• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу на об’єкті: «Капітанівський ліцей Новомиргородської міської ради за адресою: Кіровоградська область, Новоукраїнський район, смт. Капітанівка, вул. Смілянська, 55» (ДК 021:2015: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації)

Закупівля співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility. Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

1 348 497.20 UAH з ПДВ
Період оскарження: 13.10.2025 15:07 - 18.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «код ДК 021:2015: 45312100-8 – Встановлення систем пожежної сигналізації “Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу на об’єкті: “Капітавський ліцей Новомиргородської міської ради/

Номер: a13d61582382417b9cd5c6de59a127ba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-13-010403-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «код ДК 021:2015: 45312100-8 – Встановлення систем пожежної сигналізації “Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу на об’єкті: “Капітавський ліцей Новомиргородської міської ради/
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.10.2025 14:43
Автор: ТОВ "ОХОРОННО-ПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ", Сергій Стоян +380675333652 opztov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1de57fe5383426881d2ac1c6681368c
Заголовок пункту скарги: Неправомірні та дискримінаційні дії вчинені уповноваженою особою Новомиргородської міської ради (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «код ДК 021:2015: 45312100-8 – Встановлення систем пожежної сигналізації “Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу на об’єкті: “Капітавський ліцей Новомиргородської міської ради.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п.5.1 Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
«З метою підтвердження відповідності якості послуг, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати, видані акредитованим органом або іншим аналогічним державним стандартам у сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, щ є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та з зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі:»
-Абзац 3-й п. 5.1. Додатку №1 до тендерної документації:
“Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 50001, виданого акредитованим органом сертифікації”.

Вимога щодо надання зазначеного Сертифікату стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 є дискримінаційною з огляду на наступне:

Відповідно до роз’яснень Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ»), - Сертифікат про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (СЕнМ):
-Мета цього стандарту полягає в наданні можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії. Цей стандарт установлює конкретні вимоги до системи енергетичного менеджменту (СЕнМ) організації. Успішне застосування СЕнМ підтримує культуру прихильності поліпшення енергетичної результативності, яка залежить від прихильності на всіх рівнях організації, особливо від прихильності вищого керівництва. У багатьох випадках це призводить в організації до зміни її культури.
-Цей стандарт можна застосувати до діяльності, що здійснюється під контролем організації. Його застосування може бути пристосовано так, щоб відповідати специфічним вимогам організації, охоплюючи складність П систем, ступінь документованості інформації та наявні ресурси.
З наведеної вище інформації вбачається, що даний стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» жодним чином не стосується предмету закупівлі: код ДК 021:2015: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації “Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу”.
Також відповідно до Ліцензійних вимог на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови), Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу надаються на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Саме тому дана вимога є неправомірною та дискримінаційною.
Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги щодо надання:
“Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 50001, виданого акредитованим органом сертифікації”.


2. Відповідно до п.5.3 Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
“Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданий органом Держпраці (Держгірпромнагляду) та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видана органом Держпраці або його територіальними органами, у відповідності до постанови КМУ від 26.10.2011 р. № 1107 (в.т.ч. зі змінами від 03.02.2021 № 77) з наступним переліком:
- роботи верхолазні та скелелазні;
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- роботи верхолазні та промисловий альпінізм;
- роботи в діючих електроустановках понад 1000В і в зонах дії струму високої частоти.”

Вимога щодо надання зазначеного документа, а саме в якому зазначені роботи верхолазні та скелелазні, роботи верхолазні та промисловий альпінізм є дискримінаційною з огляду на наступне:
Відповідно до Закону України “Про охорону праці”,
Роботи верхолазні, скелелазіння та альпінізм відрізняються метою, умовами та технікою виконання, що зумовлює різні вимоги до охорони праці. Верхолазні роботи – це професійна діяльність, що має на меті виконання конкретного завдання на висоті з дотриманням суворих правил безпеки. Скелелазіння – спортивна дисципліна, що передбачає проходження скельного маршруту, а альпінізм – це екстремальне сходження на гірські вершини, що вимагає високої підготовки та специфічного спорядження для подолання природних перешкод, таких як сніг та лід.
Згідно із законодавством України, а саме Закону України “Про охорону праці”, верхолазні роботи – це роботи на висоті від 5 метрів, що виконуються за допомогою спеціального спорядження, тоді як скелелазіння та альпінізм не є професійною діяльністю, а спортом, і до них застосовуються спортивні правила безпеки, а не трудове законодавство про охорону праці. Основна відмінність полягає у контексті: верхолазні роботи стосуються професійної трудової діяльності, що вимагає дотримання правил охорони праці, а скелелазіння та альпінізм є видами спорту.
Отже роботи скалелазні та промисловий альпінізм жодним чином не стосуються предмету закупівлі код ДК 021:2015: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації “Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу”.
Саме тому дана вимога є неправомірною та дискримінаційною.
Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги щодо надання:
Дозвілу на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданий органом Держпраці (Держгірпромнагляду) та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видана органом Держпраці або його територіальними органами, у відповідності до постанови КМУ від 26.10.2011 р. № 1107 (в.т.ч. зі змінами від 03.02.2021 № 77) в частині: роботи верхолазні та скелелазні та роботи верхолазні та промисловий альпінізм.

3. Відповідно до п.п. 1.2.1 п.1.2 Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
Абзац 3-й,4-й п.п. 1.2.1 п. 1.2. Додатку №1 до тендерної документації:
“Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі.
В довідці обов’язково зазначити наступних працівників:
Абзац 3-й п.п. 1.2.1 п. 1.2. Додатку №1 до тендерної документації:
- інженера з охорони праці з наданням посвідчення та протоколу (витягу з протоколу) на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, електробезпеки
Абзац 4-й п.п. 1.2.1 п. 1.2. Додатку №1 до тендерної документації:
- Кваліфікація інженера з охорони праці підтверджується учасником шляхом надання у складі пропозиції сканованої копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданим відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком-інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового”.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації