-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія для гуртожитка ВПУ№13 м.Івано-Франківська
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 15.12.25 00:00)
1 730 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
11
год
53
хв
47
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2025 15:31 - 12.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
7c0fc5cfe433479a9e9e3565d1e680c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-12-01-013287-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
1. Оскаржувана вимога: надання гарантійного листа про статус «дефолтного» або «переддефолтного» учасника (Розділ 5, пункт 13)
Згідно з пунктом 13 Розділу 5 тендерної документації, учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2023 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного», а також зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго») чи в інших відкритих джерелах інформації.
. Оскаржувана вимога: щодо створення Центру обслуговування споживачів
(Додаток 1, пункт 4)
Вимога: Учасник повинен надати документ, що підтверджує створення на території регіону Замовника Центру обслуговування споживачів, який має щоденно (окрім вихідних та святкових днів) приймати звернення/скарги/претензії споживачів.
3. Оскаржувана вимога: щодо наявності кол-центру (Додаток 1, пункт 7)
Учасник повинен надати довідку про наявність кол-центру або, у разі відсутності кол-центру, підтвердити інші засоби комунікації (контактний телефон, посада, прізвище, ім’я по батькові, графік роботи тощо). Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, який обслуговує менше 100 000 споживачів, учасник повинен надати довідки від операторів системи розподілу (ОСР), до мереж яких він приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР.
Пов'язані документи:
Учасник
- оголошення.pdf 04.12.2025 18:20
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 04.12.2025 18:20
- Постанови НКРЄКП про надання ліцензії.pdf 04.12.2025 18:20
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг дл.pdf 04.12.2025 18:20
- Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії _ Антимонопольний комітет України.pdf 04.12.2025 18:20
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 04.12.2025 18:20
- Тендерна документація на закупівлю електричної енергії.docx 04.12.2025 18:20
- скарга Профтехучилище 13.docx 04.12.2025 18:20
- sign.p7s 04.12.2025 18:20
- протокол (2).jpg 09.12.2025 16:53
- Тендерна документація зміни1.docx 09.12.2025 16:53
- пояснення1.docx 10.12.2025 13:15
- протокол (2).jpg 10.12.2025 13:15
- Тендерна документація зміни1.docx 10.12.2025 13:15
- пояснення1.docx 10.12.2025 13:21
- Тендерна документація зміни1.docx 10.12.2025 13:21
- Рішення від 09.12.2025 № 18175.pdf 09.12.2025 17:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2025 13:49
Дата розгляду скарги:
17.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2025 17:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
507121eae46446c8a12a64fa3f4caa5c
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» (далі — Скаржник) здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії споживачам на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII та ліцензії, виданої НКРЕКП, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачам, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Вище професійним училищем №13 м. Івано-Франківська. Однак Скаржник вважає, що деякі вимоги тендерної документації є дискримінаційними і порушують принципи рівного доступу та недискримінації учасників, що порушує його права.
II. Порушення тендерної документації
II. ОСКАРЖУВАНІ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
1. Оскаржувана вимога: надання гарантійного листа про статус «дефолтного» або «переддефолтного» учасника (Розділ 5, пункт 13)
Згідно з пунктом 13 Розділу 5 тендерної документації, учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2023 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного», а також зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго») чи в інших відкритих джерелах інформації.
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» учасників ринку електричної енергії визначається відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307), а інформація про набуття такого статусу оприлюднюється на офіційному веб-сайті НЕК «Укренерго» в публічному доступі. Аналогічно, інформація про застосування санкцій НКРЕКП за порушення Ліцензійних умов публікується на сайті регулятора.
Отже:
інформація про статуси «дефолтний/переддефолтний» є публічною, що підпадає під регулювання ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII;
інформація про застосування санкцій НКРЕКП також може бути перевірена Замовником за відкритими джерелами.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє замовникам вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» та довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов» прямо суперечить цій нормі, оскільки змушує учасника дублювати публічну інформацію.
Крім того, стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови в участі в закупівлі (корупційні правопорушення, санкції, банкрутство тощо), де ні статус «дефолтний», ні факт порушення Ліцензійних умов НКРЕКП не названі як підстава для відмови. Питання дотримання учасником Ліцензійних умов є сферою компетенції НКРЕКП, яка контролює і, у разі необхідності, анулює ліцензію; якщо ліцензія чинна, Закон № 922-VIII не дозволяє замовнику самостійно встановлювати додатковий критерій «бездоганної ліцензійної історії».
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 підтверджує, що вимоги тендерної документації, які перетворюють такі обставини, як статус «дефолтний/переддефолтний» або наявність штрафів НКРЕКП, на додаткові умови допуску до закупівлі, є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII. Верховний Суд у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 також виходив із того, що замовник не може розширювати перелік підстав для відмови в участі поза межами закону.
2. Оскаржувана вимога: щодо створення Центру обслуговування споживачів
(Додаток 1, пункт 4)
Вимога: Учасник повинен надати документ, що підтверджує створення на території регіону Замовника Центру обслуговування споживачів, який має щоденно (окрім вихідних та святкових днів) приймати звернення/скарги/претензії споживачів.
Невиправдані витрати для малих постачальників: Створення Центру обслуговування споживачів є економічно невиправданим для малих компаній, які обслуговують менше 100 000 споживачів. Це вимога є зайвою для малих постачальників, оскільки вони можуть ефективно обслуговувати споживачів через альтернативні канали, наприклад, через телефонні лінії чи електронну пошту, без необхідності створення окремого підрозділу. Встановлення такої вимоги призводить до надмірних витрат для малих компаній.
Недискримінаційні альтернативи: Вимога щодо створення фізичного Центру є надмірною, оскільки існують інші менш затратні форми для забезпечення комунікації з споживачами, які є більш підходящими для малих учасників.
Юридичне обґрунтування:
Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, замовник не має права встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо створення Центру обслуговування є необґрунтованою для малих учасників і не є необхідною для забезпечення якості обслуговування споживачів.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ):
Згідно з узагальненою практикою АМКУ (рішення від 22.02.2024), вимоги до інфраструктури, що зобов'язують створювати фізичні центри обслуговування споживачів для малих учасників, порушують принцип рівних умов та призводять до обмеження конкуренції серед учасників.
3. Оскаржувана вимога: щодо наявності кол-центру (Додаток 1, пункт 7)
Учасник повинен надати довідку про наявність кол-центру або, у разі відсутності кол-центру, підтвердити інші засоби комунікації (контактний телефон, посада, прізвище, ім’я по батькові, графік роботи тощо). Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, який обслуговує менше 100 000 споживачів, учасник повинен надати довідки від операторів системи розподілу (ОСР), до мереж яких він приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР.
Невиправдані витрати для малих учасників: Вимога щодо наявності кол-центру є надмірною для малих учасників, які обслуговують менше 100 000 споживачів. Це вимога створює для них додаткові витрати. Малі компанії можуть забезпечити необхідний рівень обслуговування споживачів через альтернативні канали комунікації, що є дешевшими та ефективнішими.
Недискримінаційні альтернативи: Вимога щодо наявності кол-центру не враховує можливість використання інших каналів комунікації, що є абсолютно достатнім для малих учасників. А вимога довідок від ОСР від малих учасників носить дискримінаційний характер та порушує рівність учасників тендерної закупівлі
Юридичне обґрунтування:
Згідно з статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, така вимога є обмеженням для малих учасників і створює дискримінаційні умови для участі. Вимога повинна бути змінена, щоб не ставити малі компанії у невигідне становище, враховуючи можливість надання послуг через інші канали комунікації.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ):
АМКУ зазначає, що вимоги до створення кол-центрів для малих учасників є дискримінаційними і порушують принцип рівних умов для учасників, що обмежує конкуренцію (узагальнена практика АМКУ від 22.02.2024).
III. Нормативно-правове регулювання
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII — визначає принципи недискримінації, рівного ставлення та добросовісної конкуренції серед учасників процедур закупівлі.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII — забороняє встановлення дискримінаційних вимог до учасників закупівель, які обмежують їх доступ до участі в тендері.
Правила роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП № 312 від 14.03.2018) — встановлюють, що для постачальників, які обслуговують менше 100 000 споживачів, створення кол-центрів не є обов'язковим.
Правила ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП № 307 від 14.03.2018) — допускають альтернативні форми обслуговування споживачів без обов’язковості створення спеціалізованих центрів.
Скаржник має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Вище професійним училищем №13 м. Івано-Франківська. Однак Скаржник вважає, що деякі вимоги тендерної документації є дискримінаційними і порушують принципи рівного доступу та недискримінації учасників, що порушує його права.
II. Порушення тендерної документації
II. ОСКАРЖУВАНІ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
1. Оскаржувана вимога: надання гарантійного листа про статус «дефолтного» або «переддефолтного» учасника (Розділ 5, пункт 13)
Згідно з пунктом 13 Розділу 5 тендерної документації, учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2023 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного», а також зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго») чи в інших відкритих джерелах інформації.
Статус «дефолтний»/«переддефолтний» учасників ринку електричної енергії визначається відповідно до Правил ринку (постанова НКРЕКП № 307), а інформація про набуття такого статусу оприлюднюється на офіційному веб-сайті НЕК «Укренерго» в публічному доступі. Аналогічно, інформація про застосування санкцій НКРЕКП за порушення Ліцензійних умов публікується на сайті регулятора.
Отже:
інформація про статуси «дефолтний/переддефолтний» є публічною, що підпадає під регулювання ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII;
інформація про застосування санкцій НКРЕКП також може бути перевірена Замовником за відкритими джерелами.
Частина четверта статті 22 Закону № 922-VIII забороняє замовникам вимагати документального підтвердження інформації, яка є публічною та міститься у відкритих реєстрах або відкритих даних. Вимога гарантійного листа про відсутність статусу «дефолтний/переддефолтний» та довідки про «відсутність порушень Ліцензійних умов» прямо суперечить цій нормі, оскільки змушує учасника дублювати публічну інформацію.
Крім того, стаття 17 Закону № 922-VIII визначає вичерпний перелік підстав для відмови в участі в закупівлі (корупційні правопорушення, санкції, банкрутство тощо), де ні статус «дефолтний», ні факт порушення Ліцензійних умов НКРЕКП не названі як підстава для відмови. Питання дотримання учасником Ліцензійних умов є сферою компетенції НКРЕКП, яка контролює і, у разі необхідності, анулює ліцензію; якщо ліцензія чинна, Закон № 922-VIII не дозволяє замовнику самостійно встановлювати додатковий критерій «бездоганної ліцензійної історії».
Узагальнення практики АМКУ від 22.02.2024 підтверджує, що вимоги тендерної документації, які перетворюють такі обставини, як статус «дефолтний/переддефолтний» або наявність штрафів НКРЕКП, на додаткові умови допуску до закупівлі, є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII. Верховний Суд у справах № 160/5735/19 та № 160/16553/20 також виходив із того, що замовник не може розширювати перелік підстав для відмови в участі поза межами закону.
2. Оскаржувана вимога: щодо створення Центру обслуговування споживачів
(Додаток 1, пункт 4)
Вимога: Учасник повинен надати документ, що підтверджує створення на території регіону Замовника Центру обслуговування споживачів, який має щоденно (окрім вихідних та святкових днів) приймати звернення/скарги/претензії споживачів.
Невиправдані витрати для малих постачальників: Створення Центру обслуговування споживачів є економічно невиправданим для малих компаній, які обслуговують менше 100 000 споживачів. Це вимога є зайвою для малих постачальників, оскільки вони можуть ефективно обслуговувати споживачів через альтернативні канали, наприклад, через телефонні лінії чи електронну пошту, без необхідності створення окремого підрозділу. Встановлення такої вимоги призводить до надмірних витрат для малих компаній.
Недискримінаційні альтернативи: Вимога щодо створення фізичного Центру є надмірною, оскільки існують інші менш затратні форми для забезпечення комунікації з споживачами, які є більш підходящими для малих учасників.
Юридичне обґрунтування:
Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, замовник не має права встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо створення Центру обслуговування є необґрунтованою для малих учасників і не є необхідною для забезпечення якості обслуговування споживачів.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ):
Згідно з узагальненою практикою АМКУ (рішення від 22.02.2024), вимоги до інфраструктури, що зобов'язують створювати фізичні центри обслуговування споживачів для малих учасників, порушують принцип рівних умов та призводять до обмеження конкуренції серед учасників.
3. Оскаржувана вимога: щодо наявності кол-центру (Додаток 1, пункт 7)
Учасник повинен надати довідку про наявність кол-центру або, у разі відсутності кол-центру, підтвердити інші засоби комунікації (контактний телефон, посада, прізвище, ім’я по батькові, графік роботи тощо). Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, який обслуговує менше 100 000 споживачів, учасник повинен надати довідки від операторів системи розподілу (ОСР), до мереж яких він приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР.
Невиправдані витрати для малих учасників: Вимога щодо наявності кол-центру є надмірною для малих учасників, які обслуговують менше 100 000 споживачів. Це вимога створює для них додаткові витрати. Малі компанії можуть забезпечити необхідний рівень обслуговування споживачів через альтернативні канали комунікації, що є дешевшими та ефективнішими.
Недискримінаційні альтернативи: Вимога щодо наявності кол-центру не враховує можливість використання інших каналів комунікації, що є абсолютно достатнім для малих учасників. А вимога довідок від ОСР від малих учасників носить дискримінаційний характер та порушує рівність учасників тендерної закупівлі
Юридичне обґрунтування:
Згідно з статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, така вимога є обмеженням для малих учасників і створює дискримінаційні умови для участі. Вимога повинна бути змінена, щоб не ставити малі компанії у невигідне становище, враховуючи можливість надання послуг через інші канали комунікації.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ):
АМКУ зазначає, що вимоги до створення кол-центрів для малих учасників є дискримінаційними і порушують принцип рівних умов для учасників, що обмежує конкуренцію (узагальнена практика АМКУ від 22.02.2024).
III. Нормативно-правове регулювання
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII — визначає принципи недискримінації, рівного ставлення та добросовісної конкуренції серед учасників процедур закупівлі.
Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII — забороняє встановлення дискримінаційних вимог до учасників закупівель, які обмежують їх доступ до участі в тендері.
Правила роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП № 312 від 14.03.2018) — встановлюють, що для постачальників, які обслуговують менше 100 000 споживачів, створення кол-центрів не є обов'язковим.
Правила ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП № 307 від 14.03.2018) — допускають альтернативні форми обслуговування споживачів без обов’язковості створення спеціалізованих центрів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати вимогу щодо надання гарантійного листа про «дефолтний» чи «переддефолтний» статус учасника, оскільки ця вимога порушує принцип недискримінації та обмежує доступ до тендеру. Зобов’язати Замовника скасувати вимогу щодо створення Центру обслуговування споживачів та дозволити використання альтернативних способів комунікації для малих постачальників (наприклад, телефон, email), без необхідності створювати окрему інфраструктуру. Зобов’язати Замовника скасувати вимогу щодо надання довідки від операторів системи розподілу (ОСР), до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР для учасників, які обслуговують менше 100 000 споживачів, щоб забезпечити рівні умови для всіх учасників.
Запити Органу оскарження
Номер:
522312d0680f4e7bb3bd8a77c93a70a4
Тема запиту:
Пояснення Замовника щодо усунення оскаржуваних вимог тендерної документації
Текст запиту:
Вимога була спрямована на підтвердження того, що учасник здатен забезпечити якісний зворотний зв’язок зі споживачами. Проте:
Постанова НКРЕКП № 373 передбачає обов’язкове створення кол-центру лише для постачальників, які обслуговують понад 100 000 споживачів,
вимога надання довідок від ОСР про кількість споживачів може бути визнана надлишковою,
вимога може створювати бар’єри для учасників, які законно не зобов’язані мати кол-центр.
Пропозиція щодо усунення скарги
До тендерної документації будуть внесені зміни:
Замінити вимогу на більш універсальну:
«Учасник повинен забезпечити функціонування комунікаційних каналів для звернень споживачів: телефон, електронна пошта, месенджери, онлайн-форма тощо.»
Видалити вимогу про надання довідок від ОСР, оскільки вона не передбачена законодавством.
Дозволити підтвердити наявність каналів комунікації довільною інформаційною довідкою учасника. Замовник приймає рішення усунути потенційно дискримінаційні положення та оголошує про внесення змін до тендерної документації шляхом:
Вилучення гарантійного листа щодо статусу дефолту.
Уточнення/пом’якшення вимоги щодо Центру обслуговування споживачів.
Приведення вимоги щодо кол-центру у відповідність до Постанови НКРЕКП № 373.
Це забезпечить:
рівні умови для всіх учасників,
законність процедури,
усунення підстав для скарги.
Дата опублікування:
10.12.2025 13:21
Номер:
6701e10ed9b849679fc4fb197a759bbd
Тема запиту:
Пояснення Замовника ВПУ№13 м.Івано-Франківська
щодо розбіжностей між кінцевим строком подання тендерних пропозицій, зазначеним в оголошенні та у тендерній документації
Текст запиту:
У ході розгляду скарги встановлено наявність розбіжності між кінцевим строком подання тендерних пропозицій, зазначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та строком, який містився у завантаженому файлі тендерної документації.
Причиною виникнення такої розбіжності стало те, що 09.12.2025 Замовником було надано пояснення до скарги та завантажено уточнені документи, якими внесено зміни до тендерної документації з метою усунення зазначеної неточності.
Закупівлю було проведено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Після надходження скарги Замовник надав пояснення, усунув неточність та вніс зміни до тендерної документації.
Згідно з вимогами Закону:
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень, за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження вносити зміни до тендерної документації. Також закон передбачає, що:
У разі внесення змін до тендерної документації Замовник продовжує строк подання тендерних пропозицій таким чином, щоб після внесення змін до завершення кінцевого строку подання пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Дотримуючись цих вимог, Замовник продовжив кінцевий строк подання тендерних пропозицій в електронній системі закупівель.
Замовник підтверджує, що всі дії здійснено відповідно до законодавства, з метою забезпечення прозорості, відкритості та рівних умов участі для всіх учасників.
Дата опублікування:
10.12.2025 13:15
Номер:
b8d9a95580b44ec2b061079a6c94e348
Тема запиту:
Пояснення Замовника щодо усунення оскаржуваних вимог тендерної документації
Текст запиту:
Вимога була спрямована на підтвердження того, що учасник здатен забезпечити якісний зворотний зв’язок зі споживачами. Проте:
Постанова НКРЕКП № 373 передбачає обов’язкове створення кол-центру лише для постачальників, які обслуговують понад 100 000 споживачів,
вимога надання довідок від ОСР про кількість споживачів може бути визнана надлишковою,
вимога може створювати бар’єри для учасників, які законно не зобов’язані мати кол-центр.
Пропозиція щодо усунення скарги
До тендерної документації будуть внесені зміни:
Замінити вимогу на більш універсальну:
«Учасник повинен забезпечити функціонування комунікаційних каналів для звернень споживачів: телефон, електронна пошта, месенджери, онлайн-форма тощо.»
Видалити вимогу про надання довідок від ОСР, оскільки вона не передбачена законодавством.
Дозволити підтвердити наявність каналів комунікації довільною інформаційною довідкою учасника. Замовник приймає рішення усунути потенційно дискримінаційні положення та оголошує про внесення змін до тендерної документації шляхом:
Вилучення гарантійного листа щодо статусу дефолту.
Уточнення/пом’якшення вимоги щодо Центру обслуговування споживачів.
Приведення вимоги щодо кол-центру у відповідність до Постанови НКРЕКП № 373.
Це забезпечить:
рівні умови для всіх учасників,
законність процедури,
усунення підстав для скарги.
Дата опублікування:
09.12.2025 16:53