• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Друк, порізка, сортування пакування рахунків побутових споживачів за спожиту електричну енергію та відправка рахунків

Завершена

2 500 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 07.11.2025 18:01 - 28.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 5de3c6c3a016404aafe7061725ffae94
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-07-014263-a.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.11.2025 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.11.2025 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2025 16:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: 24.11.2025 (17:22:41) оприлюднено рішення Комісії від 20.11.2025 № 17314-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника внести зміни в тендерну документацію за процедурою закупівлі 79810000-5 Друкарські послуги, № UA-2025-11-07-014263-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене замовнику необхідно в строк не пізніше 30 днів з дня прийняття органом оскарження рішення виконати його шляхом оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель на закупівлю Послуги друку, порізки, сортування пакування рахунків побутових споживачів за спожиту електричну енергію та відправка рахунків та код за Єдиним закупівельним словником 79810000-5 Друкарські послуги, № UA-2025-11-07-014263-a. Протокол УО -709/2025 від 25112025 внесено зміни в ТД.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДВ ПРІНТ", Грищенко Владислав 380503224108 vladislav.grishchenko@gmail.com http://advprint.org.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ba90a6949f5d4277957f077d294f1e8b
Заголовок пункту скарги: Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації учасників встановив кількісні обмеження щодо обсягів виконаних аналогічних робіт.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Замовник встановив умови про підтвердження такого досвіду у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Пунктом 1 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, передбачено, На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання.
**Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір за кодом ДК 021:2015 79810000-5 – Друкарські послуги або згідно предмету закуіпвлі даної тендерної документації в кількості не менше двох договорів не раніше 2022 року на суму не меншу ніж очікувана вартість закупівлі. Дана вимога передбачає підтвердження учасником виконання аналогічного за предметом закупівлі договору в умовах введення воєнного стану в Україні та належим його виконанням у відповідності до Наказу Президента України від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану України». Замовник має бути впевненим, що потенційний переможець- Учасник має досвід надання послуг згідно предмету даної закупівлі та має наявний персонал, обладнання, матеріально-технічну базу та технології для виконання таких послуг.
На підтвердження Учасник надає в складі тендерної пропозиції копії підтверджуючих документів (копії договору(ів) та додаткової(их) угод до нього(в разі їх нявності), акти виконаних робіт за весь період виконання договору (в підтвердженні виконання слід розуміти наявність виконання в актах наданих послуг/виконання робіт друку в кількості не менше 350 тис. одиниць), позитивний лист відгук від контрагента зазначеного в довідці датований не раніше 2022 року.
Відповідно до вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження зазначеного критерію достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а не обсягів їх виконання.
Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають таких обсягів чи вартості окремих виконаних робіт, проте мають досвід їх виконання за видами, у тому числі і Скаржника. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Використовувані обладнання, технології виробництва та застосовувані методи при здійсненні всіх визначених Замовником як основні послуг є однаковими без залежності від кількості чи обсягів виконаних робіт. Єдиною відмінністю є кількість обладнання та працівників, які мають бути задіяні для того, щоб виконати більший обсяг робіт за час, встановлений Замовником. Так, відносно обладнання, а також працівників, які повинен мати учасник, Замовник встановив окремі вимоги щодо мінімальної кількості та видів або посад. Крім того, Замовник встановив вимоги для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Скаржник має у більш ніж достатній кількості обладнання; працівників, які є необхідними для виконання робіт за предметом закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «АДВ ПРІНТ» має значний досвід виконання аналогічних робіт/надання аналогічних послуг (аналогічний договір з ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОЗБУТ» додається до скарги) . Але з усього великого багаторічного досвіду Скаржника, відповідати таким вимогам у військовий період у двох договорах одночасно не можуть усі договори, що позбавляє його можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації учасників встановив кількісні обмеження щодо обсягів виконаних аналогічних робіт.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення обсягів аналогічних робіт чи послуг.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bbf2ad45dc194001b11e188d11c53366
Заголовок пункту скарги: Умова щодо наявності саме в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною освітою), наказом на прийняття на роботу та скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності) є необґрунтованою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, Замовник встановив умови про підтвердження у у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
пунктом 2 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 2 Додатку 2 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, передбачено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори.
При цьому, обов’язковою умовою є наявність в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною) вищою освітою та досвідом роботи не менше 1 року за спеціальністю (підтверджується копіями диплома, трудової книжки, наказом на прийняття на роботу та скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності).
Зазначена вимога Замовника є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, суперечить іншим умовам тендерної документації з огляду на наступне.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату № 28.09.2005 №286. Згідно пункту 1.1 дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.
Абзацом четвертим пункту 1.8 Інструкції передбачається три види працівників:
- штатні працівники;
- зовнішні сумісники:
- працюючі за цивільно-правовими договорами.
Вимога щодо наявності в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною освітою) необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або сумісництвом.
Крім того, наведене вимога суперечить абзацу 1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації, яка передбачає «Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори.»
ТОВ «АДВ ПРІНТ» для забезпечення виробничих потреб з друку, не має необхідності мати штатного технолога, виходячи з чого для підтвердження даної вимоги планує надати цивільно-правовий договір, диплом та трудову книжку на залученого працівника Шабалова Георгія Івановича, який має необхідний досвід та кваліфікацію (підтверджуючі документи додаються).
Подання Повідомлення про прийняття на роботу на осіб за цивільно-правовими договорами (категорія «4») не є обов’язковим згідно з чинним законодавством. Це підтверджують і фахівці Мінекономіки у своїх листах від 21.01.2022 № 4711-06/3082-07 та від 28.01.2022 № 4706-06/4356-01. Вони зауважуть, що ані КЗпП, ані Закон № 1667, ба навіть цивільне законодавство не зобов’язують сторони цивільно-правового договору повідомляти (ДПС) про його укладення.
Враховуючи вищенаведене, умова щодо наявності саме в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною освітою), наказом на прийняття на роботу та скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності) є необґрунтованою, не відповідає чинному законодавству, є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «АДВ ПРІНТ» та інших потенційних учасників закупівлі, підлягаю виключенню шляхом внесення змін до тендерної документації
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f51bb490c77c4693958918d4d1023e14
Заголовок пункту скарги: У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації, Замовник встановив умови про підтвердження у у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації, Замовник встановив умови про підтвердження у у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
пунктом 3 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 1 Додатку 2 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. При цьому, технічні (швидкісні) характеристики обладнання повинні підтверджувати можливість виготовлення рахунків у кількості не менше 600 тис. одиниць за день, а також наявність резервного обладнання з даною потужністю друку не менше 600 тис. одиниць за день.
Відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Друкарські послуги ДК 021:2015 - 79810000-5 (послуги з друку, порізки, сортування, пакування, відправлення рахунків за спожиту електричну енергію побутовим споживачам) Додаток 3 до Тендерної документації завдання на виконання Послуг надається у формі електронного файлу захищеного паролем. Дані для друку надаваються у вигляді pdf файлів де кожна квитація це окремаий сторінка (формат рахунків залежить від завдання наданого Замовником, допустимі формати рахунків ¼ А4, 1/3 А4, А5, А4).
Технічні (швидкісні) харакетристики обладнання для друку залежать від формату друкованої продукції.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника щодо можливість виготовлення рахунків у кількості не менше 600 тис. одиниць за день, а також наявність резервного обладнання з даною потужністю друку не менше 600 тис. одиниць за день є маніпулятивною, дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, суперечить іншим умовам тендерної документації оскільки не зрозуміло, який в даному випадку формат є «одиниця».
Якщо «одиниця» це кількість рахунків, які відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі становлять 1/4 та 1/3 від формату А4 то учасники будуть розраховувати відповідність обладнання цій вимозі.
Якщо замовник визначає «одиницю» це кількість друку вормату А4, то встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають такого обладнання, при цьому технічними умовами в такому обладнанні не має необхідності, оскільки відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі не передбачається добового друку формату А4, а отже Замовник навмисно та штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме чітке уточнення та обгрунтування інформації або її виключення.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження



Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: fcf6be8a5a1748679be36483828aefbb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-07-014263-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 11.11.2025 10:45
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДВ ПРІНТ", Грищенко Владислав 380503224108 vladislav.grishchenko@gmail.com http://advprint.org.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a7cb8ac37c0f48f7b0b01007e855f272
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ “АДВ ПРІНТ ” планує взяти участь у зазначеній публічній Закупівлі , проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь , з огляду на наступне:

1. У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Замовник встановив умови про підтвердження такого досвіду у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Пунктом 1 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, передбачено, На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання.
**Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір за кодом ДК 021:2015 79810000-5 – Друкарські послуги або згідно предмету закуіпвлі даної тендерної документації в кількості не менше двох договорів не раніше 2022 року на суму не меншу ніж очікувана вартість закупівлі. Дана вимога передбачає підтвердження учасником виконання аналогічного за предметом закупівлі договору в умовах введення воєнного стану в Україні та належим його виконанням у відповідності до Наказу Президента України від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану України». Замовник має бути впевненим, що потенційний переможець- Учасник має досвід надання послуг згідно предмету даної закупівлі та має наявний персонал, обладнання, матеріально-технічну базу та технології для виконання таких послуг.
На підтвердження Учасник надає в складі тендерної пропозиції копії підтверджуючих документів (копії договору(ів) та додаткової(их) угод до нього(в разі їх нявності), акти виконаних робіт за весь період виконання договору (в підтвердженні виконання слід розуміти наявність виконання в актах наданих послуг/виконання робіт друку в кількості не менше 350 тис. одиниць), позитивний лист відгук від контрагента зазначеного в довідці датований не раніше 2022 року.
Відповідно до вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження зазначеного критерію достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а не обсягів їх виконання.
Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають таких обсягів чи вартості окремих виконаних робіт, проте мають досвід їх виконання за видами, у тому числі і Скаржника. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Використовувані обладнання, технології виробництва та застосовувані методи при здійсненні всіх визначених Замовником як основні послуг є однаковими без залежності від кількості чи обсягів виконаних робіт. Єдиною відмінністю є кількість обладнання та працівників, які мають бути задіяні для того, щоб виконати більший обсяг робіт за час, встановлений Замовником. Так, відносно обладнання, а також працівників, які повинен мати учасник, Замовник встановив окремі вимоги щодо мінімальної кількості та видів або посад. Крім того, Замовник встановив вимоги для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Скаржник має у більш ніж достатній кількості обладнання; працівників, які є необхідними для виконання робіт за предметом закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «АДВ ПРІНТ» має значний досвід виконання аналогічних робіт/надання аналогічних послуг (аналогічний договір з ТОВ «ВОЛИНЬЕНЕРГОЗБУТ» додається до скарги) . Але з усього великого багаторічного досвіду Скаржника, відповідати таким вимогам у військовий період у двох договорах одночасно не можуть усі договори, що позбавляє його можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації учасників встановив кількісні обмеження щодо обсягів виконаних аналогічних робіт.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення обсягів аналогічних робіт чи послуг, зокрема:
2. У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, Замовник встановив умови про підтвердження у у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
пунктом 2 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 2 Додатку 2 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, передбачено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори.
При цьому, обов’язковою умовою є наявність в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною) вищою освітою та досвідом роботи не менше 1 року за спеціальністю (підтверджується копіями диплома, трудової книжки, наказом на прийняття на роботу та скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності).
Зазначена вимога Замовника є дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, суперечить іншим умовам тендерної документації з огляду на наступне.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату № 28.09.2005 №286. Згідно пункту 1.1 дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.
Абзацом четвертим пункту 1.8 Інструкції передбачається три види працівників:
- штатні працівники;
- зовнішні сумісники:
- працюючі за цивільно-правовими договорами.
Вимога щодо наявності в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною освітою) необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або сумісництвом.
Крім того, наведене вимога суперечить абзацу 1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації, яка передбачає «Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори.»
ТОВ «АДВ ПРІНТ» для забезпечення виробничих потреб з друку, не має необхідності мати штатного технолога, виходячи з чого для підтвердження даної вимоги планує надати цивільно-правовий договір, диплом та трудову книжку на залученого працівника Шабалова Георгія Івановича, який має необхідний досвід та кваліфікацію (підтверджуючі документи додаються).
Подання Повідомлення про прийняття на роботу на осіб за цивільно-правовими договорами (категорія «4») не є обов’язковим згідно з чинним законодавством. Це підтверджують і фахівці Мінекономіки у своїх листах від 21.01.2022 № 4711-06/3082-07 та від 28.01.2022 № 4706-06/4356-01. Вони зауважуть, що ані КЗпП, ані Закон № 1667, ба навіть цивільне законодавство не зобов’язують сторони цивільно-правового договору повідомляти (ДПС) про його укладення.
Враховуючи вищенаведене, умова щодо наявності саме в штаті учасника технолога з фаховою (поліграфічною освітою), наказом на прийняття на роботу та скан-копію повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою територіального органу Державної податкової служби, або квитанцією про прийняття електронної звітності) є необґрунтованою, не відповідає чинному законодавству, є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «АДВ ПРІНТ» та інших потенційних учасників закупівлі, підлягаю виключенню шляхом внесення змін до тендерної документації
3. У тендерній документації по закупівлі щодо кваліфікаційного критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації, Замовник встановив умови про підтвердження у у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
пунктом 3 розділу ІІІ Додатку № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі передбачено, що учасник повинен підтвердити наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у відповідності до вимог викладених в Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 1 Додатку 2 Додатку 2 до тендерної документації –Кваліфікаційні критерії, зокрема, На підтвердження наявності на обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. При цьому, технічні (швидкісні) характеристики обладнання повинні підтверджувати можливість виготовлення рахунків у кількості не менше 600 тис. одиниць за день, а також наявність резервного обладнання з даною потужністю друку не менше 600 тис. одиниць за день.
Відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Друкарські послуги ДК 021:2015 - 79810000-5 (послуги з друку, порізки, сортування, пакування, відправлення рахунків за спожиту електричну енергію побутовим споживачам) Додаток 3 до Тендерної документації завдання на виконання Послуг надається у формі електронного файлу захищеного паролем. Дані для друку надаваються у вигляді pdf файлів де кожна квитація це окремаий сторінка (формат рахунків залежить від завдання наданого Замовником, допустимі формати рахунків ¼ А4, 1/3 А4, А5, А4).
Технічні (швидкісні) харакетристики обладнання для друку залежать від формату друкованої продукції.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника щодо можливість виготовлення рахунків у кількості не менше 600 тис. одиниць за день, а також наявність резервного обладнання з даною потужністю друку не менше 600 тис. одиниць за день є маніпулятивною, дискримінаційною та такою, що порушує права та законні інтереси учасників, суперечить іншим умовам тендерної документації оскільки не зрозуміло, який в даному випадку формат є «одиниця».
Якщо «одиниця» це кількість рахунків, які відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі становлять 1/4 та 1/3 від формату А4 то учасники будуть розраховувати відповідність обладнання цій вимозі.
Якщо замовник визначає «одиницю» це кількість друку вормату А4, то встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають такого обладнання, при цьому технічними умовами в такому обладнанні не має необхідності, оскільки відповідно Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі не передбачається добового друку формату А4, а отже Замовник навмисно та штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме чітке уточнення та обгрунтування інформації або її виключення.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником під час проведення даної закупівлі грубо порушуються принципи законодавства у сфері державних закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації