• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції, Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 4 дні назад

168 381.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.11.2025 14:50 - 30.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 09.12.2025 14:27 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 5450f8e2aaf74f18b12265b945c45d8f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-25-012920-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
СКАРГА на рішення КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ» НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ» НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) були оголошено та проведено відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 29f3e28b30104060a9186c14eed65747 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-25-012920-a Код ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами). Закупівлю було оголошено: 25.11.2025 р. Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник) та Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО». 09.12.2025 р. відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи №73 від 09.12.2025 р. було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО». (надалі – Рішення). ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного. Предметом закупівлі у вказаному тендері відповідно до даних з Prozorro є: відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (код відходу 18 01 03* відповідно до Національного переліку відходів) та Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (код відходу 18 01 06* відповідно до Національного переліку відходів), код ДК 021:2015-90520000-8-Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Частиною 2 статті 27 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані: - підпункт 2: забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами; - підпункт 3: не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: - підпункт 1: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; - підпункт 2: провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Згідно до пункту 5 Розділу І Держаних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 № 1827, провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328, та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278. Розділом ІІІ Держаних санітарних норм та правил передбачено Вимоги до управління відходами, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (код 18 01 03* відповідно до Національного переліку відходів) та Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (код 18 01 06* відповідно до Національного переліку відходів). Пунктом 10 розділу ІІІ Держаних санітарних норм та правил передбачено, що інфекційно небезпечні відходи, окрім визначених у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, підлягають спалюванню в установках спалювання відходів або сумісного спалювання відходів. Розділом IV Держаних санітарних норм та правил передбачено Вимоги до управління відходами хімічних препаратів, що складаються або містять небезпечні речовини та відходами цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів (код 18 01 06* відповідно до Національного переліку). Пунктом 9 розділу IV Держаних санітарних норм та правил передбачено, що Токсичні відходи та відходи цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів передаються суб’єкту господарювання у сфері управління відходами, які мають Дозвіл та Ліцензію. Токсичні відходи та відходи цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів підлягають спалюванню в установках спалювання відходів або сумісного спалювання відходів. Згідно до п.11-1 Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року №1003 (далі Порядку), «Для отримання дозволу на діючі об’єкти оброблення відходів суб’єкти господарювання, визначені абзацами сьомим - одинадцятим пункту 3 цього Порядку, діяльність яких не зазнала розширень та змін, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», подають документи, визначені Порядком видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328. Строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року. Відповідно до абзацу сьомого - одинадцятого пункту 3 цього Порядку, дія цього Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, які виявили намір приєднатися до реалізації експериментального проекту, зокрема: суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 - R13 та D1 - D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності одного з таких документів, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України “Про управління відходами”: - позитивного висновку державної екологічної експертизи відповідно до Закону України “Про екологічну експертизу” щодо поводження з небезпечними (збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) та побутовими (оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення) відходами; - висновку з оцінки впливу на довкілля, яким визначено допустимість провадження видів планованої діяльності, а саме операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) та у сфері поводження з побутовими та іншими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) обсягом 100 тонн на добу або більше, та об’єктів поводження з відходами, а саме установок для промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва та утилізації, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля. З наведеного вбачається, що дозволи на здійснення операції з оброблення відходів, отриманих за «спрощеною процедурою» (тип процедури можна перевірити в Еко Системі) – станом на сьогоднішній день втратили чинність. Відповідно до пункту 1 Технічних вимог тендерної документації вказаної закупівлі: «Послуги надаються згідно вимог Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 № 1827 Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів». Згідно до пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, учасник в складі тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або Довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця. Таким чином відповідно до тендерної документації, враховуючи вищезазначені вимоги Державних санітарних норм та правил, для можливості виконання договору у вказаній закупівлі у учасника або субпідрядника повинен бути дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. У складі пропозиції учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який виданий учаснику поточної процедури закупівлі – ТОВ «А-ЕНЕРГО». Під час перевірки через «Еко систему», (інтернет посилання: https://id.eco.gov.ua/), було виявлено, що у учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» є тільки Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 від 09.05.2025 р., який отриманий за спрощеною процедурою та який діє до 1 вересня 2025 року. Тобто Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 від 09.05.2025 р. станом на сьогоднішній день є недійсним. Натомість на підтвердження права на управління вказаними відходами учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» надав у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 2666/24 від 21.05.2024 р., який виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та завантажено довідку за вих. № 3 - 2711 від 27.11.2025 р., в якій зазначено, що вказане товариство залучить субпідрядника/співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» до надання послуг/виконання робіт в обсязі менш як 20 % вартості договору про закупівлю. Звертаємо увагу, що КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ листом від 16.10.2025 № 20-29.1/11-246ПЗе направила запит Міністерству економіки, довкілля та сільського господарства України у якому зазначила про необхідність надати інформацію з документальним підтвердженням, зокрема, на підставі якого дозвільного документа суб'єкт господарювання повинен здійснювати свою діяльність у сфері управління відходами у разі отримання ним дозволу на підставі наведеної вище Постанови від 30.08.2024 №1003 зі змінами, внесеними Постановою від 25.03.2025 № 340, та строк якого закінчився 01.09.2025. Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України від 21.10.2025 № 6303-05/71250-03, у відповідь на зазначений запит повідомило, зокрема, що виходячи з вимог пункту 9 частини другої статті 17, частини другої статті 41 Закону України "Про управління відходами", у випадку, коли термін дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів закінчився, суб’єкт господарювання не має право здійснювати операції з оброблення відходів. (аналогічна інформація міститься у рішенні АМКУ №16250-р/пк-пз від 29.10.2025). З наведеного вбачається, що у зв’язку із закінченням терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, ТОВ «А-ЕНЕРГО» - не має право здійснювати операції з оброблення відходів, а отже й надати послуги, передбачені договором поточної закупівлі. Також зазначаємо, що у зв`язку із відсутністю у учасника ТОВ «А-Енерго» дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, а отже й права на здійснення операцій з оброблення відходів, то вбачається, що співвиконавець ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» буде надавати послуги на 100% від всього об’єму послуг, що не узгоджується з інформацією наданою у довідці Вих. № 3 - 2711 від 27.11.2025 р., згідно якої залучення співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» передбачається лише в обсязі менше 20%. Таким чином з наведеного вбачається, що на менше 20% послуги будуть надані ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», однак дозволу на право виконання послуг на інші, як мінімум, 80% послуг ТОВ «А-ЕНЕРГО» не завантажено, а значить не підтверджено право ТОВ «А-ЕНЕРГО» на виконання послуг у вказаній закупівлі. Враховуючи наведене, у тому числі надані учасником ТОВ «А-Енерго» документи про залучення субпідрядника на виконання послуг в обсязі менше 20% від суми пропозиції, не підтверджується можливість виконання робіт передбачених технічним завданням у повному обсязі (100%), у зв'язку з чим учасник ТОВ «А-Енерго» не підтвердив відповідність своєї пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам. (аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №16250-р/пк-пз від 29.10.2025). Таким чином, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» підлягала відхиленню. Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МІСЬКА ЛІКАРНЯ ЕКСТРЕНОЇ ТА ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-11-25-012920-a ID у PROZORRO 29f3e28b30104060a9186c14eed65747 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-25-012920-a) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ; 3) Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ скасувати протокольне рішення уповноваженої особи №73 від 09.12.2025 р.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 94883b87431b4c3da3dbc8ad5747d12b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення

КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ» НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ» НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) були оголошено та проведено відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 29f3e28b30104060a9186c14eed65747 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-25-012920-a Код ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами).
Закупівлю було оголошено: 25.11.2025 р.
Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник) та Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО».
09.12.2025 р. відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи №73 від 09.12.2025 р. було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО». (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
Предметом закупівлі у вказаному тендері відповідно до даних з Prozorro є: відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (код відходу 18 01 03* відповідно до Національного переліку відходів) та Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (код відходу 18 01 06* відповідно до Національного переліку відходів), код ДК 021:2015-90520000-8-Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Частиною 2 статті 27 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
- підпункт 2: забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
- підпункт 3: не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
- підпункт 1: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- підпункт 2: провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Згідно до пункту 5 Розділу І Держаних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 № 1827, провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328, та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278.
Розділом ІІІ Держаних санітарних норм та правил передбачено Вимоги до управління відходами, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (код 18 01 03* відповідно до Національного переліку відходів) та Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (код 18 01 06* відповідно до Національного переліку відходів).
Пунктом 10 розділу ІІІ Держаних санітарних норм та правил передбачено, що інфекційно небезпечні відходи, окрім визначених у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, підлягають спалюванню в установках спалювання відходів або сумісного спалювання відходів.
Розділом IV Держаних санітарних норм та правил передбачено Вимоги до управління відходами хімічних препаратів, що складаються або містять небезпечні речовини та відходами цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів (код 18 01 06* відповідно до Національного переліку).
Пунктом 9 розділу IV Держаних санітарних норм та правил передбачено, що Токсичні відходи та відходи цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів передаються суб’єкту господарювання у сфері управління відходами, які мають Дозвіл та Ліцензію. Токсичні відходи та відходи цитотоксичних / цитостатичних лікарських препаратів підлягають спалюванню в установках спалювання відходів або сумісного спалювання відходів.
Згідно до п.11-1 Порядку реалізації експериментального проекту щодо спрощеного порядку отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року №1003 (далі Порядку), «Для отримання дозволу на діючі об’єкти оброблення відходів суб’єкти господарювання, визначені абзацами сьомим - одинадцятим пункту 3 цього Порядку, діяльність яких не зазнала розширень та змін, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», подають документи, визначені Порядком видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328.
Строк дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, отриманих відповідно до цього пункту, закінчується 1 вересня 2025 року.
Відповідно до абзацу сьомого - одинадцятого пункту 3 цього Порядку, дія цього Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, які виявили намір приєднатися до реалізації експериментального проекту, зокрема: суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з відходами за кодами R1 - R13 та D1 - D15 відповідно до додатків 1 і 2 до Закону України «Про управління відходами» за наявності одного з таких документів, якщо діяльність, яка оцінена висновком державної екологічної експертизи або висновком з оцінки впливу на довкілля, відповідає вимогам Закону України “Про управління відходами”: - позитивного висновку державної екологічної експертизи відповідно до Закону України “Про екологічну експертизу” щодо поводження з небезпечними (збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) та побутовими (оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення) відходами; - висновку з оцінки впливу на довкілля, яким визначено допустимість провадження видів планованої діяльності, а саме операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) та у сфері поводження з побутовими та іншими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) обсягом 100 тонн на добу або більше, та об’єктів поводження з відходами, а саме установок для промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва та утилізації, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля.
З наведеного вбачається, що дозволи на здійснення операції з оброблення відходів, отриманих за «спрощеною процедурою» (тип процедури можна перевірити в Еко Системі) – станом на сьогоднішній день втратили чинність.
Відповідно до пункту 1 Технічних вимог тендерної документації вказаної закупівлі: «Послуги надаються згідно вимог Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 № 1827 Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів».
Згідно до пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, учасник в складі тендерної пропозиції надає Довідку в довільній формі з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або Довідку в довільній формі про незалучення субпідрядника/співвиконавця.
Таким чином відповідно до тендерної документації, враховуючи вищезазначені вимоги Державних санітарних норм та правил, для можливості виконання договору у вказаній закупівлі у учасника або субпідрядника повинен бути дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
У складі пропозиції учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутній дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який виданий учаснику поточної процедури закупівлі – ТОВ «А-ЕНЕРГО».
Під час перевірки через «Еко систему», (інтернет посилання: https://id.eco.gov.ua/), було виявлено, що у учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» є тільки Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 від 09.05.2025 р., який отриманий за спрощеною процедурою та який діє до 1 вересня 2025 року. Тобто Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 10334/25 від 09.05.2025 р. станом на сьогоднішній день є недійсним.
Натомість на підтвердження права на управління вказаними відходами учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» надав у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів № 2666/24 від 21.05.2024 р., який виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» та завантажено довідку за вих. № 3 - 2711 від 27.11.2025 р., в якій зазначено, що вказане товариство залучить субпідрядника/співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» до надання послуг/виконання робіт в обсязі менш як 20 % вартості договору про закупівлю.
Звертаємо увагу, що КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ листом від 16.10.2025 № 20-29.1/11-246ПЗе направила запит Міністерству економіки, довкілля та сільського господарства України у якому зазначила про необхідність надати інформацію з документальним підтвердженням, зокрема, на підставі якого дозвільного документа суб'єкт господарювання повинен здійснювати свою діяльність у сфері управління відходами у разі отримання ним дозволу на підставі наведеної вище Постанови від 30.08.2024 №1003 зі змінами, внесеними Постановою від 25.03.2025 № 340, та строк якого закінчився 01.09.2025.
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України від 21.10.2025 № 6303-05/71250-03, у відповідь на зазначений запит повідомило, зокрема, що виходячи з вимог пункту 9 частини другої статті 17, частини другої статті 41 Закону України "Про управління відходами", у випадку, коли термін дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів закінчився, суб’єкт господарювання не має право здійснювати операції з оброблення відходів. (аналогічна інформація міститься у рішенні АМКУ №16250-р/пк-пз від 29.10.2025).
З наведеного вбачається, що у зв’язку із закінченням терміну дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, ТОВ «А-ЕНЕРГО» - не має право здійснювати операції з оброблення відходів, а отже й надати послуги, передбачені договором поточної закупівлі.
Також зазначаємо, що у зв`язку із відсутністю у учасника ТОВ «А-Енерго» дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, а отже й права на здійснення операцій з оброблення відходів, то вбачається, що співвиконавець ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» буде надавати послуги на 100% від всього об’єму послуг, що не узгоджується з інформацією наданою у довідці Вих. № 3 - 2711 від 27.11.2025 р., згідно якої залучення співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» передбачається лише в обсязі менше 20%.
Таким чином з наведеного вбачається, що на менше 20% послуги будуть надані ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», однак дозволу на право виконання послуг на інші, як мінімум, 80% послуг ТОВ «А-ЕНЕРГО» не завантажено, а значить не підтверджено право ТОВ «А-ЕНЕРГО» на виконання послуг у вказаній закупівлі.
Враховуючи наведене, у тому числі надані учасником ТОВ «А-Енерго» документи про залучення субпідрядника на виконання послуг в обсязі менше 20% від суми пропозиції, не підтверджується можливість виконання робіт передбачених технічним завданням у повному обсязі (100%), у зв'язку з чим учасник ТОВ «А-Енерго» не підтвердив відповідність своєї пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам. (аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №16250-р/пк-пз від 29.10.2025).
Таким чином, пропозиція учасника ТОВ «А-Енерго» підлягала відхиленню.

Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МІСЬКА ЛІКАРНЯ ЕКСТРЕНОЇ ТА ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,

ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-11-25-012920-a ID у PROZORRO 29f3e28b30104060a9186c14eed65747 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-25-012920-a) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ;
3) Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НОВОВОДОЛАЗЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" НОВОВОДОЛАЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ скасувати протокольне рішення уповноваженої особи №73 від 09.12.2025 р.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір