• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 39510000-0 Вироби домашнього текстилю (Тканинні ролети та жалюзі для закладів освіти Оболонського району міста Києва)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

598 696.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.10.2025 14:20 - 15.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення Переможцем ТП ФОП Подольна Валентина Вікторівна, яка містить невиправні помилки. Замовник Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації. Сума закупівлі 598 696грн

Номер: f6d7097083d044958788ffc65b426659
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-008801-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне визначення Переможцем ТП ФОП Подольна Валентина Вікторівна, яка містить невиправні помилки. Замовник Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації. Сума закупівлі 598 696грн
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2025 15:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.11.2025 15:17
Автор: ФОП "КОЗИМИР Олена Олександрівна", Олена Козимир +380674669085 00.10@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a1e9293a871142eea138641a7f9f3f8e
Заголовок пункту скарги: п.44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Переможець не надав Гарантію за умовами, які вимагались ТД та Законом.
п.44 Особливостей
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Вимога
Є відповідь

Оскарження рішення уповноваженої особи щодо дискваліфікації пропозиції Учасника

Номер: f628d9a418bd4b3589649c62a86c015c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-008801-a.c2
Назва: Оскарження рішення уповноваженої особи щодо дискваліфікації пропозиції Учасника
Вимога:
Відповідно до п. 40 Особливостей проведення публічних закупівель (постанова КМУ №1178 від 12.10.2022), у разі визначення ціни пропозиції учасника як аномально низької, замовник має право вимагати від учасника пояснення з розрахунками та/або документальними підтвердженнями причин зниження ціни. Нашим підприємством було надано довідку з переліком причин аномального зниження ціни, в якій чітко зазначено економічні чинники формування вартості, зокрема: наявність довгострокових контрактів із постачальниками; власні виробничі потужності; оптимізація логістичних витрат; наявність залишків товару на складі. Таким чином, вимога Закону щодо надання пояснення була виконана належним чином. Замовник, відхиляючи пропозицію, зазначив, що учасник не надав ДОКУМЕНТАЛЬНОГО підтвердження на обґрунтування.Однак, вимога про надання саме таких документів суперечить законодавству, оскільки: Закон не містить вичерпного переліку документів, якими учасник має підтверджувати обґрунтування ціни. Замовник не має права самостійно визначати форму або конкретний перелік документів, якщо інше прямо не встановлено умовами тендерної документації. Надання комерційних договорів може містити конфіденційну інформацію та комерційну таємницю, розголошення якої порушує права учасника. Таким чином, надана нами довідка повністю відповідала вимогам пункту 40 Особливостей — тобто пояснення та/або документальне підтвердження було надано. Враховуючи наведене, рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення нашої пропозиції є безпідставним та підлягає скасуванню, оскільки: учасник належним чином виконав вимогу щодо обґрунтування аномальної ціни; Замовник неправомірно вимагав додаткові документи, не передбачені законодавством; порушено принципи недискримінації та рівного ставлення до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! По-перше, жодним нормативно-правовим актом у сфері здійснення публічних закупівель не встановлено наступне твердження «у разі визначення ціни пропозиції учасника як аномально низької, замовник має право вимагати від учасника пояснення з розрахунками та/або документальними підтвердженнями причин зниження ціни» (прошу уважніше ознайомитись із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, зокрема з пунктом 40). По-друге, хоча Закон і дозволяє довільну форму обґрунтування аномально низької ціни, він вимагає надати саме обґрунтування — тобто пояснення, що має бути належним. Належність обґрунтування оцінюється Замовником. Для підтвердження таких вагомих економічних переваг, як «довгострокові контракти з постачальниками» та «власні виробничі потужності», лише декларативного твердження у довідці, як правило, недостатньо. На практиці та згідно з позицією Антимонопольного комітету України (АМКУ) та судовою практикою, пояснення має бути підкріплене розрахунками та/або документами, що підтверджують заявлені обставини. Сама по собі «довідка» без жодних додатків чи розрахунків, які б об'єктивно підтверджували вказані причини, може бути визнана Замовником неналежним обґрунтуванням. У Вашому випадку, оскільки пояснення включали посилання на об'єктивні економічні чинники (контракти, власні потужності), які потребують зовнішнього підтвердження для визнання їх належними (наприклад, копії договорів, які підтверджують ціну на сировину; довідки про наявність виробничих потужностей/складських запасів), Замовник, вимагаючи документального підтвердження, по суті, реалізував своє право на оцінку належності наданого обґрунтування. Оскільки Ви надали лише довідку (декларативне пояснення) без жодних розрахунків чи документальних підтверджень, рішення Замовника про відхилення пропозиції через ненадання "належного обґрунтування" (зокрема документального підтвердження) є правомірним. Як показує практика АМКУ, декларативна довідка без документального підтвердження майже завжди визнається Замовником та Комісією АМКУ неналежним обґрунтуванням. Наведемо ключові висновки з рішень АМКУ: 1) Належність = Документальне підтвердження. АМКУ неодноразово підтверджував, що обґрунтування аномально низької ціни, хоч і надається у "довільній формі", має бути належним. Належним обґрунтуванням вважається те, яке документально підтверджує заявлені економічні чинники (знижки, власні потужності, низькі витрати). 2) Лише перерахування причин недостатньо. Посилання на "наявність довгострокових контрактів" без надання копій відповідних договорів або довідки від контрагента про спеціальну ціну/знижку, що впливає на ціну пропозиції, є недостатнім і декларативним. 3) Оцінка належності — право Замовника. Якщо Замовник обґрунтовано вважає, що надана довідка не дозволяє об'єктивно підтвердити можливість постачання товару/послуги за такою ціною (оскільки відсутні документи, які підтверджують заявлені переваги), він має право (і обов'язок) відхилити пропозицію на підставі неналежного обґрунтування. Наданою Вами довідкою виконана вимога про надання "пояснення", але не виконана непряма, але критично важлива вимога про надання "належного обґрунтування". Саме відсутність документальних підтверджень стала причиною відхилення. Відповідно до частини 1 пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію, якщо вважає обґрунтування неналежним.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

ТД містить дискримінаційні, неправомірні та незрозумілі вимоги. Замовник Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації. Сума 598 696 грн.

Номер: 2c96be993ec64642b75acd06cf11d9b7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-08-008801-a.a1
Назва: ТД містить дискримінаційні, неправомірні та незрозумілі вимоги. Замовник Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації. Сума 598 696 грн.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 21.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 15:57
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.10.2025 12:27
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.10.2025 12:27
Автор: ФОП "ТРОПША ДМИТРО ДМИТРОВИЧ", Дмитро Тропша +380686874784 ddtropsha@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ae349ae82d5e44eba0e3101180e005ba
Заголовок пункту скарги: Замовник в пункті ТД "Технічні вимоги" вимагає проставлення печатки на документ, що є неправомірною вимогою. Проте, невиконання вимог пункту ТД «2. Технічні вимоги:» рівнозначно відхиленню. Скаржник не згоден з такими діями Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дії, рішення, бездіяльність Замовника, що суперечать законодавству у сфері державних/публічних закупівель і в наслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження