків від замовників-підприємств природних монополій, що підтверджують досвід роботи з оцінки активів підприємств (не менше 3-х).
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до нашої компанії.
Як ми вже наголошували, здійснення оцінки майна для підприємств-природних монополій не відрізняється від здійснення оцінки майна для інших підприємств.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вищезазначену вимогу. Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2019 20:45
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 6
Номер:
252b36466fac411eb8aaeece2e8db366
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.a6
Назва:
Вимога 6
Вимога:
Вимога6
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так додатком 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен мати не менше шести індивідуальних проектів.
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до нашої компанії та позбавляє нас можливості прийняти участь у процедурі закупівлі.
Згідно з вимогами статті 16 Закону учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору, а не договорів. Таким чином, на думку законотворців, цілком достатнім є виконання одного договору, який є аналогічним.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вищезазначену вимогу. Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2019 20:45
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 4
Номер:
e2b69104d0364cf6879c2509b37bfe55
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.c5
Назва:
Вимога 4
Вимога:
Вимога5
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так додатком 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати копії договорів з оцінки необоротних активів у залізничній галузі в Україні та/або СНД. .
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до нашої компанії та створює певні преференції для компаній, які вже здійснювали оцінку майна підприємств залізничного транспорту.
Наголошуємо, що чинним законодавством не встановлено окремих вимог щодо здійснення оцінки в певних галузях, зокрема в галузі залізничного транспорту. Також методики оцінки не відрізняються за галузевими критеріями та є однаковими, незважаючи на галузь підприємства.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вищезазначену вимогу. Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2019 20:44
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога 5
Номер:
16b02fef4db242838ce159874452d03e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-01-04-001747-c.c4
Назва:
Вимога 5
Вимога:
Вимога4
Товариство з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія «Аргумент» має намір прийняти участь у закупівлі. Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо її окремі положення дискримінаційними та такими, що порушують норми статті 3 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так додатком 2 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у складі своєї пропозиції надає довідку про досвід надання послуг з оцінки підприємствам залізничного транспорту в Україні.
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до нашої компанії та створює певні преференції для компаній, які вже здійснювали оцінку майна підприємств залізничного транспорту.
Наголошуємо, що чинним законодавством не встановлено окремих вимог щодо здійснення оцінки в певних галузях, зокрема в галузі залізничного транспорту. Також методики оцінки не відрізняються за галузевими критеріями та є однаковими, незважаючи на галузь підприємства.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї вищезазначену вимогу. Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та охоронюваних Законом інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2019 20:43
Вирішення:
Замовником внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено