• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтри-поглиначі, регенеративні патрони)

Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтри-поглиначі, регенеративні патрони) - 3 найменування

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 11 днів (до 02.01.26 09:00)

2 994 896.00 UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
11
дн
12
год
30
хв
31
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 30.10.2025 15:13 - 30.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 7a63a15b311d42f9b3064b5d0aebca1a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-30-009630-a.a1
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2025 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.12.2025 14:45
Дата виконання рішення Замовником: 10.12.2025 10:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: 02.12.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі –Комісія) прийнято рішення №17842-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕЛТОН" (код ЄДРПОУ: 32556556) від 13 листопада 2025 № UA-2025-10-30-009630-a.a1 Комісія постановила зобов'язати публічне акціонерне товариство "Центренерго" в особі Трипільської теплової електричної станції (код ЄДРПОУ: 00131334) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтри-поглиначі, регенеративні патрони)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-30-009630-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. На підставі вищевикладеного, з метою усунення зауважень, викладених в мотивувальній частині рішення Комісії, прийнято рішення внести зміни до Тендерної документації на закупівлю: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтри-поглиначі, регенеративні патрони). 09.12.2025 нова редакція Тендерної документації та файл «Зміни» опубліковано на сайті prozorro.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e9bdd0622d8944aab9aa081576aad15d
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів ТРИПІЛЬСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ЦЕНТРЕНЕРГО» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтри-поглиначі, регенеративні патрони) за ідентифікатором UA-2025-10-30-009630-a.
Скаржник вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.

