• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

послуги з технічного обслуговування димових каналів за кодом ДК 021:2015: 90910000-2 Послуги з прибирання (Послуги з технічного обслуговування димових каналів)

Завершена

5 791 764.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 14.10.2025 10:05 - 07.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: 0934974a83e34608a76d3e8e417f327f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-14-002042-a.b1
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на вимоги тендерної документації 14 жовтня 2025 року Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі UA-2025-10-14-002042-a (7a8abf8eafdf4d8ebe3ffc87a0563398) «послуги з технічного обслуговування димових каналів за кодом ДК 021:2015: 90910000-2 Послуги з прибирання (Послуга з технічного обслуговування димових каналів» з очікуваною вартістю закупівлі 5 791 764,00 грн. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАУБЕР», (надалі – Скаржник або ТОВ «ЗАУБЕР»), планує взяти участь у даній процедурі. Однак, при вивченні тендерної документації нами було виявлено вимоги, які суперечать принципам здійснення публічних закупівель, а також порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Постанову Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова №1178). Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 52 Постанови № 1178 надано право звернутись до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на умови тендерної документації, оприлюдненої Замовником. А тому, користуючись своїм правом, повідомляємо наступне: Стосовно порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Згідно частини 4 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.10.2025 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.10.2025 16:15
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2025 13:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ №16265-р/нк-пз від 29.10.2025 розміщеного на електронному майданчику 31.10.2025 о 16:15 о внесенні змін до тендерної документації процедури закупівлі з Особливостями послуги з технічного обслуговування димових каналів за кодом ДК 021:2015: 90910000-2 Послуги з прибирання (Послуга з технічного обслуговування димових каналів) за номером UA-2025-10-14-002042-a та відповідно до службової записки головного інженера Станіслава Хитько №239 від 05.11.2025 вносяться зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ ЗАУБЕР, Галушко Олена Петрівна +380993188994 sauber.ua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dff37e5f752e454dbe84507b0a9a0caa
Заголовок пункту скарги: 1.1. Щодо наявності мановакууметру ММЦ-200
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо наявності конкретного переліку обладнання та його кількості.
Відповідно до частини 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено:
Довідка* у довільній формі про наявність необхідної матеріально-технічної бази, обладнання та автомобілів для виконання умов договору.
Зазначена довідка обов’язково має підтверджувати наявність (але не виключно) наступного:
- мановакууметр ММЦ-200 (або еквівалент), не менше 4 одиниць;
- детектора горючих газів (течошукач), не менше 2 одиниць;
- вимірювач швидкості ІС-2/ИС-2 (анемометри) (або еквівалент), не менше 4 одиниць;
- набори для чищення, не менше 4 одиниць;
- інспекційна система не менше 40 метрів (або еквівалент);
- відео інспекційний ендоскоп;
- обладнання для чистки каналів TORNADO (роторний набір) або (еквівалент) та/або Savent Turbo (або еквівалент) не менше 4 одиниць;
- автомобіль;
- пилосос karcher AD 4 Premium для чистки каналів або (еквівалент).
Для підтвердження наявності матеріально-технічної бази (офісні, складські приміщення), обладнання та автомобілів, необхідно надати документи, що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) учасником матеріально-технічної бази, обладнання та автомобілів, зазначених у довідці. Підтвердні документи повинні бути чинні на дату подання пропозиції і термін їх дії повинен бути не меншим строку надання послуг, а у разі якщо термін його дії є меншим, то учасник додатково надає лист про те, що такий документ буде продовжено/ пролонговано на строк не менше строку надання послуг). Договори оренди повинні містити перелік орендованої техніки та/або обладнання, а також надати гарантійний лист від власника техніки та/або обладнання про те, що вона буде надана учаснику на період виконання договору. На автомобілі надати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
1.1. Щодо наявності мановакууметру ММЦ-200 (або еквівалент)
Згідно пункту 5.10 Додатку 1 до тендерної документації зазначено:
Технічні характеристики: Мановакуумметр ММЦ – це цифровий прилад для вимірювання надлишкового тиску та розрідження в діапазоні від -200 до +200 мм вод. ст., з похибкою близько ±(0,1 + 0,008*P) мм вод. ст. Він призначений для роботи в діапазоні температур від -10 до +40 °С, має розміри вимірювального блоку не більше 160х85х45 мм та масу до 0,25 кг
Також згідно пункту 11 Додатку 2 (технічна специфікація) до тендерної документації зазначено:
Учасник надає копії сертифікатів, що підтверджують проходження калібрування мановакууметрів ММЦ–200 та свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки мановакууметру ММЦ–200, не менше одного.
ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Також ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності чи користуванні мановакууметру ММЦ-200, але має у власності зокрема, але не виключно п’ять цифрових приладів для вимірювання надлишкового тиску та розрідження TESTO-510 та 4 цифрових прилади для вимірювання надлишкового тиску та розрідження МТК (видаткові накладні додаються до скарги, ДОКАЗ 1). Але характеристикам для еквіваленту мановакууметру, зазначеним замовником у пункті 5.10 Додатку 1, на ринку відповідає виключно мановакууметр ММЦ-200.
Жодним нормативним актом, а також переліченими замовником технічними вимогами до предмету закупівлі не визначені та не можуть бути обмежені характеристики обладнання, яке учасник повинен використовувати при вимірюванні надлишкового тиску та розрідження при наданні послуг з технічного обслуговування димових каналів.
Відповідно до пункту 6.2. глави 6 розділу V Правил технічної експлуатації систем газопостачання «Нормальною тягою димоходу вважається мінімальне розрідження в димоході, встановлене технічною документацією виробника на газовикористовуюче обладнання з відведенням продуктів згорання, які підключені до димоходу, але не менше 2 Па».
Тобто для вимірювання тяги придатний будь-який прилад, що зможе визначити величину тяги більше або менше 2 Паскалів. Правилами не передбачено визначення та зазначення у акті ДВК величини тяги з точністю до десятих чи до сотих. Більше того, правилами передбачене відповідність та зазначення величини тяги у Паскалях, а мановакууметр ММЦ-200 визначає величину тяги у мм водяного стовпа.
Оскільки предметом даної закупівлі є послуги з технічного обслуговування димових каналів, а не придбання замовником товарів, а саме мановакууметрів, ТОВ «ЗАУБЕР» не розуміє чим міг керуватись замовник, визначаючи чіткий діапазон для мановакууметрів, точне значення похибки вимірювання, точний діапазон температур і тим більше обмеження для розмірів вимірювального блоку та маси приладу, окрім свідомого обмеження кола учасників закупівлі.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні мановакууметр саме ММЦ-200 або його точну копію (а не еквівалент), що повністю відповідає характеристикам мановакууметра ММЦ-200, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Прилади для вимірювання надлишкового тиску (дифманометри та мановакууметри), що використовує в своїй діяльності ТОВ «ЗАУБЕР» повністю відповідають вимогам чинного законодавства та здатні вимірювати надлишковий тиск для зазначення відповідних даних при складанні Акту перевірки димових каналів, але вони не є точним еквівалентом мановакууметра ММЦ-200, а за деякими показниками є більш точними і зручними приладами.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 268a4c1fcde049b5a20426c2641f1a0b
Заголовок пункту скарги: 1.2. Щодо наявності вимірювача швидкості ІС-2/ИС-2 (анемометри) (або еквівалент)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 5.9 Додатку 1 до тендерної документації зазначено:
Учасник надає копії сертифікатів, що підтверджують проходження калібрування обладнання на вимірювачі швидкості газових потоків ІС-2/(ИС-2) (анемометри).
Технічні характеристики: Анемометр ІС-2 призначений для вимірювання швидкості повітряних потоків у діапазоні від 0,199 до 20,0 м/с з допустимою похибкою ±(0,1 + 0,05·V) м/с (де V — вимірювана швидкість). Розміри вимірювального блоку становлять 160x80x40 мм, а зонда — 330x50x50 мм
ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Також ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності чи користуванні анемометру ІС-2, але має у власності зокрема, але не виключно вісім анемометрів Benetech GM816 (TAM816Mini) (0,7-30 м/с) крок вимірювання 0,1м/с з вимірюванням температур, та п’ять анемометрів WINTACT WT87A 0,3-30м/с, -10-45°C (видаткові накладні додаються до скарги, ДОКАЗ 2). Але характеристикам для еквіваленту анемометра, зазначеним замовником у пункті 5.9 Додатку 1, на ринку відповідає виключно анемометр ІС-2.
Жодним нормативним актом, а також переліченими замовником технічними вимогами до предмету закупівлі не визначені та не можуть бути обмежені характеристики обладнання, яке учасник повинен використовувати при вимірюванні швидкості повітряних потоків при наданні послуг з технічного обслуговування димових каналів. Також відповідно Правил технічної експлуатації систем газопостачання не передбачено визначення та зазначення у акті ДВК величини тяги з точністю до десятих чи до сотих.
Оскільки предметом даної закупівлі є послуги з технічного обслуговування димових каналів, а не придбання замовником товарів, а саме анемометрів, ТОВ «ЗАУБЕР» не розуміє чим міг керуватись замовник, визначаючи чіткий діапазон для анемометрів, точне значення похибки вимірювання, і тим більше обмеження для розмірів вимірювального блоку приладу, окрім свідомого обмеження кола учасників закупівлі.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні анемометр ІС-2 або його точна копія (а не еквівалент), що повністю відповідає характеристикам анемометра ІС-2, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Прилади для вимірювання швидкості повітряних потоків (анемометри), що використовує в своїй діяльності ТОВ «ЗАУБЕР» повністю відповідають вимогам чинного законодавства та здатні вимірювати швидкості повітряних потоків для зазначення відповідних даних при складанні Акту перевірки димових каналів, але вони не є точним еквівалентом анемометра ІС-2, а за деякими показниками є більш точними і зручними приладами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2a28e870230d4c1d954d60e6982ee82b
Заголовок пункту скарги: 1.3. Щодо наявності інспекційної системи не менше 40 метрів (або еквівалент)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Також ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності чи користуванні інспекційної системи не менше 40 метрів, але має у власності відео-інспекційний ендоскоп (видаткова накладна додається до скарги, ДОКАЗ 3), що так само дозволяє здійснювати контроль та інспектування систем водопостачання, трубопроводів, водостоків, каналізації, вентиляції, димоходів тощо.
Жодним нормативним актом, а також переліченими замовником технічними вимогами до предмету закупівлі не визначені та не можуть бути обмежені характеристики обладнання, яке учасник повинен використовувати при інспектуванні димових каналів при наданні послуг з технічного обслуговування димових каналів. Також відповідно Правил технічної експлуатації систем газопостачання не передбачено наявності у суб’єктів, що надають послуги з технічного обслуговування димових каналів інспекційної системи або її еквівалентів. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність наявності у учасників саме інспекційної системи, тим більше з довжиною вимірювання не менше 40 метрів.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні інспекційну систему не менше 40 метрів або еквівалент, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: fbaa428b61e949ac803696bb5dad37bc
Заголовок пункту скарги: 1.4. Щодо наявності автомобіля.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Але ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності чи у користуванні автомобілів. Також згідно технічних вимог, викладених у Додатку № 2 (технічна специфікація) до тендерної документації, відсутні будь-які посилання або вимоги до використання учасником при наданні послуг згідно предмету закупівлі, а саме при технічному обслуговуванні димових каналів, будь-якого транспортного засобу. Використання автомобіля при надання послуг з технічного обслуговування димових каналів не передбачено і жодними іншими нормативно-правовими актами.
ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності автомобілів, також не має укладених договорів оренди транспортних засобів, то ж не може підтвердити володіння чи користування автомобілем, оскільки надання послуг з технічного обслуговування димових каналів не потребує обов’язкової наявності на підприємстві власного чи орендованого транспортного засобу.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні автомобіль, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a39ac54b0a9c49a69c99c8f569cf4126
Заголовок пункту скарги: 1.5. Щодо наявності пилососа karcher AD 4 Premium для чистки каналів (або еквівалент)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Але ТОВ «ЗАУБЕР» не має у власності чи у користуванні пилососа karcher AD 4 Premium для чистки каналів (або еквівалент). Також згідно технічних вимог, викладених у Додатку № 2 (технічна специфікація) до тендерної документації, відсутні будь-які посилання або вимоги до використання учасником при наданні послуг згідно предмету закупівлі, а саме при технічному обслуговуванні димових каналів, будь-якого пилососу. Використання пилососу при надання послуг з технічного обслуговування димових каналів не передбачено і жодними іншими нормативно-правовими актами.
Згідно інформації, розміщеної на офіційній сторінці компанії «Кaercher» за посиланням https://www.kaercher.com/ua-uk/home-garden/pilososi-dlja-zboru-zoli/ad-4-premium-16297310.html (скриншот додається, ДОКАЗ 4) зазначено:
Пилосос для збору золи AD 4 Premium вражає тривало високою силою всмоктування, яка забезпечується вбудованою системою очищення фільтра. Він гарантує максимально безпечне видалення золи з дров'яних печей, камінів і грилю.
Згідно технічних вимог, викладених у Додатку №2 також відсутня інформація про наявність у житлових будинках, що знаходяться у господарському віданні Комунального підприємства «Керуючої компанії з обслуговування житлового фонду Соломʼянського району м. Києва» дров'яних печей, камінів і грилю. ТОВ «ЗАУБЕР» проводить технічне обслуговування димових каналів за допомогою спеціальних наборів для чищення, наявність яких також передбачена тендерною документацією, та не використовує в своїй діяльності пилосос karcher AD 4 Premium для чистки каналів (або його еквівалент), оскільки це не передбачено вимогами законодавства, потребує підключення до електромережі, що не передбачено вимогами технічної специфікації, а також умовами проекту Договору (Додаток 5 до тендерної документації).
Більше того, згідно Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови, затверджених Наказом МОЗ від 22.02.2019 № 463, зазначено, що у житлових приміщеннях допустимий рівень шуму вдень (08:00 - 22:00) - 40 дБА, а вночі (22:00 - 08:00) - 30 дБА. При цьому максимальний рівень вдень - 55 дБА, вночі - 45 дБА.
А згідно технічних характеристик пилососу karcher AD 4 Premium на офіційній сторінці виробника зазначено, що рівень шуму від роботи такого приладу сягає до 80 дБА (скріншот, ДОКАЗ 5), тобто пилосос karcher AD 4 Premium або його еквівалент з такими ж характеристиками заборонено використовувати у житлових будинках.
Але участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні пилосос karcher AD 4 Premium або його еквівалент, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: a0bc7bb3419b422e806227ee00e2b590
Заголовок пункту скарги: 1.6. Щодо наявності складських приміщень.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що для підтвердження наявності матеріально-технічної бази зокрема на «офісні, складські приміщення», необхідно надати документи що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) учасником матеріально-технічної бази, зазначених у довідці.
ТОВ «ЗАУБЕР» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі виконати договір за результатами даної процедури закупівлі, а також відповідає вимогам Замовника (за виключенням оскаржуваних). Також ТОВ «ЗАУБЕР» має у користуванні офісне приміщення, але не має у власності чи користуванні складських приміщень, оскільки діяльність ТОВ «ЗАУБЕР» не пов’язана з виробництвом чи рітейлом товарів, та не спрямована на зберігання або транспортування товарів, матеріалів чи обладнання. Також ТОВ «ЗАУБЕР» не займається складським господарством.
Предметом даної закупівлі є не купівля замовником товару, що має зберігатись у окремому складському приміщенні, а послуги з технічного обслуговування димових каналів. Послуги, що передбачені предметом закупівлі, також не передбачають використання учасниками у своїй діяльності складських приміщень, а обладнання, що використовується при наданні послуг з технічного обслуговування димових каналів дуже малогабаритне, та цілком зручно розміщується в офісному приміщенні.
Але участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають у власності чи користуванні складські приміщення, а це порушує статті 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: f5b89d0efc404b6cbe1843e7444b9989
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо наявності вищої інженерно-технічної освіти у інженера з охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.3.3. Додатку № 1 до Тендерної документації зазначено:
Учасник повинен мати у штаті інженера з охорони праці, з вищою інженерно-технічною освітою з досвідом роботи 3 і більше років. Щодо інженерно-технічного працівника обов'язково надається диплом про отримання вищої освіти.
Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників затвердженого Наказом № 336 Міністерства праці та соціальної політики від 29.12.2004 року дійсно встановлена кваліфікаційна вимога до професії інженера з охорони праці щодо наявності повної вищої освіти відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи. Однак у пункті 11 того ж Довідника зазначено:
11. Особи, які не мають відповідної освіти або стажу роботи, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або призначені на відповідні посади за рекомендацією атестаційної комісії.
Таким чином, згідно згаданого нормативного акту, вимога наявності вищої освіти у інженера з охорони праці носить рекомендаційний характер.
ТОВ «ЗАУБЕР» має у штаті інженера з охорони праці Роговченко Марію Григорівну, яка обіймає цю посаду з 21.09.2020 року (ДОКАЗ 7). Враховуючи величезний досвід роботи (з 2003 року) на посаді інженера з охорони праці в різних підприємствах (Чорнобильська АЕС, ТОВ «МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА», інші) керівництвом ТОВ «ЗАУБЕР» було прийнято рішення про прийом на роботу Роговченко М.Г. на посаду інженера з охорони праці, не зважаючи на відсутність вищої освіти. Слід зауважити, що у 2023 році ТОВ «ЗАУБЕР» проходило перевірку Держпраці, яка не виявила жодного порушення в питаннях охорони праці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: a118153285cc44abb62f017eacc07347
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо наявності сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 45001:2018
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5.13 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено:
Учасник гарантує якість послуг, що надаються і підтверджує якість відповідними сертифікатами ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 45001:2018 на обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ). Надати звіти по кожному із сертифікатів за результатами останнього аудиту.
ТОВ «ЗАУБЕР» може гарантувати якість послуг, що надаються згідно умов тендерної документації. Також ТОВ «ЗАУБЕР» має чинний сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 на обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, виданий на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) (ДОКАЗ 8).
ТОВ «ЗАУБЕР» також має сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 на обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів (ДОКАЗ 9). Але орган сертифікації, який видав сертифікат, не є акредитованим в НААУ саме згідно вимог ДСТУ EN ISO 37001:2018. При цьому жодним з законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ. Встановлення у тендерній документації замовника вимоги про надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 37001:2018, виданого органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання. Зазначена вимога є надмірною та дискримінаційною для скаржника, як учасника, оскільки зобов’язує отримувати документ, що дублює уже наявний в скаржника та здійснювати додаткові непотрібні витрати на проведення такої дубльованої сертифікації.
В той же час Скаржник не має сертифікатів ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018 на обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, виданих на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ).
Дані стандарти ISO не мають прямого стосунку до предмета закупівлі, обсягу послуг, які надаються, якості їх виконання, та є не обов’язковими згідно із ЗУ «Про стандартизацію».
До того ж відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі - «послуги з технічного обслуговування димових каналів за кодом ДК 021:2015: 90910000-2 Послуги з прибирання (Послуги з технічного обслуговування димових каналів)», що не відповідає вимогам до сертифікатів ISO.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати сертифікат на відповідність ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ISO 45001:2018 на обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ)», що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження