-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
7 139 580.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
13.10.2025 15:35 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
03e8eb5113124111932c527269331c2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-13-011257-a.c1
Назва:
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2025-10-13-011257-a, яке розміщене в електронній системі закупівель 13 жовтня 2025 року, Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім. Ю. Липи» оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 21 жовтня 2025 року.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 3 розділу 8 додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі.
Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції.
Наголошуємо, що вимога про надання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство у сфері закупівель.
Зазначимо, що отримання зазначеного вище документу, не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації.
Крім цього, згідно з пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Наголошуємо, що вимога про отримання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
ТОВ «Євро Трейд Енерджі» не має можливості отримати документи передбачені пунктом 3 розділу 8 додатку 1 до тендерної документації і не зобов’язаний це роботи згідно з нормами чинного законодавства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до
ТОВ «Євро Трейд Енерджі».
Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через наявність зазначеної вище дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Докази: ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) та Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга на вимоги ТД скан.pdf 16.10.2025 15:50
- скарга на вимоги ТД.doc 16.10.2025 15:50
- Текст_«ДСТУ_EN_50160_2023_Характеристики_напруги_електропостачання.pdf 16.10.2025 15:50
- Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf 16.10.2025 15:50
- Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf 16.10.2025 15:50
- sign.p7s 16.10.2025 15:51
- Рішення від 20.10.2025 №15738.pdf 20.10.2025 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 №16107.pdf 28.10.2025 15:47
- Рішення від 27.10.2025 №16107.pdf 29.10.2025 15:41
- Відповідь на АМКУ.docx 22.10.2025 17:13
- Відповідь на АМКУ.docx.asice.zip 22.10.2025 17:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2025 15:41
Дата виконання рішення Замовником:
07.11.2025 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -
"Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі
Уповноваженого органу за № UA-2025-10-13-011257-a, з метою усунення порушень, виявлених в рішенні №16107-р/пк-пз від 27.10.2025 р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
670610d42c924def832f1a3d4fd2bed3
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 3 розділу 8 додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі.
Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції.
Наголошуємо, що вимога про надання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство у сфері закупівель.
Зазначимо, що отримання зазначеного вище документу, не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації.
Крім цього, згідно з пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Наголошуємо, що вимога про отримання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
ТОВ «Євро Трейд Енерджі» не має можливості отримати документи передбачені пунктом 3 розділу 8 додатку 1 до тендерної документації і не зобов’язаний це роботи згідно з нормами чинного законодавства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до
ТОВ «Євро Трейд Енерджі».
Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через наявність зазначеної вище дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Докази: ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) та Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Відповідно до пункту 3 розділу 8 додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі.
Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції.
Наголошуємо, що вимога про надання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство у сфері закупівель.
Зазначимо, що отримання зазначеного вище документу, не передбачено жодним нормативним документом, та відповідно подібна вимога не може встановлюватись в тендерній документації.
Крім цього, згідно з пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Повідомляємо, що в Україні існує національний стандарт для електричної енергії – це ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
Наголошуємо, що вимога про отримання довідки/акту /листа тощо від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом про підтвердження відповідності функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов не передбачена національними стандартами для електричної енергії, зокрема, ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
ТОВ «Євро Трейд Енерджі» не має можливості отримати документи передбачені пунктом 3 розділу 8 додатку 1 до тендерної документації і не зобов’язаний це роботи згідно з нормами чинного законодавства.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують наше право взяти участь у даній процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь в торгах зможуть лише ті учасники, які зможуть надати їх у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до
ТОВ «Євро Трейд Енерджі».
Скаржник не може взяти участь в даній закупівлі через наявність зазначеної вище дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Докази: ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT) та Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
-
Повʼязаний документ:
Текст_«ДСТУ_EN_50160_2023_Характеристики_напруги_електропостачання.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги
Запити Органу оскарження
Номер:
e8092455277b4aeeb08d1b58ee2ae68c
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
У відповідь на Скаргу UA-2025-10-13-011257-a.c1 щодо повідомляємо наступне: Змовник погоджується внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу пп.3 п.8 Розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації, а саме: 3. На підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі.
Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом ( у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції.
Дата опублікування:
22.10.2025 17:13