1. При детальному ознайомленні з Тендерною документацією закупівлі була встановлені дискримінаційні вимоги у абзацах 2-5 пункту 8 Додатку 7 до Тендерної документації. Суть дискримінаційних вимог полягає у наступному:
Відповідно до абз 2-5 п.8 Додатку 7 до Тендерної документації Учасники зобов’язані додатково надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
- Протокол/и випробувань проведений лабораторією ДСНС або іншою акредитованою лабораторією, що підтверджує герметичність серії/однотипних/окремих видів фільтрів-поглиначів ФП-100, ФП-300 за наявністю надлишкового тиску 1,0 кПа;
- Протокол/и випробувань серії/однотипних/окремих видів фільтрів-поглиначів ФП-100, ФП-300 парами імітатора отруйних речовин, проведених ДСНС України або іншою акредитованою лабораторією;
- Протокол/и випробувань фільтрувального матеріалу механічного елементу фільтрів поглиначів проведений акредитованою лабораторією, що підтверджує ефективність уловлювання пилу і частинок, зокрема радіоактивних.
- Протокол/и випробувань серії/однотипних/окремих видів регенеративних патронів РП-100, перевірених лабораторією ДСНС або іншою акредитованою лабораторією, який підтверджує ефективність очищення повітря, зокрема визначення концентрації вуглекислого газу (CO2) на вході та виході з регенеративного патрону РП-100.
Вказані вимоги є дискримінаційними, оскільки обмежують коло потенційних учасників закупівлі, серед яких є ТОВ «СЕЛТОН».
Відповідно до листа ДСНС України № 16-8368/162-2 від 14.04.2025 Державна служба України з надзвичайних ситуацій на листи ТОВ «СЕЛТОН» щодо перевірки фактів надання послуг Міжрегіональним центром швидкого реагування ДСНС України (далі – МЦШР) і Дослідно-випробувальною лабораторією Центру забезпечення діяльності Головного управління ДСНС України у Харківській області (далі – ЦЗД) з проведення досліджень засобів очищення повітря захисних споруд цивільного захисту повідомляє.
21 березня 2025 року ДСНС проведено нараду (далі – нарада) за участю представників департаментів організації заходів цивільного захисту, запобігання надзвичайним ситуаціям, ресурсного забезпечення, реагування на надзвичайні ситуації, економіки і фінансів, власної безпеки, Юридичного управління, Державного центру сертифікації ДСНС України стосовно діяльності лабораторій у системі ДСНС, а також проведених МЦШР, ЦЗД досліджень. Під час наради всебічно розглянуті надані ТОВ «СЕЛТОН» матеріали в межах повноважень кожного з представників самостійних структурних підрозділів ДСНС, заслухано керівництво МЦШР і досліджено надані МЦШР документи.
За підсумками наради та за результатами детального, всебічного розгляду матеріалів надано доручення для випробувальних лабораторій, які входять до системи ДСНС, стосовно тимчасового призупинення проведення вимірювань у сфері законодавчо врегульованої метрології до повного врегулювання питання надання таких послуг з метою неможливості протиправного використання їх замовниками результатів вимірювань як підтвердження відповідності продукції.
Водночас керівництву МЦШР висловлено попередження, поінформовано про необхідність неухильного дотримання порядку надання послуг та додаткову потребу у повідомленні замовників, що надані послуги не здійснюються в межах оцінки відповідності.
Відповідно до Протоколу №1 лабораторних випробувань засобів очищення повітря захисних споруд цивільного захисту Міжрегіонального центру швидкого реагування ДСНС України від 07.11.2024 примітка* - дослідження проводяться поза галуззю атестастіцї ХРЛ.
Відповідно до Проколу №1 випробування фільтрів поглиначів парами імітаторами отруйних речовин (етилмеркаптану)* Міжрегіонального центру швидкого реагування ДСНС України від 07.11.2024 примітка* - дослідження проводяться поза галуззю атестастіцї ХРЛ. Згідно даних цього протоколу лабораторія цього центру не має повноважень на проведення даних випробувань.
Станом на дату подання скарги відсутні акредитовані лабораторії.
Отже, Замовник встановив вимогу, яку фізично неможливо виконати на ринку України станом на дату подання скарги.
Листи від ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» та НААУ підтверджують, що знайти акредитовану лабораторію для цих випробувань неможливо. ДСНС України офіційно визнає, що не має відповідних акредитованих лабораторій у своїй системі та призупинила супутні вимірювання.
Таким чином, Замовник вимагає документ, який жоден з потенційних учасників, включно з ТОВ «СЕЛТОН», не може надати. Це штучно обмежує коло учасників і створює непереборний бар'єр для участі у закупівлі.
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки вона прямо суперечить принципам публічних закупівель, які полягають у забезпеченні вільної та чесної конкуренції, а отже дана вимога має бути замінена.
Замовник у тендерній документації вимагає надання специфічних протоколів випробувань (герметичність, імітатори отруйних речовин, ефективність фільтрації пилу та CO2). Ці протоколи, згідно з умовами тендеру, мають бути видані або лабораторією ДСНС, або іншою акредитованою лабораторією.
Скаржник шляхом офіційних запитів до трьох ключових інституцій доводить, що отримати такі документи неможливо. ДСНС України офіційно повідомила, що її лабораторії тимчасово призупинили надання таких послуг. Більше того, ДСНС не має акредитованих лабораторій з допуском до роботи з імітаторами отруйних речовин.
Профільна державна установа ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» не має інформації про існування будь-яких акредитованих лабораторій, які б мали допуск до роботи з бойовими отруйними речовинами.
Перевірка реєстру НААУ (Національного агентства з акредитації) підтверджує, що станом на поточну дату відповідні акредитовані лабораторії в Україні відсутні.
Оскільки Замовник вимагає документи, який жоден суб'єкт господарювання в Україні (включаючи Скаржника) не може отримати на законних підставах, ця вимога є дискримінаційною.
Дані вимоги створюють штучний, непереборний бар'єр для участі у закупівлі, що прямо суперечить принципам публічних закупівель, викладеним у Законі України «Про публічні закупівлі» (зокрема, принципам вільної конкуренції, недискримінації учасників та відкритості й прозорості). Замовник фактично унеможливив подання будь-якої тендерної пропозиції, яка б відповідала його ж документації.

2. При детальному ознайомленні з Тендерною документацією закупівлі була встановлена дискримінаційна вимога у абзаці 1 пункту 8 Додатку 7 до Тендерної документації. Суть дискримінаційних вимог полягає у наступному:
Учасники зобов’язані додатково надати в складі тендерної пропозиції наступні документи: - кольорова копія/скан повних технічних умов (ТУ) виробника на фільтри-поглиначі ФП-100, ФП-300 та регенеративні патрони РП-100.
Скаржник вважає, що зазначена вимога є дискримінаційною, надмірною та такою, що прямо порушує норми чинного законодавства України з огляду на наступне.
Повний текст ТУ є об’єктом інтелектуальної власності та комерційною таємницею ТОВ «СЕЛТОН» є виробником зазначеної продукції і не може надати повний текст Технічних умов (ТУ), оскільки цей документ є об’єктом права інтелектуальної власності та містить комерційну таємницю виробника.
Технічні умови є нормативним документом, що встановлює технічні вимоги до продукції. Повний текст ТУ, окрім загальнодоступних технічних параметрів, містить детальну інформацію про технологію виробництва, специфічні методики випробувань, склад сировини та матеріалів, креслення, конструкторські рішення та іншу інформацію, яка є ноу-хау виробника.
Відповідно до статті 505 Цивільного кодексу України (ЦК України), комерційною таємницею є інформація, яка: є секретною (не є невідомою чи легкодоступною); має комерційну цінність у зв'язку з цим; була предметом адекватних заходів щодо збереження її секретності.
Повний текст ТУ ТОВ «СЕЛТОН» повністю відповідає цим критеріям: він не є публічним, його отримання конкурентами може завдати прямих економічних збитків, і виробник вживає заходів щодо його нерозголошення.
Вимагаючи надання повного тексту ТУ, Замовник, по суті, вимагає розкриття інформації, яку виробник законно охороняє як свою інтелектуальну власність.
Стаття 506 ЦК України закріплює майнові права інтелектуальної власності на комерційну таємницю, що включають виключне право дозволяти використання комерційної таємниці та право перешкоджати неправомірному розголошенню та використанню.
Крім того, стаття 21 Закону України «Про інформацію» відносить комерційну таємницю до інформації з обмеженим доступом (конфіденційної інформації).
Таким чином, вимога Замовника є прямим втручанням у майнові права інтелектуальної власності виробника, що є неприпустимим.
Скаржник з розумінням відноситься до того, що метою Замовника є перевірка відповідності запропонованого товару технічним вимогам тендерної документації. Ця мета може бути досягнута в повній мірі без вимоги надання повного тексту ТУ.
Для підтвердження відповідності товару (фільтрів) Скаржника вимогам Замовника та чинним стандартам, ТОВ «СЕЛТОН» може надати у складі своєї пропозиції вичерпний перелік документів, які підтверджують якість товару та його технічні характеристики без розкриття комерційної таємниці:
- Титульний аркуш ТУ: Підтверджує факт існування та чинності даного ТУ, його найменування та сферу застосування;
- Сертифікат відповідності (або Декларація про відповідність): Документ, виданий акредитованим органом, який засвідчує, що продукція, виготовлена за даними ТУ, відповідає вимогам державних стандартів та нормативів.
- Технічний опис (Паспорт) на продукцію: Документ, що містить усі необхідні Замовнику конкретні технічні характеристики запропонованого товару (габарити, ступінь фільтрації, пропускну здатність тощо), які Замовник може порівняти зі своїми вимогами.
Враховуючи вищезазначене, вимога Замовника про надання повного тексту Технічних умов (ТУ) є надмірною, оскільки для підтвердження відповідності товару достатньо інших документів; дискримінаційною, оскільки ставить виробників у невигідне становище, змушуючи їх або відмовитись від участі в торгах, або розкрити свою інтелектуальну власність; протиправною, оскільки порушує законні права виробника на захист своєї комерційної таємниці та інтелектуальної власності (ст. 505, 506 ЦК України, ст. 21 Закону України «Про інформацію»).

Просимо внести зміни до тендерної документації, виключивши неправомірну вимогу щодо надання повного тексту ТУ, або вважати надання вищевказаного переліку документів (паспорт, сертифікат, титульний аркуш ТУ) належним виконанням цієї вимоги.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Наявність спірних пунктів у Додатку 7 Тендерної документації створює умови, які суперечать вимогам чинного законодавства України у сфері цивільного захисту та унеможливлює конкуренту боротьбу в даній закупівлі.
Захист порушених прав та законних інтересів Скаржника можливий шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження