• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, системи централізованого пожежного спостереження та спостерігання за системами протипожежного захисту на об’єктах Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»: Гуртожиток №4 Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за адресою: м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 19/21, навчальний корпус № 2А (інв. №10310322) Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 25, навчального корпусу № 6 Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за адресою: м. Одеса, вул. Композитора Ніщинського, 1, навчального корпусу № 3 Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» за адресою: м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 2/4, навчальний корпус №1 за адресою: м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 26, навчальний корпус №4 за адресою: м.Одеса, вул. Старопортофранківська, 36, навчальний корпус та гуртожиток № 3 за адресою: м.Одеса, вул.Старопортофранківська,71, гуртожиток № 2 за адресою: м. Одеса, вул. Манежна, 38, навчальний корпус №9 за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 4, будівля за адресою: м. Одеса, вул. Пушкінська, 23, гуртожиток №1, за адресою: м. Одеса, вул. Дегтярна. буд. 24, навчальний корпус №8, за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 4, спортивно-оздоровчий табір за адресою: м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 125, навчальний корпус №2 за адресою: м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 34.

Призупинено

804 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.12.2025 11:22 - 22.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови

Номер: d3c87d9ed5574f9ea582077f887ed68f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-17-006876-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2025 16:37
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9689028739034fdb9b89b156e03a6e6d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 1.2 додатку 4 до тендерної документації: на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.2 додатку 4 до тендерної документації: на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Замовником допускається надання учасниками приладів, що повною мірою виконують функції зазначених у п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Надати документи, які підтверджують відповідність засобів вимірювальної техніки вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність, а саме: чинні свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки (мегаомметр, омметр), видані компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкового отримання свідоцтв про повірку або свідоцтв про калібрування засобів вимірювальної техніки (мегаомметр, омметр), що видані компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 86456263d946466fa754f9b47f20e820
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 3 додатку 5 до тендерної документації: перелік інших документів/та або інформації, які подаються Переможцем: 3.2 З метою підтвердження розуміння обсягу послуг та ознайомлення з об’єктом, переможець процедури закупівлі надає акт технічного обстеження систем протипожежного захисту, підписаний Замовником та Учасником
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 3 додатку 5 до тендерної документації: перелік інших документів/та або інформації, які подаються Переможцем: 3.2 З метою підтвердження розуміння обсягу послуг та ознайомлення з об’єктом, переможець процедури закупівлі надає акт технічного обстеження систем протипожежного захисту, підписаний Замовником та Учасником.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акту про огляд об’єкта.
За таких умов, підписати договір про закупівлю зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт технічного обстеження систем протипожежного захисту об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту огляду перед підписання договору.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції такого учасника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження