• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фізична охорона та відеонагляд гуртожитків університету (ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги)

ЗАКУПІВЛЯ ПОСЛУГ ФІЗИЧНОЇ ОХОРОНИ ТА ВІДЕОНАГЛЯДУ ГУРТОЖИТКІВ УНІВЕРСИТЕТУ на 2026 рік

Призупинено

4 270 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.12.2025 11:31 - 21.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі

Номер: d1eb3e37b7d94c56a2121905f348091c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-16-005182-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Державним вищим навчальним закладом «Ужгородський національний університет» (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-12-16-005182-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю охоронні послуги з охорони за кодом ДК 021:2015 79710000-4: Охоронні послуги. Оголошення було опубліковано 16.12.2025, завершення періоду уточнень до 21.12.2025, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій до 24.12.2025. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариство з обмеженою відповідальністю «Агенство безпеки СБМ» (далі – Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог тендерної документації Замовника, а саме:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.12.2025 17:39
Автор: ТОВ Агенство безпеки СБМ, Васильєв Анатолій Анатолійович +380504324424 sbm.ohorona@gmail.com http://www.sbm.org.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d850c80e7d774f56b753eca35c90dea2
Заголовок пункту скарги: Приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1 «Перелік документів та або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації маємо наступні вимоги: На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за Формою 1 та документальне підтвердження права володіння (власності) або користування.
Учасник має включити до довідки та документально підтвердити наявність приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів - не менше одного.
Згідно переліку документів та інформації необхідних для належного підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам Замовника встановленим у Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити наступні дані (посилання на офіційний сайт, номер витягу та код), що підтверджує наявність дозвільного документу на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів. Замість довідки учасник має право надати дозвільний документ на приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим, предметом закупівлі є фізична охорона та відеонагляд гуртожитків університету, а Додаток 2 і в цілому тендерна документація не містить жодної вимоги щодо використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів під час надання послуг. Тим більш застосування в гуртожитках де проживають студенти (діти) вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів небезпечно для їхнього життя і здоров’я. А вогнепальну зброю можуть використовувати лише підрозділи поліції охорони.
Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо наявності у учасника приміщення для зберігання зброї не пов’язане з предметом закупівлі, не є необхідним для належного виконання договору та є необґрунтованим, оскільки умовами тендерної документації не передбачено використання охоронниками вогнепальної зброї, боєприпасів або спеціальних засобів. Вказана вимога призводить до безпідставного обмеження кола потенційних учасників, зокрема ліцензованих суб’єктів охоронної діяльності, які здійснюють охорону об’єктів без використання приміщення для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що суперечить принципам добросовісної конкуренції та пропорційності.
За таких умов, потенційний переможець у процедурі закупівлі буде лише цей учасник, який має в наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Отже, встановивши зазначену вимогу, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги частини четвертої статті 22 цього Закону, якою заборонено включення до тендерної документації дискримінаційних умов, оскільки ТОВ «Агенство безпеки СБМ» має чинну ліцензію на провадження охоронної діяльності та об’єктивно спроможне належним чином надати послуги у цій закупівлі без наявності приміщення для розташування кімнати для зберігання зброї, боєприпасів до неї та спеціальних засобів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c078dff79a824d7aa7483bca8febf5da
Заголовок пункту скарги: Підтвердження наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкту (GPS).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, відповідність технічних характеристик запропонованих Учасником послуг повинна бути підтверджена документально. Зокрема, Замовником встановлено вимогу щодо наявності на транспорті реагування системи контролю транспортних засобів, що базується на системі визначення місцезнаходження об’єкта (GPS).
Для підтвердження зазначеної вимоги учасник у складі тендерної пропозиції зобов’язаний надати в повному обсязі виключно такі документи:
• договір на поставку, монтаж (встановлення) та обслуговування системи контролю;
• акт приймання-передачі (виконаних робіт);
• знімок екрана з відображенням місця знаходження (геолокації) транспортного засобу реагування із зазначенням його номерного знака.
Встановивши в тендерній документації наведений перелік документів як єдиний можливий спосіб підтвердження наявності GPS-системи, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги статті 22 цього Закону щодо недискримінаційності та пропорційності тендерної документації.
Фактично учасник може підтвердити наявність GPS-системи лише за умови наявності всіх перелічених документів у сукупності, що істотно звужує коло потенційних учасників.
При цьому тендерна документація не передбачає жодних альтернативних способів підтвердження наявності GPS-системи, зокрема:
• шляхом подання видаткових накладних, інвентарних карток або відомостей обліку основних засобів;
• шляхом надання довідки у довільній формі, гарантійного листа або зобов’язання щодо встановлення GPS-обладнання до початку надання послуг;
Відсутність можливості декларативного або альтернативного підтвердження суперечить принципам недискримінації учасників, пропорційності та добросовісної конкуренції, визначеним статтею 5 Закону.
Крім того, Замовник вимагає надання договорів та актів, які учасники об’єктивно могли не зберегти у зв’язку із закінченням строків зберігання первинних документів, встановлених законодавством, або внаслідок їх втрати.
Така вимога ставить окремих учасників у нерівні умови та може фактично унеможливити їхню участь у процедурі закупівлі, незважаючи на реальну наявність GPS-системи на транспортних засобах.
Встановлення обов’язкової вимоги щодо надання саме зазначених документів без можливості альтернативного підтвердження створює переваги виключно для учасників, які:
• вже мають повністю обладнаний транспорт із GPS-системами;
• володіють повним пакетом первинних документів які вимагає Замовник (договори, акти).
Таким чином, така вимога має дискримінаційний характер та обмежує конкуренцію, що є прямим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «Агентство безпеки СБМ» забезпечує транспорт реагування системами контролю транспортних засобів, що функціонують на основі системи визначення місцезнаходження об’єкта (GPS). Наявність зазначених систем можемо підтвердити видатковою накладною, однак Замовник не передбачив такого способу підтвердження.
Вимога тендерної документації щодо подання конкретно визначених документів для підтвердження інформації, яку можливо підтвердити іншими документами або способами, є підставою для визнання такої вимоги дискримінаційною та такою, що підлягає виключенню або коригуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0206e109da2949af98fa1c5e5adedca3
Заголовок пункту скарги: Деталізовані, надмірні та непропорційні вимоги щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник зобов’язаний надати довідку за Формою 1, а також документальне підтвердження права володіння (власності) або користування відповідним майном.
При цьому Замовником установлено чіткий та вичерпний перелік обладнання і матеріально-технічної бази, яка обов’язково має бути наявною у учасника, зокрема серверне та інше технічне обладнання з конкретно визначеними кількісними та технічними показниками, а саме:
• сервер або інше апаратне забезпечення для зберігання інформації — не менше 1 одиниці;
• пристрій для зберігання файлів і даних протягом тривалого часу об’ємом не менше 31,5 ТБ — не менше 1 одиниці;
• комп’ютер (монітор, системний блок) або ноутбук — не менше 2 одиниць;
• джерела безперебійного резервного живлення — не менше 2 одиниць;
• сервер управління відеоспостереженням або відеосервер — не менше 1 одиниці;
• пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI — не менше 1 одиниці.
Зазначені вимоги необґрунтовано деталізують та конкретизують матеріально-технічну базу учасника без доведення їх об’єктивної необхідності для належного виконання предмета закупівлі.
Встановлення конкретних технічних характеристик обладнання, зокрема мінімального обсягу зберігання даних 31,5 ТБ, комп’ютерів/ноутбуків 2 шт., джерела безперебійного резервного живлення 2 шт., пристрій для виведення та декодування даних через порт HDMI 1 шт., не супроводжується відповідним обґрунтуванням у тендерній документації, що суперечить принципу пропорційності та виходить за межі повноважень Замовника при встановленні кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, тендерна документація не передбачає можливості підтвердження відповідності шляхом застосування еквівалентних або альтернативних технічних рішень, у тому числі із використанням хмарних сервісів, дата-центрів або технічних засобів з іншими характеристиками, які забезпечують досягнення того самого функціонального результату.
Таким чином, вимога щодо обов’язкової наявності у учасника саме визначеного Замовником переліку обладнання з конкретними кількісними та технічними параметрами:
• обмежує конкуренцію;
• деталізує та створює необґрунтовані бар’єри для участі у процедурі закупівлі;
• порушує принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та пропорційності, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• втручається в господарську діяльність Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження