• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації та цілодобове спостереження за протипожежним станом приміщень

Призупинено

400 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 04.11.2025 16:06 - 04.12.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга (невиконання рішення АМКУ)

Номер: 42a0248ba5194ef9b5af6a80c8955841
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-013729-a.c2
Назва: Скарга (невиконання рішення АМКУ)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2025 15:53
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f12d2d6c3d684562bc2b2e616f786458
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації учасники мають надати: Скановану довідка учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (згідно додатку 4.1 до тендерної документації), за підписом уповноваженої особи Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації учасники мають надати: Скановану довідка учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (згідно додатку 4.1 до тендерної документації), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності). Інформація про освіту (навчання) працівників, зазначених в довідці, повинна бути підтверджена відповідними документами, а саме: копію диплома або свідоцтва, або посвідчення, або сертифіката про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який виданий професійним навчальним органом у цій галузі. Перелік та кваліфікація працівників має відповідати умовам, визначеним в п.14, п.15, п.22 та п.23 постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Серед залучених до надання Послуг працівників обов’язково підтвердити наявність не менше трьох диспетчерів або операторів, зазначивши про них інформацію додатково.

Стосовно вказаної вимоги Комісія АМКУ прийняла рішення №17166-р/пк-пз від 18.11.2025 року, в якому зазначено: «Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 пердбачають можливість залучення диспетчерів або операторів та не передбачають вищенаведених документів. Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим не обгрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають виключно операторів та нададуть наведені вище документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
В цій частині Замовник не виконав рішення Комісії АМКУ.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: 128b8162396c495ebe0db910d9aa1481
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-04-013729-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.11.2025 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.11.2025 10:20
Дата виконання рішення Замовником: 02.12.2025 13:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія Антимонопольного комітету України) за № 17166-р/пк-пз від 18.11.2025 Замовником, з метою усунення порушень, були внесені відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації та цілодобове спостереження за протипожежним станом приміщень Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-04-013729-a.
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9a77ec0109da4400be223b406ebb2418
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 3.4.3 проекту договору: замовник має право повернути Акт наданих послуг Виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного оформлення документів (відсутність печатки (за наявності), підписів тощо).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 3.4.3 проекту договору: замовник має право повернути Акт наданих послуг Виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного оформлення документів (відсутність печатки (за наявності), підписів тощо).
Проєкт договору не містить визначення поняття "неналежного оформлення документів" та повного переліку ознак, за наявності яких документи вважаються оформленими неналежно, посилань на нормативно-правові акти, яким мають відповідати документи. Вираз "тощо" вказує на те, що перелік таких випадків є невичерпним. Проєкт договору не містить строку, протягом якого замовник повинен визначити, чи є документи належно оформленими.
За таких умов, Замовник має можливість на власний розсуд, з незалежних від виконавця причин, приймати рішення щодо віднесення документів до неналежно оформлених, як через відсутність печатки, підписів, так і в будь-якому іншому випадку, та повертати рахунок виконавцю без здійснення оплати, а також застосовувати різні підходи до різних виконавців у цьому питанні.
Зазначена вимога є дискримінаціюною у відношенні до різних суб'єктів господарювання, у тому числі Суб'єкта оскарження, порушуючи тим самим його законний інтерес щодо участі у Процедурі закупівлі та виконання договору про закупівлю на засадах недискримінації.
На підтвердження порушених прав додаємо копію проєкту договору до скарги.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0814fe255417470e8bce5c68d768b9c8
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації: Сканована довідка учасника (згідно додатку 4.1 до тендерної документації), ...Обов’язкова наявність не менше трьох операторів (учасник повинен надати відповідні документи, а саме: копію диплома або свідоцтва або посвідчення або сертифіката про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який виданий професійним навчальним органом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 1.1. додатку 4 до тендерної документації: Сканована довідка учасника (згідно додатку 4.1 до тендерної документації), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявності) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Обов’язкова наявність не менше трьох операторів (учасник повинен надати відповідні документи, а саме: копію диплома або свідоцтва або посвідчення або сертифіката про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який виданий професійним навчальним органом у цій галузі).
По-перше, відповідно до пункту 24 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) передбачено, що Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність: центрів приймання тривожних сповіщень, в яких обладнані приміщення для розміщення персоналу (керівників пульта, інженерно-технічних працівників, диспетчерів або операторів) та акумуляторного і комп’ютерного обладнання, побутова кімната і санвузол. Таким чином, в Ліцензійних умовах передбачено наявність саме диспетчерів або операторів. Надаємо копію Ліцензійних умов.
По-друге, Ліцензійними умовами не передбачена наявність у операторів дипломів або свідоцтв або посвідчень або сертифікатів про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, який видані професійним навчальним органом у цій галузі). Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3524fa5f664f476a9a17057d0ef9fe7a
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пунктів 1 інших вимог додатку 4 до тендерної документації: Учасник повинен надати декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пунктів 1 інших вимог додатку 4 до тендерної документації: Учасник повинен надати декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкового отримання декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 97c4732bd793421c8e4b14621d2611dd
Заголовок пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 5 розділу 3 до тендерної документації: У разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору ...Відповідно до пункту 7 розділу 3 до тендерної документації: Інформація про субпідрядника/співвиконавця не передбачено.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 5 розділу 3 до тендерної документації: У разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей
Відповідно до пункту 7 розділу 3 до тендерної документації: Інформація про субпідрядника/співвиконавця не передбачено.
Відповідно до інформації опублікованої на веб-порталі Уповноваженого органу: Вид предмету закупівлі – послуги.

Закон та Особливості передбачають можливість залучення учасниками субпідрядників до надання послуг. Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою та з нормами чинного законодавства. На підтвердження додаємо копію тендерної документації, Закону та Особливостей.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження