-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)
Призупинено
20 847 175.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.12.2025 12:05 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
2d0713f0fc9f4984931beb1e4e301fac
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-02-007289-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради) протокол № 1 від 02.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Знімки екрану кабінету.pdf 04.12.2025 23:04
- Договір АТ Укрнафта № 1578.pdf 04.12.2025 23:04
- Договір АТ Укрнафта № 1885.pdf 04.12.2025 23:04
- ТД Дизельне паливо_ бензин.docx 04.12.2025 23:04
- Інструкція власний кабінет клієнта.pdf 04.12.2025 23:04
- sign.p7s 05.12.2025 08:51
- рішення від 09.12.2025 № 18114.pdf 09.12.2025 14:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 18:13
Дата розгляду скарги:
18.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 14:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d9cc5ece9ca7495d808d4348881abc53
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-02-007289-a, оголошеній Комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено безпідставні та протиправні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до предмету закупівлі.
1.1. Відповідно до умов підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо наявності систем відеоспостереження на АЗС Постачальника». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту 2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
Згідно з умовами пункту 6.2.1. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець має право звернутися до Постачальника для отримання відеоматеріалів з його АЗС стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю. Постачальник, після звернення Покупця, повинен надати відеоматеріали на електронних носіях, стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю, в термін який не перевищує 72 години».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до умов пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Обов’язковість наявності на АЗС системи відеоспостереження НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА чинним законодавством, зокрема, зазначеними нормативними актами.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість здійснити реалізацію палива через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, згідно з договорами від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеними з АТ «УКРНАФТА», які не передбачають наявності на АЗС систем відеоспостереження.
У разі відсутності на кожній із запропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС систем відеоспостереження, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилено Замовником як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1.2. Відповідно до умов підпункту 2.3. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
При цьому, відповідно до інформації, зазначеної у таблиці, наведеній у Додатку № 4 до Тендерної документації, а також у пункті 4.3. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, поставка дизельного палива та бензину має здійснюватися як за «літровими картками», так і за «талонами із системою захисту».
У Додатку № 4 до Тендерної документації також зазначено, що «Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по літровим карткам та талонам із системою захисту […]».
Згідно з умовами пункту 3.2. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець здійснює оплату Товару протягом 180 (ста восьмидесяти) календарних днів з дати передачі літрових карток та талонів із системою захисту (далі - довірчі документи) Покупцю та підписання Сторонами видаткової накладної».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає від учасників наявності онлайн системи керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального. При цьому, функціонал такого WEB додатку має поширюватися як на «літрові картки» (тобто, паливні картки), так і на «талони із системою захисту» (тобто, паливні талони).
Також зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Зазначені нормативні документи взагалі НЕ МІСТЯТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), забезпечувати покупця (Замовника) WEB додатком з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно, вказані нормативні документи не встановлюють і вимог щодо функціоналу такого WEB додатку (особистого кабінету).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації нафтопродукти (зокрема, бензин А-95, дизельне паливо) у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних карток. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію електронний кабінет клієнта (покупця), який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
У Кабінеті клієнта розміщено, в т.ч., Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Разом з цим, функціонал зазначеного електронного кабінету клієнта (покупця), не поширюється на паливні талони.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Звертаємо увагу, що пропонований ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», функціонал запропонованого ним електронного кабінету жодним чином не впливає на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a.
2. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
4. Інструкція користувача особового кабінету.
5. Знімки екрану з електронного кабінету клієнта (покупця).
1. Встановлено безпідставні та протиправні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до предмету закупівлі.
1.1. Відповідно до умов підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо наявності систем відеоспостереження на АЗС Постачальника». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту 2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
Згідно з умовами пункту 6.2.1. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець має право звернутися до Постачальника для отримання відеоматеріалів з його АЗС стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю. Постачальник, після звернення Покупця, повинен надати відеоматеріали на електронних носіях, стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю, в термін який не перевищує 72 години».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до умов пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Обов’язковість наявності на АЗС системи відеоспостереження НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА чинним законодавством, зокрема, зазначеними нормативними актами.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість здійснити реалізацію палива через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, згідно з договорами від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеними з АТ «УКРНАФТА», які не передбачають наявності на АЗС систем відеоспостереження.
У разі відсутності на кожній із запропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС систем відеоспостереження, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилено Замовником як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1.2. Відповідно до умов підпункту 2.3. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
При цьому, відповідно до інформації, зазначеної у таблиці, наведеній у Додатку № 4 до Тендерної документації, а також у пункті 4.3. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, поставка дизельного палива та бензину має здійснюватися як за «літровими картками», так і за «талонами із системою захисту».
У Додатку № 4 до Тендерної документації також зазначено, що «Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по літровим карткам та талонам із системою захисту […]».
Згідно з умовами пункту 3.2. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець здійснює оплату Товару протягом 180 (ста восьмидесяти) календарних днів з дати передачі літрових карток та талонів із системою захисту (далі - довірчі документи) Покупцю та підписання Сторонами видаткової накладної».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає від учасників наявності онлайн системи керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального. При цьому, функціонал такого WEB додатку має поширюватися як на «літрові картки» (тобто, паливні картки), так і на «талони із системою захисту» (тобто, паливні талони).
Також зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Зазначені нормативні документи взагалі НЕ МІСТЯТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), забезпечувати покупця (Замовника) WEB додатком з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно, вказані нормативні документи не встановлюють і вимог щодо функціоналу такого WEB додатку (особистого кабінету).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації нафтопродукти (зокрема, бензин А-95, дизельне паливо) у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних карток. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію електронний кабінет клієнта (покупця), який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
У Кабінеті клієнта розміщено, в т.ч., Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Разом з цим, функціонал зазначеного електронного кабінету клієнта (покупця), не поширюється на паливні талони.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Звертаємо увагу, що пропонований ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», функціонал запропонованого ним електронного кабінету жодним чином не впливає на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a.
2. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
4. Інструкція користувача особового кабінету.
5. Знімки екрану з електронного кабінету клієнта (покупця).
×
-
Назва доказу:
Знімки екрану з електронного кабінету клієнта (покупця).
-
Повʼязаний документ:
Знімки екрану кабінету.pdf
-
-
Назва доказу:
Інструкція користувача особового кабінету.
-
Повʼязаний документ:
Інструкція власний кабінет клієнта.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір АТ Укрнафта № 1885.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір АТ Укрнафта № 1578.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД Дизельне паливо_ бензин.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
5194fe38cbfd47679bcb49321a57c6ba
Тема запиту:
Надання пояснень на скаргу UA-2025-12-02-007289-a.b1 до закупівлі Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти), ідентифікатор закупівлі UA-2025-12-02-007289-a
Текст запиту:
Щодо зауважень СКАРЖНИКА – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на неправомірні умови тендерної документації повідомляємо наступне.
Тендерна документація розроблена Замовником відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) та Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Враховуючи зміни, внесені згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2025 р. № 277 в абзац перший пункту 29 Особливостей, для закупівлі бензину та дизельного палива Замовник має право застосовувати положення 1 і 2 частини другої статті 16 Закону.
Дані вимоги встановлені Замовником спираючись на досвід роботи КП «Чернігівводоканал», що є підприємством критичної інфраструктури, з АЗС за період 2016-2024 рр., адже саме завдяки наявності обладнання для відеоспостереження на АЗС Постачальника, можливості отримання відеоматеріалів стосовно заправки транспортних засобів та можливості цілодобового здійснення контролю заправки пальним транспортних засобів підприємства за допомогою онлайн системи керування та розподілу пального у «Особистому кабінеті» WEB додатку Постачальника підприємству вдалося зменшити витрату палива на 80-100 тон на рік (так провівши аналітичне дослідження було встановлено, що витрата палива за 2016 рік складала 255,3 т, витрата палива за 2023 рік складала 158,5 т – тобто різниця 96,8 т, що у грошовому еквіваленті за цінами
2023 року становить 4 936 800,00 грн з ПДВ).
Також слід зауважити, що підприємство використовує як паливні картки, так і талони (далі – довірчі документи) на дизельне паливо та бензин, тому «Особистий кабінет» WEB додатку Учасника має передбачати відображення обох видів довірчих документів для можливості безперебійної та стабільної роботи підприємства. Дана умова тендерної документації, а саме кваліфікаційний критерій, встановлений Замовником, не є дискримінаційним, він оптимізує, систематизує і покращує співпрацю між постачальником та замовником. Аналіз ринку підтверджує, що дана вимога може бути забезпечена мережами різних заправок України, тобто конкуренція наявна.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд враховуючи Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 зі змінами, внесеними ПКМУ № 75 від 23.01.2024 із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», із врахуванням особливостей предмету закупівлі та досвіду роботи підприємства. Відповідно до статті 16 Закону, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зазначених в п. 2 статті 16 Закону, що і зазначено Замовником в даній тендерній документації. Метою встановлених Замовником вимог у тендерній документації по предмету закупівлі - Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти) є створення передумов для належного укладення договору та подальшого якісного та швидкого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено будь-які умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на Учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України, зокрема чинним законодавстом України у сфері публічних закупівель. В процесі організації процедури закупівлі та розробці вимог до тендерної документації Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива та не порушено жодну норму законодавства.
Дата опублікування:
10.12.2025 16:50