-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хлібопродукти)
Завершена
230 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 310.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 310.00 UAH
Період оскарження:
27.12.2018 15:41 - 14.01.2019 00:00
Вимога
Відхилено
На умови закупівлі UA-2018-12-27-001987-b. Замовник: управління освіти, сім'ї, молоді та спорту Сновської міської ради. Тендерна документація на закупівлю: (код 15810000-9 за ЄЗС ДК 021:2015) Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хлібопродукти) містить порушення норм чинного законодавства, зокрема, статей 3,5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.54 Закону України «Про запобігання корупції».
Номер:
3e038ab0d941456883ff46abac6f3a0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-12-27-001987-b.c1
Назва:
На умови закупівлі UA-2018-12-27-001987-b. Замовник: управління освіти, сім'ї, молоді та спорту Сновської міської ради. Тендерна документація на закупівлю: (код 15810000-9 за ЄЗС ДК 021:2015) Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хлібопродукти) містить порушення норм чинного законодавства, зокрема, статей 3,5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.54 Закону України «Про запобігання корупції».
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro від 27 грудня 2018 року, Замовником: управлінням освіти, сім'ї, молоді та спорту Сновської міської ради було оголошено про відкриті торги на закупівлю (Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хлібопродукти) код 15810000-9 за ЄЗС ДК 021:2015).
Відповідно до ч.4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Детально проаналізувавши документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах.
Так, порушено принципи, визначені у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, що закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, ч.3 ст.5 даного Закону встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому, Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачено наступний перелік товарів: хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку 0.6 кг; хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку 0.55 кг; хліб житній з борошна сіяного 0.7 кг; батон нарізний; батон; булка здобна 0.4 кг.
Наявність двох позицій однакової продукції: хліб пшеничний 0,6 кг і хліб пшеничний 0,55 кг, з різницею в 50 г, є незрозумілою, оскільки це створює не лише можливість маніпуляції даною продукцією (замість хліба 0,6 кг завозити 0,55 кг), а формує конкретну корупційну схему, яка заборонена ст.54 Закону України «Про запобігання корупції».
Крім того, дві позиції: хліб пшеничний 0,55 кг та батон нарізний не є у широкому доступі на ринку Сновської територіальної громади, оскільки така продукція є досить специфічною. Доцільніше було б залишити в переліку продукції позицію: батон, який, крім того, ще є набагато дешевшим.
Звертаємо увагу також на позицію: хліб житній з борошна сіяного 0,7 кг, яка по своїм технологічним особливостям та параметрам є значно дорожчою, ніж хліб житній. Формування таких позицій продукції у Тендерній документації може призвести до неефективного витрачання бюджетних коштів Сновської територіальної громади.
Відсутність у предметі закупівлі булочок (бутербродних та здобних) 0,05 або 0,1 кг, а саме, продукції, яка виготовляється місцевими виробниками, свідчить про непродуманість технічних вимог та відсутність оптимальної збалансованості принципів максимальної економії та ефективності, передбачених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», порушення принципу максимального врахування інтересів територіальної громади та ефективного витрачання коштів з місцевого бюджету.
Таким чином, сформувавши предмет закупівлі з порушенням принципів, визначених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та без його поділу на лоти, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар одразу по всім позиціям технічних вимог ТД.
Крім того, суттєвим порушенням, виявленими у Тендерній документації є те, що як вказано на стор.17, товар необхідно поставляти у кожний загальноосвітній заклад на території міста Сновськ та Сновського району Чернігівської області протягом січня-грудня місяців 2018 року невеликими партіями згідно замовлень (щоденно, в залежності від строку придатності товару). Тобто даний факт свідчить про те, що дана Тендерна документація розрахована на 2018 рік, що вже минув, під конкретного Постачальника.
При цьому, є незрозумілою позиція Замовника щодо щоденного постачання хлібобулочної продукції, оскільки всі навчальні заклади Сновської територіальної громади працюють за п’яти денним робочим тижнем: з понеділка по п’ятницю, з двома вихідними днями. Постає резонне запитання: для кого і навіщо постачатиметься продукція у вихідні дні та дні канікул протягом календарного року?
При використанні електронної системи закупівель Замовник має дотримуватися основних принципів здійснення закупівель та порядку їх проведення, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» з дотримання вимог, визначених у Законі України «Про запобігання корупції».
Оскільки, вище зазначені положення Тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, містять потенційну можливість застосування корупційних схем, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Згідно ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Період оскарження умов закупівлі завершується 09 січня 2019 року о 23 год.59 хв.
Отже, строк оскарження умов вище зазначеної закупівлі не минув.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ВИМАГАЮ:
усунути зазначені порушення, шляхом внесення змін до Тендерної документації на закупівлю: (код 15810000-9 за ЄЗС ДК 021:2015) Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хлібопродукти), а у випадку неможливості внесення відповідних змін - скасувати закупівлю, у строк, визначений чинним законодавством.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_скарга на умови закупівлі.docx 03.01.2019 16:16
- протокол скарга хліб.pdf 09.01.2019 16:08
Дата подачі:
03.01.2019 16:21
Вирішення:
Шановний заявник, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. У відповідності до вищезазначеного, нами було визначено перелік, найменування та кількість товару, необхідного для забезпечення діяльності їдалень закладів освіти Сновського району, виходячи з потреб закладів. Товар, який нам пропонує заявник, не використовується в їдальнях учбових закладів.
Вважаємо вашу особисту оцінку тендерної документації, як спробу протиправного впливу на процедуру закупівлі, лобіювання своїх особистих інтересів без врахування потреб замовника та раціонального використання бюджетних коштів.
Як вбачається з тексту звернення, у Вас є значний досвід у корупційних схемах та неефективному використанні бюджетних коштів,але нами буде вжито всіх законних заходів щодо недопущення будь яких проявів корупції під час здійснення закупівлі.
Поряд з цим зазначаємо, що найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій, відповідно до статті 28 Закону «Про публічні закупівлі».
Зауваження, які відповідають дійсності, були прийняті до уваги, що привело до внесення змін до тендерної документації.
Розгляд та обговорення вищезазначеної скарги було відображено в протоколі засідання тендерного комітету Управління освіти №7 від 08.01.2019 року.
Статус вимоги:
Відхилено