• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності з наданням пакувальної тари також батареї та акумулятори, та невідсортовані батареї і акумулятори . Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 20 01 21*, 20 01 33*.

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишився день (до 29.12.25 10:00)

1 896 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
01
дн
00
год
30
хв
08
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 17.12.2025 12:57 - 26.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 53d08b8364874cc9b9c13dc57feb17fe
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-17-010688-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Від 19 грудня 2025 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР М. КИЄВА" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Код в ЄДРПОУ 22964365 Адреса: 03037, Україна, Київська область, Київ, пр. Лобановського Валерія, будинок 2 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: код ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності, також батареї та акумулятори, та невідсортовані батареї і акумулятори з наданням пакувальної тари. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 09, 20 01 21*, 20 01 33*, затв.пост. Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 №1102 зі змінами Ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-17-010688-a Очікувана вартість закупівлі 1 896 000,00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro17.12.2025 Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР М. КИЄВА" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) було оприлюднено відкриті торги з особливостями «код ДК 021:2015:90520000- 8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності, також батареї та акумулятори, та невідсортовані батареї і акумулятори з наданням пакувальної тари. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 09, 20 01 21*, 20 01 33*, затв.пост. Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 №1102 зі змінами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-17-010688-a. Період уточнень триває по 22.12.2025 00:00, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 25.12.2025 10:00 Проте, у тендерній документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ Умовами тендерної документації по закупівлі код ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності, також батареї та акумулятори, та невідсортовані батареї і акумулятори з наданням пакувальної тари. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 09, 20 01 21*, 20 01 33*, затв.пост. Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 №1102 зі змінами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-17-010688-a., Замовником - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР М. КИЄВА" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), визначено наступні вимоги, а саме: 1. Пункт 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації містять наступні вимоги: Пункт 3.7: «У разі залучення субпідрядної організації/співвиконавця в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю) учасником надаються документи відповідно до пункту 2 «Кваліфікаційні критерії» додатку №2 цієї тендерної документації. Пункт 5.2: «Для субпідрядників/співвиконавців: У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (додаток 2), що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, за даною закупівлею на весь період надання послуг, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.» Дані вимоги є дискримінаційними, порушують права потенційних учасників закупівлі, у тому числі Скаржника та обмежують потенційне коло учасників закупівлі. З огляду на усі вищезазначені вимоги тендерної документації та її додатків, Замовником, фактично, встановлюється вимога надання щодо субпідрядників УСІХ ДОКУМЕНТІВ (кваліфікаційних, технічних, інших документів), які передбачені для Учасників. Щодо надання Учасниками документів субпідрядників (згідно пункту 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації), у разі залучення учасниками закупівлі субпідрядників в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю: Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг. Відповідно до пункту 47 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом. Виходячи з положень пункту 47 Особливостей, замовник має право встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі). Разом з тим, вищезазначена вимога Документації в частині надання документів субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в Документації, не узгоджується з положеннями чинного законодавства. Щодо надання Учасниками документів субпідрядників (згідно пункту 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації), у разі залучення учасниками закупівлі субпідрядників в обсязі ЩО НЕ ПЕРЕВИЩУЄ 20 відсотків від вартості договору про закупівлю: Дана вимога, щодо надання документів на субпідрядників, які підтверджують їх відповдіність кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам у разі їх залучення в обсязі, що не перевищує 20 відостків від вартості договору про закупівлю є необгрунтованною, дискримінаційною та такою, що не узгоджується зі законодавством у сфері публічних закупівель. Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг. По-перше, усі зазначені у тендерній документації вимоги, у тому числі вимоги зазначені у Скарзі вимоги Документації в частині надання документів субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в Документації, не узгоджується з положеннями чинного законодавства. Відповідно до частини третьої статті 16 Закону якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідно до пункту 47 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом. Виходячи з положень пункту 47 Особливостей, замовник має право встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю. Тобто, положеннями пункту 47 передбачено право Замовника встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) ВИКЛЮЧНО У РАЗІ ЗАЛУЧЕННЯ УЧАСНИКАМИ СУБПІДРЯДНИКІВ В ОБСЯЗІ, ЯКИЙ Є НЕ МЕНШИМ 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю. Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями (пункт 47) не встановлено право для Замовників встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі, ЩО НЕ ПЕРЕВИЩУЄ 20 ВІДСОТКІВ. Скаржник маж намір залучити субпідрядника ТОВ «ЕКО-ЗАХИСТ УКРАЇНА» для надання послуг за кодом 18 02 02* в обсязі меншому ніж 20 відсотків від вартості договору. Скаржник не має у розпорядженні документів субпідрядника згідно Додатку 2 до тендерної документації. Скаржник звернувся листом №129 від 19.12.2025 року до ТОВ «ЕКО-ЗАХИСТ УКРАЇНА», яке Скаржник має намір залучити в якості субпідрядника в обсязі менше ніж 20 відсотків, щодо документів, які вимагаються Додатком 2 до тендерної документації. У відповідь на запит Скаржник отримав лист № 121 від 19 грудня 2025 року з наступною інформацією: «На Ваш запит повідомляємо, що наше товариство не планує брати участь в закупівлі UA-2025-12-17-010688-a. Щодо надання на Вашу адресу документів згідно Додатку 2 до тендерної документації вказаної закупівлі (UA-2025-12-17-010688-a), повідомляємо, що ми не складаємо таких документів та не надаємо їх у розпорядження іншим суб’єктам господарювання. Натомість, надаємо у Ваше користування дозвільні документи, а саме: Наказ про видачу ліцензії № 197 від 22.02.2024 року та Дозвіл на оброблення відходів 2929/24 від 22.05.2024, які містять коди відходів відповідно до предмета закупівлі, та щодо яких Ви маєте намір залучити наше товариство в якості субпідрядника. Звертаємо Вашу увагу на те, що видачею ліцензії на управління відходами та дозволу на оброблення відходів орган ліцензування підтвердив наявність у нашого товариства кваліфікованого персоналу та матеріально-технічної бази, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження діяльності з управління відходами» Враховуючи наведене, Скаржник не може надати документи субпідрядника згідно Додатку2 до тендерної документації. Проте, надає : Наказ про видачу ліцензії № 197 від 22.02.2024 року та Дозвіл на оброблення відходів 2929/24 від 22.05.2024, які містять коди відходів відповідно до предмета закупівлі та підтверджують відповідність субпідрядника кваліфікаційним та іншим вимогам ліцензійних умов провадження діяльності з управління небезпечними відходами. Враховуючи те, що Скаржник планує залучити субпідрядника в обсязі, що Є МЕНШИМ ЗА 20 ВІДСОТКІВ від вартості договору про закупівлю та те, що відповідно до п.47 Особливостей Замовник має право встановлювати вимоги щодо надання документального підтвердження щодо субпідрядників згідно Додатку 2 до тендерної докуемнтації, у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/ в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками, які мають намір залучити субпідрядника в обсязі, що не перевищує 20 відсотків, документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) не узгоджуються, не відповідають законодавству у сфері публічних закупівель в цій частині та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника. Вимога тендерної документації щодо надання учасниками документів субпідрядників, яких вони мають намір залучити в обсязі меншому (менше 20 %), аніж зазначений в п.47 Особливостей, для підтвердження кваліфікаційних, технічних та інших вимог не узгоджується із законодавством та є дискримінаційною для інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника. За таких умов, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які, у разі залучення ними субпідрядників в обсязі, що не перевищує 20 відсотків нададуть документи на таких субпідрядників, встановлені вимогами Додатку 2 до тендерної документації тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника. 2. Додаток 7 до тендерної документації містить проєкт договору. Проте, проєкт договору містить умови, які є дискримінаційними, такими, що неузгоджуються із законодавством та штучно звужують коло учасників закупівлі. Так, відповідно до 6.2.2. Виконавець повинен забезпечити Замовника пакувальною тарою, що забезпечує їх безпечне зберігання та перевезення до місць оброблення. Даний пункт проєкту договору є дискримінаційним, не узгоджується із законодавством та предметом закупівлі. ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження діяльності з управління небезпечними відходами, Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» не містять вимог про те, що САМЕ ВИКОНАВЕЦЬ повинен забезпечувати Замовника пакувальною тарою, що забезпечує їх безпечне сортування, зберігання та перевезення до місць оброблення. Дана вимога не узгоджується із законодавством в цій частині. Скаржник не є спеціалізованою організацією з виробництва чи постачання тарною продукцією. Скаржник є суб’єктом господарювання у сфері управління небезпечними відходами. Крім цього, тендерна документація не містить ані виомг щодо забезпечення такою тарою, ані кількості тари, що унеможливлює для Скаржника здійснити розрахунок вартості надання послуг. Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть погодження з проєктом договору щодо зобов’язання забезпечити Замовника пакувальною тарою, що не узгоджується із законодавством та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР М. КИЄВА" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі ««од ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління відходами, що утворюються в результаті медичної діяльності, також батареї та акумулятори, та невідсортовані батареї і акумулятори з наданням пакувальної тари. Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 18 01 09, 20 01 21*, 20 01 33*, затв.пост. Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 №1102 зі змінами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-17-010688-a.., відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Додатки до скарги Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2025 17:12
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cedf1377e5534b26b7f236ec93bce490
Заголовок пункту скарги: Скарга надискримніаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Пункт 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації містять наступні вимоги:

