• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення) небезпечних відходів, що належать на праві власності Замовнику (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (ДК 90524200-8 - Послуги з утилізації/видалення медичних відходів)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 3 дні назад

1 630 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 27.11.2025 12:36 - 02.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 09.12.2025 12:50 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

СКАРГА

Номер: 60e464da163c4f30b07f0ffb03effb05
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-27-008040-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
на рішення Замовника про визначення переможцем та намір укласти договір у закупівлі UA-2025-11-27-008040-a
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1f3d5b07204e4b018b8114a78fe35c0a
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 27.11.2025 року ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення) небезпечних відходів, що належать на праві власності Замовнику (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (ДК 90524200-8 - Послуги з утилізації/видалення медичних відходів)» з очікуваною вартістю 1 630 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
У Процедурі закупівлі взяло участь 2 учасника: ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» та ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (далі-Скаржник).
09.12.2025 року Замовник оприлюднив ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 79 ВІД 09.12.2025 РОКУ про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», було виявлено ряд порушень щодо виконання вимог Тендерної документації по процедурі Відкриті торги (з особливостями) (далі – Тендерна документація) та чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Скаржник, як учасник даної процедури закупівлі, не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
В пункті 4.2. Додатку 1 до тендерної документації Замовник вказував перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників, та необхідність їх надання у складі пропозиції, а саме: достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
Відповідно до вимог, які зазначені в пункті 3 що викладені в Додатку № 2 до тендерної документації Учасник мав надати у складі пропозиції копію ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Технічне завдання за Процедурою закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), містить такі вимоги як, зокрема :
ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення) небезпечних відходів, що належать на праві власності Замовнику (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (ДК 90524200-8 - Послуги з утилізації/видалення медичних відходів)
Здійснення заходів щодо управління з медичними та небезпечними відходами повинно проводиться у відповідності до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, що затверджені наказом МОЗ України від 31.10.2024 №1827 «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров`я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» та Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року № 2320-IX., Постанова КМУ від 05.12.2023 р. № 1278 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами”.
Період надання послуг: 2026 рік

№ п/п Найменування відходів/ Номенклатурна назва предмету закупівлі Код (-и) згідно Національного переліку відходів Од. виміру Кіл-ть

1 Медичні відходи категорії В: 18 01 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03)
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції кг 30 000
2 Медичні відходи категорії С: 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші відходи, що містять ртуть кг 165

За таких обставин, предметом закупівлі за Процедурою закупівлі передбачається послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновлення) небезпечних відходів, що належать на праві власності Замовнику, в тому числі, відновлення таких відходів як:
18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші відходи, що містять ртуть

На виконання зазначених вимог ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» було надано зокрема: наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Оскільки предметом закупівлі передбачено операції з відновлення для 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші відходи, що містять ртуть, Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідала вимогам тендерної документації, оскільки останнім у складі пропозиції не було надано ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, що повинна була містити зокрема операції відновлення, що передбачені предметом закупівлі.
Слід зазначити, що господарська діяльність з управління вказаними небезпечними відходами оброблення (відновлення) підлягає ліцензуванню.

Відповідно до пункту 14-1 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такий вид господарської діяльності, як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами.

Відповідно до особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами»:
-Стаття 1. Визначення термінів:
3) видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1;
5) відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2.
21) оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій;
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
-Пункт 2 частини 2 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
-Пункт 1 частини 3 статті 27. Загальні вимоги до управління небезпечними відходами:
Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Крім того, вимоги (які Замовник також встановив в Додатку 2 до тендерної документації) Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, що затверджені наказом МОЗ України від 31.10.2024 №1827 «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров`я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» та Постанова КМУ від 05.12.2023 р. № 1278 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами”, для здійснення операцій з відновлення відходів потребують ліцензії на здійснення господарської діяльності.
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» було надано у складі пропозиції Наказ з додатком про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності, який не містить видів господарської діяльності з відновлення небезпечних відходів (що є предметом закупівлі) та є господарською діяльністю з управління небезпечними відходами, яка потребує наявності ліцензії.
В той час, саме Замовник вимагав надавати у складі пропозиції зокрема копію ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Згідно перелічених особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами» оброблення (відновлення) небезпечних відходів є такою діяльністю, яка потребує наявності відповідної ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
В частині додаткового доведення та документального підтвердження зазначеного вище, Скаржник бажає додати та просить Комісію врахувати наступне.
Перелік операцій з відновлення відходів наведено в Додатку 2 до Закону України «Про управління відходами»:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання).

З огляду на зазначене, ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а саме їх відновлення, саме для тих відходів що передбачені предметом закупівлі про що свідчить наданий у складі пропозиції накази з додатками.
З огляду на вказане вище, пропозиція ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідала вимогам вимогам тендерної документації.
Скаржник з аналогічного питання вже звертався до Органу оскарження.
Відповідні рішення за №14119-р/пк-пз від 21.08.2024 року та №16378-р/пк-пз від 07.10.2024 року , було прийнято Комісією щодо невиявленої невідповідності в документах пропозиції, визначених пунктом 43 Особливостей.

В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виходячи з вищезазначеного, ми вважаємо, що рішення Замовника призвело до порушення принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 5 Закону, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, інших вимог чинного законодавства.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір