-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гідрант пожежний з підставкою під гідрант
Призупинено
626 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
25.11.2025 18:58 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
690673e9e24843f3852d857e87015a6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-019036-a.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Встановлені Замовником дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Bohamet дилер.pdf 13.12.2025 22:53
- Bohamet сертифікат відповідності підземні.pdf 13.12.2025 22:53
- Додаток 2_до тендерної документації.docx 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідрантa T.i.S.pdf 13.12.2025 22:53
- Додаток 5 _Перелік документів учасника.docx 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідранта JAFAR.pdf 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідранта HAWLE.pdf 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідранта Bohamet.pdf 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідранта METALPOL.pdf 13.12.2025 22:53
- Паспорт гідранта ІМР.pdf 13.12.2025 22:53
- СКАРГА П'ЯТИГІРСЬКЕ2.docx 13.12.2025 22:53
- Паспорт НКП Дніпро.pdf 13.12.2025 22:53
- Термін доставки Польща.jpg 13.12.2025 22:53
- sign.p7s 13.12.2025 23:01
- рішення від 16.12.2025 №18514.pdf 16.12.2025 15:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2025 23:05
Дата розгляду скарги:
25.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.12.2025 15:34
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e42a2fc0b958410ca74204051f04415c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 5 Замовником встановлена наступна вимога: «Учасник має надати у складі тендерної пропозиції документ, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну кожного найменування товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в відповідному сертифікаті на систему управління якістю. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель.»
×
-
Назва доказу:
Додаток 5 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 _Перелік документів учасника.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2_до тендерної документації.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Учасник формує ціну на свою продукцію виходячи з багатьох факторів. Така ціна є індивідуальною для кожної закупівлі та кожного виробника. Не зрозуміло – яким чином Учасник має підтвердити запропоновану ним ціну кожного найменування товару і яким чином компетентний орган має дослідити та розрахувати вартість кожної позиції запропонованого товару конкретного виробника, адже вартість товару залежить від закупівельної ціни товару у такого виробника, термінів поставки, можливості учасника отримати знижку у виробника, вартості постачання, маржі такого учасника та ще багатьох факторів. Тобто, підтвердити запропоновану ціну кожного найменування товару фактично неможливо. Також слід зауважити, що Замовником встановлено конкретний перелік організацій, якими повинен бути виданий такий документ. У випадку, якщо Замовник має на меті дослідити риночну ціну предмету закупівлі, то він має змогу самостійно звернутись до уповноважених органів для отримання такої інформації. Аналіз ринку зазвичай проводиться Замовниками для визначення очікуваної вартості закупівлі, яка вже визначена Замовником, а не має підтверджуватись Учасником. Надання такої інформації Учасником є абсурдним та недоцільним враховуючи, що Учасник формує ціну виходячи з своєї комерційної складової. Окрім цього не зрозуміло – скільки часу необхідно Скаржнику для отримання такого документу. Вочевидь, вимога встановлена для того постачальника, який вже має вищевказаний документ. Враховуючи вищезазначене, вимога щодо надання у складі пропозиції учасника документу, виданого на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну кожного найменування товару – є дискримінаційною та необґрунтованою. Також у даній вимозі Замовником вказано, що до даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Тобто, орган, що видав документ, повинен мати два ідентичних сертифікати ISO 9001. Один з яких є міжнародним стандартом, інший – державним. Дані сертифікати є взаємозамінними. Отже, вимога є дискримінаційною виходячи з аналогічних позицій АМКУ викладених в рішеннях Комісії від 09.05.2024 № 8275-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-03-15-009894-a, № 12519-р/пк-пз від 10.08.2023 р., Рішення Комісії від 10.04.2025 № 5706-р/пк-пз, тощо. У даній вимозі Замовник зазначає, що орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в відповідному сертифікаті на систему управління якістю. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Скаржник звертає увагу, що діючим законодавством та відповідним Стандартом ISO 9001 не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення спеціалізації, щодо якої видано такий сертифікат. Отже, вимога щодо зазначення конкретної спеціалізації в відповідному сертифікаті на систему управління якістю є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників. Аналогічне рішення АМКУ - Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021. Замовник зазначає, що вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель. У той же час, державні (компетентні) органи видають документи виключно за формою, яка затверджена чинними нормативними та внутрішніми документами. Скаржник не має впливу та не може змінити таку форму або вимагати від державних (компетентних) органів зазначення будь-якої інформації на його вимогу (у т.ч. посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель). З огляду на вищезазначене, дана вимога тендерної документації є дискримінаційною, необґрунтованою та направлена на штучне обмеження конкуренції. Слід наголосити, що вимога щодо надання у складі пропозиції документу, виданого на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну кожного найменування товару жодним чином не обґрунтована та направлена виключно на ускладнення підготовки потенційними учасниками своїх пропозицій, порушуючи при цьому принцип економічної конкуренції, адже Учасник вказує ціну товару в електронній системі закупівель та не зобов'язаний її підтверджувати. З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині, не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
33b5a4ced5514e7ca26d0fb782db5abf
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 8 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено, що на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам, Учасники в складі тендерної пропозиції надають на пожежні гідранти наступні документи:
8. Якщо Учасник не є виробником товару, що є предметом закупівлі, він повинен надати гарантії можливості поставки товару, що є предметом закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією Учасника. У якості гарантії Учасник надає нотаріально засвідчену копію гарантійного листа виробника товару, яким підтверджується можливість поставки (виготовлення) предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією Учасника торгів, з обов’язковим посиланням (зазначенням) на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
8. Якщо Учасник не є виробником товару, що є предметом закупівлі, він повинен надати гарантії можливості поставки товару, що є предметом закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією Учасника. У якості гарантії Учасник надає нотаріально засвідчену копію гарантійного листа виробника товару, яким підтверджується можливість поставки (виготовлення) предмета закупівлі у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією Учасника торгів, з обов’язковим посиланням (зазначенням) на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат представника
-
Повʼязаний документ:
Bohamet дилер.pdf
-
-
Назва доказу:
Підтвердження терміну доставки
-
Повʼязаний документ:
Термін доставки Польща.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною виходячи з наступного. Скаржник пропонує продукцію іноземного виробника гідрантів пожежних, який знаходяться на території Польщі. Відповідно до ст. 75 ЗУ «Про нотаріат» - Нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування та посадові особи консульських установ України, які вчиняють нотаріальні дії, засвідчують вірність копій документів, виданих юридичними особами, за умови що ці документи не суперечать закону, мають юридичне значення і засвідчення вірності їх копій не заборонено законом. Вірність копії документа, виданого фізичною особою, засвідчується у випадках, якщо справжність підпису фізичної особи на оригіналі цього документа засвідчена нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, посадовою особою консульської установи України, начальником установи виконання покарань. Тобто, для отримання нотаріально засвідченої копії гарантійного листа виробника товару – учасник повинен мати оригінал такого листа. Відповідно до інформації, яка знаходиться у відкритому доступі на одному з офіційних сайтів перевізників за посиланням https://novaposhta.ua/international-send/?from=ua&to=pl – термін доставки відправлення із Польщі в Україну становить від 3-х робочих днів. Отже, навіть якщо Скаржник звернеться до заводу виробника 15.12.2025 р. – отримати оригінал такого листа фізично неможливо до кінцевого терміну подання пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Також слід зазначити, що Замовником у тендерній документації встановлено інші тотожні вимоги, які по-суті є взаємозамінними та ідентичними, а тому направлені на штучне обмеження конкуренції: 1. п.5 Додатку 2 та Додатку 5 – 5. Якщо учасник не є виробником товару, копію листа заводу виробника товару на фірмовому бланку та підписом уповноваженої особи заводу-виробника, про наявність офіційного сервісного центру (вказати фактичну адресу розташування) на території України та сертифікованого персоналу (сертифікат від заводу виробника), здатного проводити сервіс даного обладнання в Україні. 2. п.6 Додатку 2 та Додатку 5 – 6. Копію листа заводу виробника товару на фірмовому бланку та підписом уповноваженої особи, про наявність офіційного представництва на території України. 3. п.7 Додатку 2 та Додатку 5 – 7. Копію Листа-авторизації від заводу виробника обладнання на фірмовому бланку та підписом уповноваженої особи, яким завод виробник уповноважує Учасника прийняти участь у тендері та подати тендерну пропозицію, з обов’язковим посиланням на номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель, якщо Учасник не є виробником товару, що є предметом закупівлі. Отже, Замовником вимагається надання 4-х різних листів від заводу-виробника по-суті з ідентичним змістом. При цьому Замовник вимагає нотаріально посвідчити один з них. Дана вимога не має жодного обґрунтування окрім необхідності штучного обмеження конкуренції учасників. Також Скаржник звертає увагу, що Замовник необґрунтовано обмежив коло суб’єктів, які мають надати лист (виключно виробник товару). Предмет закупівлі реалізується також дилерами, представниками, дистриб’юторами. Скаржник співпрацює з ТОВ «Інтерекст LTD», який є офіційним представником виробника на т-рії України, про що свідчить лист BOHAMET-ARMATURA Spolka z о.о. (надається до скарги). У вищезазначеному листі вказано, що ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ІНТЕРЕКСТ LTD" (Україна, 01014, м. Київ, вул. СадовоБотанiчна, 2) є представником "ВОНАМЕТ-АRМАТURА Spolka z о.о" на територiї України. Також у листі надано підтвердження гарантійного терміну на продукцію, що пропонує Скаржник, адресу сервісного центру та те, що ТОВ "IHTEPEKCT LTD" має сертифiкований персонал, здатний проводити сервiс обладнання. Тобто, Скаржник має можливість отримання листів, що вимагає Замовник, від офіційного представника виробника або надати лист від виробника щодо офіційного представництва ТОВ "IHTEPEKCT LTD" та не має можливості надати усі вказані листи, що вимагаються Замовником, видані виробником товару на Скаржника, що є дискримінаційним та не дає змоги нам, як учаснику, прийняти участь в закупівлі. Аналогічне рішення АМКУ - № 11217-р/пк-пз від 21.05.2021 р. З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
57752b3132e24feb8816a4d58df584de
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 9 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено, що на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам, Учасники в складі тендерної пропозиції надають на пожежні гідранти наступні документи:
9. Учасник повинен надати чинний сертифікат якості/відповідності та/або декларацію про відповідність, та/або паспорт якості, в якому вказані найменування та / або товарний знак підприємства-виготовлювача; місцезнаходження (юридична адреса) підприємства-виготовлювача; умовне позначення; номер партії; розмір партії; дата виготовлення; результати випробувань або підтвердження про відповідність партії деталей вимогам технічних умов та/або декларацію про відповідність та/або інший офіційний документ, який підтверджує відповідність установленим вимогам, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
9. Учасник повинен надати чинний сертифікат якості/відповідності та/або декларацію про відповідність, та/або паспорт якості, в якому вказані найменування та / або товарний знак підприємства-виготовлювача; місцезнаходження (юридична адреса) підприємства-виготовлювача; умовне позначення; номер партії; розмір партії; дата виготовлення; результати випробувань або підтвердження про відповідність партії деталей вимогам технічних умов та/або декларацію про відповідність та/або інший офіційний документ, який підтверджує відповідність установленим вимогам, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
×
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта ТОВ «НКП «Дніпро».
-
Повʼязаний документ:
Паспорт НКП Дніпро.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта JAFAR.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідранта JAFAR.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта HAWLE.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідранта HAWLE.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта T.i.S
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідрантa T.i.S.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта ІМР.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідранта ІМР.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта METALPOL.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідранта METALPOL.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт гідранта BOHAMET-ARMATURA.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт гідранта Bohamet.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності
-
Повʼязаний документ:
Bohamet сертифікат відповідності підземні.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовник зазначає конкретний перелік інформації, яку повинен містити документ: найменування та / або товарний знак підприємства-виготовлювача; місцезнаходження (юридична адреса) підприємства-виготовлювача; умовне позначення; номер партії; розмір партії; дата виготовлення; результати випробувань або підтвердження про відповідність партії деталей вимогам технічних умов. При цьому також вказує, що може бути надано інший офіційний документ, який підтверджує відповідність установленим вимогам, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, але не вказує відповідність яким саме вимогам має підтверджувати такий документ – вимогам Замовника, вимогам ТУ виробника, ДСТУ або іншим. Скаржник має сертифікат відповідності № UA.RFLSM.00072-25 від 17 липня 2025 року щодо відповідності гідрантів, що пропонує Скаржник, вимогам ДСТУ EN 14339:2016 «Протипожежна техніка. Гідранти пожежні підземні. Загальні вимоги та методи випробування» (EN 14339:2005, IDT)», який вказано самим Замовником в п.1.1.4 Технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток 2). Даний документ виданий акредитованим органом з оцінки відповідності та підтверджує якість і відповідність товару, що пропонує Скаржник, вимогам чинного законодавства. При цьому сертифікати відповідності видаються сталої форми. І вимога щодо зазначення результатів випробувань або підтвердження про відповідність партії деталей вимогам технічних умов є дискримінаційною, враховуючи, що не вся продукція виробляється на підставі ТУ виробника. А тому підтвердити відповідність партії деталей вимогам технічних умов Скаржник не може. При цьому Замовник також вимагає наявність у документі інформації про умовне позначення; номер партії; розмір партії; дату виготовлення. Як вже було зазначено – сертифікати відповідності видаються конкретної форми із зазначенням інформації, яка затверджена у цій формі. Скаржник не має можливості зобов’язати ООВ вказувати інформацію, що не передбачена такою формою, за побажанням Замовника. Також скаржник має Технічний паспорт, виданий виробником товару. В паспорті кожен виробник зазначає ту інформацію, яку вважає необхідною та важливою для свого виду продукції. Форма такого паспорту є сталою для всієї продукції і не видається індивідуально під кожного Замовника. В ньому зазначені всі технічні показники товару, які повністю відповідають вимогам Замовника. Технічний паспорт товару, що пропонує Скаржник, також не містить умовне позначення; номер партії; розмір партії; дата виготовлення; результати випробувань або підтвердження про відповідність партії деталей вимогам технічних умов. На підтвердження Скаржник додає паспорти 7 різних виробників, жоден з яких не містить інформації, що вимагає Замовник: Паспорт гідранта JAFAR, Паспорт гідранта HAWLE, Паспорт гідранта T.i.S, Паспорт гідранта ІМР, Паспорт гідранта METALPOL, Паспорт гідранта BOHAMET-ARMATURA, Паспорт гідранта ТОВ «НКП «Дніпро». Отже, дана вимога тендерної документації є суперечливою та дискримінаційною і не дає можливості Скаржнику підготувати свою пропозицію, що буде відповідати вимогам, встановленим Замовником. З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині, не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
d4a6b021faa045a6a2d84762b57ff408
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Переліком документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено:
Доставка та розвантаження товару здійснюється за рахунок Учасника та має бути включена в ціну товару. Учасник має підтвердити вказане гарантійним листом.
Доставка та розвантаження товару здійснюється за рахунок Учасника та має бути включена в ціну товару. Учасник має підтвердити вказане гарантійним листом.
×
-
Назва доказу:
Додаток 5 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 _Перелік документів учасника.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2_до тендерної документації.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Предметом закупівлі UA-2025-11-25-019036-a вказано Гідрант пожежний з підставкою під гідрант. При цьому послуги з розвантаження товару є окремою послугою, яка не відноситься до предмета закупівлі. Це порушує порядок визначення предмета закупівлі та обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі та не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої пропозиції. Аналогічне рішення АМКУ - Рішення Комісії від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз, Рішення Комісії від 20.09.2023 № 15060-р/пк-пз. З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині, не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
ed0d45e262424e4da815e3926a746ad0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-25-019036-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА П_ЯТИГІРСЬКЕ.docx 29.11.2025 20:49
- СКАРГА П_ЯТИГІРСЬКЕ.pdf 29.11.2025 20:49
- BOHAMET ISO 9001 + 14001.pdf 29.11.2025 20:49
- ДОДАТОК 2_ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦIЇ.docx 29.11.2025 20:49
- ДОДАТОК 5 _ПЕРЕЛIК ДОКУМЕНТIВ УЧАСНИКА.docx 29.11.2025 20:49
- ПАСПОРТ ГIДРАНТА BOHAMET-ARMATURA.pdf 29.11.2025 20:49
- ПАСПОРТ ГIДРАНТa T.i.S.pdf 29.11.2025 20:49
- ПАСПОРТ ГIДРАНТА METALPOL.pdf 29.11.2025 20:49
- ПАСПОРТ ГIДРАНТА HAWLE.pdf 29.11.2025 20:49
- ПАСПОРТ ГIДРАНТА JAFAR.pdf 29.11.2025 20:49
- sign.p7s 29.11.2025 20:54
- рішення від 02.12.2025 №17816.pdf 02.12.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.12.2025 №18207.pdf 10.12.2025 16:02
- рішення від 09.12.2025 №18207.pdf 12.12.2025 15:35
- 22 Сертифікат відповідності.pdf 04.12.2025 21:14
- Додаток 2_до тендерної документації.docx 04.12.2025 21:14
- ТД гідранти.docx 04.12.2025 21:14
- Паспорт_Пожежнии__г_дрант_п_дземнии__PGP_EU_В_01_2.doc 04.12.2025 21:14
- Додаток 5 _Перелік документів учасника.docx 04.12.2025 21:14
- ІНФОРМАЦІЯ ЗАМОВНИКА.docx 04.12.2025 21:14
- Перелік змін.docx 04.12.2025 21:14
- технічний каталог.pdf 04.12.2025 21:14
- ІНФОРМАЦІЯ ЗАМОВНИКА.docx 04.12.2025 21:15
- Перелік змін.docx 04.12.2025 21:15
- Додаток 5 _Перелік документів учасника.docx 04.12.2025 21:15