Пункт 3.7:
«У разі залучення субпідрядної організації/співвиконавця в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю) учасником надаються документи відповідно до пункту 2 «Кваліфікаційні критерії» додатку №2 цієї тендерної документації.

Пункт 5.2:

«Для субпідрядників/співвиконавців:
У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, учасник у складі тендерної пропозиції надає документи субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним (додаток 2), що зазначені в тендерній документації, завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг, на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, за даною закупівлею на весь період надання послуг, для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»


Дані вимоги є дискримінаційними, порушують права потенційних учасників закупівлі, у тому числі Скаржника та обмежують потенційне коло учасників закупівлі.
З огляду на усі вищезазначені вимоги тендерної документації та її додатків, Замовником, фактично, встановлюється вимога надання щодо субпідрядників УСІХ ДОКУМЕНТІВ (кваліфікаційних, технічних, інших документів), які передбачені для Учасників.

Щодо надання Учасниками документів субпідрядників (згідно пункту 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації), у разі залучення учасниками закупівлі субпідрядників в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю:


Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг.

Відповідно до пункту 47 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.

Виходячи з положень пункту 47 Особливостей, замовник має право встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців
кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі).

Разом з тим, вищезазначена вимога Документації в частині надання документів субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в Документації, не узгоджується з положеннями чинного законодавства.


Щодо надання Учасниками документів субпідрядників (згідно пункту 3.7 розділу 3 до тендерної документації, пункт 5.2 розділу 5 до тендерної документації, Додаток 1 до тендерної документації, Додаток 2 до тендерної документації), у разі залучення учасниками закупівлі субпідрядників в обсязі ЩО НЕ ПЕРЕВИЩУЄ 20 відсотків від вартості договору про закупівлю:
Дана вимога, щодо надання документів на субпідрядників, які підтверджують їх відповдіність кваліфікаційним, технічним та іншим вимогам у разі їх залучення в обсязі, що не перевищує 20 відостків від вартості договору про закупівлю є необгрунтованною, дискримінаційною та такою, що не узгоджується зі законодавством у сфері публічних закупівель.

Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг.
По-перше, усі зазначені у тендерній документації вимоги, у тому числі вимоги зазначені у Скарзі вимоги Документації в частині надання документів субпідрядника/співвиконавця, які підтверджують його відповідність технічним та іншим вимогам закупівлі, що зазначені в Документації, не узгоджується з положеннями чинного законодавства.

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Відповідно до пункту 47 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
Виходячи з положень пункту 47 Особливостей, замовник має право встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю.

Тобто, положеннями пункту 47 передбачено право Замовника встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) ВИКЛЮЧНО У РАЗІ ЗАЛУЧЕННЯ УЧАСНИКАМИ СУБПІДРЯДНИКІВ В ОБСЯЗІ, ЯКИЙ Є НЕ МЕНШИМ 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про
закупівлю.

Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями (пункт 47) не встановлено право для Замовників встановлювати вимоги щодо документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі, ЩО НЕ ПЕРЕВИЩУЄ 20 ВІДСОТКІВ.

Скаржник маж намір залучити субпідрядника ТОВ «ЕКО-ЗАХИСТ УКРАЇНА» для надання послуг за кодом 18 02 02* в обсязі меншому ніж 20 відсотків від вартості договору.

Скаржник не має у розпорядженні документів субпідрядника згідно Додатку 2 до тендерної документації.

Скаржник звернувся листом №129 від 19.12.2025 року до ТОВ «ЕКО-ЗАХИСТ УКРАЇНА», яке Скаржник має намір залучити в якості субпідрядника в обсязі менше ніж 20 відсотків, щодо документів, які вимагаються Додатком 2 до тендерної документації.

У відповідь на запит Скаржник отримав лист № 121 від 19 грудня 2025 року з наступною інформацією:

«На Ваш запит повідомляємо, що наше товариство не планує брати участь в закупівлі UA-2025-12-17-010688-a.
Щодо надання на Вашу адресу документів згідно Додатку 2 до тендерної документації вказаної закупівлі (UA-2025-12-17-010688-a), повідомляємо, що ми не складаємо таких документів та не надаємо їх у розпорядження іншим суб’єктам господарювання.
Натомість, надаємо у Ваше користування дозвільні документи, а саме: Наказ про видачу ліцензії № 197 від 22.02.2024 року та Дозвіл на оброблення відходів 2929/24 від 22.05.2024, які містять коди відходів відповідно до предмета закупівлі, та щодо яких Ви маєте намір залучити наше товариство в якості субпідрядника.
Звертаємо Вашу увагу на те, що видачею ліцензії на управління відходами та дозволу на оброблення відходів орган ліцензування підтвердив наявність у нашого товариства кваліфікованого персоналу та матеріально-технічної бази, які відповідають вимогам Ліцензійних умов провадження діяльності з управління відходами»

Враховуючи наведене, Скаржник не може надати документи субпідрядника згідно Додатку2 до тендерної документації.

Проте, надає : Наказ про видачу ліцензії № 197 від 22.02.2024 року та Дозвіл на оброблення відходів 2929/24 від 22.05.2024, які містять коди відходів відповідно до предмета закупівлі та підтверджують відповідність субпідрядника кваліфікаційним та іншим вимогам ліцензійних умов провадження діяльності з управління небезпечними відходами.
Враховуючи те, що Скаржник планує залучити субпідрядника в обсязі, що Є МЕНШИМ ЗА 20 ВІДСОТКІВ від вартості договору про закупівлю та те, що відповідно до п.47 Особливостей Замовник має право встановлювати вимоги щодо надання документального підтвердження щодо субпідрядників згідно Додатку 2 до тендерної докуемнтації, у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/ в обсязі НЕ МЕНШЕ ЯК 20 ВІДСОТКІВ вартості договору про закупівлю, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками, які мають намір залучити субпідрядника в обсязі, що не перевищує 20 відсотків, документального підтвердження відповідності субпідрядників /співвиконавців кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі) не узгоджуються, не відповідають законодавству у сфері публічних закупівель в цій частині та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.

Вимога тендерної документації щодо надання учасниками документів субпідрядників, яких вони мають намір залучити в обсязі меншому (менше 20 %), аніж зазначений в п.47 Особливостей, для підтвердження кваліфікаційних, технічних та інших вимог не узгоджується із законодавством та є дискримінаційною для інших учасників закупівлі, у тому числі Скаржника.

За таких умов, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які, у разі залучення ними субпідрядників в обсязі, що не перевищує 20 відсотків нададуть документи на таких субпідрядників, встановлені вимогами Додатку 2 до тендерної документації тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 28e8cdff0a0f440b9ade96ba7209a31c
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційн умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 2. Додаток 7 до тендерної документації містить проєкт договору.

Проте, проєкт договору містить умови, які є дискримінаційними, такими, що неузгоджуються із законодавством та штучно звужують коло учасників закупівлі.

Так, відповідно до 6.2.2. Виконавець повинен забезпечити Замовника пакувальною тарою, що забезпечує їх безпечне зберігання та перевезення до місць оброблення.



Даний пункт проєкту договору є дискримінаційним, не узгоджується із законодавством та предметом закупівлі.

ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження діяльності з управління небезпечними відходами, Наказ МОЗ №1827 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» не містять вимог про те, що САМЕ ВИКОНАВЕЦЬ повинен забезпечувати Замовника пакувальною тарою, що забезпечує їх безпечне сортування, зберігання та перевезення до місць оброблення.

Дана вимога не узгоджується із законодавством в цій частині.

Скаржник не є спеціалізованою організацією з виробництва чи постачання тарною продукцією.

Скаржник є суб’єктом господарювання у сфері управління небезпечними відходами.

Крім цього, тендерна документація не містить ані виомг щодо забезпечення такою тарою, ані кількості тари, що унеможливлює для Скаржника здійснити розрахунок вартості надання послуг.

Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.

За таких умов участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть погодження з проєктом договору щодо зобов’язання забезпечити Замовника пакувальною тарою, що не узгоджується із законодавством та є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі та Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження