• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)

Призупинено

20 847 175.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.12.2025 12:05 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 2d0713f0fc9f4984931beb1e4e301fac
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-02-007289-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради) протокол № 1 від 02.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 14:23
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d9cc5ece9ca7495d808d4348881abc53
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-02-007289-a, оголошеній Комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a містить умови, згідно з якими:

1. Встановлено безпідставні та протиправні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.

1. Щодо вимог до предмету закупівлі.
1.1. Відповідно до умов підпункту 2.1. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо наявності систем відеоспостереження на АЗС Постачальника». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту 2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
Згідно з умовами пункту 6.2.1. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець має право звернутися до Постачальника для отримання відеоматеріалів з його АЗС стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю. Постачальник, після звернення Покупця, повинен надати відеоматеріали на електронних носіях, стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю, в термін який не перевищує 72 години».

З цього приводу слід зауважити, що відповідно до умов пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Обов’язковість наявності на АЗС системи відеоспостереження НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА чинним законодавством, зокрема, зазначеними нормативними актами.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість здійснити реалізацію палива через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, згідно з договорами від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладеними з АТ «УКРНАФТА», які не передбачають наявності на АЗС систем відеоспостереження.
У разі відсутності на кожній із запропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС систем відеоспостереження, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилено Замовником як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

1.2. Відповідно до умов підпункту 2.3. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасниками у складі тендерних пропозицій має бути надана «Довідка в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника щодо забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального». Аналогічна умова міститься у підпункті 2.1.2 пункту2 Додатку № 6 до Тендерної документації.
При цьому, відповідно до інформації, зазначеної у таблиці, наведеній у Додатку № 4 до Тендерної документації, а також у пункті 4.3. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, поставка дизельного палива та бензину має здійснюватися як за «літровими картками», так і за «талонами із системою захисту».
У Додатку № 4 до Тендерної документації також зазначено, що «Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по літровим карткам та талонам із системою захисту […]».
Згідно з умовами пункту 3.2. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Покупець здійснює оплату Товару протягом 180 (ста восьмидесяти) календарних днів з дати передачі літрових карток та талонів із системою захисту (далі - довірчі документи) Покупцю та підписання Сторонами видаткової накладної».

Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає від учасників наявності онлайн системи керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального. При цьому, функціонал такого WEB додатку має поширюватися як на «літрові картки» (тобто, паливні картки), так і на «талони із системою захисту» (тобто, паливні талони).
Також зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.

З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. Розділу Тендерної документації «Загальні положення», предметом закупівлі є товар «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Вимоги до дизельного палива та бензину встановлені Технічним регламентом, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Зазначені нормативні документи взагалі НЕ МІСТЯТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), забезпечувати покупця (Замовника) WEB додатком з подальшим наданням Замовнику доступу до «Особистого кабінету» Учасника, в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно, вказані нормативні документи не встановлюють і вимог щодо функціоналу такого WEB додатку (особистого кабінету).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації нафтопродукти (зокрема, бензин А-95, дизельне паливо) у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних карток. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію електронний кабінет клієнта (покупця), який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
У Кабінеті клієнта розміщено, в т.ч., Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Разом з цим, функціонал зазначеного електронного кабінету клієнта (покупця), не поширюється на паливні талони.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Звертаємо увагу, що пропонований ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», функціонал запропонованого ним електронного кабінету жодним чином не впливає на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-02-007289-a.
2. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
3. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
4. Інструкція користувача особового кабінету.
5. Знімки екрану з електронного кабінету клієнта (покупця).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження