-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фізична охорона та відеонагляд гуртожитків університету (ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги)
ЗАКУПІВЛЯ ПОСЛУГ ФІЗИЧНОЇ ОХОРОНИ ТА ВІДЕОНАГЛЯДУ ГУРТОЖИТКІВ УНІВЕРСИТЕТУ на 2026 рік
Призупинено
4 270 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.12.2025 11:31 - 21.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Номер:
d1eb3e37b7d94c56a2121905f348091c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-16-005182-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Державним вищим навчальним закладом «Ужгородський національний університет» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення
UA-2025-12-16-005182-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю охоронні послуги з охорони за кодом ДК 021:2015 79710000-4: Охоронні послуги.
Оголошення було опубліковано 16.12.2025, завершення періоду уточнень до 21.12.2025, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій до 24.12.2025.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агенство безпеки СБМ» (далі – Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог тендерної документації Замовника, а саме:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 Тендерної документації 20.12.2025 14:03
- Скарга 20.12.2025 14:03
- Витяг 20.12.2025 14:03
- Витяг единий податок 20.12.2025 14:03
- Статут 20.12.2025 14:03
- Опис 20.12.2025 14:03
- Протокол зборів учасників 20.12.2025 14:03
- Наказ на призначення керівника 20.12.2025 14:03
- Ліцензія 20.12.2025 14:03
- Накладна 20.12.2025 14:03
- sign.p7s 20.12.2025 14:05
- рішення від 23.12.2025 № 18886.pdf 23.12.2025 17:39
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).doc 24.12.2025 10:29
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).pdf 24.12.2025 10:29
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).doc 24.12.2025 10:48
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).pdf 24.12.2025 10:48
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).doc 24.12.2025 10:53
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ (ДВНЗ УжНУ).pdf 24.12.2025 10:53
- Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,… - Постанова № 97 від 11.02.2013 - d394225-20130211 (ДОДАТОК № 2 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:37
- Додаток №2 - Інформація про технічні якісні та інші характеристики предмету закупівлі (ДОДАТОК № 4 до ПОЯСНЕННЯ).doc 25.12.2025 13:37
- Додаток № 1 (Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) (ДОДАТОК № 3 до ПОЯСНЕННЯ).docx 25.12.2025 13:37
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.doc 25.12.2025 13:37
- Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20251105 (ДОДАТОК № 1 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:37
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.pdf 25.12.2025 13:37
- Додаток № 1 (Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) (ДОДАТОК № 3 до ПОЯСНЕННЯ).docx 25.12.2025 13:39
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.doc 25.12.2025 13:39
- Додаток №2 - Інформація про технічні якісні та інші характеристики предмету закупівлі (ДОДАТОК № 4 до ПОЯСНЕННЯ).doc 25.12.2025 13:39
- Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,… - Постанова № 97 від 11.02.2013 - d394225-20130211 (ДОДАТОК № 2 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:39
- Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20251105 (ДОДАТОК № 1 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:39
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.pdf 25.12.2025 13:39
- Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,… - Постанова № 97 від 11.02.2013 - d394225-20130211 (ДОДАТОК № 2 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:40
- Додаток № 1 (Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) (ДОДАТОК № 3 до ПОЯСНЕННЯ).docx 25.12.2025 13:40
- Додаток №2 - Інформація про технічні якісні та інші характеристики предмету закупівлі (ДОДАТОК № 4 до ПОЯСНЕННЯ).doc 25.12.2025 13:40
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.doc 25.12.2025 13:40
- Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної ді… - Постанова № 960 від 18.11.2015 - d450191-20251105 (ДОДАТОК № 1 до ПОЯСНЕННЯ).pdf 25.12.2025 13:40
- ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ від 25 грудня 2025 року.pdf 25.12.2025 13:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.12.2025 14:26
Дата розгляду скарги:
30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.12.2025 17:39
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d850c80e7d774f56b753eca35c90dea2
Заголовок пункту скарги:
Приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог Додатку 1 «Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги: На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 та документальне підтвердження права володіння (власності) або користування.
Учасник має включити до довідки та документально підтвердити наявність приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Згідно переліку документів та інформації необхідних для належного підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Замовника встановленим у Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити наступні дані (посилання на офіційний сайт, номер витягу та код), що підтверджує наявність дозвільного документу на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. Замість довідки учасник має право надати дозвільний документ на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим, предметом закупівлі є фізична охорона та відеонагляд гуртожитків університету, а Додаток 2 і в цілому тендерна документація не містить жодної вимоги щодо використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів під час надання послуг. Тим більш застосування в гуртожитках де проживають студенти (діти) вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів небезпечно для їхнього життя і здоров’я. А вогнепальну зброю можуть використовувати лише підрозділи поліції охорони.
Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо наявності у учасника приміщення для зберігання зброї не пов’язане з предметом закупівлі, не є необхідним для належного виконання договору та є необґрунтованим, оскільки умовами тендерної документації не передбачено використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів. Вказана вимога призводить до безпідставного обмеження кола потенційних учасників, зокрема ліцензованих суб’єктів охоронної діяльності, які здійснюють охорону об’єктів без використання приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та пропорційності.
За таких умов, потенційний переможець у процедурі закупівлі буде лише цей учасник, який має в наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Отже, встановивши зазначену вимогу, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги частини четвертої статті 22 цього Закону, якою заборонено включення до тендерної документації дискримінаційних умов, оскільки ТОВ «Агенство безпеки СБМ» має чинну ліцензію на провадження охоронної діяльності та об’єктивно спроможне належним чином надати послуги у цій закупівлі без наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Учасник має включити до довідки та документально підтвердити наявність приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Згідно переліку документів та інформації необхідних для належного підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Замовника встановленим у Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити наступні дані (посилання на офіційний сайт, номер витягу та код), що підтверджує наявність дозвільного документу на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. Замість довідки учасник має право надати дозвільний документ на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим, предметом закупівлі є фізична охорона та відеонагляд гуртожитків університету, а Додаток 2 і в цілому тендерна документація не містить жодної вимоги щодо використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів під час надання послуг. Тим більш застосування в гуртожитках де проживають студенти (діти) вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів небезпечно для їхнього життя і здоров’я. А вогнепальну зброю можуть використовувати лише підрозділи поліції охорони.
Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо наявності у учасника приміщення для зберігання зброї не пов’язане з предметом закупівлі, не є необхідним для належного виконання договору та є необґрунтованим, оскільки умовами тендерної документації не передбачено використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів. Вказана вимога призводить до безпідставного обмеження кола потенційних учасників, зокрема ліцензованих суб’єктів охоронної діяльності, які здійснюють охорону об’єктів без використання приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та пропорційності.
За таких умов, потенційний переможець у процедурі закупівлі буде лише цей учасник, який має в наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Отже, встановивши зазначену вимогу, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги частини четвертої статті 22 цього Закону, якою заборонено включення до тендерної документації дискримінаційних умов, оскільки ТОВ «Агенство безпеки СБМ» має чинну ліцензію на провадження охоронної діяльності та об’єктивно спроможне належним чином надати послуги у цій закупівлі без наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія
-
-
Назва доказу:
Наказ про призначення керівника
-
Повʼязаний документ:
Наказ на призначення керівника
-
-
Назва доказу:
Протокол загальних зборів Учасників
-
Повʼязаний документ:
Протокол зборів учасників
-
-
Назва доказу:
Опис документів, що подаються для державної реєстрації
-
Повʼязаний документ:
Опис
-
-
Назва доказу:
Статут ТОВ «Агенство безпеки СБМ»
-
Повʼязаний документ:
Статут
-
-
Назва доказу:
Витяг з реєстру платників єдиного податку
-
Повʼязаний документ:
Витяг единий податок
-
-
Назва доказу:
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
-
Повʼязаний документ:
Витяг
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації наступні вимоги: «Учасник має включити до довідки та документально підтвердити наявність приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного. Згідно переліку документів та інформації необхідних для належного підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Замовника встановленим у Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити наступні дані (посилання на офіційний сайт, номер витягу та код), що підтверджує наявність дозвільного документу на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. Замість довідки учасник має право надати дозвільний документ на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c078dff79a824d7aa7483bca8febf5da
Заголовок пункту скарги:
Підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, відповідність технічних характеристик запропонованих Учасником послуг повинна бути підтверджена документально. Зокрема, Замовником встановлено вимогу щодо наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкта (GPS).
Для підтвердження зазначеної вимоги учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати в повному обсязі виключно такі документи:
• договір на поставку, монтаж (встановлення) та обслуговування системи контролю;
• акт приймання-передачі (виконаних робіт);
• знімок екрана з відображенням місця знаходження (геолокації) транспортного засобу реагування із зазначенням його номерного знака.
Встановивши в тендерній документації наведений перелік документів як єдиний можливий спосіб підтвердження наявності GPS-системи, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги статті 22 цього Закону щодо недискримінаційності та пропорційності тендерної документації.
Фактично учасник може підтвердити наявність GPS-системи лише за умови наявності всіх перелічених документів у сукупності, що істотно звужує коло потенційних учасників.
При цьому тендерна документація не передбачає жодних альтернативних способів підтвердження наявності GPS-системи, зокрема:
• шляхом подання видаткових накладних, інвентарних карток або відомостей обліку основних засобів;
• шляхом надання довідки у довільній формі, гарантійного листа або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку надання послуг;
Відсутність можливості декларативного або альтернативного підтвердження суперечить принципам недискримінації учасників, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначеним статтею 5 Закону.
Крім того, Замовник вимагає надання договорів та актів, які учасники об’єктивно могли не зберегти у зв’язку із закінченням строків зберігання первинних документів, встановлених законодавством, або внаслідок їх втрати.
Така вимога ставить окремих учасників у нерівні умови та може фактично унеможливити їхню участь у процедурі закупівлі, незважаючи на реальну наявність GPS-системи на транспортних засобах.
Встановлення обов’язкової вимоги щодо надання саме зазначених документів без можливості альтернативного підтвердження створює переваги виключно для учасників, які:
• вже мають повністю обладнаний транспорт із GPS-системами;
• володіють повним пакетом первинних документів які вимагає Замовник (договори, акти).
Таким чином, така вимога має дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію, що є прямим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «Агентство безпеки СБМ» забезпечує транспорт реагування системами контролю транспортних засобів, що функціонують на основі системи визначення місцезнаходження об’єкта (GPS). Наявність зазначених систем можемо підтвердити видатковою накладною, однак Замовник не передбачив такого способу підтвердження.
Вимога тендерної документації щодо подання конкретно визначених документів для підтвердження інформації, яку можливо підтвердити іншими документами або способами, є підставою для визнання такої вимоги дискримінаційною та такою, що підлягає виключенню або коригуванню.
Для підтвердження зазначеної вимоги учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати в повному обсязі виключно такі документи:
• договір на поставку, монтаж (встановлення) та обслуговування системи контролю;
• акт приймання-передачі (виконаних робіт);
• знімок екрана з відображенням місця знаходження (геолокації) транспортного засобу реагування із зазначенням його номерного знака.
Встановивши в тендерній документації наведений перелік документів як єдиний можливий спосіб підтвердження наявності GPS-системи, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги статті 22 цього Закону щодо недискримінаційності та пропорційності тендерної документації.
Фактично учасник може підтвердити наявність GPS-системи лише за умови наявності всіх перелічених документів у сукупності, що істотно звужує коло потенційних учасників.
При цьому тендерна документація не передбачає жодних альтернативних способів підтвердження наявності GPS-системи, зокрема:
• шляхом подання видаткових накладних, інвентарних карток або відомостей обліку основних засобів;
• шляхом надання довідки у довільній формі, гарантійного листа або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку надання послуг;
Відсутність можливості декларативного або альтернативного підтвердження суперечить принципам недискримінації учасників, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначеним статтею 5 Закону.
Крім того, Замовник вимагає надання договорів та актів, які учасники об’єктивно могли не зберегти у зв’язку із закінченням строків зберігання первинних документів, встановлених законодавством, або внаслідок їх втрати.
Така вимога ставить окремих учасників у нерівні умови та може фактично унеможливити їхню участь у процедурі закупівлі, незважаючи на реальну наявність GPS-системи на транспортних засобах.
Встановлення обов’язкової вимоги щодо надання саме зазначених документів без можливості альтернативного підтвердження створює переваги виключно для учасників, які:
• вже мають повністю обладнаний транспорт із GPS-системами;
• володіють повним пакетом первинних документів які вимагає Замовник (договори, акти).
Таким чином, така вимога має дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію, що є прямим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «Агентство безпеки СБМ» забезпечує транспорт реагування системами контролю транспортних засобів, що функціонують на основі системи визначення місцезнаходження об’єкта (GPS). Наявність зазначених систем можемо підтвердити видатковою накладною, однак Замовник не передбачив такого способу підтвердження.
Вимога тендерної документації щодо подання конкретно визначених документів для підтвердження інформації, яку можливо підтвердити іншими документами або способами, є підставою для визнання такої вимоги дискримінаційною та такою, що підлягає виключенню або коригуванню.
×
-
Назва доказу:
Видаткова накладна №75 від 01.03.2022
-
Повʼязаний документ:
Накладна
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження наявності системи контролю транспортних засобів (GPS) альтернативними документами або способами, зокрема шляхом подання видаткових накладних, або документів бухгалтерського обліку основних засобів, або довідки у довільній формі, або гарантійного листа або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку виконання договору.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
0206e109da2949af98fa1c5e5adedca3
Заголовок пункту скарги:
Деталізовані, надмірні та непропорційні вимоги щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник зобов’язаний надати довідку за Формою 1, а також документальне підтвердження права володіння (власності) або користування відповідним майном.
При цьому Замовником установлено чіткий та вичерпний перелік обладнання і матеріально-технічної бази, яка обов’язково має бути наявною у учасника, зокрема серверне та інше технічне обладнання з конкретно визначеними кількісними та технічними показниками, а саме:
• сервер або інше апаратне забезпечення для зберігання інформації — не менше 1 одиниці;
• пристрій для зберігання файлів і даних протягом тривалого часу об’ємом не менше 31,5 ТБ — не менше 1 одиниці;
• комп’ютер (монітор, системний блок) або ноутбук — не менше 2 одиниць;
• джерела безперебійного резервного живлення — не менше 2 одиниць;
• сервер управління відеоспостереженням або відеосервер — не менше 1 одиниці;
• пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI — не менше 1 одиниці.
Зазначені вимоги необґрунтовано деталізують та конкретизують матеріально-технічну базу учасника без доведення їх об’єктивної необхідності для належного виконання предмета закупівлі.
Встановлення конкретних технічних характеристик обладнання, зокрема мінімального обсягу зберігання даних 31,5 ТБ, комп’ютерів/ноутбуків 2 шт., джерела безперебійного резервного живлення 2 шт., пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI 1 шт., не супроводжується відповідним обґрунтуванням у тендерній документації, що суперечить принципу пропорційності та виходить за межі повноважень Замовника при встановленні кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, тендерна документація не передбачає можливості підтвердження відповідності шляхом застосування еквівалентних або альтернативних технічних рішень, у тому числі із використанням хмарних сервісів, дата-центрів або технічних засобів з іншими характеристиками, які забезпечують досягнення того самого функціонального результату.
Таким чином, вимога щодо обов’язкової наявності у учасника саме визначеного Замовником переліку обладнання з конкретними кількісними та технічними параметрами:
• обмежує конкуренцію;
• деталізує та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі закупівлі;
• порушує принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та пропорційності, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• втручається в господарську діяльність Учасника.
При цьому Замовником установлено чіткий та вичерпний перелік обладнання і матеріально-технічної бази, яка обов’язково має бути наявною у учасника, зокрема серверне та інше технічне обладнання з конкретно визначеними кількісними та технічними показниками, а саме:
• сервер або інше апаратне забезпечення для зберігання інформації — не менше 1 одиниці;
• пристрій для зберігання файлів і даних протягом тривалого часу об’ємом не менше 31,5 ТБ — не менше 1 одиниці;
• комп’ютер (монітор, системний блок) або ноутбук — не менше 2 одиниць;
• джерела безперебійного резервного живлення — не менше 2 одиниць;
• сервер управління відеоспостереженням або відеосервер — не менше 1 одиниці;
• пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI — не менше 1 одиниці.
Зазначені вимоги необґрунтовано деталізують та конкретизують матеріально-технічну базу учасника без доведення їх об’єктивної необхідності для належного виконання предмета закупівлі.
Встановлення конкретних технічних характеристик обладнання, зокрема мінімального обсягу зберігання даних 31,5 ТБ, комп’ютерів/ноутбуків 2 шт., джерела безперебійного резервного живлення 2 шт., пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI 1 шт., не супроводжується відповідним обґрунтуванням у тендерній документації, що суперечить принципу пропорційності та виходить за межі повноважень Замовника при встановленні кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, тендерна документація не передбачає можливості підтвердження відповідності шляхом застосування еквівалентних або альтернативних технічних рішень, у тому числі із використанням хмарних сервісів, дата-центрів або технічних засобів з іншими характеристиками, які забезпечують досягнення того самого функціонального результату.
Таким чином, вимога щодо обов’язкової наявності у учасника саме визначеного Замовником переліку обладнання з конкретними кількісними та технічними параметрами:
• обмежує конкуренцію;
• деталізує та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі закупівлі;
• порушує принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та пропорційності, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• втручається в господарську діяльність Учасника.
×
-
Назва доказу:
Копія Додатку 1 до тендерної документації, де зазначено перелік обладнання та технічних характеристик (сервери, накопичувачі, UPS, відеосервери тощо), обов’язкових для учасника. Підтверджує надмірну деталізацію вимог Замовника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Тендерної документації
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати зазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та надмірною та зобов’язати Замовника усунути її, передбачивши можливість підтвердження відповідності учасника альтернативними або еквівалентними технічними рішеннями, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
cf376158fd304b2c8f57f70523a7a700
Тема запиту:
ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ по суті СКАРГИ UA-2025-12-16-005182-a.a1 до Пояснення 24.12.2025 № 4400/01-14
Текст запиту:
3. Щодо Порушення № 3 Скарги на вимоги Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: «Учасник має включити до довідки та документально підтвердити наявність наступного обладнання та матеріально-технічної бази:
- Мінімальний перелік технічних засобів:
сервер або інше апаратне забезпечення для зберігання інформації - не менше одного;
пристрій для зберігання файлів і даних протягом тривалого часу об’ємом не менше 31,5 ТБ – не менше 1 одного.
комп’ютер у складі (монітор, системний блок) або ноутбук у кількості - не менше 2 одиниць;
джерела безперебійного резервного живлення – не менше 2 одиниць;
сервер управління відеоспостереженням або відеосервер - не менше 1 одиниці;
пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI – не менше 1 одиниці».
Відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації:
«2.Послуга з охорони, запропонована Учасником, повинна відповідати технічним вимогам до предмету закупівлі, встановленим у даному додатку та всіх інших вимог Тендерної документації. Послуги повинні надаватись відповідно до вимог Закону України «Про охоронну діяльність» (із змінами), у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18.11.2015 р. № 960 (зі змінами) та інших нормативно-правових актів чинного законодавства.
5.13. Підключення встановленого на об’єкті Замовника відеообладнання до центру відеомоніторингу Учасника (Виконавця)».
Відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації:
«Учасник має надати гарантійний лист, яким гарантує відповідність його пункту централізованого спостереження технічним вимогам, які встановлені п. 19 та п.20 Постанови КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960.»
Відповідно до пункту 19 Постанови КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
19. У разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення».
Обґрунтування встановлених Замовником вимог:
Для забезпечення цілодобового (24/7) відеоспостереження у високій якості (наприклад, 4МП при 25 к/с, кодек H.265) одна камера потребує приблизно 80 ГБ на добу. Для 13 камер, які встановлені на об’єктах Замовника, на 30 днів архіву необхідно приблизно 31,5 ТБ та використання сервера є технічно обґрунтованим для створення надійного архіву, що гарантує збереження даних у разі виходу з ладу одного з дисків. Це критично для об’єктів, де відеодокази можуть знадобитися через тривалий час.
Вимога щодо сервера управління відеоспостереженням обумовлена необхідністю централізованого моніторингу та швидкого реагування. Використання професійного ПЗ (DSS) дозволяє об'єднувати аналітику з усіх 13 камер в єдиний інтерфейс. Наявність не менше 2 одиниць комп’ютерів та пристрою для виведення та декодування даних з відеокамер необхідна для розподілу функцій: один пост — для оперативного моніторингу подій у реальному часі, другий — для роботи з архівом та адміністрування системи без переривання спостереження. Вимога щодо наявності не менше 2 одиниць джерел безперебійного живлення не є надмірною. Оскільки, це мінімальна кількість здатна забезпечити роздільне резервування для серверної частини та для робочих станцій моніторингу.
Безпековий фактор: У разі виникнення аварійних ситуацій в електромережі, подвійний контур живлення гарантує, що об'єкт не залишиться без нагляду ні на хвилину, що відповідає режиму охорони 24/7.
Стосовно ствердження Скаржника:
«Крім того, тендерна документація не передбачає можливості підтвердження відповідності шляхом застосування еквівалентних або альтернативних технічних рішень, у тому числі із використанням хмарних сервісів, дата-центрів або технічних засобів з іншими характеристиками, які забезпечують досягнення того самого функціонального результату.
Таким чином, вимога щодо обов’язкової наявності у учасника саме визначеного Замовником переліку обладнання з конкретними кількісними та технічними параметрами:…..»
Замовником не конкретизовано технічних параметрів та/або конкретної кількості.
Наданий Скаржником доказ – Витяг з тендерної документації не слугує підтвердженням наявності в Скаржника будь яких еквівалентних або альтернативних технічних рішень на які він посилається.
ВИСНОВОК: Проаналізувавши вимоги «Порушення №3» Скарги, Замовник вважає їх безпідставними з огляду на наступне:
1. Встановлені вимоги до обладнання (сервер зберігання від 31,5 ТБ, комп’ютерів/ноутбуків, сервер управління, плата та 2 ДБЖ) спрямовані на забезпечення відмовостійкості системи. Відсутність будь-якого з цих елементів підвищує ризик втрати даних або припинення спостереження, що є неприпустимим для безпеки об'єкта. Дані вимоги базуються на технічних розрахунках і є загальноприйнятими для професійних систем відеоохорони.
2. Замовник надає право Учасникам за відсутності власного обладнання, скористатися правом оренди, суборенди тощо, що ніяким чином не дискримінує жодного Учасника процедури закупівлі.
Замовник зацікавлений у одержанні якісної послуги. Враховуючи специфічність предмету закупівлі (будівлі (гуртожитки), які є об’єктами масового скупчення людей; - вікові особливості мешканців, які там проживають, оскільки значна кількість осіб, розміщених в гуртожитках, є неповнолітніми), принцип максимальної економії та ефективності полягає не лише в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній якості їх виконання, відповідності встановленим технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки отримання неякісних послуг може призвести до непередбачених наслідків.
Дата опублікування:
25.12.2025 13:40
Номер:
acf325b7c6e24cbcbbd0ef478f3718ec
Тема запиту:
ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ по суті СКАРГИ UA-2025-12-16-005182-a.a1 до Пояснення 24.12.2025 № 4400/01-14
Текст запиту:
2. Щодо Порушення № 2 Скарги на вимоги Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: «4.2. Відповідність технічних характеристик запропонованих Учасником послуг повинні обов’язково бути підтверджені документально, а саме: на транспорті реагування має бути встановлено систему контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS). Для підтвердження такої інформації учасник у складі тендерної пропозиції має надати: договір на поставку, монтаж (встановлення) та обслуговування системи контролю, а також акт прийому-передачі (виконаних робіт); знімок екрану місця знаходження (геолокації) з відображенням номерного знаку транспорту реагування».
Скаржником пропонується нібито альтернатива, а саме:
«При цьому тендерна документація не передбачає жодних альтернативних способів підтвердження наявності GPS-системи, зокрема:
• шляхом подання видаткових накладних, інвентарних карток або відомостей обліку основних засобів;
• шляхом надання довідки у довільній формі, гарантійного листа або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку надання послуг;
Відсутність можливості декларативного або альтернативного підтвердження суперечить принципам недискримінації учасників, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначеним статтею 5 Закону.».
Зазначені Скаржником підтверджуючі документи підтверджують лише факт придбання GPS-обладнання але ніяким чином не підтверджують факт його встановлення та транспортний засіб.
Стосовно твердження Скаржника:
«Крім того, Замовник вимагає надання договорів та актів, які учасники об’єктивно могли не зберегти у зв’язку із закінченням строків зберігання первинних документів, встановлених законодавством, або внаслідок їх втрати.»
Замовником в Примітці до Додатку 1 до Тендерної документації зазначено:
«У разі, якщо учасник не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або не накладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього».
Отже, аналізуючи саме твердження Скаржника, Замовником надано Учасникам право не надавати документ строк зберігання якого закінчився. Натомість, як варіант, у складі тендерної пропозиції Учасника мало бути надано роз’яснення з посиланням на норми чинного законодавства, наприклад Наказ Міністерства юстиції України 18.06.2015 № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» з наданням документального підтвердження.
Скаржник стверджує:
«ТОВ «Агентство безпеки СБМ» забезпечує транспорт реагування системами контролю транспортних засобів, що функціонують на основі системи визначення місцезнаходження об’єкта (GPS). Наявність зазначених систем можемо підтвердити видатковою накладною, однак Замовник не передбачив такого способу підтвердження.»
Варто зазначити, що документальне підтвердження саме забезпечення транспорту реагування системами контролю транспортних засобів, що функціонують на основі системи визначення місцезнаходження об’єкта (GPS) скаржником не надано.
ВИСНОВОК: Проаналізувавши вимоги «Порушення №2» Скарги, Замовник вважає їх безпідставними з огляду на наступне:
1. Первинні бухгалтерські документи (видаткова накладна, інвентарна картка або відомості обліку основних засобів), а також довідка у довільній формі, гарантійний лист або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку надання послуг – не слугують документальним підтвердженням наявності встановленої системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS).
2. Замовником надана можливість не подавати у складі тендерної пропозиції документи, які не передбачені нормами чинного законодавства (в т.ч. ті, строк зберігання яких закінчився) надавши лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначено законодавчі підстави щодо ненадання відповідного документу.
Таким чином, встановлена вимога спрямована виключно на підтвердження фактичної готовності потенційного учасника до надання послуг у визначеному місці та обсязі і не створює необґрунтованих перешкод для участі у процедурі закупівлі.
Дата опублікування:
25.12.2025 13:39
Номер:
a3d06b407f3143cb840b86212c12703c
Тема запиту:
ДОДАТКОВЕ ПОЯСНЕННЯ по суті СКАРГИ UA-2025-12-16-005182-a.a1 до Пояснення 24.12.2025 № 4400/01-14
Текст запиту:
1. Щодо Порушення № 1 Скарги на вимоги Додатку 1 до Тендерної документації, а саме: «Приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити наступні дані (посилання на офіційний сайт, номер витягу та код), що підтверджує наявність дозвільного документу на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. Замість довідки учасник має право надати дозвільний документ на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Підпунктом 14 пункту 13 розділу «Організаційні вимоги», затвердженою Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» (Додаток №1 до Пояснення) передбачено:
13. Під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється:
14) використовувати спеціальні засоби, які не належать суб’єкту охоронної діяльності та не включені до переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 12, ст. 456).
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 р. № 97 (Додаток №2 до Пояснення) затверджено Перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності:
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Пунктом 11 розділу «Організаційні вимоги», затвердженою Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» передбачено:
11. Придбання та зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, здійснюються з урахуванням таких вимог:
1) суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний отримати в установленому законодавством порядку:
дозвіл на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи;
дозвіл на право придбання зазначених пристроїв;
2) пристрої та патрони до них зберігаються у спеціально обладнаному сховищі, яке повинно відповідати вимогам, установленим підпунктом 11.5 пункту 11 Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженої наказом МВС від 21 серпня 1998 р. № 622;
4) облік видачі і прийняття пристроїв, патронів до них, що видаються працівникам охорони на час несення служби, ведеться відповідальною особою шляхом внесення відповідних даних до книги обліку видачі і прийняття пристроїв та патронів до них.
Враховуючи норми чинного законодавства у сфері охоронних послуг, суб’єкти охоронної діяльності, які надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження зобов’язані мати дозвіл на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи.
Відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації:
«2.Послуга з охорони, запропонована Учасником, повинна відповідати технічним вимогам до предмету закупівлі, встановленим у даному додатку та всіх інших вимог Тендерної документації. Послуги повинні надаватись відповідно до вимог Закону України «Про охоронну діяльність» (із змінами), у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18.11.2015 р. № 960 (зі змінами) та інших нормативно-правових актів чинного законодавства.
5.13. Підключення встановленого на об’єкті Замовника відеообладнання до центру відеомоніторингу Учасника (Виконавця).
5.14. Здійснення цілодобового спостереження та реагування (безпосереднього виїзду власної групи) на об'єкт охорони.»
Відповідно до вимог частини 4 «Перелік документів та інформації необхідних для належного підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Замовника встановленим у Додатку №2 до Тендерної документації:» Розділу ІІ. «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства» Додатку №1 до тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
«4.1. Погоджений Додаток №2 до тендерної документації.»
ВИСНОВОК: Проаналізувавши вимоги «Порушення №1» Скарги, Замовник вважає їх безпідставними з огляду на наступне:
1. Вимога щодо наявності в суб’єкта охоронної діяльності кімнати для зберігання зброї та дозвільного документу на неї є правомірною, оскільки відповідає нормам чинного законодавства у сфері здійснення охоронної діяльності, а саме:
- Постанова КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»;
- Постанова КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності».
2. Замовником не обмежено право учасників, оскільки вони мають змогу підтвердити як наявність власного приміщення так і залученого на договірних засадах (оренда, суборенда тощо).
3. Скаржник має можливість як придбати спецзасоби (дозволені нормами чинного законодавства), так і залучити співвиконавців для надання певного виду послуг.
Замовник зацікавлений в одержанні якісної послуги. Враховуючи специфічність предмету закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не лише в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній якості їх виконання, відповідності встановленим технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки отримання неякісних послуг може призвести до непередбачених наслідків. Крім того, дана вимога є розповсюдженою практикою проведення аналогічних тендерів та не містить порушень чинного законодавства України.
Дата опублікування:
25.12.2025 13:37
Номер:
91d10c81494f4abd9d9c7d7c62de41e7
Тема запиту:
Підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS)
Текст запиту:
2. Підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS).
У своїй скарзі Скаржник стверджує, що Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS), порушує принципи здійснення публічних закупівель визначені статтею 5, а також вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не погоджується з аргументами Скаржника, які викладені ним у Скарзі з наступних причин.
Замовник вважає вимогу щодо підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкта (GPS), обґрунтованою та такою, що відповідає предмету закупівлі.
Предмет закупівлі передбачає надання послуг із використанням транспорту реагування та дотримання визначених показників оперативності виконання зобов’язань. Наявність системи GPS-моніторингу забезпечує можливість контролю часу реагування, підтвердження факту виїзду мобільних груп та належного виконання умов договору, що безпосередньо впливає на якість надання послуг.
Вимога Замовника про підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів шляхом надання знімка екрана з відображенням геолокації транспортного засобу із зазначенням його номерного знака є обґрунтованою, пропорційною та такою, що відповідає предмету закупівлі.
Надання послуг за договором здійснюється в межах чітко визначеної території - міста Ужгород, що обумовлює необхідність підтвердження фактичної наявності транспорту реагування в межах відповідного населеного пункту та його готовності до оперативного виїзду. Знімок екрана з GPS-системи дозволяє об’єктивно підтвердити як функціонування системи моніторингу, так і географічне розташування транспортного засобу в зоні надання послуг.
Обраний спосіб підтвердження не є технологічно складним або обтяжливим для учасників, оскільки: знімок екрана формується автоматично будь-якою GPS-системою або мобільним додатком моніторингу; не потребує спеціального програмного забезпечення, сертифікації чи додаткових фінансових витрат; не вимагає придбання обладнання певного виробника або використання конкретної платформи.
Крім того, зазначений спосіб підтвердження є універсальним, візуально перевірюваним та однаково доступним для всіх учасників, що виключає можливість дискримінації та відповідає принципам рівного ставлення і добросовісної конкуренції.
Таким чином, встановлена вимога спрямована виключно на підтвердження фактичної готовності потенційного учасника до надання послуг у визначеному місці та обсязі і не створює необґрунтованих перешкод для участі у процедурі закупівлі.
На підставі вищевикладеного вважаємо Скаргу безпідставною та такою що не підлягає задоволенню.
Замовник просить Орган оскарження:
1. Відмовити Скаржнику у задоволенні скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
24.12.2025 10:53
Номер:
0d7b3d59b5324541b9c41a204105c0eb
Тема запиту:
Приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного
Текст запиту:
1. Приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
У своїй скарзі Скаржник стверджує, що Замовник встановивши в тендерній документації вимогу щодо приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не погоджується з аргументами Скаржника, які викладені ним у Скарзі з наступних причин.
Вказана вимога не порушує принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них та обумовлена складністю та спеціалізованим характером предмета закупівлі, необхідністю отримати якісну послугу, результат якої відповідатиме встановленому технічному завданню.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено право замовника самостійно визначати кваліфікаційні критерії до учасників з числа тих, що встановлені частиною другою статті 16 Закону. При цьому слід зазначити, що тендерна документація може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька.
Відносини суб'єктів господарювання під час організації та здійснення ними охоронної діяльності регулюються спеціальними нормативно правовими актами - Законом України «Про охоронну діяльність», Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності та іншими нормативно-правовими актами у цій сфері, виконання яких є обов’язковими.
Вимога, що Учасник повинен забезпечити наявність об'єкту дозвільної системи - кімнати для зберігання зброї та спеціальних засобів в місті Ужгороді, пов’язана з визначеним ТД місцем надання послуг – м. Ужгород та іншою вимогою ТД, а саме наявності ГШР та забезпечення охоронників груп реагування дозволеними засобами індивідуального захисту активної оборони та спецзасобів.
Згідно пункту 1 частини першої статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. До вказаного переліку включено пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони. Інструкція про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів», затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 21 серпня 1998 р. № 622, передбачає надання дозволу на право зберігання предметів та матеріалів кімнати для зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів споряджених гумовими кулями та набоїв до них.
Таким чином, наявність цілодобової чергової служби, кімнати для зберігання зброї та спеціальних засобів, ГШР, транспортних засобів реагування у м. Ужгороді – є взаємопов’язаними умовами надання якісних охоронних послуг і ніяким чином не обмежують можливість участі інших учасників.
Замовник зацікавлений в одержанні якісної послуги. Враховуючи специфічність предмету закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не лише в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній якості їх виконання, відповідності встановленим технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки отримання неякісних послуг може призвести до непередбачених наслідків. Крім того, дана вимога є розповсюдженою практикою проведення аналогічних тендерів та не містить порушень чинного законодавства України.
На підставі вищевикладеного вважаємо Скаргу безпідставною та такою що не підлягає задоволенню.
Замовник просить Орган оскарження:
1. Відмовити Скаржнику у задоволенні скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
24.12.2025 10:48
Номер:
ffe04c005a1c4db793ec83779337c3f8
Тема запиту:
Деталізовані, надмірні та непропорційні вимоги щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Текст запиту:
3. Деталізовані, надмірні та непропорційні вимоги щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
У своїй скарзі Скаржник стверджує, що Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та пропорційності, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не погоджується з аргументами Скаржника, які викладені ним у Скарзі з наступних причин.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для належного виконання предмета закупівлі.
Замовником у тендерній документації визначено чіткий і вичерпний перелік обладнання, який є мінімально необхідним для забезпечення безперервного, стабільного та безпечного надання послуг за предметом закупівлі. Таке визначення не виходить за межі дискреційних повноважень Замовника, а навпаки - реалізує його обов’язок забезпечити належну якість послуг та захист інтересів Замовника.
Встановлення конкретних мінімальних кількісних та технічних характеристик обладнання зумовлено функціональними та технологічними особливостями предмета закупівлі, а саме необхідністю: безперервного зберігання значних обсягів відео- та службової інформації протягом установленого строку; забезпечення резервування даних і відмовостійкості систем; одночасної обробки та перегляду інформації кількома операторами; стабільної роботи систем у разі перебоїв електропостачання.
Таким чином, визначення, зокрема, мінімального обсягу сховища даних, кількості робочих станцій та джерел безперебійного живлення має прямий причинно-наслідковий зв’язок із предметом закупівлі та не є довільним або надмірним.
Закон не зобов’язує Замовника включати окреме текстове «обґрунтування» кожної технічної характеристики до тендерної документації. Достатнім є їх логічний зв’язок із предметом закупівлі, який у даному випадку наявний.
Зазначені вимоги не містять посилань на конкретного виробника, торговельну марку чи модель обладнання, не обмежують учасників у виборі постачальника відповідного обладнання та допускають використання будь-яких аналогічних технічних рішень. Таким чином, вимоги є технологічно нейтральними та недискримінаційними.
Замовник зацікавлений у одержанні якісної послуги. Враховуючи специфічність предмету закупівлі (будівлі (гуртожитки), які є об’єктами масового скупчення людей; - вікові особливості мешканців, які там проживають, оскільки значна кількість осіб, розміщених в гуртожитках, є неповнолітніми), принцип максимальної економії та ефективності полягає не лише в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній якості їх виконання, відповідності встановленим технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки отримання неякісних послуг може призвести до непередбачених наслідків.
На підставі вищевикладеного вважаємо Скаргу безпідставною та такою що не підлягає задоволенню.
Замовник просить Орган оскарження:
1. Відмовити Скаржнику у задоволенні скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
24.12.2025 10:29