-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги
Кваліфікація
від початку періоду пройшов робочий день
1 425 240.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.11.2025 12:19 - 07.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Номер:
8a8382d786be4db1b0815ab9d98ebcf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-11-17-006565-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. Відомості УДЦР та Витяг.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 2. Щодо договору страхування.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 3. Сертифікат 18788 та 9001.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 5. Трудові відносини з учасником.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 4. Реєстр декларацій.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 7. Виписка _ витяг _ договір оренди.pdf 21.11.2025 09:34
- Доказ 6. Наказ_договір та рішення Колегії.pdf 21.11.2025 09:34
- Скарга_ м. Покров_006565.docx 21.11.2025 09:34
- Скарга_ м. Покров_006565.pdf 21.11.2025 09:34
- Скарга_ м. Покров_006565.pdf.p7s 21.11.2025 09:34
- sign.p7s 21.11.2025 09:35
- Доказ 2. Перелік змін-2.pdf 26.11.2025 14:39
- Доказ 1. Повідомлення про усунення недоліків.pdf 26.11.2025 14:39
- Пояснення про ПР_006565.pdf 26.11.2025 14:39
- Пояснення про ПР_006565.pdf.p7s 26.11.2025 14:39
- Рішення від 24.11.2025 № 17392.pdf 24.11.2025 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2025 № 17749.pdf 02.12.2025 13:59
- Рішення від 01.12.2025 № 17749.pdf 04.12.2025 14:42
- Повідомлення про усунення недоліків 26.11.2025 09:31
- Перелік змін 26.11.2025 09:31
- Пояснення до скарги 26.11.2025 09:31
- Пояснення до скарги 26.11.2025 09:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2025 12:17
Дата розгляду скарги:
01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2025 14:43
Дата виконання рішення Замовником:
05.12.2025 10:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження Замовником виконано: до тендерної документації внесені передбачені Рішенням зміни для усунення виявлених порушень.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4e55f2afe1a04604b2a27825163e64e3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги (детальніше в скарзі)
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
d1ba023d26d042a9a788ce442c922368
Тема запиту:
Пояснення до скарги ТОВ “ГРУПА ОХОРОННИХ КОМПАНІЙ “КРУК”
Текст запиту:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17392-р/пк-пз від 24.11.2025 надаємо пояснення з приводу скарги ТОВ “ГРУПА ОХОРОННИХ КОМПАНІЙ “КРУК” від 21.11.2025 ID: UA-2025-11-17-006565-a.b1 на умови тендерної документації МКП «Покровводоканал» у процедурі відкритих торгів з особливостями UA-2025-11-17-006565-a "Охоронні послуги".
17.11.2025 Замовником було оприлюднене оголошення про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями, ідентифікатор UA-2025-11-17-006565-a) на закупівлю охоронних послуг об’єктів МКП "Покровводоканал" (ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги») на загальну суму 1425240,00 грн.
21.11.2025 ТОВ «Група охоронних компаній «Крук» подано скаргу до Антимонопольного комітету України щодо ряду невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Скарга містить численні помилки у визначенні конкретних пунктів Тендерної документації Замовника, які Скаржник пропонує змінити. Наприклад, у пункті 6 скарги вказано, що “Оскаржується вимога щодо наявності договірних відносин з державними правоохоронними органами згідно п. 4 та п. 8 Додатку 2 «Технічні вимоги» Документації:”, але виходячи з тексту скарги фактично наведене обґрунтування стосовно підпункту 9 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації. Замовник вважає такі помилки технічними і надає свої пояснення по суті скарги.
Стосовно пункту 1 скарги
Замовник частково погодився зі Скаржником і 26.11.2025 вніс відповідні зміни до підпункту 3.6 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, які повністю відповідають вимогам Закону і Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 67 Особливостей №1178 Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
До матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.11.2025.
Стосовно пункту 2 скарги
На час подання скарги підпункт 3.7. пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації було викладено у наступній редакції:
“3.7. Гарантійний лист Учасника у довільній формі про те, що у разі укладення договору із Замовником Учасник гарантуватиме усунення ризиків з нанесення збитків майну Замовника, а якщо такі збитки будуть нанесені внаслідок неякісного надання послуг з охорони - Учасник відшкодує ці збитки Замовнику.
Замість гарантійного листа Учасник може надати копію діючого договору добровільного страхування відповідальності при здійсненні охоронної діяльності, термін дії якого розповсюджується на 2026 рік. Якщо наявний у Учасника діючий договір добровільного страхування не охоплює період дії договору, який має бути укладений за наслідками проведення цієї закупівлі, Учасник разом з копією діючого договору добровільного страхування надає гарантійний лист про його продовження (переукладання, укладання нового договору) на 2026 рік.”.
Отже, надання Учасниками закупівлі копії діючого договору добровільного страхування відповідальності при здійсненні охоронної діяльності не є обов’язковою умовою Тендерної документації Замовника.
Враховуючи наведене, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до підпункту 3.7. пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання ним вказаної умови та не довів, яким чином ця умова Тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані із участю у цій процедурі закупівлі.
Стосовно пункту 3 скарги
Замовник частково погодився зі Скаржником і 26.11.2025 вніс відповідні зміни до підпункту 3.10 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, які стосуються сертифікату ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)» і такі зміни повністю відповідають вимогам Закону і Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 67 Особливостей №1178 Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
До матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.11.2025.
Звертаємо увагу, що положення підпункту 3.10 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, які були чинними на день подання скарги 21.11.2025 та після внесення змін 26.11.2025, не створюють дискримінаційних умов, адже Учасникам закупівлі запропоновано на їх вибір надати або гарантійний лист у довільній формі про відповідність пропонованих ними послуг умовам щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони, або за наявності надати копію чинного сертифікату ISO 18788:2017.
В той же час, Скаржник вказує на дискримінаційну вимогу Тендерної документації щодо надання Учасниками сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, але підпунктом 3.10 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації в редакції чинній на час подання скарги Замовник не встановлював обов’язок Учасників доводити наявність такого сертифікату, тобто Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Тендерної документації в цій частині.
Стосовно пункту 4 скарги
Замовник частково погодився зі Скаржником і 26.11.2025 вніс відповідні зміни до підпункту 2 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації, які повністю відповідають вимогам Закону і Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 67 Особливостей №1178 Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
До матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.11.2025.
Стосовно пункту 5 скарги
Замовник частково погодився зі Скаржником і 26.11.2025 вніс відповідні зміни до підпункту 4 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації, які повністю відповідають вимогам Закону і Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 67 Особливостей №1178 Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
До матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.11.2025.
В той же час, стосовно вимоги Скаржника про внесення змін до підпункту 8 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації зазначаємо наступне.
Чинна на час подання скарги редакція цього пункту Документації має наступні положення:
“Патрульні групи швидкого реагування повинні бути штатними працівниками охоронного підприємства, мати відповідні посвідчення, свідоцтва проходження курсів охоронців професійної охорони (рівня кваліфікації не менш ІІІ розряду), одягнені у формений одяг встановленого зразку у відповідності до сезону з атрибутикою Учасника (охоронного підрозділу) екіпіровані спеціальними засобами (бронежилети, газові балончики, гумові кийки, наручники одноразового використання) (у складі пропозиції надати довідку).”.
Тобто умовами закупівлі передбачається, що патрульні групи швидкого реагування повинні бути штатними працівниками охоронного підприємства, але не обов’язково штатними працівниками саме Учасника закупівлі.
Враховуючи це Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до підпункту 8 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації.
Стосовно пункту 6 скарги повідомляємо наступне.
На час подання скарги підпункт 9 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації було викладено у наступній редакції:
“Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події. За наявності меморандуму про співпрацю з державними правоохоронними органами Учасник може надати копію такого меморандуму.”.
Тобто за умовами закупівлі надання меморандуму про співпрацю з державними правоохоронними органами не є обов’язковою вимогою і Учасник не зобов’язаний, а може надати цей меморандум за його наявності.
Враховуючи це Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до підпункту 9 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації.
Стосовно пункту 7 скарги повідомляємо наступне.
Замовник частково погодився зі Скаржником і 26.11.2025 вніс відповідні зміни до підпункту 3 пункту 3 Додатку 3 до Тендерної документації та виключено пункт 2 Розділу ІІ Додатку 6, що повністю відповідає вимогам Закону і Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 67 Особливостей №1178 Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
До матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.11.2025.
Загальні висновки
26.11.2025 Замовник вніс зміни до Тендерної документації, якими усунено виявлені Скаржником недоліки, про що Замовник повідомив Комісії (до матеріалів скарги додано повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.03.2025 разом з переліком внесених до Тендерної документації змін, які були оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 26.03.2025.
Відповідно до підпункту 3 пункту 63 Особливостей №1178 орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли замовником відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі.
Згідно пункту 64 Особливостей №1178 орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих Особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Вважаємо, що у Комісії наявні підстави для часткового припинення розгляду скарги у зв’язку із усуненням Замовником порушень, зазначених у пунктах 1, 3, 4, 5 та 7 скарги.
Стосовно пункту 2, пункту 3 (щодо сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015), пункту 5 (щодо п.п.8 п.3 Додатку 3) та пункту 6 скарги Замовником надані ґрунтовні пояснення, які вказують, що Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення відповідних змін до Тендерної документації, у зв’язку з чим Комісія має підстави для відмови у задоволенні скарги в цих частинах.
На підставі наведеного просимо:
1.Припинити розгляд пунктів 1, 3 (щодо сертифікату ISO 18788:2017), 4, 5 (щодо п.п.4 п.3 Додатку 3) та 7 скарги ТОВ “ГРУПА ОХОРОННИХ КОМПАНІЙ “КРУК” від 21.11.2025 ID: UA-2025-11-17-006565-a.b1 на умови тендерної документації МКП «Покровводоканал» у процедурі відкритих торгів з особливостями UA-2025-11-17-006565-a "Охоронні послуги" на підставі пунктів 63 та 64 Особливостей №1178.
2.У задоволенні пунктів 2, 3 (щодо сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015), 5 (щодо п.п.8 п.3 Додатку 3) та 6 скарги - відмовити.
Документи, на які Замовник посилається у цьому поясненні (повідомлення про усунення недоліків №1161/24 від 26.11.2025 та перелік внесених до Тендерної документації змін), наявні в матеріалах скарги.
26.11.2025р. вих.№1162/24
Уповноважена особа МКП «Покровводоканал» А.П.Мотрончук
Дата опублікування:
26.11.2025 09:30
Номер:
9c805572c88b42039233d324174ee386
Тема запиту:
Заява
Текст запиту:
Заява
Дата опублікування:
26.11.2025 14:39