• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 15.12.25 13:07)

1 356 232.80 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
05
год
44
хв
15
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2025 13:06 - 12.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: a240c0770a7845c692623913ce752465
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-05-009769-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі – Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачу на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII та ліцензії, виданої НКРЕКП, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469. Відділ культури, молоді і спорту Сквирської міської ради затвердив тендерну документацію для проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю електричної енергії на 2026 рік. Тендерна документація містить вимоги, які Скаржник вважає дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам законодавства України, зокрема: Додаток 1, п. 7 Розділ 3 та Додаток 4, п. 22 — вимога щодо надання довідки про заходи із захисту довкілля разом із сертифікатами/дипломами з екологічної безпеки для працівника. Додаток 4, п. 4— вимога щодо довідки ДПСУ про відсутність ознак ризиковості платника ПДВ, виданої не пізніше 4 кварталу 2025 року. У зв’язку з наведеним Скаржник реалізує право на оскарження тендерної документації до органу оскарження, передбачене статтею 18 Закону № 922-VIII. Скаржник вважає, що ці вимоги є дискримінаційними, надмірними та не відповідають законодавству України щодо публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.12.2025 14:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Підлісний Юрій 380985886362 OFFICE@ENERGY365.COM.UA https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6cb0a86734ca4b9ab57d21c76c96a098
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Вимога щодо довідки про заходи із захисту довкілля (п. 7 Розділ 3) та Додаток 4, п. 22
Зміст вимоги:
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку про застосування заходів із захисту довкілля при виконанні умов договору, а також свідоцтво/диплом щодо екологічної безпеки, видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно-енергетичного комплексу.
Закон № 922-VIII та Особливості № 1178 не передбачають вимоги щодо наявності у постачальника спеціалізованого екологічного навчання працівників для участі в закупівлях електричної енергії. Це є вимога до внутрішніх процедур підприємства, яка не має відношення до технічних характеристик електричної енергії.
ДСТУ EN 50160:2023 визначає вимоги до якості електричної енергії, але не передбачає вимоги до екологічних сертифікатів чи освіти персоналу постачальника.
Частина 4 ст. 22 Закону № 922-VIII забороняє вимагати документальне підтвердження публічної інформації, яка міститься у відкритих реєстрах чи інших публічних джерелах, зокрема, про екологічну безпеку.
Вимога щодо надання сертифікатів/дипломів для працівників постачальника є надмірною та не передбачена законодавством як умова для участі в закупівлі електричної енергії.

2. Вимога щодо довідки ДПСУ про відсутність ознак ризиковості платника ПДВ (Додаток 4, п. 4)
Зміст вимоги:
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку від ДПСУ про відсутність ознак ризиковості платника ПДВ, видану не пізніше 4 кварталу 2025 року.
Порушення ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII: вимога надання довідки про ризиковість платника ПДВ є надмірною та не відповідає вимогам публічних закупівель, оскільки ця інформація є публічною і може бути перевірена безпосередньо замовником через електронні реєстри ДПСУ.
Вимога довідки про ризиковість платника ПДВ є непотрібною та не має відношення до якості електричної енергії, а отже є додатковим бар’єром для учасників.
Вимога щодо надання довідки про ризиковість платника ПДВ є незаконною, оскільки вона не передбачена ст. 17 Закону № 922-VIII та п. 29 Особливостей.
Порушення прав та інтересів Скаржника
Скаржник, як ліцензований постачальник електричної енергії, має право брати участь у тендері на рівних умовах. Оскаржувані вимоги:
Створюють необґрунтовані перешкоди для участі в тендері, змушуючи учасників надавати додаткові довідки, що не передбачені законом.
Встановлюють штучні бар’єри щодо перевірки публічної інформації через реєстри ДПСУ.
Ці вимоги порушують принципи недискримінації та пропорційності, що є суттєвим порушенням прав Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження