-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 52+250 - км 58+000, Житомирська область. Коригування (ДК 021:2015 45230000-8. Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Призупинено
593 797 596.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
21.11.2025 15:31 - 06.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаціні умови документації
Номер:
aa8ba162797049db86716d85fe3716c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-011734-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаціні умови документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Кб2_Кб-3 (1).pdf 04.12.2025 15:18
- Скарга на умови ТД.docx.asice.zip 04.12.2025 15:18
- Скарга на умови ТД.docx 04.12.2025 15:18
- Кб-3 та КБ-2в_.pdf 04.12.2025 15:18
- договір №225 від 23.12.20 Н-03 52-58.pdf 04.12.2025 15:18
- договір №154 від 16.11.20.pdf 04.12.2025 15:18
- sign.p7s 04.12.2025 15:19
- КБ-2в,_КБ-3 (1).pdf 04.12.2025 16:59
- Договір №25 Автомагістраль кап. рем. км 46+483 - км 50+483.pdf 04.12.2025 16:59
- Рішення від 08.12.2025 № 18076.pdf 08.12.2025 13:43
- заперечення скарга ПП Автомагістраль Н-03 км 52+250 - км 58+000.docx 10.12.2025 15:00
- заперечення на скаргу ПП Автомагістраль Н-03 км 52+250 - км 58+000.pdf 10.12.2025 15:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.12.2025 15:40
Дата розгляду скарги:
16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 13:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5240e64b3c3942f89fa54b8d175a8cbb
Заголовок пункту скарги:
ПП «Автомагістраль» повідомляє, що має укладений та частково виконаний договір №225 від 23.12.2020 саме щодо того ж об’єкта, який є предметом цієї закупівлі, а саме:
«Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир - Чернівці на ділянці км 52+250 – км 58+000, Житомирська область (45230000-8. Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шос
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ПП «Автомагістраль» повідомляє, що має укладений та частково виконаний договір №225 від 23.12.2020 саме щодо того ж об’єкта, який є предметом цієї закупівлі, а саме:
«Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир - Чернівці на ділянці км 52+250 – км 58+000, Житомирська область (45230000-8. Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)».
Звертаємо увагу, що фактичне виконання за договором становить 37 %, тобто на що повністю пояснюється об’єктивними обставинами, які не залежать від підрядника, а саме:
• коригуванням проєкту Замовником;
• призупиненням виконання робіт через зміну проєктних рішень;
• повномасштабним вторгненням РФ у 2022 році, яке унеможливило продовження виконання робіт;
• повторним оголошенням торгів Замовником у 2025 році після затвердження оновленої проєктної документації.
Отже, вимога про 50 % виконання договору унеможливлює подання пропозиції навіть тим учасникам (нам), які вже мають досвід виконання робіт саме на цьому ж об’єкті, що прямо суперечить принципам добросовісної конкуренції.
Крім, того, у Документації зазначено вимогу щодо наявності виконаних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою у обсязі 178 200 м².
ПП «Автомагістраль» має підтверджений досвід виконання робіт у значному обсязі —
90 000 м², що є технічно достатнім для підтвердження кваліфікації та є 50 % від обсягу робіт у натуральних величинах.
Замовник не обґрунтував, чому саме обсяг 178 200 м² є критичним та чому пропорційний або менший обсяг не дозволяє учаснику виконати роботи за цією закупівлею?
Встановлення вимоги про досвід саме у 100 % від обсягу робіт у натуральних величинах є непоодиноким випадком, коли судова та антимонопольна практика визначає такі умови як надмірні та дискримінаційні, оскільки досвід учасника повинен оцінюватися за характером та складністю робіт, а не за конкретним їх обсягом.
Просимо внести зміни до тендерної документації та визначити більш пропорційну вимогу, наприклад:
«Учасник повинен мати досвід виконання аналогічних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою в обсязі не менше 30–50 % від передбачених обсягів або підтвердити виконання аналогічних робіт за складністю».
Отже, наш договір є аналогічним та повністю відповідає суті предмета закупівлі, оскільки ПП «Автомагістраль» виконувало роботи:
• на тій самій дорозі,
• на тій самій ділянці,
• за тим самим видом робіт.
Фактично наш договір є найбільш релевантним з усіх можливих, оскільки стосується саме цього об’єкта, для якого Замовник зараз проводить повторну закупівлю.
ПП «Автомагістраль» наголошує що такі вимоги звужують коло потенційних учасників, що всупереч Закону фактично позбавляє закупівлю добросовісної конкуренції. Скаржник зазначає, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічного договору виконаного саме не менш ніж на 50 % від загальної ціни договору та з наявністю виконаних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою у обсязі 178 200 м², що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема і до ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ".
«Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир - Чернівці на ділянці км 52+250 – км 58+000, Житомирська область (45230000-8. Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)».
Звертаємо увагу, що фактичне виконання за договором становить 37 %, тобто на що повністю пояснюється об’єктивними обставинами, які не залежать від підрядника, а саме:
• коригуванням проєкту Замовником;
• призупиненням виконання робіт через зміну проєктних рішень;
• повномасштабним вторгненням РФ у 2022 році, яке унеможливило продовження виконання робіт;
• повторним оголошенням торгів Замовником у 2025 році після затвердження оновленої проєктної документації.
Отже, вимога про 50 % виконання договору унеможливлює подання пропозиції навіть тим учасникам (нам), які вже мають досвід виконання робіт саме на цьому ж об’єкті, що прямо суперечить принципам добросовісної конкуренції.
Крім, того, у Документації зазначено вимогу щодо наявності виконаних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою у обсязі 178 200 м².
ПП «Автомагістраль» має підтверджений досвід виконання робіт у значному обсязі —
90 000 м², що є технічно достатнім для підтвердження кваліфікації та є 50 % від обсягу робіт у натуральних величинах.
Замовник не обґрунтував, чому саме обсяг 178 200 м² є критичним та чому пропорційний або менший обсяг не дозволяє учаснику виконати роботи за цією закупівлею?
Встановлення вимоги про досвід саме у 100 % від обсягу робіт у натуральних величинах є непоодиноким випадком, коли судова та антимонопольна практика визначає такі умови як надмірні та дискримінаційні, оскільки досвід учасника повинен оцінюватися за характером та складністю робіт, а не за конкретним їх обсягом.
Просимо внести зміни до тендерної документації та визначити більш пропорційну вимогу, наприклад:
«Учасник повинен мати досвід виконання аналогічних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою в обсязі не менше 30–50 % від передбачених обсягів або підтвердити виконання аналогічних робіт за складністю».
Отже, наш договір є аналогічним та повністю відповідає суті предмета закупівлі, оскільки ПП «Автомагістраль» виконувало роботи:
• на тій самій дорозі,
• на тій самій ділянці,
• за тим самим видом робіт.
Фактично наш договір є найбільш релевантним з усіх можливих, оскільки стосується саме цього об’єкта, для якого Замовник зараз проводить повторну закупівлю.
ПП «Автомагістраль» наголошує що такі вимоги звужують коло потенційних учасників, що всупереч Закону фактично позбавляє закупівлю добросовісної конкуренції. Скаржник зазначає, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічного договору виконаного саме не менш ніж на 50 % від загальної ціни договору та з наявністю виконаних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою у обсязі 178 200 м², що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема і до ПП "АВТОМАГІСТРАЛЬ".
×
-
Назва доказу:
договір
-
Повʼязаний документ:
договір №225 від 23.12.20 Н-03 52-58.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
8686c705b6db4adc94a5e5d35663529e
Тема запиту:
Заперечення щодо скарги ПП "Автомагістраль" UA-2025-11-21-011734-a.a1
Текст запиту:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі робіт «Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 52+250 - км 58+000, Житомирська область. Коригування (ДК 021:2015 45230000-8. Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)».
Приватним підприємством «Автомагістраль» (код ЄДРПОУ 31481658) 04.12.2025 року подано скаргу UA-2025-11-21-011734-a.a1, у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).
Рішенням № 18076-р/пк-пз від 08.12.2025 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) скарга ПП «Автомагістраль» (код ЄДРПОУ 31481658) (далі – Скаржник) була прийнята до розгляду.
На виконання вимог Закону, Особливостей та рішення № 18076-р/пк-пз, Замовник надає ґрунтовні заперечення та пояснення щодо змісту скарги UA-2025-11-21-011734-a.a1.
1. Скаржник у скарзі зазначає, що вимоги тендерної документації є незаконними, а саме дискримінаційними та упередженими по відношенню до Скаржника, щодо підтвердження досвіду виконання основних (ключових) видів робіт та, зокрема, армування полімерною жорсткою георешіткою в обсязі 178 200 м2.
Метою встановлення кваліфікаційної вимоги, як наявність досвіду виконання аналогічного договору, саме і є отримання підтвердження від учасника наявності у нього досвіду виконання відповідних робіт, які є предметом закупівлі і які перераховані у Технічному завданні, яке є невід’ємною частиною Тендерної документації (Додаток № 6 до Тендерної документації).
Оскільки технічне завдання містить багато видів робіт, тендерна документація містить окрему Таблицю в п. 5 Додатку № 3 до ТД, в якій зібрані основні (ключові) види робіт, досвід виконання яких повинен бути підтверджений учасником в своїй тендерній пропозиції, а саме в поданому учасником аналогічному договорі (чи договорах).
Також Замовником визначено всього лиш 11 основних (ключових) видів робіт, в той час як Технічною специфікацією (Додаток № 6 до тендерної документації) передбачено понад 626 найменувань видів робіт, чим також збільшив коло потенційних учасників торгів.
Слід зазначити, що предметом закупівлі є проведення реконструкції автомобільної дороги загального користування державного значення, зокрема розташованих на ній об’єктів критичної інфраструктури (підпірних стінок, мостів, тощо), належне функціонування яких має особливо важливе значення під час військового стану, а тому тендерною документацією вимагається від учасника надати підтвердження наявності виконання саме аналогічного договору, який би підтверджував наявність досвіду виконання саме тих робіт, які вимагаються згідно технічного завдання і по тих технічних вимогах, дотримання яких є необхідним для виконання робіт з належною якістю.
Варто зазначити, що процес армування ґрунту жорсткою полімерною георешіткою, спрямованих на підвищення несучої здатності та стабільності конструкції. Дотримання технології дозволяє зменшити обсяги земляних робіт, підвищити несучу здатність та забезпечити надійність на роки.
Наголошуємо на тому, що рішення щодо застосування такого виду робіт як роботи із армування полімерною жорсткою георешіткою прийнято проектною організацією, міститься в проекті, який пройшов експертизу у встановленому законом порядку в експертній організації, тому в Замовника немає підстав для внесення змін ні до Технічного завдання, ні до Таблиці в п. 5 Додатку № 3 до тендерної документації.
Слід зазначити, що тендерною документацією не передбачено підтвердження досвіду виконання аналогічного договору тільки в Замовника, а саме Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Житомирській області, а також відсутні обмеження щодо кількості наданих аналогічних договорів.
2. Щодо вимоги скаржника внесення змін до тендерної документації та визначення більш пропорційної вимоги, наприклад:
«Учасник повинен мати досвід виконання аналогічних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою в обсязі не менше 30–50 % від передбачених обсягів або підтвердити виконання аналогічних робіт за складністю».
Одним із передбачених тендерною документацією кваліфікаційних критеріїв є наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Аналогічним буде вважатися договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування І, ІІ чи ІІІ категорій та/або магістральних дорогах та вулицях населених пунктів та/або на виконання робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту мостів, шляхопроводів, естакад та віадуків на автомобільних дорогах загального користування І, ІІ чи ІІІ категорій та/або магістральних дорогах та вулицях населених пунктів (у тому числі, у складі договорів на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування І, ІІ чи ІІІ категорій та/або магістральних доріг та вулиць населених пунктів), укладений протягом останніх 8-ми років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Такий договір має бути виконаний не менш ніж на 50 % від загальної ціни договору.
Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг одним договором або сумарно в обсязі не менше ніж 100 % від об’ємів основних робіт в натуральних величинах.
Вимога скаржника щодо внесення змін до тендерної документації та визначення більш пропорційної вимоги, наприклад: «Учасник повинен мати досвід виконання аналогічних робіт з армування полімерною жорсткою георешіткою в обсязі не менше 30–50 % від передбачених обсягів або підтвердити виконання аналогічних робіт за складністю».
Вважаємо дане формулювання недоцільним, оскільки метою встановлення кваліфікаційного критерію щодо наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з документальним підтвердженням досвіду виконання робіт/надання послуг одним договором або сумарно в обсязі не менше ніж 100 % від об’ємів основних робіт є перевірка чи учасник дійсно може виконати договір вчасно та якісно, мінімізація ризику невиконання зобов'язань перед Замовником та забезпечення рівних умов для досвідчених учасників.
Відповідно до положень Закону та Особливостей замовники зобов’язані дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них та не встановлювати жодних особливих умов, які б надавали перевагу одним суб’єктам господарювання перед іншими.
Тобто вимога, щодо внесення змін до тендерної документації у тому формуванні в якому вимагає Скаржник суперечить статті 5 Закону, щодо добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівного ставлення до них
Таким чином, вимога тендерної документації не є дискримінаційною, і кожен учасник, який має досвід виконання аналогічного договору, в межах якого виконувалися роботи по технології, яка визначена проектом на виконання робіт з реконструкції, має можливість надати свою пропозицію і взяти участь у даній закупівлі.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону України «Про публічні закупівель».
ПРОСИМО:
1. Врахувати заперечення Замовника під час розгляду скарги ПП «Автомагістраль» (код ЄДРПОУ 31481658) - UA-2025-11-21-011734-a.a1.
2. Відмовити ПП «Автомагістраль» (код ЄДРПОУ 31481658) - UA-2025-11-21-011734-a.a1. у задоволенні скарги.
Дата опублікування:
10.12.2025 15:00
Номер:
0ce0b82a878f4129845ff27e3cc3aa92
Тема запиту:
договір
Текст запиту:
договір
Дата опублікування:
04.12.2025 16:59