-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Молекулярно-генетичні, імуногістохімічні дослідження
Призупинено
21 500 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
27.11.2025 17:06 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
8055b1a551ab47baaa99724372bd2cdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-27-016823-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Звіт про виконання.pdf 01.12.2025 18:09
- Атестат.pdf 01.12.2025 18:09
- Скарга.pdf.asice.zip 01.12.2025 18:09
- Договір 107.PDF 01.12.2025 18:09
- Сертифікат 9001.PDF 01.12.2025 18:09
- Додаток №1 - Перелік вимір.можл.pdf 01.12.2025 18:09
- Сертифікат ISO 10012.pdf 01.12.2025 18:09
- Сертифікат 2025-2160-1010885-100014.pdf 01.12.2025 18:09
- Рішення 20582.pdf 01.12.2025 18:09
- Сертифікат 2025-2160-1010885-100001.pdf 01.12.2025 18:09
- sign.p7s 01.12.2025 18:10
- ПЕРЕЛІК ЗМІН2.docx 02.12.2025 17:06
- ТД_дослідження зі змінами2.docx 02.12.2025 17:06
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 02.12.2025 17:06
- Додаток 3 до тендерної документації зі змінами.docx 02.12.2025 17:06
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 02.12.2025 17:13
- ТД_дослідження зі змінами.docx 02.12.2025 17:13
- Додаток 1 до тендерної документації зі змінами.docx 02.12.2025 17:13
- ПЕРЕЛІК ЗМІН2.docx 05.12.2025 17:29
- ПЕРЕЛІК ЗМІН3.docx 05.12.2025 17:29
- відповідь на скаргу.docx 05.12.2025 17:31
- відповідь на скаргу.docx 05.12.2025 17:32
- рішення від 03.12.2025 №17891.pdf 03.12.2025 15:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.12.2025 18:32
Дата розгляду скарги:
11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.12.2025 15:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
102c267ad29241ffbc40515e2ced41c7
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно з підпунктом 5.1. пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та інформації, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям передбачений у Додатку 1 до Тендерної документації.
За пунктом 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» (далі – Критерій).
Для підтвердження відповідності учасника Критерію, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, в тому числі:
- позитивний відгук від замовника (оригінал) згідно виконання аналогічного договору, копія якого надана у складі пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (якщо такий є), за підписом та печаткою замовника, а також містити дату складення відгуку та інформацію щодо дати укладення та номеру (якщо договору присвоєно номер) відповідного договору, найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності), інформацію щодо дотримання та виконання учасником всіх обов’язків згідно договору (в частині якості поставленого товару, своєчасності та повноти виконання договору, тощо), контактну інформацію виконавця тексту листа для здійснення зв’язку з відповідним замовником щодо перевірки достовірності такого документу та викладеної в ньому інформації (прізвище, ім’я та по-батькові, контактний телефон).
Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного договору щодо надання послуг, що входять до відповідної групи згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі (послуги з лабораторних досліджень, тощо).
Скаржник має документально підтверджений досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, зокрема договір про закупівлю послуг від 19.02.2924 № 107 (далі – Договір 107), предметом якого є послуги за кодом ДК 021:2015-85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги медичних лабораторій). Договір 107 укладено з Комунальним підприємством «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за результатом проведення останнім процедури закупівлі відкриті торги, що оголошена в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-02-01-004365-a. Договір 107 виконано, що підтверджується звітом про виконання договору (далі – Звіт про виконання), оприлюдненим 27.01.2025.
Водночас аналогічні за предметом закупівлі договори Скаржника, в тому числі Договір 107, не містили умов (чи то згідно з самими договорами, чи то їх специфікаціями) щодо визначення поставки товарів, адже за такими договорами надавались суто послуги.
Таким чином вимога останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині зазначення у відгуку інформації про найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності) є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які нададуть відгук щодо виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (про надання послуг), за умовами якого здійснювалась поставка товару.
Крім того предметом Процедури закупівлі є послуги. Технічною специфікацією за Додатком 2 до Тендерної документації не визначено умов щодо передання товару за предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону 922 послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації
Тож наведена вимога останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині зазначення у відгуку інформації про найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності) є також такою, що не узгоджується із предметом закупівлі та нормами законодавством у сфері публічних закупівель.
За пунктом 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» (далі – Критерій).
Для підтвердження відповідності учасника Критерію, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, в тому числі:
- позитивний відгук від замовника (оригінал) згідно виконання аналогічного договору, копія якого надана у складі пропозиції, що має бути складений на фірмовому бланку замовника (якщо такий є), за підписом та печаткою замовника, а також містити дату складення відгуку та інформацію щодо дати укладення та номеру (якщо договору присвоєно номер) відповідного договору, найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності), інформацію щодо дотримання та виконання учасником всіх обов’язків згідно договору (в частині якості поставленого товару, своєчасності та повноти виконання договору, тощо), контактну інформацію виконавця тексту листа для здійснення зв’язку з відповідним замовником щодо перевірки достовірності такого документу та викладеної в ньому інформації (прізвище, ім’я та по-батькові, контактний телефон).
Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного договору щодо надання послуг, що входять до відповідної групи згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі (послуги з лабораторних досліджень, тощо).
Скаржник має документально підтверджений досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, зокрема договір про закупівлю послуг від 19.02.2924 № 107 (далі – Договір 107), предметом якого є послуги за кодом ДК 021:2015-85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги медичних лабораторій). Договір 107 укладено з Комунальним підприємством «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за результатом проведення останнім процедури закупівлі відкриті торги, що оголошена в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-02-01-004365-a. Договір 107 виконано, що підтверджується звітом про виконання договору (далі – Звіт про виконання), оприлюдненим 27.01.2025.
Водночас аналогічні за предметом закупівлі договори Скаржника, в тому числі Договір 107, не містили умов (чи то згідно з самими договорами, чи то їх специфікаціями) щодо визначення поставки товарів, адже за такими договорами надавались суто послуги.
Таким чином вимога останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині зазначення у відгуку інформації про найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності) є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які нададуть відгук щодо виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (про надання послуг), за умовами якого здійснювалась поставка товару.
Крім того предметом Процедури закупівлі є послуги. Технічною специфікацією за Додатком 2 до Тендерної документації не визначено умов щодо передання товару за предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону 922 послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації
Тож наведена вимога останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині зазначення у відгуку інформації про найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності) є також такою, що не узгоджується із предметом закупівлі та нормами законодавством у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
Звіт про виконання
-
Повʼязаний документ:
Звіт про виконання.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір 107
-
Повʼязаний документ:
Договір 107.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі та законодавством у сфері публічних закупівель, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з умов останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації слова та символи «найменування поставленого товару згідно договору та специфікації (у разі наявності),».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7d2dd3b62aae4af5983053521bf51932
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Пунктом 7 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, що відповідно специфіки предмета закупівлі, забезпечення належної якості і безпеки медичних лабораторних процесів, відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та постанови КМУ №1178, Учасник повинен забезпечити якість надання лабораторних послуг відповідно до чинних на території України ДСТУ або ТУ та підтвердити наявність діючих систем управління, необхідних для виконання необхідних досліджень, що є предметом закупівлі. У складі тендерної пропозиції Учасник подає діючі на дату подання пропозиції та дійсні щонайменше до завершення періоду надання послуг: сертифікат ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001, атестат про акредитацію медичної лабораторії за ISO 15189, а також сертифікат визначення вимірювальних можливостей за ДСТУ EN ISO 10012 або ISO 10012 із переліком вимірювальних можливостей. У разі залучення субпідрядника для виконання будь-якої частини лабораторних послуг Учасник зобов’язаний додатково надати у складі пропозиції аналогічний комплект діючих на дату подання пропозиції та дійсних щонайменше до завершення періоду надання послуг сертифікатів: сертифікат ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001, атестат про акредитацію медичної лабораторії за ISO 15189, а також сертифікат визначення вимірювальних можливостей за ДСТУ EN ISO 10012 або ISO 10012 із переліком вимірювальних можливостей щодо субпідрядної лабораторії.
Так за умовами оголошення про проведення Процедури закупівлі та підпункту 4.4. пункту 4 розділу «Загальні положення» Тендерної документації строк надання послуг за предметом закупівлі, в тому числі за кожною номенклатурною позицією, до 31.12.2026.
Скаржник має:
- Сертифікат № UA231145, за яким підтверджується, що система управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015 за сферами специфікації. Сертифікат № UA231145 діє до 27.11.2026.
- Атестат про акредитацію, що зареєстрований 23.12.2024 за № 30001, (далі – Атестат), яким засвідчується компетентність Скаржника, як медичної лабораторії відповідно до вимог ISO 15189:2022. Атестат дійсний до 18.10.2026.
- Сертифікат визнання вимірювальних можливостей від 01.02.2024 № ПТ-51/24 (далі – Сертифікат ПТ-51/24), виданий Скаржнику та підтверджує необхідну й достатню релевантність з відповідними положеннями ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ISO 10012:2003, IDT). Перелік вимірювальних можливостей визначено у додатку до Сертифікату ПТ-51/24. Сертифікат ПТ-51/24 дійсний до 28.02.2026.
Виходячи зі змісту наведених документів, жоден з них не діє до 31.12.2026, тобто до завершення надання послуг за предметом закупівлі.
ДСТУ EN ISO 10012:2022 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (EN ISO 10012:2003, IDT; ISO 10012:2003, IDT) прийнято, як національний стандарт методом приєднання за наказом ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 28.12.2022 № 285.
Поряд з цим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 25.07.2005 № 187 затверджено національний стандарт ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» (ISO 10012 :2003, IDT).
Тобто в Україні діє подібні два стандарти ДСТУ EN ISO 10012:2022 та ДСТУ ISO 10012:2005.
Враховуючи викладене вимоги пункту 7 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації, щодо надання саме діючих до завершення надання послуг за предметом закупівлі документів, в тому числі сертифікату визначення вимірювальних можливостей за ДСТУ EN ISO 10012 або ISO 10012, є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх зможуть лише ті учасники, які нададуть сертифікат ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001, атестат про акредитацію медичної лабораторії за ISO 15189, а також сертифікат визначення вимірювальних можливостей за саме ДСТУ EN ISO 10012 або саме ISO 10012 із переліком вимірювальних можливостей, що дійсні саме до завершення надання послуг за предметом закупівлі.
Так за умовами оголошення про проведення Процедури закупівлі та підпункту 4.4. пункту 4 розділу «Загальні положення» Тендерної документації строк надання послуг за предметом закупівлі, в тому числі за кожною номенклатурною позицією, до 31.12.2026.
Скаржник має:
- Сертифікат № UA231145, за яким підтверджується, що система управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015 за сферами специфікації. Сертифікат № UA231145 діє до 27.11.2026.
- Атестат про акредитацію, що зареєстрований 23.12.2024 за № 30001, (далі – Атестат), яким засвідчується компетентність Скаржника, як медичної лабораторії відповідно до вимог ISO 15189:2022. Атестат дійсний до 18.10.2026.
- Сертифікат визнання вимірювальних можливостей від 01.02.2024 № ПТ-51/24 (далі – Сертифікат ПТ-51/24), виданий Скаржнику та підтверджує необхідну й достатню релевантність з відповідними положеннями ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ISO 10012:2003, IDT). Перелік вимірювальних можливостей визначено у додатку до Сертифікату ПТ-51/24. Сертифікат ПТ-51/24 дійсний до 28.02.2026.
Виходячи зі змісту наведених документів, жоден з них не діє до 31.12.2026, тобто до завершення надання послуг за предметом закупівлі.
ДСТУ EN ISO 10012:2022 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (EN ISO 10012:2003, IDT; ISO 10012:2003, IDT) прийнято, як національний стандарт методом приєднання за наказом ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 28.12.2022 № 285.
Поряд з цим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 25.07.2005 № 187 затверджено національний стандарт ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» (ISO 10012 :2003, IDT).
Тобто в Україні діє подібні два стандарти ДСТУ EN ISO 10012:2022 та ДСТУ ISO 10012:2005.
Враховуючи викладене вимоги пункту 7 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації, щодо надання саме діючих до завершення надання послуг за предметом закупівлі документів, в тому числі сертифікату визначення вимірювальних можливостей за ДСТУ EN ISO 10012 або ISO 10012, є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх зможуть лише ті учасники, які нададуть сертифікат ДСТУ ISO 9001 або ISO 9001, атестат про акредитацію медичної лабораторії за ISO 15189, а також сертифікат визначення вимірювальних можливостей за саме ДСТУ EN ISO 10012 або саме ISO 10012 із переліком вимірювальних можливостей, що дійсні саме до завершення надання послуг за предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Атестат
-
Повʼязаний документ:
Атестат.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №1 - Перелік вимір.можл
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1 - Перелік вимір.можл.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 10012
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат ISO 10012.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 9001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 9001.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з умов пункту 7 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації слова «та дійсні щонайменше до завершення періоду надання послуг» і після «ДСТУ EN ISO 10012» додати «ДСТУ ISO 10012:2005».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
0c64b7da6551435395eef5bf9eab281d
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Згідно з пунктом 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації для забезпечення належної якості та достовірності проведення лабораторних досліджень із визначення експресії PD-L1 методами PD-L1 22C3 IHC pharmDx та PD-L1 (SP263) Assay, учасник повинен надати документи, що підтверджують належну підготовку персоналу, який буде безпосередньо виконувати зазначені дослідження.
Учасник може надати сертифікати, які підтверджують, що працівник пройшов навчання з методів PD-L1 тестування, включаючи:
- теоретичну підготовку щодо принципів оцінки PD-L1 (Background Lecture);
- практичні заняття на мікроскопі щодо імуногістохімічної оцінки PD-L1 (Microscope Session);
- перевірку знань або самооцінку (Self Assessment), що є частиною навчального курсу.
Сертифікати повинні містити інформацію про:
- назву навчального курсу та організацію, що його проводила;
- дату та тривалість навчання;
- ідентифікацію працівника, який пройшов навчання;
- підтвердження, що програма охоплює оцінку PD-L1 на відповідній платформі (PD-L1 22C3 IHC pharmDx для пембролізумабу та PD-L1 за загальними принципами інтерпретації, які застосовуються для SP263 відповідно до міжнародних рекомендацій).
Скаржник має сертифікованих працівників, які брали участь у тренінгу з оволодіння практичними навичками «Як уникнути помилок при прийнятті, визначення PD-L1 експерсії у пацієнтів з раком шлунку в умовах сучасного лікування» 07.06.2025. Це підтверджується зокрема сертифікатом 2025-2160-1010885-100014 та сертифікатом 2025-2160-1010885-100001
Водночас згадані сертифікати не містять інформації, що такі працівники освоїли:
- теоретичну підготовку щодо принципів оцінки PD-L1 (Background Lecture);
- практичні заняття на мікроскопі щодо імуногістохімічної оцінки PD-L1 (Microscope Session);
- перевірку знань або самооцінку (Self Assessment), що є частиною навчального курсу.
Крім того сертифікат 2025-2160-1010885-100014 та сертифікат 2025-2160-1010885-100001 не містять інформації про:
- тривалість навчання;
- підтвердження, що програма охоплює оцінку PD-L1 на відповідній платформі (PD-L1 22C3 IHC pharmDx для пембролізумабу та PD-L1 за загальними принципами інтерпретації, які застосовуються для SP263 відповідно до міжнародних рекомендацій).
Тим самим наведені вимоги пункту 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх зможуть лише ті учасники, які нададуть саме такі сертифікати, як визначено у оскаржуваній вимозі.
Варто зазначити, що чинним законодавством не визначено обов’язковості таких навчань.
Наприклад послуги за предметом закупівлі будуть здійснюватися у відповідності до Ліцензійних умов діяльності з медичної практики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285, (далі – Ліцензійні умови).
Так пунктами 25 і 26 Ліцензійних умов передбачено, що відповідність спеціальним освітнім і кадровим вимогам медичних (фармацевтичних) працівників із числа лікарів і провізорів засвідчується:
- свідоцтвом про проходження підвищення кваліфікації (за наявності).
Відповідність спеціальним освітнім і кадровим вимогам молодших спеціалістів з медичною освітою працівників повинна бути підтверджена:
- свідоцтвом про проходження спеціалізації, перепідготовки, підвищення кваліфікації;
- свідоцтвом про проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки молодших спеціалістів з медичною освітою встановленого зразка (за наявності).
Тобто Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності подібних сертифікатів.
Учасник може надати сертифікати, які підтверджують, що працівник пройшов навчання з методів PD-L1 тестування, включаючи:
- теоретичну підготовку щодо принципів оцінки PD-L1 (Background Lecture);
- практичні заняття на мікроскопі щодо імуногістохімічної оцінки PD-L1 (Microscope Session);
- перевірку знань або самооцінку (Self Assessment), що є частиною навчального курсу.
Сертифікати повинні містити інформацію про:
- назву навчального курсу та організацію, що його проводила;
- дату та тривалість навчання;
- ідентифікацію працівника, який пройшов навчання;
- підтвердження, що програма охоплює оцінку PD-L1 на відповідній платформі (PD-L1 22C3 IHC pharmDx для пембролізумабу та PD-L1 за загальними принципами інтерпретації, які застосовуються для SP263 відповідно до міжнародних рекомендацій).
Скаржник має сертифікованих працівників, які брали участь у тренінгу з оволодіння практичними навичками «Як уникнути помилок при прийнятті, визначення PD-L1 експерсії у пацієнтів з раком шлунку в умовах сучасного лікування» 07.06.2025. Це підтверджується зокрема сертифікатом 2025-2160-1010885-100014 та сертифікатом 2025-2160-1010885-100001
Водночас згадані сертифікати не містять інформації, що такі працівники освоїли:
- теоретичну підготовку щодо принципів оцінки PD-L1 (Background Lecture);
- практичні заняття на мікроскопі щодо імуногістохімічної оцінки PD-L1 (Microscope Session);
- перевірку знань або самооцінку (Self Assessment), що є частиною навчального курсу.
Крім того сертифікат 2025-2160-1010885-100014 та сертифікат 2025-2160-1010885-100001 не містять інформації про:
- тривалість навчання;
- підтвердження, що програма охоплює оцінку PD-L1 на відповідній платформі (PD-L1 22C3 IHC pharmDx для пембролізумабу та PD-L1 за загальними принципами інтерпретації, які застосовуються для SP263 відповідно до міжнародних рекомендацій).
Тим самим наведені вимоги пункту 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх зможуть лише ті учасники, які нададуть саме такі сертифікати, як визначено у оскаржуваній вимозі.
Варто зазначити, що чинним законодавством не визначено обов’язковості таких навчань.
Наприклад послуги за предметом закупівлі будуть здійснюватися у відповідності до Ліцензійних умов діяльності з медичної практики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285, (далі – Ліцензійні умови).
Так пунктами 25 і 26 Ліцензійних умов передбачено, що відповідність спеціальним освітнім і кадровим вимогам медичних (фармацевтичних) працівників із числа лікарів і провізорів засвідчується:
- свідоцтвом про проходження підвищення кваліфікації (за наявності).
Відповідність спеціальним освітнім і кадровим вимогам молодших спеціалістів з медичною освітою працівників повинна бути підтверджена:
- свідоцтвом про проходження спеціалізації, перепідготовки, підвищення кваліфікації;
- свідоцтвом про проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки молодших спеціалістів з медичною освітою встановленого зразка (за наявності).
Тобто Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності подібних сертифікатів.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат 2025-2160-1010885-100014
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 2025-2160-1010885-100014.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 2025-2160-1010885-100001
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 2025-2160-1010885-100001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що не узгоджуються з Ліцензійними умовами, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити пункт 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
b42600dfa9f84970bf6dd8e307ff2f32
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
4. Згідно з абзацом 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” (далі – аномально низька ціна) розуміється ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни тендерної пропозиції.
Виходячи з оголошення про проведення Процедури закупівлі Процедура закупівлі здійснюється із застосуванням електронного аукціону. Зокрема електронною системою закупівель визначено дату та час початку аукціону – 05.12.2025 о 15:44.
Пунктом 37 Особливостей визначаються умови проведення відкритих торгів за обґрунтованим рішенням замовника без застосування електронного аукціону.
Своєю чергою відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922 аномально низька ціна тендерної пропозиції - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Таким чином Тендерною документацією, зокрема за абзацом 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено невірний термін аномально низької ціни, що в свою чергу не узгоджується з умовами проведення Процедури закупівлі, які обрав Замовник.
Поточна редакція визначення аномально низької ціни абзацу 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації може призвести до зловживань серед учасників, які можуть спекулювати наведеним визначенням під час проведення електронного аукціону та в подальшому при розгляді тендерних пропозицій учасників, що своєю чергою призведе до порушення принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із чинним законодавством України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме привести умови абзацу 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації у відповідність до приписів пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2024 № 20582-р/пк-пз (далі – Рішення 20582).
Виходячи з оголошення про проведення Процедури закупівлі Процедура закупівлі здійснюється із застосуванням електронного аукціону. Зокрема електронною системою закупівель визначено дату та час початку аукціону – 05.12.2025 о 15:44.
Пунктом 37 Особливостей визначаються умови проведення відкритих торгів за обґрунтованим рішенням замовника без застосування електронного аукціону.
Своєю чергою відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922 аномально низька ціна тендерної пропозиції - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Таким чином Тендерною документацією, зокрема за абзацом 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено невірний термін аномально низької ціни, що в свою чергу не узгоджується з умовами проведення Процедури закупівлі, які обрав Замовник.
Поточна редакція визначення аномально низької ціни абзацу 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації може призвести до зловживань серед учасників, які можуть спекулювати наведеним визначенням під час проведення електронного аукціону та в подальшому при розгляді тендерних пропозицій учасників, що своєю чергою призведе до порушення принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із чинним законодавством України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме привести умови абзацу 1 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації у відповідність до приписів пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2024 № 20582-р/пк-пз (далі – Рішення 20582).
×
-
Назва доказу:
Рішення 20582
-
Повʼязаний документ:
Рішення 20582.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із чинним законодавством України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з умов Проєкту договору за Додатком 3 до Тендерної документації пункт 8.4.
Запити Органу оскарження
Номер:
7a39dcf5934f4581a734a9af490ebb4b
Тема запиту:
Усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації
Текст запиту:
Замовник вніс зміни до тендерної документації, що стосуються суті пункту скарги щодо визначення терміну "аномально низька ціна тендерної пропозиції". Зміни внесені шляхом затвердження нової редакції тендерної документації. Пункт 8.4 Проєкту договору за Додатком 3 до Тендерної документації виключений.
Дата опублікування:
02.12.2025 17:06
Номер:
b93d125b2d364289a373d0f6585028cd
Тема запиту:
пояснення по суті скарги
Текст запиту:
В додатку 2 тендерної документації відсутні вимоги, на які вказує учасник, дані вимоги стосуються додатку 1.1 тендерної документації. Щодо останніх пояснюємо:
Вимоги, передбачені пунктом 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» Додатку 1.1 до Тендерної документації, щодо надання документів, що підтверджують належну підготовку персоналу для виконання лабораторних досліджень із визначення експресії PD-L1 методами PD-L1 22C3 IHC pharmDx та PD-L1 (SP263) Assay, є обґрунтованими, законними та відповідають принципам недискримінаційності, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Вимоги не встановлюють обов’язковості конкретних сертифікатів від певних організацій або осіб, а лише визначають мінімальні критерії, які дозволяють забезпечити належну якість та достовірність виконання специфічних лабораторних досліджень, що є предметом закупівлі, та не обмежують конкуренцію.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, необхідні для підтвердження здатності учасника виконати предмет закупівлі належним чином, зокрема для забезпечення якості та безпеки. Це положення прямо передбачає, що вимоги до кваліфікації учасників можуть включати наявність певної компетенції та досвіду персоналу, який безпосередньо виконуватиме роботи або надаватиме послуги, якщо це обґрунтовано специфікою предмета закупівлі.
Специфіка предмета закупівлі полягає у виконанні лабораторних досліджень PD-L1 методом імуногістохімії (IHC), які є складними, високотехнологічними процедурами, що потребують не лише наявності ліцензії на медичну практику, а й практичної компетенції персоналу у виконанні специфічних методик оцінки експресії білка PD-L1. Науково доведено, що якість результатів PD-L1 тестування безпосередньо залежить від кваліфікації фахівців, зокрема їхньої теоретичної підготовки, практичних навичок роботи з мікроскопом та здатності коректно оцінювати експресію PD-L1 відповідно до міжнародних протоколів. Неповна або некоректна підготовка персоналу може призвести до хибних результатів, що, у свою чергу, вплине на призначення пацієнтам відповідної таргетної терапії, що неприпустимо з погляду медичної безпеки та стандартів якості.
Треба підкреслити, що замовник не вимагає від учасника сертифікатів від конкретної організації або викладача, не обмежує їх країною видачі та не визначає жорстких стандартів щодо тематики інших тренінгів. Законність вимоги полягає у тому, що вона зосереджена на компетенції працівника та включає мінімальні параметри, які можуть підтвердити готовність до виконання конкретного виду робіт: наявність теоретичної підготовки щодо принципів оцінки PD-L1, практичних занять на мікроскопі та перевірки знань або самооцінки, а також документальне підтвердження назви курсу, організації, дати та тривалості навчання, ідентифікації працівника та охоплення програми навчання відповідної методики PD-L1.
Вимоги замовника відповідають міжнародним рекомендаціям виробників реагентів та настановам, зокрема:
• «PD-L1 IHC 22C3 pharmDx Interpretation Guide» (Agilent/Dako, 2024), яка рекомендує, що лабораторні фахівці повинні пройти спеціалізоване навчання для коректного виконання PD-L1 IHC 22C3 та оцінки TPS (Tumor Proportion Score);
• «Ventana PD-L1 (SP263) Assay – Technical Manual» (Roche, 2024), яка передбачає наявність навичок інтерпретації імуногістохімічних реакцій відповідно до міжнародних протоколів та рекомендацій;
• Рекомендації міжнародних спільнот патоморфологів, включаючи IASLC, CAP та ESMO, щодо стандартизації PD-L1 тестування та необхідності перевірки компетенції персоналу.
Національне законодавство також підтверджує правомірність встановлення таких вимог. Зокрема, Ліцензійні умови медичної практики (Постанова КМУ від 02.03.2016 № 285) встановлюють базові вимоги до кваліфікації медичного персоналу, але не регламентують деталі специфічних високотехнологічних процедур, таких як PD-L1 тестування. Відповідність ліцензійним умовам забезпечує юридичну основу для надання лабораторних послуг, але не гарантує достатньої спеціалізованої компетенції у виконанні конкретних методик. Тому замовник обґрунтовано визначає додаткові критерії, які є мінімальними, адекватними та прямо пов’язані із забезпеченням якості предмета закупівлі.
Також варто зазначити, що надання сертифікатів, які підтверджують проходження навчання у будь-якій міжнародній або українській організації, не обмежує конкуренцію та не є дискримінаційним. Учасники самостійно обирають курси та сертифікати, що відповідають мінімальним вимогам тендерної документації. Це узгоджується з практикою Антимонопольного комітету України, який у численних рішеннях підтверджував, що встановлення кваліфікаційних вимог, обґрунтованих специфікою предмета закупівлі та спрямованих на забезпечення якості, не є дискримінаційним, якщо вони формулюються у вигляді мінімальних стандартів та дозволяють участь широкого кола учасників, що мають необхідну компетенцію.
Таким чином, вимога пункту 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів та спосіб їх підтвердження» є законною, не обмежує конкуренцію, не встановлює дискримінаційних критеріїв та спрямована виключно на забезпечення належної якості та достовірності проведення лабораторних досліджень. Вона відповідає принципам пропорційності, недискримінаційності та забезпечення рівних умов для всіх учасників, що закріплено статтями 6, 16, 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а також узгоджується з вимогами чинного національного та міжнародного регулювання у сфері лабораторної діагностики.
З урахуванням зазначеного, замовник діє у межах своїх повноважень, встановлюючи вимоги до документального підтвердження підготовки персоналу, і відхилення скарги щодо нібито дискримінаційності положень пункту 9 є необґрунтованим. Учасники, які надають сертифікати, що підтверджують знання і практичні навички роботи з PD-L1 методиками, дотримуються рівних умов участі, а вимоги до сертифікатів є мінімальними та необхідними для гарантування безпечного та якісного виконання лабораторних досліджень.
Дата опублікування:
05.12.2025 17:32
Номер:
c9e011a34dfb4141a20c1efa91fb1d61
Тема запиту:
пояснення по суті скарги
Текст запиту:
В додатку 2 тендерної документації відсутні вимоги, на які вказує учасник, дані вимоги стосуються додатку 1.1 тендерної документації. Щодо останніх пояснюємо:
Вимога щодо подання сертифікатів ISO/акредитацій, чинних на весь період дії договору, є абсолютно законною, обґрунтованою та не дискримінаційною. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати вимоги, необхідні для підтвердження спроможності учасника виконати послуги протягом усього строку договору, а не лише на момент подання тендерної пропозиції. Постанова Кабінету Міністрів України №1178 зобов’язує забезпечувати належну якість та безпечність робіт і послуг, а у сфері медичних лабораторій це означає безперервне функціонування систем управління якістю, компетентності лабораторії та достовірності вимірювань. Медичні лабораторні дослідження — це діяльність підвищеного ризику, де будь-яке припинення або недостатня ефективність системи управління може призвести до отримання недостовірних результатів, помилкових клінічних рішень, ризику шкоди пацієнтам та юридичної відповідальності замовника. ISO 9001 забезпечує функціонування системи управління якістю, ISO 15189 підтверджує компетентність лабораторії у проведенні медичних досліджень, ISO 10012 гарантує достовірність та точність вимірювань. Якщо сертифікати втрачають чинність до завершення строку дії договору, замовник позбавляється гарантій безперервної якості послуг, що створює прямий ризик невиконання умов договору, можливих помилок у результатах досліджень, юридичних наслідків, порушення вимог безпеки пацієнтів та неможливості підтвердити правильність та достовірність результатів лабораторних досліджень. Діючі сертифікати на весь період дії договору необхідні для забезпечення безперервності систем управління, підтримки компетентності лабораторії та валідності вимірювань на весь строк виконання робіт. Вимога охоплює будь-яку редакцію ISO 10012, чинну в Україні, включно з ДСТУ EN ISO 10012:2022, ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2003, IDT) та ISO 10012 у будь-якій чинній національній інкарнації. Жодних обмежень щодо редакцій стандартів немає, єдина вимога — сертифікат повинен діяти до завершення строку надання послуг. Строк дії сертифікатів безпосередньо пов’язаний з якістю та безперервністю послуг, оскільки перерва або закінчення дії сертифікату означає, що лабораторія формально втрачає підтвердження компетентності та системи управління якістю, що не може гарантувати безпечне виконання процедур. Замовник, як відповідальний орган, не може ризикувати отриманням послуг від лабораторії, чия сертифікація припиниться в середині терміну договору, оскільки це прямо загрожує ефективності закупівлі, достовірності результатів, безпеці пацієнтів, дотриманню законодавства і професійних стандартів, а також може призвести до юридичних наслідків, включаючи притягнення до відповідальності за порушення правил медичних досліджень. Вимога є абсолютно рівною для всіх учасників і не порушує принципів конкуренції, оскільки всі учасники мають однакову можливість забезпечити чинні сертифікати та/або продовжити їх. Тобто ніякі індивідуальні обмеження не встановлюються, і будь-який учасник може виконати вимогу. Документи Скаржника не відповідають вимозі лише через строк дії — ISO 9001 до 27.11.2026, ISO 15189 до 18.10.2026, ISO 10012 до 28.02.2026 — що не покриває весь період виконання договору (до 31.12.2026), і тому вони не гарантують безперервної дії систем управління. Без таких сертифікатів замовник фактично ризикує отримати послуги від лабораторії, яка не має чинної системи управління якістю, не підтверджує компетентність і не забезпечує достовірність вимірювань, що є прямою загрозою якості та безпеці лабораторних процесів. Вимоги пункту 7 Додатку 1.1 до ТД повністю відповідають законодавству України, принципам ефективності та результативності закупівель (ст. 5 Закону), положенням постанови КМУ №1178, забезпечують контроль за якістю та безперервністю послуг на весь період виконання договору, не містять обмежень щодо редакцій стандартів ISO 10012 і є рівними для всіх учасників. Підстав для внесення змін до тендерної документації немає, оскільки вимога повністю обґрунтована з точки зору забезпечення належної якості, безпеки, ефективності та безперервності надання лабораторних послуг протягом усього строку дії договору.
Дата опублікування:
05.12.2025 17:31
Номер:
af5f2cde33f9404e937f66d3efbb8bf7
Тема запиту:
Усунення порушень шляхом внесення змін до тендерної документації
Текст запиту:
Замовник вніс зміни до тендерної документації, що стосуються суті пункту скарги щодо помилки, допущеної Замовником в останньому абзаці пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації в частині зазначення у відгуку. Слова "найменування поставленого товару" замінені на "найменування наданих послуг ", а слова "в частині якості поставленого товару" замінені на "в частині якості наданих послуг", що повністю відповідає предмету закупівлі - послуги. Зміни внесені шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Дата опублікування:
02.12.2025 17:13