• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційні послуги, пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій адміністративних будівель, в тому числі з забезпеченням належного санітарно-гігієнічного стану

Призупинено

8 928 158.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.12.2025 15:55 - 06.12.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: bfd27e7fc03d4093948b394160e8392e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-12-01-014255-a.b1
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.12.2025 15:47
Дата прийняття рішення по скарзі: 22.12.2025 15:43
Автор: ТОВ "ГРІФФІН СЕРВІС", Максим Каримов +380971882068 your@griffin.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fce49b874a9744d6869f39c83d5f740d
Заголовок пункту скарги: Станом на дату публікації даної процедури закупівлі Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № ІІІ-ПП-ВТ-1-2025 від 01.12.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп.2.2 п.2 дод.1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку складену у довільній формі, підписану учасником (уповноваженою особою учасника) про працівників, які будуть залучені для надання послуги, що є предметом закупівлі, із зазначенням наступної інформації: ПІБ, вказати номер та дату наказу про прийняття на роботу або номер та дату договору, у разі працевлаштування за договором, або реквізити іншого документу, який підтверджує перебування зазначених у Довідці працівників у трудових відносинах з учасником, отриманого згідно із чинним законодавством України, досвід роботи та кваліфікацію працівників, необхідних для надання послуги за предметом закупівлі.
Мінімальні вимоги:
- майстер та/або бригадир та/або менеджер на об’єктах: не менше 1 штатного працівника;
- прибиральниця або прибиральниця службових приміщень, двірник, робітник з благоустрою: не менше 13 штатних працівників;
- особа, що здійснює керування засобом механізації (водій та/або оператор та/або тракторист, інше): не менше 1 працівника.
Учасник має зазначити інформацію про відповідальну особу на об’єктах (менеджер, майстер), її контактні дані.

2.4. Наказ (накази) про призначення на посаду працівників учасника та/або трудові книжки та/або трудові договори та/або інші документи, що підтверджують наявність трудових відносин працівників з учасником. Для штатних працівників надати повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу / укладення гіг-контракту про прийняття такого документу територіальним органом податкової служби.

Скаржник повідомляє, що основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.
Станом на сьогодні, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає деяких працівників за договорами цивільно-правового характеру, наприклад:
- договір з фізичною особою Руденко Оксаною Дмитрівною №061-Т від 01.06.2025 року;
- договір з фізичною особою Гоцуляк Ніною Іванівною №060-Т від 01.06.2025 року;
- договір з фізичною особою Найдьоновою Тетяною Іванівною №010-Т від 01.02.2025 року (файл «1_ЦПХ_прибиральники.pdf»), що не дозволяє Скаржнику взяти участь на рівних умовах у даній процедурі закупівлі.
Отже, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити перебування зазначених у довідці працівників у трудових відносинах з учасником з відповідними підтверджуючими документами, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Станом на сьогодні, постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово виносила ідентичні позиції Скаржника рішення, в тому числі № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року (файл «3_Рішення від 09.10.2024 №16566.pdf») за № у ЦБД UA-2024-09-25-013052-a, тощо.

Витяг з рішення № 16566-р/пк-пз від 09.10.2024 року:



2. Згідно з п.1 дод.1 до тендерної документації учасник повинен надати:
1.2 Довідка про наявність інвентаря, обладнання, засобів механізації, яка буде використовуватися для надання послуги, що є предметом закупівлі, з обов’язковим зазначенням наступної інформації: найменування, марка, виробник, кількість, коротка характеристика (для обладнання вказаного у п.п. 1.2.1. - 1.2.3.), форму володіння учасника вказаним інвентарем, обладнанням, засобами механізації.
Довідка обов’язково має містити інформацію про наступне обладнання та засоби механізації:
1.2.1. пилососи для вологого та сухого прибирання: не менше 3 одиниць;
1.2.2. пароочисник;
1.2.3. апарат високого тиску;
1.2.4. засіб механізації для прибирання снігу (вага до 1,5 т, висота не більше 2,1 м, внутрішній радіус повороту не більше 1,0 м, колісний хід).
1.2.5. мотокоси (бензинові або акумуляторні): не менше 2 одиниць;
1.2.6. повітродувки: не менше 2 одиниць.
1.2.7. наявність бруднопоглинаючих килимів для оснащення вхідних груп.
1.2.8. наявність протиковзкової суміші (готова пісчано-сольова суміш або сіль та пісок або спеціальні реагенти).
1.3. Документи, що підтверджують право власності/оренди/користування учасника на вказані у Довідці п.п.1.2. інвентар, обладнання, засоби механізації: видаткові накладні та/або акти прийому-передачі та/або договори оренди та/або інша форма користування, оформлені згідно з чинним законодавством України. Учасник надає зазначені договори з урахуванням вимог та норм Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-ХІІ (зі змінами). Для засобу механізації для прибирання снігу – свідоцтво про реєстрацію машини. У разі оренди та/або іншої форми користування інвентарем, обладнанням, засобами механізації учасник надає замовнику гарантійний лист від орендодавця, лізингодержателя, надавача послуг з посиланням на номер оголошення процедури закупівлі в системі Prozorro про погодження використання такого інвентаря, обладнання, засобів механізації на весь строк надання послуги, що є предметом закупівлі, разом з документами, що підтверджують право володіння орендодавця, лізингодержателя, надавача послуг інше.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає за договором оренди №1152 від 03.03.2025 року (файл «2.1_Договір оренди_1152 від 03.03.2025 року.pdf»):
- спеціалізований вантажний самоскид з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D – 3 шт.;
- спеціалізований вантажний самоскид МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал) – 6 шт.
Проте, Скаржник не може залучити їх до надання послуг за даною процедурою закупівлі оскільки такі за сукупністю своїх технічних характеристик не відповідають тим, що вимагає Замовник.
Замовником встановлено обмеження, а саме «вага до 1,5 т, висота не більше 2,1 м, внутрішній радіус повороту не більше 1,0 м, колісний хід».
Натомість, залучені нами мають, наприклад:
- повну масу 3,3 т. - 3,4 т.;
- масу без навантаження: 16,5 т. – 18,1 т.
Витяг з файлу «2.2_Свідоцтва про реєстрацію.pdf»:


Аналогічно, Скаржник МАЄ й інше ручне обладнання (льодоруби (металеві), скейтери (ручні льодосколювачі), скребки для льоду, ручні відвали/лопати, моторні льодорізи (бензинові), вібраційні льодосколювачі (ручні механізовані), що дозволяють виконати вимоги технічного завдання Замовника в повному обсязі.
Як висновок, вимога щодо характеристик засобу механізації для прибирання снігу є необґрунтованою та завищеною, що свідчить про наявність дискримінаційних вимог в цій частині та умисного навантаження тендерної документації додатковими вимогами, що є дискримінаційним для нас як для повноцінного учасника ринку.

3. Відповідно до п.5 дод.3 до тендерної документації у разі виникнення збитків внаслідок неякісного надання послуг, що призвело до виникнення аварійних ситуацій на об’єкті або пошкодження майна замовника, учасник на вимогу замовника відшкодовує збитки у повному обсязі. На підтвердження чого учасник має надати в складі своєї пропозиції договір страхування відповідальності перед третіми особами, під час здійснення застрахованої діяльності – послуги з прибирання (наданий договір має бути чинним протягом усього строку дії договору на закупівлю за результатами проведення відкритих торгів, сума відповідальності має становити не менше 500 000,00 грн. (п’ятсот тисяч гривень 00 коп.), та підтвердження оплати страхового платежу (платіжну інструкцію)).

Скаржник повідомляє, що роботи, які є предметом закупівлі, відповідно до Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 року (посилання на закон надається як доказ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text) не належить до переліку видів обов’язкового страхування.
Виходячи із Закону України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним. З огляду на це, Замовник НЕ МАЄ ПРАВА вимагати наявності в учасника такого виду страхування.
Відповідно до пункту 4.1 розділу 1 Документації назва предмета закупівлі: «Експлуатаційні послуги, пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій адміністративних будівель, в тому числі з забезпеченням належного санітарно-гігієнічного стану» ДК 021:2015 (90910000-9 Послуги з прибирання).
Враховуючи наведене, у тому числі, предмет закупівлі, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати копію чинного договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження