-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ЧЕТВЕРТОГО ПОВЕРХУ В КНП «КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧИЙ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА» ЗА АДРЕСОЮ: ПРОСПЕКТ П.ТИЧИНИ,12
Призупинено
10 083 746.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
19.11.2025 15:52 - 01.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
скарга на умови тендерної документації
Номер:
aa4260def76f403d81c84782792c7be3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-19-013938-a.c1
Назва:
скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно - діагностичний центр Дніпровського району м. Києва" (надалі за текстом Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-19-013938-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ЧЕТВЕРТОГО ПОВЕРХУ В КНП «КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧИЙ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА» ЗА АДРЕСОЮ: ПРОСПЕКТ П.ТИЧИНИ,12.
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні робіт відповідними предмету закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Tender-documents-[UA-2025-11-19-013938-a].zip 28.11.2025 11:37
- Скарга_ТЕП_Кепітал_умови_тд_UA-2025-11-19-013938-a.docx.p7s.zip 28.11.2025 11:37
- sign.p7s 28.11.2025 11:37
- Протокольне рішення УО про внесення змін до ТД.docx 01.12.2025 13:24
- Додатки до тендерної документації.pdf 04.12.2025 13:08
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.pdf 04.12.2025 13:08
- Відомість ресурсів.pdf 04.12.2025 13:09
- Відомість обсягів робіт.pdf 04.12.2025 13:09
- Додаток 4 Проект Договору.pdf 04.12.2025 13:10
- Протокольне рішення УО про внесення змін до ТД.pdf 04.12.2025 13:11
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ зі змінами.pdf 04.12.2025 13:11
- Додатки до тендерної документації зі змінами.pdf 04.12.2025 13:11
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.pdf 04.12.2025 13:12
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.doc 04.12.2025 13:13
- Додатки до тендерної документації.docx 04.12.2025 13:13
- Відомість обсягів робіт.rtf 04.12.2025 13:14
- Відомість ресурсів.rtf 04.12.2025 13:14
- Додаток 4 Проект Договору.doc 04.12.2025 13:14
- Протокольне рішення УО про внесення змін до ТД.docx 04.12.2025 13:15
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ зі змінами.doc 04.12.2025 13:15
- Додатки до тендерної документації зі змінами.docx 04.12.2025 13:15
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 04.12.2025 13:16
- Рішення від 02.12.2025 № 17812.pdf 02.12.2025 16:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2025 № 18301.pdf 11.12.2025 08:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.11.2025 16:01
Дата розгляду скарги:
10.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.12.2025 16:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6d2dbd33888646b9b183bcc3d8e742d1
Заголовок пункту скарги:
Заперечення на умови Тендерної документації щодо огляду об’єкту перед подачею пропозиції:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Заперечення на умови Тендерної документації щодо огляду об’єкту перед подачею пропозиції:
1.1. Умови Тендерної документації пункт 3.10 Таблиці 2 Додатку 1 до Тендерної документації
3.10.Огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, що підтверджується копією документа з відміткою Замовника. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті не беруться до уваги та не розглядаються
1.2.Дискримінаційність
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з неустановленою уповноваженою особою Замовника (Балансоутримувача) про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт отбстеження обʼєкту;
- скласти та підписати акт обстеження обʼєкту у невстановленої особи.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення обстеження об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обситеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо обстеження об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається виконання робіт, з підписом уповноваженої особи Замовника.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи учасника процедури закупівлі) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів, надання відповідних документів представників учасника, що посвідчують їх особу та наявність трудових відносин з потенційним учасником процедури закупівлі.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. Нічого не заважає замовнику не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Відомості обсягів робіт (Додаток 2 Документації «»ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ предмета закупівлі: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» - додається) та інших частин Тендерної документації, що надаються у складі Документації. Відповідно вимога про Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Акт огляду будівельного майданчику за підписом замовника в порушення статті 23 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учасника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про огляд об’єкта з підписанням документа Замовником є такою, що порушує статтю 23 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Таким чином, обстеження об'єкту є недоречним.
Більш того, просте обстеження об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін. При цьому не вимагається і не встановлюється необхідність у проведенні огляду чи обстеження об’єкту.
В Додатку 2 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ предмета закупівлі: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»» Відомість обсягів робіт» визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Згідно з Тендерною документацією сторони повинні підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати документ про огляд об’єкта, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не обстеженні об’єкту. При цьому учасник за результатами такого обстеження не може самостійно вносити зміни до обсягу робіт і матеріалів та обладнання, що повинні бути використані.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації. Також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом особи Замовника.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту обстеження завіреного підписом особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, акт обстеження може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише акт огляду та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
1.1. Умови Тендерної документації пункт 3.10 Таблиці 2 Додатку 1 до Тендерної документації
3.10.Огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, що підтверджується копією документа з відміткою Замовника. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті не беруться до уваги та не розглядаються
1.2.Дискримінаційність
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з неустановленою уповноваженою особою Замовника (Балансоутримувача) про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт отбстеження обʼєкту;
- скласти та підписати акт обстеження обʼєкту у невстановленої особи.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення обстеження об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обситеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо обстеження об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається виконання робіт, з підписом уповноваженої особи Замовника.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи учасника процедури закупівлі) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів, надання відповідних документів представників учасника, що посвідчують їх особу та наявність трудових відносин з потенційним учасником процедури закупівлі.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
Умова тендерної документації, про те, що Учасник перед подачею пропозиції відвідує та оглядає об’єкт, жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Разом з тим, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду об’єкта, що усуне останнього від участі в закупівлі на користь іншого суб’єкта господарювання, порушуючи принцип недискримінації та добросовісної конкуренції. Нічого не заважає замовнику не оформити перепустку та/або «уникнути» огляду об’єкту потенційним учасником.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Відомості обсягів робіт (Додаток 2 Документації «»ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ предмета закупівлі: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» - додається) та інших частин Тендерної документації, що надаються у складі Документації. Відповідно вимога про Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Акт огляду будівельного майданчику за підписом замовника в порушення статті 23 Закону, дозволяє встановити особу учасника та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати акт огляду об’єкта з незалежних від учасника причин тощо. Отже, застосована Замовником вимога про огляд об’єкта з підписанням документа Замовником є такою, що порушує статтю 23 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Крім того, Відповідно до статті 23 Закону, Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Таким чином, обстеження об'єкту є недоречним.
Більш того, просте обстеження об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін. При цьому не вимагається і не встановлюється необхідність у проведенні огляду чи обстеження об’єкту.
В Додатку 2 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ предмета закупівлі: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»» Відомість обсягів робіт» визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Згідно з Тендерною документацією сторони повинні підтвердити здійснення огляду об’єкту замовника та підписати документ про огляд об’єкта, тобто сама по собі вимога є незрозумілою і неправомірною. На думку скаржника, вищевказана умова тендерної документації є дискримінаційною і порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від замовника, а не від скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Наявність даних дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не обстеженні об’єкту. При цьому учасник за результатами такого обстеження не може самостійно вносити зміни до обсягу робіт і матеріалів та обладнання, що повинні бути використані.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації. Також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом особи Замовника.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту обстеження завіреного підписом особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, акт обстеження може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Замовник не обґрунтовує необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог у вказаній редакції.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020р., № 19212-р/пк-пз від 13.10.2020 р., №7261 -р/пк-пз від 24.05.2023р., №1307 від 06.02.2023, №1089 від 31.01.2023 та безліч інших.
За вищевказаних умов в тендерній документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише акт огляду та які зможуть надати його в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Консультативно - діагностичний центр Дніпровського району м. Києва" внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ЧЕТВЕРТОГО ПОВЕРХУ В КНП «КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧИЙ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА» ЗА АДРЕСОЮ: ПРОСПЕКТ П.ТИЧИНИ,12, (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-19-013938-a)
Запити Органу оскарження
Номер:
9587e51bcc6d45089f5fce51a4c720a2
Тема запиту:
Усунення порушення
Текст запиту:
З метою усунення порушення вказаного в скарзі було прийнято рішення внести відповідні зміни в тендерну документацію
Дата опублікування:
04.12.2025 13:07
Номер:
f2381a6e4b234786b65abc7e3692669d
Тема запиту:
Усунення порушення
Текст запиту:
З метою усунення порушення вказаного в скарзі було прийнято рішення внести відповідні зміни в тендерну документацію
Дата опублікування:
01.12.2025 13:23