-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
75240000-0 - Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку ( Послуги фізичної охорони на об’єкті замовника за адресою:м. Харків,вул..Гр. Сковороди,80)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився день назад
755 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
21.11.2025 14:26 - 18.12.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
22.12.2025 11:51 - 28.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга (детальніше в скарзі)
Номер:
e7b94ccbfef748eda2831ad0f44c6b82
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-21-010585-a.c1
Назва:
Скарга (детальніше в скарзі)
Скарга:
Скарга на ДКТ (детальніше в скарзі)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Інститут паталогії хребта _ 0..docx 25.11.2025 13:31
- sign.p7s 25.11.2025 13:33
- Доказ 1. Трудові відносини з учасником (штатні).pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 4. Виписка _ витяг _ договір оренди.pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 2. Аналогічний досвід_щодо відгуків.pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 3. Собака_детектор.pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 6. Ветеринарні паспорта.pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 5. Поліграф.pdf 25.11.2025 17:23
- Доказ 7. Дозвільний документ.pdf 25.11.2025 17:23
- Скарга_Інститут паталогії хребта.docx 25.11.2025 17:23
- Скарга_Інститут паталогії хребта.pdf 25.11.2025 17:23
- Скарга_Інститут паталогії хребта.pdf.p7s 25.11.2025 17:23
- рішення від 27.11.2025 № 17622.pdf 27.11.2025 15:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2025 № 18035.pdf 08.12.2025 16:06
- рішення від 05.12.2025 № 18035.pdf 10.12.2025 13:57
- Пояснення по суті скарги.pdf 01.12.2025 14:46
- Доказ 1.pdf 01.12.2025 14:46
- Доказ 2.pdf 01.12.2025 14:46
- Доказ 3.pdf 01.12.2025 14:46
- Доказ 4.pdf 01.12.2025 14:46
- Доказ 5.pdf 01.12.2025 14:46
- Постанова Ліцезіи_ні умови.pdf 01.12.2025 14:46
- пояснення по суті скарги.docx 01.12.2025 14:46
- Тендерна_документація_нова_редакція.doc 01.12.2025 14:46
- Про_заходи_щодо_боротьби_зі_сказом_від_15_03_1994___5.pdf 01.12.2025 14:47
- Про_охоронну_діяльність_від_22_03_2012___4616_VI.pdf 01.12.2025 14:47
- Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015___922_VIII.pdf 01.12.2025 14:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2025 15:03
Дата розгляду скарги:
05.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.11.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.12.2025 13:58
Дата виконання рішення Замовником:
16.12.2025 11:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВАУ СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 18035-р/пк-пз від 05.12.2025 замовником 16.12.2025 року внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
99c9071633a1424db0f94da122afe462
Заголовок пункту скарги:
Скарга на ДКТ (детальніше в скарзі)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скарга на ДКТ (детальніше в скарзі)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
bc99f5d63d0749008fefa36ddf1ec429
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ІНСТИТУТ ПАТОЛОГІЇ ХРЕБТА ТА СУГЛОБІВ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА М.І.СИТЕНКА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ", місцезнаходження за адресою: 61024, Україна, Харківська область, Харків, вулиця Гр.Сковороди,80, Київський район(далі – Замовник), яке є замовником у процедурi вiдкритих торгiв у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – Особливості), з номером оголошення про її проведення ID: UA-2025-11-21-010585-a, предметом якої є Послуги фізичної охорони на об’єкті замовника за адресою:м. Харків,вул..Гр. Сковороди,80 (ДК 021:2015 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку) (надалі – «процедура закупівлі»), повідомляє наступне.
Ознайомившись зі скаргою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРУПА ОХОРОННИХ КОМПАНІЙ „КРУК“» (далі - ТОВ «ГОК „КРУК“») зазначаємо про безпідставність та необґрунтованість вимог скаржника з огляду на таке.
Рішенням Уповноваженої особи від 25.11.2025 № 427-25 затверджено тендерну документацію НОВА РЕДАКЦІЯ за предметом закупівлі Послуги фізичної охорони на об’єкті замовника за адресою:м. Харків,вул..Гр. Сковороди,80 (ДК 021:2015 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку), яку оприлюднено в електронній системі закупівель за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-21-010585-a.
1.Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо підтвердження трудових відносин працівників саме з учасником (штатні працівники) згідно п. 2.1 Розділу 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 Документації (с. 30)», повідомляємо наступне:
Пунктом 28 Особливостей, зокрема, зазначено, що в тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а саме Довідку, що містить інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка має бути обов’язково складена та заповнена за таблицею 1, що наведена у підпункті 2.1 пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації. Ця довідка повинна містити інформацію щодо наявності у учасника не менше 5 (п’яти) охоронників, які входять до штату учасника (суб’єкта охоронної діяльності).
Згідно з підпунктом 2.2.1 та підпунктом 2.2.2 2.2 пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації Для підтвердження інформації, зазначеної у довідці відповідно до підпункту 2.1 цього пункту щодо охоронників, яких учасник планує залучити до надання послуг згідно предмета закупівлі, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
2.2.1. Оригінал (оригінали) чи копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду / прийом на роботу/переведення на посаду працівників учасника та/або оригінали чи копії документів/оригінали чи копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин охоронників, з учасником, відповідно до інформації, наведеної учасником у довідці згідно з підпунктом 2.1. цього пункту;
2.2.2. Оригінал чи копію розпорядчого документу про затвердження штатного розпису та оригінал або копію штатного розпису.
Відповідно до пункту 2) частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Згідно з частиною першою статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI (далі – Закон України «Про охоронну діяльність») персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони:
1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних кримінальних правопорушень;
3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків;
4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків;
5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Частиною п’ятою статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність» передбачено, що суб'єкт охоронної діяльності зобов'язаний забезпечувати дотримання законодавства в організації та функціонуванні охорони, прийомі на роботу персоналу охорони, в організації правил носіння відповідного одягу та розпізнавальних знаків, а також в оснащенні засобами оборони та індивідуального захисту.
Відповідно до пункту 15 розділу кадрові ресурси ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 18 листопада 2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» передбачено охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Крім того, поняття працівник та працюючий за цивільно-правовим договорам маю різне підґрунтя. Так, згідно з пп. 14.1.195 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Згідно із статтею 1 Закону України «Про професійний розвиток працівників» від 12.01.2012 № 4312-VI, працівник – фізична особа, яка працює за трудовим договором (контрактом) на підприємстві, в установі та організації незалежно від форми власності та виду діяльності або у фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю.
Працівник і роботодавець завжди укладають трудовий договір.
Відповідно до абзацу першого статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем - фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець - фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації.
Документами для підтвердження саме трудових відносин між учасником та його працівниками, зокрема є:
- трудові книжки;
- накази про прийняття на роботу або витяги з таких наказів.
З огляду на норми частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) цивільно-правовий договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Найпоширенішими серед таких цивільних договорів є договори на виконання робіт, наприклад договори підряду та про надання послуг. Цивільно-правовий договір – це, зокрема, угода між фізичною особою та іншою фізичною або юридичною особою, спрямована на виникнення, зміну або припинення цивільних правовідносин. Особа залучена за цивільно-правовим договором не підпадає під дію законодавства про працю. Такі договори регулюються цивільним законодавством. Відповідно до частини 1 статті 901 ЦКУ за цивільно-правовим договором немає роботодавців і працівників. Є виконавець, який зобов’язується виконати певну роботу або надати послугу, і замовник, який приймає роботу й оплачує її. Предметом договору є кінцевий результат, а не процес його досягнення. Слід зазначити, що цивільно-правовий договір за своєю суттю є договором субпідряду. Під цивільно-правовим договором також можна розуміти угоду (договір) цивільно-правового характеру (ЦПХ) про надання послуг чи виконання певної конкретної роботи (договір підряду).
Цивільно-правові договори урегульовує Цивільний кодекс України.
Тобто, беручи до уваги Кодекс законів про працю України, Цивільний кодекс України, Закон України «Про охорону праці» та вимоги статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, особа, яка виконує роботу або надає послуги на підставі цивільно-правового договору, не отримує статус працівника.
Така позиція відображена у Постанові Верховного Суду у справі № 826/18068/17 від 14.05.2020, а саме:
«Так, виконання робіт або надання послуг за цивільно-правовим договором передбачає самостійну організацію особою виконання роботи, відсутність підпорядкування внутрішньому трудовому розпорядку, відсутність права на одержання допомоги з соціального страхування, спрямованість договору на отримання одного разового результату, а не на тривалий зв’язок між двома сторонами.
Суди встановили, що умова щодо наявності штатних працівників (які працюють на умовах трудового договору), а не працівників, які працюють на підставі цивільно-правових договорів, не може вважатися дискримінаційною умовою взагалі, а лише свідчить про намір позивача як замовника тендерної процедури мати справу з суб’єктами господарювання, які планують стабільну роботу протягом тривалого періоду часу, а не розраховують виконати разове замовлення.
За цих обставин Верховний Суд що посилання на статтю 208 Цивільного кодексу України в спірних правовідносинах не може бути визнане обґрунтованим, оскільки небажання скаржника укладати трудові договори зі своїми працівниками не може обмежувати права інших суб’єктів господарювання, які не вважають таку форму організації роботи для себе прийнятною» (Доказ 1).
Аналогічна позиція відображена у Постанові Верховного Суду у справі № 640/1042/19 від 29.01.2021, а саме: «приймаючи до уваги оскаржувані рішення, судами попередніх інстанцій були проаналізовані відповідні положення КЗпП, ПКУ, ЦКУ, Закону України «Про охорону праці», та зроблено висновок про те, що особа, яка виконує роботу на підставі цивільно-правового договору, не отримує статусу працівника, а тому вимоги тендерної документації, встановлені позивачем, є законними та не містять ознак дискримінації.» (Доказ 2).
Також така позиція відображена у постанові Верховного Суду від 09.06.2021 № 420/2174/19. « Верховний Суд наголошує на головних ознаках трудового договору:
- праця – юридично несамостійна, протікає в рамках певного підприємства, установи, організації (юридичної особи) або в окремого громадянина (фізичної особи) та шляхом виконання в роботі вказівок і розпоряджень власника або уповноваженого ним органу;
- праця має гарантовану оплату;
- особа виконує роботу певного виду (трудової функції);
- трудовий договір, як правило, укладають на невизначений час;
- трудову діяльність особа здійснює зазвичай у складі трудового колективу;
- особа виконує протягом встановленого робочого часу певних норм праці;
- встановлені спеціальні умови матеріальної відповідальності;
- застосування заходів дисциплінарної відповідальності;
- роботодавець забезпечує соціальні гарантії.
Працівник виконує роботу відповідно до трудового договору. Натомість виконавець за цивільно-правовим договором не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, хоча і може бути ознайомлений з ними. Виконавець сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. Його не зараховують до штату установи (організації), запис про нього не вносять до трудової книжки та не видають розпорядчий документ про прийом його на роботу на певну посаду.» (Доказ 3).
Із аналізу закупівель, де Держаудитслужба проводила моніторинги, бачимо, що її думка повністю збігається з позицією Верховного Суду.
Держаудитслужба вважає, що працівник, який працює за трудовою угодою, і особа, яка залучена за договором ЦПХ, – різні поняттями.
Якщо тендерна документація містить вимогу до учасника надати документ, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, а учасник надає цивільно-правову угоду з особою, аудитори вважають це невідповідністю вимогам тендерної документації.
Таку позицію Держаудитслужби можна побачити у висновках про результати моніторингу закупівлі, оприлюднених щодо відкритих торгів UA-2024-06-04-011131-a (доказ 4) та UA-2023-12-01-016428-a (Доказ 5).
Крім того, відповідно до статті 102-1 КЗпП сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця - фізичної особи.
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Відповідно до пункту 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці. Міністерства юстиції, Міністерства соціального захисту населення від 29.07.93 р. № 58 (зі змінами), на осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.
Згідно з статтею 105 КЗпП працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.
Розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.
Крім того, слід зазначити, що Замовником в тендерній документації підпунктах 2.2.5 та 2.2.6. 2.2 пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено можливість залучення співвиконавця (співвиконавців) до надання послуг в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю та участі у даній закупівлі об'єднання учасників.
Скаржник у своїй скарзі зазначає, що планує залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі ТОВ «Агентство «Крук».
Вимогами підпункту 2.2.5 пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо учасник планує залучати співвиконавця (співвиконавців) до надання послуг в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник може зазначити в своїй (своїх) довідці (довідках) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме охоронників, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яка має бути обов’язково складена та заповнена за формою, що наведена у таблиці 1 відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації, працівників такого (таких) співвиконавця (співвиконавців), якого (яких) учасник планує залучати до надання послуг, та надає документальне підтвердження відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації.
Тобто, тендерною документацією чітко визначено, що у разі залучення співвиконавця до надання послуг в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник повинен надати довідку до вимог підпункту 2.1 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації та надати документальне підтвердження відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації, а саме:
«2.2. Для підтвердження інформації, зазначеної у довідці відповідно до підпункту 2.1 цього пункту щодо охоронників, яких учасник планує залучити до надання послуг згідно предмета закупівлі, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
2.2.1. Оригінал (оригінали) чи копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду / прийом на роботу/переведення на посаду працівників учасника та/або оригінали чи копії документів/оригінали чи копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин охоронників, з учасником, відповідно до інформації, наведеної учасником у довідці згідно з підпунктом 2.1. цього пункту;
2.2.2. Оригінал чи копію розпорядчого документу про затвердження штатного розпису та оригінал або копію штатного розпису;
2.2.3. Оригінали або копії документів, що підтверджують проходження навчання з присвоєнням (підвищенням) робітничої кваліфікації «охоронник» (не нижче третього розряду) охоронниками учасника, які зазначені в довідці відповідно до підпункту 2.1. цього пункту.
2.2.4. Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі – Витяг) (може бути отриманий за посиланням https://services.mvs.gov.ua/categories/vityagi-pro-nesudimist) з обов’язковою наявністю електронного підпису та/або печатки особи/установи/організації, що підтверджує відсутність підстави, визначеної підпунктом 2) частини 1 статті 11 розділу ІІІ Закону України «Про охоронну діяльність» щодо кожного охоронника, якого учасник планує залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, відповідно до інформації зазначеної учасником згідно з підпунктом 2.1 цього пункту.
Вказаний Витяг повинен бути наданий у вигляді електронного документу з відповідним кваліфікованим електронним підписом та/або кваліфікованою електронною печаткою установи/організації, яка відповідальна за видачу таких витягів (документів), та/або мати унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який дозволяє перевірити інформацію, зазначену у Витягу.
Документ (Витяг) повинен бути отриманий/виданий не раніше ніж за 30 днів відносно кінцевої дати подання тендерної пропозиції.
2.2.5. У разі якщо учасник планує залучати співвиконавця (співвиконавців) до надання послуг в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник може зазначити в своїй (своїх) довідці (довідках) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме охоронників, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яка має бути обов’язково складена та заповнена за формою, що наведена у таблиці 1 відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації, працівників такого (таких) співвиконавця (співвиконавців), якого (яких) учасник планує залучати до надання послуг, та надає документальне підтвердження відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І додатку 1 до тендерної документації.
2.2.6. У разі участі об'єднання учасників надається узагальнена довідка, яка повинна містити інформацію про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.»
Вищевикладене спростовує твердження Скаржника стосовно «ставлення учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають трудових відносин з власними працівниками, але можуть залучити працівників субпідрядника або працівників за цивільно-правовими договорами.» оскільки Замовником в тендерній документації чітко визначені вимоги щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з урахуванням можливості залучення Учасниками до надання послуг, що є предметом закупівлі співвиконавця.
Тобто, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги пункту 2 розділу І додатку 1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
2.Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо особливих вимог до відгуку згідно п. 3.14 Розділу 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку 1 Документації (с. 33):», повідомляємо наступне:
Пунктом 28 Особливостей, зокрема, зазначено, що в тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Вимогами підпункту 3.1.4 3.1 пункту 3 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено надання сканованого (сканованих) позитивного (позитивних) відгук (відгуків) Замовника (Замовників) (за наданим (наданими) аналогічним (аналогічними) договором (договорами), у якому (яких) обов’язково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, % виконання договору від загальної ціни договору, а також інформацію про якість наданих послуг, щодо відсутності з боку Замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
Вимогами передостаннього абзацу підпункту 3.1.1 3.1 пункту 3 розділу І додатку 1 до тендерної документації передбачено, що «Зазначений (зазначені) у довідці відповідно до вимог цього підпункту, аналогічний (аналогічні) договір (договори) має (мають) бути виконаний (ні) на 100% від загальної ціни/суми договору.», то відповідна інформація повинна бути відображена у відгуку відповідно до вимог підпункту 3.1.4 3.1 пункту 3 розділу І додатку 1 до тендерної документації.
Замовник не вважає цю вимогу дискримінаційною, оскільки згідно з наданим Скаржником доказами в цій частині, Замовником виступало КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ „ПСИХІАТРІЯ“» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), місцезнаходження – місто Київ та є діючим комунальним підприємством на теперішній час, що дозволяє Скаржнику отримати новий лист відгук, в якому Замовником - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ „ПСИХІАТРІЯ“» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) буде підтверджено % виконання договору від загальної ціни договору.
3.Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо наявності собаку-детектора згідно п. 2.1.3 Розділу 2 «Інші вимоги» Додатку 1.1 Документації (с. 43):», повідомляємо наступне:
При розробці тендерної документації до вказаної закупівлі, Замовником було ретельно вивчено діюче законодавство України, що безпосередньо регулює охоронну діяльність.
Так, у відповідності до пункту 1) частини першої статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність» охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів: 1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак;
Відповідно до пункту третього частини першої статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності має право: використовувати в охоронній діяльності службових собак;
Відповідно до пункту п’ятого частини першої статті 12 Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони під час виконання функціональних обов’язків має право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та використовувати службових собак відповідно до цього Закону;.
Відповідно до умов статті 17 Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт.
Таким чином, у відповідності до положень Закону України «Про охоронну діяльність» використання службових собак в охоронній діяльності прямо регламентована, а, отже, не є дискримінацією, в розумінні норм Закону.
Відповідно до підпункту 2.1.3 пункту 2 розділу 2 додатку 1.1 до тендерної документації
«2.1.3. у зв’язку з тим, що службова собака є джерелом підвищеної небезпеки, на службову собаку, зазначену учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1 пункту 2 цього додатку, учасник повинен надати оригінал або копію наступних документів:
- оригінал (оригінали) чи копію (копії) свідоцтва (свідоцтв) або диплому (дипломів) на кожну службову собаку, зазначену учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1 пункту 2 цього додатку, які підтверджують, що службовий собака (службові собаки), яку (яких) учасник планує використовувати під час надання послуг, що є предметом закупівлі, пройшов курс або іспит дресирувань по загальному курсу дресирування та захисно-вартовій службі, а також оригінал (оригінали) чи копію (копії) свідоцтва (свідоцтв) або диплому (дипломів) на кожну службову собаку, зазначену учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1 пункту 2 цього додатку, що підтверджують, що службовий собака (службові собаки) пройшов курс або іспит або випробування не нижче ССД (Служба собак-Детекторів) в державних установах чи організаціях/або кінологічних організаціях.»
Дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Так, відповідно до ч.1 ст.17 Закону України «Про охоронну діяльність», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178; Указу Президента України від 20 жовтня 2025 року N 793/2025 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"" від 21 жовтня 2025 року 4643-IX, Замовник враховує об’єктивні територіальні особливості місця виконання умов договору.
Головною метою діяльності Замовника є:
- надання спеціалізованої медичної допомоги хворим з патологією хребта та суглобів, захворюваннями та наслідками травм опорно-рухової системи;
- забезпечення підготовки та підвищення кваліфікації медичних працівників за стандартами вищої освіти;
- проведення науково-дослідної роботи, розробка, апробація та впровадження нових медичних технологій.
Основним завданням Замовника є:
-Організація і надання спеціалізованої ортопедо-травматологічної медичної допомоги населенню України та іноземним громадянам.
-Проведення медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності громадян у порядку встановленому законодавством, проведення військово- лікарської експертизи з метою визначення потреби у продовженні лікування/реабілітації військовозобов’язаних у зв’язку з хворобою або після поранення у межах своїх повноважень згідно з чинним законодавством, направлення громадян у разі необхідності на медико-соціальну експертизу, а також призовників, військовослужбовців та військовозобов’язаних на військово-лікарську експертизу до інших установ та закладів, які мають на це повноваження, у порядку встановленому законодавством.
- Розробка, апробація і впровадження прогресивних медичних технологій, клінічних рекомендацій, стандартів (клінічних протоколів) надання медичної допомоги хворим з патологією хребта та суглобів, захворюваннями та наслідками травм опорно-рухової системи.
Відповідно до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» 28.02.2025 № 376, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 березня 2025 року за № 380/43786 (далі - Наказ) затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Згідно з абзацом 9 пункту 1 постанови Кабінету міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» № 1364 від 06 грудня 2022 р. встановлено, що території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими Російською Федерацією.
Беручи до уваги вище викладене та відповідно до пункту першого частини першої наказу затверджено, що Харківська міська територіальна громада знаходиться на території можливих бойових дій з 15.09.2022 року та відсутня дата припинення можливості бойових дій.
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ІНСТИТУТ ПАТОЛОГІЇ ХРЕБТА ТА СУГЛОБІВ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА М.І.СИТЕНКА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" розташоване на території міста Харкова Харківської області, яка безпосередньо межує з російською федерацією. У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, веденням бойових дій на території області та постійними ракетними, артилерійськими та мінометними обстрілами міста, підвищена вірогідність наявності вибухонебезпечних предметів в приміщенні Замовника, що несе пряму небезпеку цілісності об’єкта та життя і здоров’я його працівників, пацієнтів та відвідувачів.
Згідно з положенням «Про проведення змагань спеціальних розшукових собак за програмою Служба собак-Детекторів», що затверджена президією Всеукраїнської громадської організації «Кінологічної Спілки України» під терміном «Собаки-детектори» слід розуміти собак, що відшукують приховані запахоносії вибухових речовин та пристроїв, зброї та боєприпасів, наркотичних речовин, тютюнові вироби.
Вимога щодо залучення службових собак, які пройшли випробування не нижче ССД (Служба собак-Детекторів) в державних установах чи організаціях/або кінологічних організаціях є об’єктивно необхідною для першочергового виявлення небезпечних предметів (приховані запахоносії вибухових речовин та пристроїв, зброї та боєприпасів) задля подальшого повідомлення про знахідку відповідним державним установам та органам (Національної поліції України тощо).
Оскільки, Замовник не має можливість на договірних засадах щоденно та цілодобово залучати служби ДСНС, відповідних підрозділів Збройних Сил України, Національної гвардії та Національної поліції, Державної прикордонної служби, Державної митної служби, Державної кримінально-виконавчої служби, для оперативного реагування на підозрі предмети на території об’єкту охорони, оголошує закупівлю для Учасників, які відповідають Ліцензійним вимогам провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960, Закону України «Про охоронну діяльність» та Закону України «Про публічні закупівлі», та проведуть заходи охорони на об’єкті Замовника у відповідності до вимог якісно та в повному обсязі.
Беручи до уваги вище викладене, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги підпункту 2.1.3 пункту 2 розділу 2 додатку 1.1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
4.Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо наявності матеріально-технічної бази згідно п. 2.8 Розділу 2 «Інші вимоги» Додатку 1.1 Документації (с. 45):», повідомляємо наступне:
Відповідно до вимог підпункту 2.8 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації «2.8. З метою підтвердження можливості виконання договору за результатами закупівлі та оперативного реагування, в разі участі у торгах учасника, який зареєстрований за межами міста Харкова та Харківській області, такий учасник повинен надати у складі пропозиції лист-обґрунтування можливості надання послуг за місцем знаходження об’єктів охорони із зазначенням матеріально-технічної бази (приміщення та машини/машин (транспортного засобу/транспортних засобів або транспорт реагування) на території міста Харкова та/або Харківській області із наданням підтверджуючих документів (права власності) щодо наявності такої матеріально-технічної бази (приміщення та машини/машин (транспортного засобу/транспортних засобів), зокрема:
- для підтвердження наявності приміщення учасник надає оригінал (оригінали) або копію (копії) свідоцтва (свідоцтв) про право власності на нерухоме майно та/або витяг (витяги) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та/або договір (договори) купівлі-продажу та/або інший документ, яким підтверджено право власності та/або оригінал (оригінали) чи копію (копії) договору (договорів) оренди/суборенди та оригінал (оригінали) чи копію (копії) акту (актів) приймання-передачі приміщення в користування тощо. Поданий (подані) договір (договори) повинен (повинні) бути чинним (чинними)/діючим (діючими) протягом усього строку надання послуг, що є предметом закупівлі (у разі, якщо поданий (подані) договір (договори) продовжено без підписання додаткових угод, учаснику необхідно надати гарантійний лист щодо такого продовження).
