-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
Завершена
99 998.50
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.10.2025 16:45 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дисримінаційні умови тендерної документації
Номер:
6368ef41391e4662ad8cefcf26697196
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-14-009848-a.c1
Назва:
Скарга на дисримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ПКМУ 1278 Ліцумови.docx 23.10.2025 16:28
- Про затвердження Порядку класиф... _ від 20.10.pdf 23.10.2025 16:28
- Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf 23.10.2025 16:28
- ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx 23.10.2025 16:28
- Tender-documents-[UA-2025-10-14-009848-a].zip 23.10.2025 16:28
- Дозволи на здійснення операцій з оброблення відходів (1).pdf 23.10.2025 16:28
- ЗУ Про наркотичні засоби, псих... _ від 15.02.pdf 23.10.2025 16:28
- Національний класифікатор відходів.doc 23.10.2025 16:28
- Наказ МОЗ 1827.pdf 23.10.2025 16:28
- Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf 23.10.2025 16:28
- Скарга на умови ТД 15 лікарня київ на майданчик.docx 23.10.2025 16:30
- Скарга на умови ТД 15 лікарня київ.pdf 23.10.2025 16:30
- sign.p7s 23.10.2025 16:31
- Рішення від 27.10.2025 №16075.pdf 27.10.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2025 №16492.pdf 05.11.2025 15:19
- Рішення від 04.11.2025 №16492.pdf 07.11.2025 09:59
- наказ.pdf 29.10.2025 17:40
- Пояснення.docx 29.10.2025 17:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.10.2025 17:08
Дата розгляду скарги:
04.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.10.2025 16:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2025 10:00
Дата виконання рішення Замовником:
07.11.2025 16:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни в тендерну документацію згідно вимог
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eb154fdb346249eaaaf7b82d53d56c2e
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному законодавстіу
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додаток 1.1 до Тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
№ з/п Назва відходів згідно національного переліку відходів (НПВ) КОД НПВ Одиниця виміру кількість
1 Змішані медичні та фармацевтичні відходи 16 12 46 кг 612,65
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 02 02 кг 85,2
Обґрунтування
В п.1. зазначені відходи – Змішані медичні та фармацевтичні відходи за кодом 16 12 46 та Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 02 02. Відповідно ПКМУ від 20 жовтня 2023 року № 1102 Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів (додається як доказ) пп.1.2. п.6
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
Відповідно до технічної специфікації Замовник позначив відход 16 12 46 як безпечний відход. А повинен був зазначити як небезпечний та позначити його символом “*” - 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи. Те ж стосується й коду 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
№ з/п Назва відходів згідно національного переліку відходів (НПВ) КОД НПВ Одиниця виміру кількість
1 Змішані медичні та фармацевтичні відходи 16 12 46 кг 612,65
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 02 02 кг 85,2
Обґрунтування
В п.1. зазначені відходи – Змішані медичні та фармацевтичні відходи за кодом 16 12 46 та Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 02 02. Відповідно ПКМУ від 20 жовтня 2023 року № 1102 Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів (додається як доказ) пп.1.2. п.6
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
Відповідно до технічної специфікації Замовник позначив відход 16 12 46 як безпечний відход. А повинен був зазначити як небезпечний та позначити його символом “*” - 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи. Те ж стосується й коду 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
×
-
Назва доказу:
Національний перелік/класифікатор відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 20 жовтня 2023 року № 1102 Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Порядку класиф... _ від 20.10.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-10-14-009848-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо внести відповідні зміни шляхом класифікації відходів відповідно до ПКМУ від 20 жовтня 2023 року № 1102 Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b2bba3c242b44a04b765e3e7302ee153
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додаток 1.1 до Тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Ліцензія на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів (D9, D10, D13, D15) виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України;
Обґрунтування
Наше підприємство здійснює господарську діяльність з управління небезпечними відходами на підставі ліцензії, виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, яка включає операції D10, D13 та D15, відповідно до Класифікатора операцій поводження з відходами (Додаток 1 до Закону України Про управління відходами (№ 2320-IX від 6 липня 2022 р., який набрав чинності 9 липня 2023 р.) зі змінами).
Згідно з тендерною документацією, предметом закупівлі є послуги зі збирання, перевезення, оброблення та знешкодження небезпечних (медичних) відходів, зокрема:
16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи
18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
Для зазначених видів відходів основною технологічною операцією є знешкодження шляхом спалювання (операція D10) відповідно до пункту 6 розділу 1 Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів».
У тендерній документації Замовником встановлено вимогу надати ліцензію з операціями D9, D10, D13, D15.
Однак операція D9 (“фізико-хімічна обробка”) не є технологічно необхідною для поводження саме з медичними інфекційно-небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 5 розділу 1 Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» ліцензіат має право виконувати лише ті операції, що визначені у його ліцензії. Для медичних відходів основними є:
D10 — спалювання на суші (інсинерація),
D13 — змішування чи попереднє змішування,
D15 — тимчасове зберігання.
Отже, вимога Замовника щодо наявності операції D9 є надлишковою і такою, що не відповідає предмету закупівлі, оскільки не стосується процесів, які фактично виконуються при знешкодженні інфекційних медичних відходів.
Вимога про обов’язкову наявність у ліцензії операції D9 суперечить цим принципам, оскільки:
- обмежує коло потенційних учасників, що мають ліцензії з операціями D10, D13, D15;
- не має обґрунтованого зв’язку з предметом закупівлі;
- створює дискримінаційні умови та порушує рівність учасників.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 24 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Ліцензія на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів (D9, D10, D13, D15) виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України;
Обґрунтування
Наше підприємство здійснює господарську діяльність з управління небезпечними відходами на підставі ліцензії, виданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, яка включає операції D10, D13 та D15, відповідно до Класифікатора операцій поводження з відходами (Додаток 1 до Закону України Про управління відходами (№ 2320-IX від 6 липня 2022 р., який набрав чинності 9 липня 2023 р.) зі змінами).
Згідно з тендерною документацією, предметом закупівлі є послуги зі збирання, перевезення, оброблення та знешкодження небезпечних (медичних) відходів, зокрема:
16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи
18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
Для зазначених видів відходів основною технологічною операцією є знешкодження шляхом спалювання (операція D10) відповідно до пункту 6 розділу 1 Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів».
У тендерній документації Замовником встановлено вимогу надати ліцензію з операціями D9, D10, D13, D15.
Однак операція D9 (“фізико-хімічна обробка”) не є технологічно необхідною для поводження саме з медичними інфекційно-небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 5 розділу 1 Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів» ліцензіат має право виконувати лише ті операції, що визначені у його ліцензії. Для медичних відходів основними є:
D10 — спалювання на суші (інсинерація),
D13 — змішування чи попереднє змішування,
D15 — тимчасове зберігання.
Отже, вимога Замовника щодо наявності операції D9 є надлишковою і такою, що не відповідає предмету закупівлі, оскільки не стосується процесів, які фактично виконуються при знешкодженні інфекційних медичних відходів.
Вимога про обов’язкову наявність у ліцензії операції D9 суперечить цим принципам, оскільки:
- обмежує коло потенційних учасників, що мають ліцензії з операціями D10, D13, D15;
- не має обґрунтованого зв’язку з предметом закупівлі;
- створює дискримінаційні умови та порушує рівність учасників.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 24 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.
×
-
Назва доказу:
Дозволи на здійснення операцій з оброблення відходів Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Дозволи на здійснення операцій з оброблення відходів (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії Скаржнику
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про видачу ліцензії Скаржнику
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ МОЗ № 1827 про затвердження Державних санітарних норм та правил
-
Повʼязаний документ:
Наказ МОЗ 1827.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України "Про управління відходами"
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-10-14-009848-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до тендерної документації, виключивши обов’язкову вимогу щодо наявності операції D9 у ліцензії учасника. Визнати достатніми для участі в закупівлі операції D10, D13, D15, які повністю відповідають технологічному процесу поводження з небезпечними медичними відходами. Забезпечити дотримання принципів відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
0d5b9422fe3948deb460caadeb5989e8
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додаток 1.1 до Тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Ліцензія на право здійснення господарської діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
Обґрунтування
Відходи з кодом 16 12 46* («Змішані медичні та фармацевтичні відходи») і кодом 18 02 02* («Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції») згідно з національним класифікатором відходів відносяться до категорії небезпечні медичні відходи.
Закон України «Про управління відходами» (№ 2320-IX від 6 липня 2022 р., який набрав чинності 9 липня 2023 р.) чітко визначає поняття «небезпечні відходи» як ті, що мають одну або більше властивостей, що роблять їх небезпечними, і які підлягають спеціальному поводженню.
Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (з урахуванням змін) регулює обіг (виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію) наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Цей закон не покриває категорію медичних відходів, які мають класифікацію типу «збирання та видалення інфекційних медичних відходів».
Виходячи з наведеного: встановлення Замовником вимоги про наявність ліцензії на обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів не обґрунтоване предметом закупівлі, якщо йдеться саме про управління небезпечними медичними відходами з кодами 16 12 46* та 18 02 02*.
Для таких відходів ключові нормативи — це екологічні (зокрема Закон «Про управління відходами» та підзаконні акти), ліцензування діяльності з управління небезпечними відходами (наприклад, Постанова КМУ № 1278 від 20.10.2023 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами») і санітарні норми (Правила поводження з медичними відходами, що затверджені Міністерством охорони здоров’я).
Враховуючи наведене, ми констатуємо, що відходи категорій 16 12 46* та 18 02 02* не містять у своєму складі таких субстанцій, як наркотичні засоби, психотропні речовини чи прекурсори, в розумінні Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».
Ці відходи класифіковані як небезпечні медичні відходи, керуються правовими актами у сфері екології та санітарії, а не режимом контролю за обігом наркотичних засобів.
Тому вимога Замовника про наявність ліцензії на обіг наркотичних засобів і психотропів є необґрунтованою для предмета закупівлі, спрямованої на управління цими категоріями медичних відходів.
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Ліцензія на право здійснення господарської діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
Обґрунтування
Відходи з кодом 16 12 46* («Змішані медичні та фармацевтичні відходи») і кодом 18 02 02* («Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції») згідно з національним класифікатором відходів відносяться до категорії небезпечні медичні відходи.
Закон України «Про управління відходами» (№ 2320-IX від 6 липня 2022 р., який набрав чинності 9 липня 2023 р.) чітко визначає поняття «небезпечні відходи» як ті, що мають одну або більше властивостей, що роблять їх небезпечними, і які підлягають спеціальному поводженню.
Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (з урахуванням змін) регулює обіг (виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію) наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Цей закон не покриває категорію медичних відходів, які мають класифікацію типу «збирання та видалення інфекційних медичних відходів».
Виходячи з наведеного: встановлення Замовником вимоги про наявність ліцензії на обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів не обґрунтоване предметом закупівлі, якщо йдеться саме про управління небезпечними медичними відходами з кодами 16 12 46* та 18 02 02*.
Для таких відходів ключові нормативи — це екологічні (зокрема Закон «Про управління відходами» та підзаконні акти), ліцензування діяльності з управління небезпечними відходами (наприклад, Постанова КМУ № 1278 від 20.10.2023 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами») і санітарні норми (Правила поводження з медичними відходами, що затверджені Міністерством охорони здоров’я).
Враховуючи наведене, ми констатуємо, що відходи категорій 16 12 46* та 18 02 02* не містять у своєму складі таких субстанцій, як наркотичні засоби, психотропні речовини чи прекурсори, в розумінні Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».
Ці відходи класифіковані як небезпечні медичні відходи, керуються правовими актами у сфері екології та санітарії, а не режимом контролю за обігом наркотичних засобів.
Тому вимога Замовника про наявність ліцензії на обіг наркотичних засобів і психотропів є необґрунтованою для предмета закупівлі, спрямованої на управління цими категоріями медичних відходів.
×
-
Назва доказу:
Наказ МОЗ № 1827 про затвердження Державних санітарних норм та правил
-
Повʼязаний документ:
Наказ МОЗ 1827.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ № 1278 від 20.10.2023 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278 Ліцумови.docx
-
-
Назва доказу:
Національний перелік/класифікатор відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про наркотичні засоби, псих... _ від 15.02.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України "Про управління відходами"
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-10-14-009848-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши обов’язкову вимогу щодо наявності Ліцензії на право здійснення господарської діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
e22e35a9866b4ce68aa5f70f2de7365b
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додаток 1.1 до Тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Атестат виробництва, зареєстрований в Реєстрі Міністерства економіки України з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції;
Обґрунтування
Відповідно до чинного законодавства України:
Вимоги щодо отримання Атестата виробництва визначені Порядком атестації виробництва продукції, робіт і послуг, затвердженим наказом Міністерства економіки України № 91 від 15.02.2002 р.
Цей порядок застосовується до суб’єктів господарювання, які виготовляють продукцію, що підлягає обов’язковій сертифікації або оцінці відповідності, а не до суб’єктів, які здійснюють управління з відходами.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 1278 від 05.12. 2023 р.
«Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», єдиним документом, що підтверджує право підприємства на управління з відходами є Ліцензія на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, видана Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України.
У зазначених Ліцензійних умовах відсутня вимога про обов’язковість наявності Атестата виробництва.
Таким чином, наявність або відсутність цього документа жодним чином не впливає на законність та правомірність діяльності підприємства, яке має чинну екологічну ліцензію.
Предметом закупівлі є послуги з оброблення та знешкодження медичних відходів, зокрема:
16 12 46* — Змішані медичні та фармацевтичні відходи;
18 02 02* — Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Ці відходи класифікуються згідно з ДК 005-96 “Класифікатор відходів” як небезпечні медичні, а діяльність із їх оброблення та знешкодження регулюється:
Законом України “Про управління відходами” (№ 2320-IX),
Постановою КМУ № 1278 від 05.12.2023 р. (Ліцензійні умови),
Жоден із цих нормативних актів не вимагає наявності Атестата виробництва для підприємств, які здійснюють поводження (збирання, зберігання, перевезення, оброблення, знешкодження) із відходами медичного походження.
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності Атестата виробництва, зареєстрованого в реєстрі Міністерства економіки України, є безпідставною, не передбаченою чинним законодавством і дискримінаційною стосовно учасників, які мають чинну Ліцензію на управління небезпечними відходами та технічні можливості для виконання послуг із поводження з відходами кодів 16 12 46* і 18 02 02*.
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ДОКУМЕНТИ, ЯКІ УЧАСНИК ПОВИНЕН НАДАТИ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Послуги з організації управління фармацевтичними відходами: комплекс операцій збирання, перевезення з подальшим обробленням (відновлення та видалення) фармацевтичних відходів, код ДК – 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами))
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Атестат виробництва, зареєстрований в Реєстрі Міністерства економіки України з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції;
Обґрунтування
Відповідно до чинного законодавства України:
Вимоги щодо отримання Атестата виробництва визначені Порядком атестації виробництва продукції, робіт і послуг, затвердженим наказом Міністерства економіки України № 91 від 15.02.2002 р.
Цей порядок застосовується до суб’єктів господарювання, які виготовляють продукцію, що підлягає обов’язковій сертифікації або оцінці відповідності, а не до суб’єктів, які здійснюють управління з відходами.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 1278 від 05.12. 2023 р.
«Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», єдиним документом, що підтверджує право підприємства на управління з відходами є Ліцензія на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, видана Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України.
У зазначених Ліцензійних умовах відсутня вимога про обов’язковість наявності Атестата виробництва.
Таким чином, наявність або відсутність цього документа жодним чином не впливає на законність та правомірність діяльності підприємства, яке має чинну екологічну ліцензію.
Предметом закупівлі є послуги з оброблення та знешкодження медичних відходів, зокрема:
16 12 46* — Змішані медичні та фармацевтичні відходи;
18 02 02* — Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції.
Ці відходи класифікуються згідно з ДК 005-96 “Класифікатор відходів” як небезпечні медичні, а діяльність із їх оброблення та знешкодження регулюється:
Законом України “Про управління відходами” (№ 2320-IX),
Постановою КМУ № 1278 від 05.12.2023 р. (Ліцензійні умови),
Жоден із цих нормативних актів не вимагає наявності Атестата виробництва для підприємств, які здійснюють поводження (збирання, зберігання, перевезення, оброблення, знешкодження) із відходами медичного походження.
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності Атестата виробництва, зареєстрованого в реєстрі Міністерства економіки України, є безпідставною, не передбаченою чинним законодавством і дискримінаційною стосовно учасників, які мають чинну Ліцензію на управління небезпечними відходами та технічні можливості для виконання послуг із поводження з відходами кодів 16 12 46* і 18 02 02*.
×
-
Назва доказу:
Національний перелік/класифікатор відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Закон України "Про управління відходами"
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ № 1278 від 20.10.2023 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278 Ліцумови.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-10-14-009848-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вилучити вимогу щодо наявності Атестата виробництва з тендерної документації Замовника
Запити Органу оскарження
Номер:
4f3375ca1c334dc399f29c2ce70b3080
Тема запиту:
Скарга на дисримінаційні умови тендерної документації
Текст запиту:
Всі питання та вимоги від учасників даної закупівлі у ситему були завантажені 21.10.2025р. Замовник надає відповіді учас никам та усуває вимоги відповідно до пункту 1 статті 24 Закону протягом 3 робочих днів та відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей – протягом 3 днів. Останній термін надання відповідей в даному випадку - 24.10.2025 року. Учасник скаргу до АМКУ подав 23.10.2025року
Дата опублікування:
29.10.2025 17:40