-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для автобусів (34352200-1)
Закупівля оголошена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівлель товарів робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178. Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами абзацу першого цього пункту тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) засвідчується нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).
СКАРГА щодо порушення Запорізьким комунальним підприємством міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
- 54 правила ООН 54-00 на анг.мові та з перекладом на укр мову, з нортаріально завірена.pdf 27.11.2025 16:09
- Гарантійний лист.pdf 27.11.2025 16:09
- ДСТУ 4406-2005 (прим.№1).pdf 27.11.2025 16:09
- ДСТУ 8815-2018 (экз.№1).pdf 27.11.2025 16:09
- Рішення від 29.09.2025 № 14749.pdf 27.11.2025 16:09
- Скарга Запоріжжя 2.pdf 27.11.2025 16:09
- рішення від 29.10.2025 № 16249.pdf 27.11.2025 16:09
- Скріншот сайту виробника.pdf 27.11.2025 16:09
- sign.p7s 27.11.2025 16:11
- рішення від 01.12.2025 № 17709.pdf 01.12.2025 17:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.12.2025 № 18092.pdf 09.12.2025 13:56
- рішення від 08.12.2025 № 18092.pdf 11.12.2025 12:05
- пояснення по суті скарги.pdf 03.12.2025 15:53
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ.doc 03.12.2025 15:53
- Каталог (Double Coin RT606).pdf 03.12.2025 15:53
- Каталог (Triangle TR615).pdf 03.12.2025 15:53
- офіційний дилер компанії Petlas.pdf 03.12.2025 15:53
- Додаткові пояснення по суті скарги.pdf 04.12.2025 15:23
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ.doc 04.12.2025 15:23
- скин відповіді АМКУ.png 04.12.2025 15:23
Пункт скарги
Після вивчення тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від 16.10.2025 р. № 253 (далі – Тендерна документація), Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “УКРТЕХПРОМ” (далі – Скаржник) дійшло висновку, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та його право на участь у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим оскаржило їх до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Скарга обґрунтовувалась, зокрема тим, що у Додатку 4 до Тендерній документації встановлено умову поставки автошин 275/70 R22,5 глибиною протектора 19. Така умова унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають глибину протектора від 16 мм до 19 мм, адже згідно Правил ЄЕК ООН № 54 регламентовано виробництво відповідних шин з глибиною протектора від 16 мм та вище, при цьому, виробники шин якраз і притримуються відповідних критеріїв. Так, виробник шин торгової марки "GroundSpeed", які Скаржник реалізує на території України, випускає шини відповідного типорозміру з глибиною протектора 18 мм. Таким чином умова щодо глибини протектора, що суттєво завищена порівняно з регламентом – є дискримінаційною. Участь у закупівлі зможуть прийняти лише ті виробники/постачальники, які виробляють/закуповують шини з глибиною протектора 19 мм та вище.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16249-р/пк-пз від 29.10.2025 року скаргу, зокрема у викладеній частині, задоволено.
Комісія визнала, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
З метою продовження закупівлі Замовник 26.11.2025 року опублікував у електронній системі закупівель «перелік змін .doc», відповідно до яких попередню редакцію Додатка 4 від 16.10.2025 року до Тендерної документації видалено повністю, а на її заміну опубліковано новий Додаток 4 від 26.11.2025 року.
Проте, в новій редакції Додатку 4 від 26.11.2025 року до Тендерної документації, Замовник також вимагає поставку автошин 275/70 R22,5 глибиною протектора 19.
Замовник фактично не виконав рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до ч.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання скарг, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.
Таким чином, Скаржник має право подати скаргу на умови закупівлі, щодо глибини протектора, які вже були предметом розгляду і по якій Комісією було прийнято рішення по суті, однак, Замовником відповідні умови внесені і в редакцію документації, опублікованої на виконання рішенні Комісії.
Щодо суті скарги.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Разом з тим, дії Замовника, в частині встановлення зазначених нижче умов Тендерної документації, порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Як слідує з назви предмета закупівлі, Замовник здійснює закупівлю шин саме для автобусів.
У рядку 4 таблиці Додатку № 4 Тендерної документації Замовником висунуто вимогу про те, що в частині якості шини повинні відповідати Правилам ЄЕК ООН № 54 та/або ДСТУ 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE ) та/або ДСТУ 8815:2018 та /або ТУ виробника.
При цьому, відповідно до рядку 12 того ж Додатку Замовник вимагає поставити шини типорозміру 275/70 R22,5 з глибиною протектора не менше 19 мм.
Невідповідність умов Тендерної документації Закону
По-перше, звертаємо увагу комісії, що обґрунтувань необхідності закупівлі Замовником шин 275/70 R22,5 саме з глибиною протектора 19, Тендерна документація не містить.
По-друге, технічні регламенти ДСТУ 8815:2018 та 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE), на які посилається Замовник у Тендерній документації, не містять вимог щодо глибини протектора шин, які є предметом закупівлі.
По-третє, окремо варто зазначити щодо Правил ЄЕК ООН № 54, на які Замовник також посилається як на документ, якому повинна відповідати якість шин, запропонованих учасниками.
Так, пунктом 2.34 вказаних Правил надано визначення поняття «клас шини» та, зокрема зазначено, що шини класу С3 – це шини, що мають індекс несучої здатності для одиничної шини не нижче 122, або індекс несучої здатності для одиночної шини не вище 121 та позначення категорії швидкості не вище «М» (130 км/год, згідно таблиці 6 додатку 4 до Наказу).
Згідно Додатку 4 до Тендерної документації Замовник вимагає поставити шини з індексом навантаження не менш 152/148, а індекс швидкості не менш (J) 100 км/г.
Таким чином, автошина 275/70 R22,5, яку вимагає поставити Замовник, відноситься до класу С3.
Статтею 6 Правил ЄЕК ООН № 54 визначено технічні вимоги до шин.
Відповідно до п.6.3.1. вказаної статті встановлено вимоги до глибини протектора шин класу С3, а саме, така глибина має бути не меншою за 16 мм.
Таким чином, Правилами ЄЕК ООН № 54 визначено, що затребувані Замовником автошини 275/70 R22,5 можуть мати глибину протектора 16 мм і вище.
Однак, у Тендерні документації висунуто умову поставки автошин 275/70 R22,5 з глибиною протектора 19.
Така умова унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають глибину протектора від 16 мм до 19 мм.
Скаржник є офіційним імпортером шин торгової марки «GroundSpeed» виробництва Qingdao Sentury Tire Co., Ltd. (Китай), зокрема, й шин типорозміру 275/70 R22,5 які закуповує Замовник.
Вказана шина випускається заводом виробником з глибиною протектора 18 мм., що підтверджується скріншотом з сайту виробника, який додається до скарги.
При цьому, всі інші технічні характеристики шини, котрі є обов’язковими при реєстрації шини згідно Правил ЄЕК ООН № 54, ДСТУ 4406:2005, ДСТУ 8815:2018, а також регламентовані Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» - відповідають вимогам, наведеним у Тендерній документації.
Таким чином,
1). Тендерна документація містить протиріччя (розбіжності, невідповідності), адже в одним пунктом Замовник вимагає, щоб шини відповідали Правилам ЄЕК ООН № 54, згідно яких глибина протектора шин має бути не менше 16 мм, а іншим пунктом прямо вимагає, щоб поставлені учасником шини мали глибину протектора на менше 19;
2). умова Тендерної документації щодо поставки автошин 275/70 R22,5 з глибиною протектора 19 і вище - є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин, продукція яких відповідає загальноприйнятим вимогам, що до неї ставляться, та виключає конкуренцію у даній закупівлі.
Також варто відмітити, що у світі виробники шин здебільшого виготовляють продукцію відповідно до вимог Правил ЄЕК ООН № 54. Характеристики, які відрізняються від наведених у правилах, у тому числі суттєво перевищують допустимі показники – є винятком, відповідно до звичайної логіки є набагато дорожчими та часто виготовляються під окреме замовлення, що у свою чергу зумовлює можливість прийняття участь у торгах лише у тих учасників, у кого наявні шини з такими характеристиками, які відрізняються від зазвичай прийнятих на ринку.
З метою усунення дискримінаційних умов вважаємо, що Замовник має внести зміни до тендерної документації в частині вимог щодо глибини протектора автошин 275/70 R22,5, привівши значення у відповідність до п.6.3.1. Правилам ЄЕК ООН № 54, а саме, вказавши, що глибина протектора шин має складати не менше 16 мм.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядалася ідентична скарга на умови закупівлі UA-2025-09-12-010081-a щодо глибини протектора шин 275/70 R22,5, та рішенням № 14749-р/пк-пз від 29.09.2025 року визнано, що вимоги щодо глибини протектора шин на менше 19 – є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренції. Копія рішення додається.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
У зв’язку з тим, що Скаржник також бажає прийняти участь у закупівлі, однак у зв’язку умовами тендерної документації обмежений у можливості запропонувати свій товар, його права порушуються, адже Скаржник незаконно усувається від можливості прийняти учать у Процедурі закупівлі з товаром, який відповідає вимогам нормативної документації, на яку орієнтується сам Замовник у Тендерній документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі скарги в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» (ЄДРПОУ: 03328379) внести зміни до Тендерної документації на проведення відкритих торгів: Код за ДК 021:2015 – 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для автобусів (34352200-1), затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.10.2025 № 253 (зі змінами згідно протоколу № 265 від 26.11.2025), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-10-16-001324-a.
Запити Органу оскарження
СКАРГА щодо порушення Запорізьким комунальним підприємством міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
- 54 правила ООН 54-00 на анг.мові та з перекладом на укр мову, з нортаріально завірена.pdf 20.10.2025 16:38
- Гарантійний лист.pdf 20.10.2025 16:38
- Рішення від 29.09.2025 № 14749.pdf 20.10.2025 16:38
- ДСТУ 4406-2005 (прим.№1).pdf 20.10.2025 16:38
- ДСТУ 8815-2018 (экз.№1).pdf 20.10.2025 16:38
- Скріншот сайту виробника.pdf 20.10.2025 16:38
- Скарга Запоріжжя +.pdf 20.10.2025 16:38
- sign.p7s 20.10.2025 16:40
- Заперечення щодо пояснень Замовника ++.pdf 27.10.2025 17:13
- рішення від 22.10.2025 № 15886.pdf 22.10.2025 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.10.2025 № 16249.pdf 30.10.2025 10:53
- рішення від 29.10.2025 № 16249.pdf 31.10.2025 16:07
- пояснення по сутті скарги 24.10.2025 15:37
Пункт скарги
Як слідує з назви предмета закупівлі, Замовник здійснює закупівлю шин саме для автобусів.
У рядку 2 таблиці вказаного додатку, Замовником висунуто вимогу про те, що в частині якості шини повинні відповідати ДСТУ 8815:2018 та/або Правил ЄЕК ООН № 54 та/або ДСТУ 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE) та/або ТУ виробника.
Відповідно до вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, наведених у Додатку 4 до Тендерної документації Замовник вимагає поставити шини типорозміру 275/70 R22,5 з глибиною протектора не менше 19 (п.9 таблиці, наведеній у Додатку 4 до Тендерної документації).
Невідповідність умов Тендерної документації Закону
По-перше, звертаємо увагу комісії, що обґрунтувань необхідності закупівлі Замовником шин 275/70 R22,5 саме з глибиною протектора 19, Тендерна документація не містить.
По-друге, технічні регламенти ДСТУ 8815:2018 та 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE), на які посилається Замовник у Тендерній документації, не містять вимог щодо глибини протектора шин, які є предметом закупівлі.
Так, Замовником висунуто вимогу про відповідність запропонованих учасниками шин Правилам ЄЕК ООН № 54 та/або ДСТУ 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE ) та/або ДСТУ 8815:2018.
По-третє, окрема варто зазначити щодо Правил ЄЕК ООН № 54, на які Замовник також посилається як на документ, якому повинна відповідати якість шин, запропонованих з учасниками.
Так, пунктом 2.34 вказаних Правил надано визначення поняття «клас шини» та, зокрема зазначено, що шини класу С3 – це шини, що мають індекс несучої здатності для одиничної шини не нижче 122, або індекс несучої здатності для одиночної шини не вище 121 та позначення категорії швидкості не вище «М» (130 км/год, згідно таблиці 6 додатку 4 до Наказу).
Згідно Додатку 4 до Тендерної документації Замовник вимагає поставити шини з індексом навантаження не менш 152/148, а індекс швидкості не менш (J) 100 км/г.
Таким чином, автошина 275/70 R22,5, яку вимагає поставити Замовник, відноситься до класу С3.
Статтею 6 Правил ЄЕК ООН № 54 визначено технічні вимоги до шин.
Відповідно до п.6.3.1. вказаної статті встановлено вимоги до глибини протектора шин класу С3, а саме, така глибина має бути не меншою за 16 мм.
Таким чином, Правилами ЄЕК ООН № 54 визначено, що затребувані Замовником автошини 275/70 R22,5 можуть мати глибину протектора 16 мм і вище.
Однак, у Тендерні документації висунуто умову поставки автошин 275/70 R22,5 з глибиною протектора 19.
Така умова унеможливлює прийняття участі у закупівлі продавців/виробників шин, котрі мають глибину протектора від 16 мм до 19 мм.
Так, Скаржник є офіційним імпортером шин торгової марки «GroundSpeed» виробництва Qingdao Sentury Tire Co., Ltd. (Китай), зокрема, й типорозміру 275/70 R22,5.
Вказана шина випускається заводом виробником з глибиною протектора 18 мм., що підтверджується інформацією на сайті виробника, скріншот якого додається до скарги.
При цьому, всі інші технічні характеристики шини, котрі є обов’язковими при реєстрації шини згідно Правил ЄЕК ООН № 54, ДСТУ 4406:2005, ДСТУ 8815:2018, а також регламентовані Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі» - відповідають вимогам, наведеним у Тендерній документації.
Таким чином,
1). Тендерна документація містить протиріччя (розбіжності, невідповідності), адже в одним пунктом Замовник вимагає, щоб шини відповідали Правилам ЄЕК ООН № 54, згідно яких глибина протектора шин має бути не менше 16 мм, а іншим пунктом прямо вимагає, щоб поставлені учасником шини мали глибину протектора на менше 19;
2). умова Тендерної документації щодо поставки автошин 275/70 R22,5 з глибиною протектора 19 і вище - є дискримінацією по відношенню до інших виробників/продавців шин, продукція яких відповідає загальноприйнятим вимогам, що до неї ставляться, та виключає конкуренцію у даній закупівлі.
Також варто відмітити, що у світі виробники шин здебільшого виготовляють продукцію відповідно до вимог Правил ЄЕК ООН № 54. Характеристики, які відрізняються від наведених у правилах, у тому числі суттєво перевищують допустимі показники – є винятком, відповідно до звичайної логіки є набагато дорожчими та часто виготовляються під окреме замовлення, що у свою чергу зумовлює можливість прийняття участь у торгах лише у тих учасників, у кого наявні шини з такими характеристиками, які відрізняються від зазвичай прийнятих на ринку.
З метою усунення дискримінаційних умов вважаємо, що Замовник має внести зміни до тендерної документації в частині вимог щодо глибини протектора автошин 275/70 R22,5, привівши значення у відповідність до п.6.3.1. Правилам ЄЕК ООН № 54.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядалася ідентична скарга на умови закупівлі UA-2025-09-12-010081-a щодо глибини протектора шин 275/70 R22,5, та рішенням № 14749-р/пк-пз від 29.09.2025 року визнано, що вимоги щодо глибини протектора шин на менше 19 – є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренції. Копія рішення додається.
-
Назва доказу:
Скріншот сайту виробника
-
Повʼязаний документ:
Скріншот сайту виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 14749
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 29.09.2025 № 14749.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8815-2018
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8815-2018 (экз.№1).pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 4406-2005
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 4406-2005 (прим.№1).pdf
-
-
Назва доказу:
Правила ООН 54-00
-
Повʼязаний документ:
54 правила ООН 54-00 на анг.мові та з перекладом на укр мову, з нортаріально завірена.pdf
-
Зобов'язати Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» (ЄДРПОУ: 03328379) внести зміни до Тендерної документації на проведення відкритих торгів: Код за ДК 021:2015 – 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для автобусів (34352200-1), затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.10.2025 № 253, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-10-16-001324-a.
Так, у розділі «Примітки» Додатку 2, а також у останньому абзаці Додатку 4 до Тендерної документації, Замовник навів наступну вимогу:
«Якщо Учасник пропонує еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, Учасником в складі тендерної пропозиції надається посилання на відповідний електронний офіційний сайт виробника еквіваленту, де буде зазначена інформація, що запропонований еквівалент товару дійсно є аналогом/еквівалентом товару, який вимагається Замовником та відповідає всім технічним та якісним характеристикам.».
Додатком 4 до Тендерної документації визначено перелік технічних, якісних та кількісних характеристик до товару, який вимагається Замовником, а саме:
Шина автомобільна 275/70 R22,5
Кількість - шт 240;
Якість - Відповідає ДСТУ 8815:2018 та/або Правил ЄЕК ООН № 54 та/або ДСТУ 4406:2005 (ДСТУ UN/ECE) та/або ТУ виробника;
Експлуатаційний (гарантійний) пробіг, км - Не менше 75 000;
Сезонність – Всесезонні;
Шини повинні бути нові - Не раніше 2025 року виготовлення;
Товар повинен містити (штампуванням, гравіюванням, карбуванням або іншим
аналогічним способом) таку інформацію
- позначення шини пневматичної та її моделі;
- товарний знак та/або найменування виробника;
- дату виготовлення;
- індекс швидкості;
- індекс навантаги;
- іншу інформацію встановлену згідно стандартів країни-виробника;
Індекси швидкості та навантаження - 152/148 J
Кількість шарів / слойність - Не менше 18/ не менше 18 PR
Глибина протектора - Не менше 19
Як вже вище було зазначено, Скаржник є офіційним імпортером шин торгової марки «GroundSpeed» виробництва Qingdao Sentury Tire Co., Ltd. (Китай), зокрема, й типорозміру 275/70 R22,5.
Вказаний виробник має власний електронний офіційний сайт, на якому, зокрема, розміщена й інформація про необхідну Замовнику шину 275/70 R22,5, котру Скаржник може запропонувати під час участі у закупівлі.
Проте, виробник шини 275/70 R22,5 «GroundSpeed» - Qingdao Sentury Tire Co., Ltd., на сайті не публікує усіх характеристик шини, котрі наведені Замовником у Додатку 4 до Тендерної документації.
Так, на сайті виробника шин торгової марки «GroundSpeed», щодо моделі GSZU01 275/70 R22,5, котру може запропонувати Скаржник, за посиланням: https://groundspeedtyres.com/groundspeed-gszu01/ , міститься інформації про її технічні та якісні характеристики шини, а саме, типорозмір, індекси швидкості та навантаження, глибина протектора, ширина обода, клас економічності, клас керованості на мокрій дорозі, рівень шуму.
Тобто, на сайті виробника відповідних шин не опубліковано такої інформація, яка міститься у Додатку 4 до Тендерної документації, а саме: Кількість; Якість; Експлуатаційний (гарантійний) пробіг, км; Сезонність; Шини повинні бути нові; Товар повинен містити (штампуванням, гравіюванням, карбуванням або іншим; аналогічним способом) таку інформацію; Кількість шарів / слойність.
При цьому, шини торгової марки «GroundSpeed» моделі GSZU01 275/70 R22,5, які Скаржник може поставити, повністю відповідають вимогам тендерної документації, що підтверджується виробником таких шин у Гарантійному листі від 29.09.2025 року, копія якого додається до скарги.
Таким чином, у Скаржника є можливість поставити шини, які відповідають вимогам Тендерної документації, проте, через вимогу надати посилання на сайт виробника товару з інформацією про всі технічні, якісні та кількісні характеристики, які відповідатимуть переліку таких згідно Тендерної документації, унеможливить прийняття Скаржником участі у закупівлі, що в свою чергу є проявом обмеження конкуренції.
У даній закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які зможуть запропонувати шини виробників, які публікують на своєму сайті весь перелік тих даних, що наведені у Додатку 4 до Тендерної документації.
При цьому:
1) нормами закону не передбачено переліку вимог до технічних, якісних та кількісних характеристик шин 275/70 R22,5, котрі мають бути відображені у Тендерній документації та/або на сайті виробника;
2) тендерна документація не містить логічних обґрунтувань щодо необхідності надання учасником посилання на сайт виробника шин з усім переліком технічних, якісних та кількісних характеристик, наведених у Додатку 4 до Тендерної документації.
Таким чином, з метою приведення Тендерної документації у відповідність до норм законодавства, що регулює сферу публічних закупівель, необхідно видалити з Тендерної документації положення щодо надання учасниками посилання на сайт виробника запропонованої ними шини, або прибрати вимогу щодо того, що сайт виробника має містити весь перелік інформації щодо технічних та якісних характеристик, що вказаний у Тендерній документації.
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту виробника
-
Повʼязаний документ:
Скріншот сайту виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
Гарантійний лист
-
Повʼязаний документ:
Гарантійний лист.pdf
-
Зобов'язати Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» (ЄДРПОУ: 03328379) внести зміни до Тендерної документації на проведення відкритих торгів: Код за ДК 021:2015 – 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для автобусів (34352200-1), затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.10.2025 № 253, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-10-16-001324-a.