- для підтвердження наявності машини/машин (транспортного засобу/транспортних засобів або транспорт реагування) учасник надає оригінал (оригінали) або копія (копії) свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію транспортного (транспортних) засобу (засобів), чи договір (договори) купівлі-продажу, чи договір (договори) поставки обладнання, чи інший документ та/або оригінал (оригінали) або копію (копії) договорів, що посвідчують право користування дійсних та чинних, протягом всього строку виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди, надання послуг та ін. з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору (договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди, надання послуг та ін., крім лізингу, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк надання послуг за предметом закупівлі).
Примітка: підтвердження наявності матеріально-технічної бази відповідно до вимог цього підпункту надається учасником в разі участі у торгах учасника, який зареєстрований за межами міста Харкова та/або Харківської області.»
Вимога щодо наявності матеріально-технічної бази в межах міста Харкова та Харківській області є обґрунтованою оскільки згідно з підпунктом 1.4 пункту 1 додатку 1.1. до тендерної документації з метою додаткового забезпечення охорони при виникненні (або загрозі виникнення) надзвичайних ситуацій (обставин), попередження виникнення зовнішніх та внутрішніх загроз, виявлення проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються, виявлення осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються за першою вимогою Замовника, учасник за власний рахунок зобов’язаний забезпечити: проведення заходів реагування із залученням інструкторів службового собаківництва з службовими собаками (але не більше 24 разів протягом строку дії договору про закупівлю) та/або посилити охорону об’єктів шляхом виставлення тимчасових додаткових постів охорони згідно заявки Замовника. При цьому заявка Замовника повинна бути виконана протягом 2-х годин з моменту її отримання. Замовник залишає за собою право скерувати дану заявку на електронну адресу Учасника чи телефоном.
Відповідно до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» 28.02.2025 № 376, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 березня 2025 року за № 380/43786 (далі - Наказ) затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Згідно з абзацом 9 пункту 1 постанови Кабінету міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» № 1364 від 06 грудня 2022 р. встановлено, що території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими Російською Федерацією.
Беручи до уваги вище викладене та відповідно до пункту першого частини першої наказу затверджено, що Харківська міська територіальна громада знаходиться на території можливих бойових дій з 15.09.2022 року та відсутня дата припинення можливості бойових дій.
У разі виникнення при виникненні (або загрозі виникнення) надзвичайних ситуацій (обставин), попередження виникнення зовнішніх та внутрішніх загроз, виявлення проникнень (спроб проникнень) на об'єкти Учаснику необхідно прибути на об’єкт охорони протягом 2-х годин з моменту отримання заявки від замовника.
Відстань між місцем, де Скаржник орендує нежитлове приміщення в м. Києві та місцем надання послуг за даними гугл карти (Google Maps) за найшвидшим маршрутом по версії сервісу гугл карти (Google Maps) відстань складає 466 км та 5 год 41 хв., що не відповідає вимогам Замовника встановленим у підпункті 1.4 пункту 1 додатку 1.1. до тендерної документації.
Слід зауважити, що у тендерній документації також відсутні вимоги стосовно наявності у учасника пункту централізованого спостереження та системи передавання тривожних сповіщень на які у своїй скарзі посилається Скаржник.
Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація розроблена Замовником відповідно до вимог Закону з урахуванням положень Особливостей, зокрема з урахуванням вимог частини 4 статті 22 Закону.
Беручи до уваги вище викладене, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги підпункту 2.8 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
5.Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо наявності наявність поліграфолога згідно п. 2.2-2.4 Розділу 2 «Інші вимоги» Додатку 1.1 Документації (с. 45)», повідомляємо наступне:
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність» Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони:
1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних кримінальних правопорушень;
3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків;
4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків;
5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ІНСТИТУТ ПАТОЛОГІЇ ХРЕБТА ТА СУГЛОБІВ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА М.І.СИТЕНКА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" розташоване на території міста Харкова Харківської області, яка безпосередньо межує з російською федерацією. У зв'язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, веденням бойових дій на території області та постійними ракетними, артилерійськими та мінометними обстрілами міста, підвищена вірогідність наявності вибухонебезпечних предметів в приміщенні Замовника, що несе пряму небезпеку цілісності об’єкта та життя і здоров’я його працівників, пацієнтів та відвідувачів.
Вимогами підпункту 2.2.-2.4 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації передбачено, що
«2.2 Учасник забезпечує проведення попереднього психофізіологічного дослідження із застосуванням поліграфа («детектора брехні») стосовно охоронників, інформація щодо яких наведена учасником у Таблиці 1 згідно з підпунктом 2.1. пункту 2 розділу І Додатку 1 до тендерної документації, щодо виявлення факторів ризику у їх професійній поведінці, що підтверджується оригіналом або копією у складі тендерної пропозиції: договору про надання таких послуг зі спеціалістом-поліграфологом чи спеціалізованою установою, що надає такі послуги або послуги дослідження персоналу з використанням/застосування поліграфа або послуги щодо проведення психофізіологічних досліджень персоналу із застосуванням поліграфа («детектора брехні») та свідоцтва/сертифіката спеціаліста/особи-поліграфолога про проходження відповідної підготовки або свідоцтва про підвищення кваліфікації спеціаліста/особи-поліграфолога про проходження відповідної підготовки, зокрема, але не виключно щодо використання поліграфа та звітів за результатами досліджень, а саме звіти про результати психофізіологічного дослідження із застосуванням комп’ютерного поліграфа (звіти можуть надаватися знеособлено).
2.3. Послуги зі спеціалістом-поліграфологом чи спеціалізованою установою, що надає такі послуги або послуги дослідження персоналу з використанням/застосування поліграфа або послуги щодо проведення психофізіологічних досліджень персоналу із застосуванням поліграфа («детектора брехні») повинні надаватися згідно виду діяльності КВЕД 80.10, про що надається лист в довільній формі.
2.4. У випадку необхідності, пов’язаної із виникненням у замовника підозри у порушенні охоронниками своїх обов’язків, що призвело до збитків, учасник проводить службове розслідування із залученням спеціаліста-поліграфолога».
Відповідно до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» 28.02.2025 № 376, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 березня 2025 року за № 380/43786 (далі - Наказ) затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Згідно з абзацом 9 пункту 1 постанови Кабінету міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» № 1364 від 06 грудня 2022 р. встановлено, що території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованими Російською Федерацією.
Беручи до уваги вище викладене та відповідно до пункту першого частини першої наказу затверджено, що Харківська міська територіальна громада знаходиться на території можливих бойових дій з 15.09.2022 року та відсутня дата припинення можливості бойових дій.
Оскільки Замовник є ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ "ІНСТИТУТ ПАТОЛОГІЇ ХРЕБТА ТА СУГЛОБІВ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА М.І.СИТЕНКА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" та на території закладу щоденно перебувають працівники, пацієнти, відвідувачі. Замовник несе, в першу чергу, повну відповідальність за життя і майно пацієнтів та відвідувачів закладу. За для унеможливлювання виникнення факторів ризику підчас надання послуг, що є предметом закупівлі, Замовником встановлено вимогу проведення попереднього психофізіологічного дослідження.
Таке дослідження надає змогу Замовнику переконатися у відсутності персоналу охорони, що буде задіяна при надання послуг таких факторів, як зокрема, але, не виключно: наявність ігрової залежності; зв’язки з кримінальними структурами; приховування службових порушень; колабораціонізм тощо.
Проведення попереднього психофізіологічного дослідження – це законний процес для вже працевлаштованих співробітників, який допомагає оцінити їхню надійність, виявити крадіжки, шахрайство, витік інформації та запобігти майбутнім правопорушенням.
Беручи до уваги вище викладене, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги підпункту 2.2.-2.4 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
6. Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «вимога щодо наявності корінця квитанції про останнє щеплення згідно п. 2.1.3 Розділу 2 «Інші вимоги» Додатку 1 Документації (с. 43)», повідомляємо наступне:
Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2.1.3 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації у зв’язку з тим, що службова собака є джерелом підвищеної небезпеки, на службову собаку, зазначену учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації , учасник повинен надати оригінал або копію наступних документів:
«- оригінал або копію документа, що підтверджує проведення щеплення собаки проти сказу щодо службового собаки, інформація про якого зазначена учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1. пункту 2 цього додатку, а саме оригінал або копія корінця квитанції про останнє щеплення (вакцинацію) собаки проти сказу щодо службового собаки, інформація про наявність у учасника, якого зазначена учасником у довідці відповідно до вимог підпункту 2.1.1. пункту 2 цього додатку. При цьому, останнє щеплення (вакцинації) собаки проти сказу повинно бути не пізніше річної давнини від дати оголошення даної закупівлі;».
Сказ це смертельна вірусна хвороба, яка становить серйозну загрозу для людини, адже передається через укуси, подряпини та потрапляння слини хворих тварин на слизові оболонки.