- Паспорт_Пожежнии__г_дрант_п_дземнии__PGP_EU_В_01_2.doc 04.12.2025 21:15
- Додаток 2_до тендерної документації.docx 04.12.2025 21:15
- 22 Сертифікат відповідності.pdf 04.12.2025 21:15
- технічний каталог.pdf 04.12.2025 21:15
- ТД гідранти.docx 04.12.2025 21:15
- Інформ.лист Пятигірське.pdf 05.12.2025 10:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.11.2025 21:10
Дата розгляду скарги:
09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 17:20
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
12.12.2025 15:36
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
12.12.2025 15:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
777f5ceba6d14c6e9dd726472008eacc
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Пунктом 3, 4 та 5 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено, що на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам, Учасники в складі тендерної пропозиції надають на пожежні гідранти наступні документи:
3.Сертифікат відповідності системи управління якістю при виробництві продукції стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Національний стандарт України. Системи управління якістю.
4. Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
5.Сертифікат відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
3.Сертифікат відповідності системи управління якістю при виробництві продукції стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Національний стандарт України. Системи управління якістю.
4. Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
5.Сертифікат відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікати ISO
-
Повʼязаний документ:
ПАСПОРТ ГIДРАНТА BOHAMET-ARMATURA.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
п.3, п.4 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) доповнити словами «або аналогічного міжнародного стандарту/стандарту країни-виробника товару, що пропонує Учасник», п.5 видалити із переліку документів як такий, що не має належного обґрунтування застосування
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
aa7d747b43fd45d89330f50e8d559cc2
Заголовок пункту скарги:
2. Пунктом 8 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено, що на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам, Учасники в складі тендерної пропозиції надають на пожежні гідранти наступні документи:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Пунктом 8 Переліку документів, які Учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам (Додаток 2 та Додаток 5) встановлено, що на підтвердження відповідності пожежних гідрантів технічним вимогам, Учасники в складі тендерної пропозиції надають на пожежні гідранти наступні документи:
8. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
8. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині, не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
1c245b76d59e4612b96d98b059921036
Заголовок пункту скарги:
Копія сертифікату перевірки типу (на відповідність вимогам технічного регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до ч.2 та ч.3 п.2 Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском - Вимоги цього Технічного регламенту не поширюються на: 2) мережі водопостачання, розподілу і водовідведення, а також пов’язане з ним обладнання та підвідні водоводи, такі як напірні труби, напірні шахти, напірні тунелі на гідроенергетичних установках та пристрої, пов’язані з ними; 3) прості посудини, що працюють під тиском, які підпадають під дію Технічного регламенту простих посудин високого тиску, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1025 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 4, ст. 130); Враховуючи вищезазначене - дія технічного регламенту не поширюється на гідранти пожежні та підставки до них, що є предметом закупівлі, а тому отримати сертифікат перевірки типу обладнання, що працює під тиском неможливо, оскільки законодавством не передбачено видача даного документу на товар, що є предметом закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на викладене, вимоги викладені Замовником, в цій частині, не узгоджується з вимогами діючого законодавства України, та є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, а тому повинні бути виключені.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
6828f06f7e6542d08512d94952b772e8
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги щодо технічних вимог предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Також в Додатку 2 Замовником зазначено, що у разі якщо товар запропонований Учасником не відповідає технічним вимогам Замовника або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначенні Замовником, тендерна пропозиція Учасника буде відхилена замовником, незалежно від запропонованої ціни.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів
господарювання. Жоден інший виробник не зможе виконати усі вимоги до конструкційних матеріалів, що вимагає Замовник, і буде відхилений, як це зазначено у тендерній документації. Замовник не надає можливості потенційним Учасникам запропонувати гідранти, вироблені з еквівалентних матеріалів (або краще), чим штучно обмежує конкуренцію. При цьому вимоги, встановлені Замовником, не є обґрунтуваними.
Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі" - одним із принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація Учасників та рівне ставлення до них. Також у п.4 ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" вказано, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб
виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовником в таблиці технічних вимогах (п.1.3.1-1.3.12) вказано конкретні марки матеріалів у т.ч. із зазначенням ДСТУ, які діють виключно на території України, із яких має бути виготовлено гідранти, що пропонує Учасник. У той же час, Учасник може запропонувати гідранти іноземних виробників, які вироблені з інших, більш якісних матеріалів та є надійнішими. Вимоги Замовника щодо конкретного матеріалу виголовлення кулі, штанги, ніпеля, запірних елементів, корпуса та ін. не мають жодного підґрунтя окрім необхідності закупити товар конкретного виробника.
Аналогічні рішення АМКУ: № 8773-р/пк-пз від 20.05.2024 р., № 17305-р/пк-пз від 23.10.2024 р.
Скаржником здійснено аналіз аналогічних закупівель в електронній системі та у складі пропозицій учасників закупівель знайдено паспорти виробників: JAFAR, HAWLE, T.i.S., METALPOL, жоден з яких за своїми параметрами не відповідає всім вимогам, встановленим Замовником. Отже, 5 різних виробників товару, у тому числі Скаржник, не мають змоги запропонувати Замовнику свою продукцію.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів
господарювання. Жоден інший виробник не зможе виконати усі вимоги до конструкційних матеріалів, що вимагає Замовник, і буде відхилений, як це зазначено у тендерній документації. Замовник не надає можливості потенційним Учасникам запропонувати гідранти, вироблені з еквівалентних матеріалів (або краще), чим штучно обмежує конкуренцію. При цьому вимоги, встановлені Замовником, не є обґрунтуваними.
Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі" - одним із принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація Учасників та рівне ставлення до них. Також у п.4 ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" вказано, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб
виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовником в таблиці технічних вимогах (п.1.3.1-1.3.12) вказано конкретні марки матеріалів у т.ч. із зазначенням ДСТУ, які діють виключно на території України, із яких має бути виготовлено гідранти, що пропонує Учасник. У той же час, Учасник може запропонувати гідранти іноземних виробників, які вироблені з інших, більш якісних матеріалів та є надійнішими. Вимоги Замовника щодо конкретного матеріалу виголовлення кулі, штанги, ніпеля, запірних елементів, корпуса та ін. не мають жодного підґрунтя окрім необхідності закупити товар конкретного виробника.
Аналогічні рішення АМКУ: № 8773-р/пк-пз від 20.05.2024 р., № 17305-р/пк-пз від 23.10.2024 р.
Скаржником здійснено аналіз аналогічних закупівель в електронній системі та у складі пропозицій учасників закупівель знайдено паспорти виробників: JAFAR, HAWLE, T.i.S., METALPOL, жоден з яких за своїми параметрами не відповідає всім вимогам, встановленим Замовником. Отже, 5 різних виробників товару, у тому числі Скаржник, не мають змоги запропонувати Замовнику свою продукцію.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: В таблиці технічних вимог до предмету закупівлі в п.1.3.1 – 1.3.12 додати вираз «або еквівалент».
Запити Органу оскарження
Номер:
671e417cbc08410ea78ec6d88aedd0ce
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Додано у файлі
Дата опублікування:
05.12.2025 10:53
Номер:
67c7a2260f854844a7d73950e5ccc7a5
Тема запиту:
Інформація
Текст запиту:
у доданих файлах
Дата опублікування:
04.12.2025 21:15
Номер:
5f15e2ab7fb543229f736ca4786c25d3
Тема запиту:
Інформація про проведення закупівлі
Текст запиту:
Пояснення надані Замовником у доданих файлах
Дата опублікування:
04.12.2025 21:14