-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для стерилізації
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 19 годин назад
610 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
24.11.2025 12:12 - 05.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
12.12.2025 10:51 - 18.12.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА що стосується тендерної документації замовника (в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
e50740608d964a759024db19b728a10c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-24-006976-a.a1
Назва:
СКАРГА що стосується тендерної документації замовника (в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.docx 28.11.2025 16:14
- СКАРГА що стосується ТД.docx 28.11.2025 16:14
- СКАРГА що стосується ТД.pdf 28.11.2025 16:14
- sign.p7s 28.11.2025 19:37
- рішення від 02.12.2025 № 17775.pdf 02.12.2025 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 19:40
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.12.2025 16:28
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b7acf91cca674d7dbae80825656f4042
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345×570×450,
- Габаритні розміри (Ш×В×Г) мм, не більше 650×670×600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ≤25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш×В×Г)мм, - 650×670×600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345×570×450,
- Габаритні розміри (Ш×В×Г) мм, не більше 650×670×600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ≤25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш×В×Г)мм, - 650×670×600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345×570×450,
- Габаритні розміри (Ш×В×Г) мм, не більше 650×670×600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ≤25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш×В×Г)мм, - 650×670×600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345×570×450,
- Габаритні розміри (Ш×В×Г) мм, не більше 650×670×600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ≤25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш×В×Г)мм, - 650×670×600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, - ПРОСИТЬ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а; 3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги. В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону. В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом. Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Запити Органу оскарження
Номер:
35ceb27213c74536a2f6bbb9a820cd03
Тема запиту:
Рішення за результатми розгляду
Текст запиту:
Прийнято рішення внести відповідні зміни до Додатку 1 до тендерної документації
Дата опублікування:
02.12.2025 10:49