Згідно з абзацом третім пункту 2.2 розділу 2 ІНСТРУКЦІЇ МІНІСТЕРСТВА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА І ПРОДОВОЛЬСТВА «Про заходи щодо боротьби зі сказом тварин» N 5 від 15.03.94, що ЗАТВЕРДЖЕНА Головним управлінням ветеринарної медицини з Держветінспекцією Мінсільгосппроду України, наказ від 15 березня 1994 р. N 5 та Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 березня 1994 р. за N 54/263 власники тварин, керівники господарств незалежно від форм власності та спеціалісти ветеринарної медицини зобов'язані: - доставляти собак, а в необхідних випадках і котів в строки, встановлені органами державної влади, в установи ветеринарної медицини для клінічного огляду і профілактичного щеплення проти сказу. Всі собаки, а в зонах постійного неблагополуччя за рішенням органів державної ветеринарної медицини і коти, підлягають обов'язковому щепленню проти сказу, як правило, на протязі липня-вересня кожного року. Тварин, не щеплених проти сказу, вакцинують з профілактичною метою незалежно від пори року.
Регулярність і періодичність щеплення є ключовими аспектами ефективного захисту від сказу.
Відповідно до статті 63 Закону України "Про ветеринарну медицину" №2498-XII від 25 червня 1992 року та Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" № 3447-IV від 21 лютого 2006 року забезпечення здійснення щорічної вакцинації проти сказу - обов'язок власників собак і котів. Вакцини, які застосовуються для профілактики сказу:
-повинні бути зареєстровані в Україні;
-потребують особливих умов зберігання;
-застосовуються виключно спеціалістами ветеринарної медицини (державними або приватними).
Вимога щодо надання оригіналу або копії корінця квитанції про останнє щеплення (вакцинацію) собаки проти сказу щодо службового собаки є обґрунтованою, бо містить підтверджуючу інформацію щодо проведення щеплення тварини проти сказу, а саме дотримання вимог щодо особливих умов зберігання вакцини та застосовуються виключно спеціалістами ветеринарної медицини (державними або приватними).
Після проведення вакцинації спеціаліст ветеринарної медицини обов’язково надає таку квитанцію (корінець) власнику тварині із зазначенням в ній зокрема, але, не виключно інформації щодо клички, віку, власника тварини, дати проведення щеплення та обов’язку повторної ревакцинації проти сказу.
Беручи до уваги вище викладене, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги абзацу п’ятого підпункту 2.1.3 пункту 2 додатку 1.1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
7. Щодо твердження ТОВ «ГОК „КРУК“» стосовно наявності дискримінаційних вимог «щодо наявності виключно ліцензії згідно п. 3.2 Розділу 3 Додатку 1 Документації (с. 33):», повідомляємо наступне:
Відповідно до вимог пункту 3.2 розділу ІІІ додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі):
«3.2. Довідку в довільної форми, в якій учасник повинен зазначити відомості про наявність ліцензії на провадження охоронної діяльності (із зазначенням її реквізитів) та зазначенням у довідці посилання на відкрите джерело (сайт) де, замовник має можливість перевірити інформацію про наявність відомостей щодо ліцензії (документа дозвільного характеру) на провадження охоронної діяльності учасником процедури закупівлі, якщо вказаний реєстр є відкритим станом на період проведення цієї процедури закупівлі АБО документ дозвільного характеру на провадження охоронної діяльності (оригінал або копію ліцензії на провадження охоронної діяльності ).»
Перша частина пункту 3.2 розділу ІІІ додатку 1 до тендерної документації передбачає надання довідки в довільній формі з інформацією, в якій учасник повинен зазначити відомості про наявність ліцензії на провадження охоронної діяльності (із зазначенням її реквізитів) та зазначенням у довідці посилання на відкрите джерело (сайт) де, замовник має можливість перевірити інформацію про наявність відомостей щодо ліцензії (документа дозвільного характеру) на провадження охоронної діяльності учасником процедури закупівлі, якщо вказаний реєстр є відкритим станом на період проведення цієї процедури закупівлі.
Міністерство внутрішніх справ України є уповноваженим органом з видачі ліцензій на охоронну діяльність в Україні.
На офіційному сайті Міністерство внутрішніх справ України за посиланням https://mvs.gov.ua/licenzuvannia-ta-provedennia-zaxodiv-derzavnogo-nagliadu-kontroliu/licenzuvannia/licenziinii-rejestr-oxoronna-diialnist розміщено «Ліцензійний реєстр «Охоронна діяльність».
За номером 7144 наявна інформація щодо видачі Скаржнику (колишня назва ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ") ліцензія на провадження охоронної діяльності за № 822 від 22.10.2019 р.
Беручи до уваги вище викладене, Скаржник не обґрунтовує та жодним чином не зазначає, яким чином зазначена вимога не дозволяє йому виконати вимоги пункту 3.2 розділу ІІІ додатку 1 до тендерної документації та взяти участь в закупівлі або призводить до дискримінації його як учасника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що скарга ТОВ «ГОК „КРУК“» є безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.
Уповноважена особа
ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ
"ІНСТИТУТ ПАТОЛОГІЇ ХРЕБТА
ТА СУГЛОБІВ ІМЕНІ ПРОФЕСОРА
М.І.СИТЕНКА НАЦІОНАЛЬНОЇ
АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" Муртаз БІГВАВА
Дата опублікування:
01.12.2025 14:45
Номер:
27a0a91375b746be94b81105dc697acc
Тема запиту:
Скарга та докази
Текст запиту:
Скарга та докази
Дата опублікування:
25.11.2025 17:23