-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 13 робочих днів
510 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.10.2025 13:11 - 15.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Номер:
ed2ad80995a44d35bf64ab512baf9c7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-10-006421-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
10.10.2025 року Головним управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі –Замовник) оприлюднено Оголошення про проведення відкритих торгів: UA-2025-10-10-006421-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: « Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) (назва лоту в рамках якого оскаржується рішення Замовника «Ноутбуки (діагональ екрану — не менше 17,0")», що зазначено в оголошенні та тендерній документації.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 18 жовтня 2025 00:00 (відповідно до Оголошення про проведення закупівлі).
20 жовтня 2025 року відбувся у рамках закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найнижчу цінову пропозицію надала ФОП Нодь Аліна Юріївна (далі – Скаржник). Відповідно, пропозиція Скаржника надійшла на розгляд Замовника та 22 жовтня 2025 року Замовником було опубліковано Протокол №08 прийняття рішення уповноваженою особою Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області у якому було зазначено «Відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Нодь» Аліна Юріївна у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Замовником було також зазначено, що «Згідно довідки від 17.10.2025 №4 в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна право підпису тендерної пропозиції на закупівлю належить ФОП Нодь Аліна Юріївна. Однак документи тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна та тендерна пропозиція підписані Костенко Іриною Валентинівною».
Я не погоджуюся із вказаним вище рішенням щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника відповідно до абз. 4 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі -- Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. Ne 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. Мо 471) (далі - Особливості) та вважаю такі дії Замовника такими, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника була невідповідність у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, а саме, невідповідності у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, вважаємо, що Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, чим було порушено наші законні права, так як повинен був висунути вимогу Скаржнику про усунення невідповідностей, однак, вказаних дій не вчинив, у зв’язку із чим безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮДІТРЕЙД» і обрав цього учасника переможцем.
Враховуючи, що Замовник безпідставно не висунув на адресу Скаржника вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, внаслідок чого Скаржник необґрунтовано був позбавлений можливості усунути такі невідповідності і, як наслідок, не міг бути обраний переможцем (тому що Замовник одразу відхилив пропозицію Скаржника), правильним є висновок про те, що Замовник безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД» та обрав останнього переможцем. Отже, оскаржувані рішення підлягають скасуванню. Скаржник вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника безпідставно, допустив порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» та Оособливостей закупівель №1178, чим порушив основні принципи закупівель, визначені у ст..5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскаржувані рішення беззаперечно порушують права Скаржника, який, взявши участь у даній закупівлі, сплативши за таку участь грошові кошти, очікував дотримання Замовником вимог чинного законодавства, і як наслідок, визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару, в результаті чого Скаржник правомірно очікував отримати прибуток. Однак, внаслідок неправомірних дій та рішень Замовника, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
На підставі викладеного, керуючись ст.. 18, 28, 29,31 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про обрання переможцем у закупівлі ТОВ «ЮДІТРЕЙД»;
Пов'язані документи:
Учасник
- протокол 08 відхилення ноутбуки.pdf 25.10.2025 16:47
- Скарга щодо неправомірного відхилення.docx 25.10.2025 16:47
- Скарга щодо неправомірного відхилення.pdf 25.10.2025 16:47
- Скарга щодо неправомірного відхилення.pdf.asice 25.10.2025 16:47
- sign.p7s 25.10.2025 16:47
- рішення від 28.10.2025 № 16150.pdf 28.10.2025 15:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2025 № 16519.pdf 05.11.2025 12:56
- рішення від 04.11.2025 № 16519.pdf 06.11.2025 17:32
- 13_Порівняльна таблиця.pdf.p7s 30.10.2025 10:07
- 8_Тендерна пропозиція.pdf.p7s 30.10.2025 10:07
- 8_Тендерна пропозиція_Validation_Report.pdf 30.10.2025 10:07
- протокол перевірки КЕП тендерної пропозиції.pdf 30.10.2025 10:07
- 13_Порівняльна таблиця.pdf 30.10.2025 10:07
- 13_Порівняльна таблиця_Validation_Report.pdf 30.10.2025 10:07
- пояснення (UA-2025-10-10-006421-a).pdf 30.10.2025 10:07
- Довідка від 17.10.2025 №№4.pdf 30.10.2025 10:07
- пояснення (UA-2025-10-10-006421-a).docx 30.10.2025 10:07
- 8_Тендерна пропозиція.pdf 30.10.2025 10:07
- електронна пропозиція Скаржника.pdf 30.10.2025 10:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2025 22:28
Дата розгляду скарги:
04.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.11.2025 17:33
Дата виконання рішення Замовником:
07.11.2025 10:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення закупівлі за предметом: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) по лоту №1 уповноваженою особою Замовника були прийняті рішення:
1) про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна у процедурі відкритих торгів з особливостями на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей — замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону від 21.10.2024 №08;
2) про визначення переможцем процедури відкритих торгів з особливостями ТОВ «Юдітрейд» та прийняття рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі від 22.10.2025 №09.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення від 04.11.2025 №16519 згідно з яким зобов'язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЮДІТРЕЙД" переможцем за процедурою закупівлі — Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-10-006421-a, за лотом № 1.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Враховуючи викладене, керуючись Законом та Особливостями,
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей від 21.10.2024 №08.
2. Скасувати рішення про визначення переможцем процедури відкритих торгів з особливостями ТОВ «Юдітрейд» та прийняття рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі від 22.10.2025 №09.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
454c7f923ec840698cde7a5c08aa33c3
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо неправомірного відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
10.10.2025 року Головним управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі –Замовник) оприлюднено Оголошення про проведення відкритих торгів: UA-2025-10-10-006421-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: « Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) (назва лоту в рамках якого оскаржується рішення Замовника «Ноутбуки (діагональ екрану — не менше 17,0")», що зазначено в оголошенні та тендерній документації.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 18 жовтня 2025 00:00 (відповідно до Оголошення про проведення закупівлі).
20 жовтня 2025 року відбувся у рамках закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найнижчу цінову пропозицію надала ФОП Нодь Аліна Юріївна (далі – Скаржник). Відповідно, пропозиція Скаржника надійшла на розгляд Замовника та 22 жовтня 2025 року Замовником було опубліковано Протокол №08 прийняття рішення уповноваженою особою Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області у якому було зазначено «Відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Нодь» Аліна Юріївна у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Замовником було також зазначено, що «Згідно довідки від 17.10.2025 №4 в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна право підпису тендерної пропозиції на закупівлю належить ФОП Нодь Аліна Юріївна. Однак документи тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна та тендерна пропозиція підписані Костенко Іриною Валентинівною».
Я не погоджуюся із вказаним вище рішенням щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника відповідно до абз. 4 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі -- Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. Ne 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. Мо 471) (далі - Особливості) та вважаю такі дії Замовника такими, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника була невідповідність у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, а саме, невідповідності у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, вважаємо, що Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, чим було порушено наші законні права, так як повинен був висунути вимогу Скаржнику про усунення невідповідностей, однак, вказаних дій не вчинив, у зв’язку із чим безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮДІТРЕЙД» і обрав цього учасника переможцем.
Враховуючи, що Замовник безпідставно не висунув на адресу Скаржника вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, внаслідок чого Скаржник необґрунтовано був позбавлений можливості усунути такі невідповідності і, як наслідок, не міг бути обраний переможцем (тому що Замовник одразу відхилив пропозицію Скаржника), правильним є висновок про те, що Замовник безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД» та обрав останнього переможцем. Отже, оскаржувані рішення підлягають скасуванню. Скаржник вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника безпідставно, допустив порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» та Оособливостей закупівель №1178, чим порушив основні принципи закупівель, визначені у ст..5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскаржувані рішення беззаперечно порушують права Скаржника, який, взявши участь у даній закупівлі, сплативши за таку участь грошові кошти, очікував дотримання Замовником вимог чинного законодавства, і як наслідок, визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару, в результаті чого Скаржник правомірно очікував отримати прибуток. Однак, внаслідок неправомірних дій та рішень Замовника, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 18 жовтня 2025 00:00 (відповідно до Оголошення про проведення закупівлі).
20 жовтня 2025 року відбувся у рамках закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найнижчу цінову пропозицію надала ФОП Нодь Аліна Юріївна (далі – Скаржник). Відповідно, пропозиція Скаржника надійшла на розгляд Замовника та 22 жовтня 2025 року Замовником було опубліковано Протокол №08 прийняття рішення уповноваженою особою Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області у якому було зазначено «Відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Нодь» Аліна Юріївна у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Ноутбуки (ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Замовником було також зазначено, що «Згідно довідки від 17.10.2025 №4 в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна право підпису тендерної пропозиції на закупівлю належить ФОП Нодь Аліна Юріївна. Однак документи тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна та тендерна пропозиція підписані Костенко Іриною Валентинівною».
Я не погоджуюся із вказаним вище рішенням щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника відповідно до абз. 4 пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі -- Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. Ne 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. Мо 471) (далі - Особливості) та вважаю такі дії Замовника такими, що не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника була невідповідність у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, а саме, невідповідності у документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, вважаємо, що Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, чим було порушено наші законні права, так як повинен був висунути вимогу Скаржнику про усунення невідповідностей, однак, вказаних дій не вчинив, у зв’язку із чим безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮДІТРЕЙД» і обрав цього учасника переможцем.
Враховуючи, що Замовник безпідставно не висунув на адресу Скаржника вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, внаслідок чого Скаржник необґрунтовано був позбавлений можливості усунути такі невідповідності і, як наслідок, не міг бути обраний переможцем (тому що Замовник одразу відхилив пропозицію Скаржника), правильним є висновок про те, що Замовник безпідставно перейшов до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД» та обрав останнього переможцем. Отже, оскаржувані рішення підлягають скасуванню. Скаржник вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника безпідставно, допустив порушення ЗУ «Про публічні закупівлі» та Оособливостей закупівель №1178, чим порушив основні принципи закупівель, визначені у ст..5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскаржувані рішення беззаперечно порушують права Скаржника, який, взявши участь у даній закупівлі, сплативши за таку участь грошові кошти, очікував дотримання Замовником вимог чинного законодавства, і як наслідок, визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару, в результаті чого Скаржник правомірно очікував отримати прибуток. Однак, внаслідок неправомірних дій та рішень Замовника, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
×
-
Назва доказу:
1) Протокол №08 прийняття рішення уповноваженою особою Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області
-
Повʼязаний документ:
протокол 08 відхилення ноутбуки.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про обрання переможцем у закупівлі ТОВ «ЮДІТРЕЙД»;
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни;
Запити Органу оскарження
Номер:
7820b61afe8f47a0adbbdf4a900717c4
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Текст запиту:
На розгляді Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель знаходиться скарга фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни (далі – Скаржник) від 25.10.2025 № UA-2025-10-10-006421-a.b1 (далі – Скарга) щодо порушення Головним управлінням Пенсійного фонду України у Волинській області (далі – Замовник) порядку проведення процедури закупівлі за предметом: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)).
В заперечення на скаргу Замовник вважає за необхідне повідомити:
10 жовтня 2025 року уповноваженою особою Заявника прийнято рішення про проведення процедури закупівлі за предметом: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) (далі — Процедура закупівлі).
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, який оприлюднений в електронній системі закупівель на участь в Процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
Фізичною особою-підприємцем Нодь Аліною Юріївною з остаточною пропозицією 328 000,00 гривень;
Товариством з обмеженою відповідальністю «Юдітрейд» з остаточною пропозицією 336 099,60 гривень.
Відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі — Закон) (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до частини дев'ятої статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Враховуючи викладене, на розгляд уповноваженої особи було винесено тендерну пропозицію Скаржника з остаточною пропозицією 328 000,00 гривень.
За результатами розгляду виявлено, що пропозиція учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до розділу ІІІ Тендерної документації документи, які складаються Учасником в довільній формі, повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву Учасника; назву виду документа (не зазначається на листах); дату складання; реєстраційний номер (індекс); текст документа та підпис уповноваженого представника Учасника.
Копії документів, що надаються учасником у складі тендерної пропозиції засвідчуються печаткою (у разі її використання учасником) та підписом уповноваженої особи. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом уповноваженого представника Учасника не застосовується до документів, що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кожен з таких документів.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”. З метою виконання зазначених вимог тендерна пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис посадової особи чи уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються згідно вимог цієї тендерної документації. Замовник перевіряє дійсність електронного підпису та його відповідність вимогам тендерної документації на сайті Центрального засвідчувального органу.
Згідно довідки від 17.10.2025 №4 поданої в складі тендерної пропозиції Скаржника право підпису тендерної пропозиції на закупівлю належить ФОП Нодь Аліні Юріївні (довідка від 17.10.2025 №4 додається).
Однак, всі документи тендерної пропозиції Скаржника та тендерна пропозиція підписані директором ТОВ «Форвард Прінт» Костенко Іриною Валентинівною (електронна тендерна пропозиція Скаржника та протокол створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису додаються).
Документи тендерної документації Скаржника підписано особою, яка не мала на це повноважень. Підписання документів третьою особою не може створювати юридичних наслідків для фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни.
Кваліфікований електрований підпис є індивідуальним інструментом підпису і його передача третім особам суперечить принципам захисту персональних даних і використання електронних підписів.
Відповідно до абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином у уповноваженої особи Замовника були наявні підстави для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Нодь Аліна Юріївна у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)).
Щодо позиції скаржника про надання можливості усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження.
В Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей за 2025 рік описуються випадки, коли замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, на які не поширюються положення пункту 43 Особливостей, та надає учаснику можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі помилково вважаючи, що їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Як приклади неправомірного застосування замовниками положень пункту 43 Особливостей орган оскарження наводить випадки розміщення повідомлень про усунення невідповідностей в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, передбачених такими вимогами тендерної документації:
- щодо надання та/або заповнення форм «тендерна пропозиція», «цінова пропозиція», «технічна специфікація» тощо з інформацією про назву предмета закупівлі, його кількість, виробника, країни походження тощо, приклади рішень Комісії: № 17669-р/пк-пз (UA-2024-10-02-002215-a); № 17447-р/пк-пз (UA-2024-09-13-010229-a); № 13077-р/пк-пз (UA-2024-06-21-
002905-a); № 12782-р/пк-пз (UA-2024-07-01-005578-a);
- щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо), приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a); № 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a).
Практика розгляду скарг Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель свідчить, що розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель щодо порушення учасниками процедур закупівель зазначених вище та/або аналогічних умов тендерної документації є неправомірним, оскільки вони стосуються саме предмета закупівлі та/або його характеристик, а виправлення таких невідповідностей може призвести до зміни предмета закупівлі.
Відповідно до вимог тендерної документації щодо Предмета закупівлі (додатки 1 та 4) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції подаються, зокрема:
заповнена та підписана тендерна пропозиція учасника за формою, визначеною замовником (згідно з Додатком 3 до тендерної документації);
порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в Додатку 1 до тендерної документації. В таблиці обов’язково зазначається виробник та модель для перевірки відповідності технічних характеристик запропонованого Учасником обладнання.
На виконання вищезазначених вимог у складі тендерної пропозиції Скаржника містяться файли 8.Тендерна пропозиція.pdf, 8.Тендерна пропозиція.pdf.p7s, 13.Порівняльна таблиця.pdf та 13.Порівняльна таблиця.pdf.p7s.При перевірці накладених підписів учасником Процедури закупівлі на сайті Центрального засвідчувального органу встановлено, що вказані документи підписані директором ТОВ «Форвард Прінт» Костенко Іриною Валентинівною (тендерна пропозиція, порівняльна таблиця та файли 8.Тендерна пропозиція.pdf.p7s та 13.Порівняльна таблиця.pdf.p7s з протоколами створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису додаються).
Відповідно до положень Закону та Особливостей замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни у процедурі закупівлі за предметом: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)), UA-2025-10-10-006421-a, є правомірним та таким, що відповідає вимогам Закону та Особливостей, адже тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації .
На підставі вищевикладеного, керуючись п. 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 :
ПРОШУ:
1. Врахувати пояснення уповноваженої особи при розгляді скарги фізичної особи-підприємця Нодь Аліни Юріївни від 25.10.2025 № UA-2025-10-10-006421-a.b1 щодо порушення Головним управлінням Пенсійного фонду України у Волинській області порядку проведення процедури закупівлі за предметом: Ноутбуки (ДК 021:2015 — 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)).
2. Скаржнику в задоволенні скарги відмовити в повному обсязі.
Дата опублікування:
30.10.2025 10:07