-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини теплотраси від теплового пункту (камери) 108 до ІТП поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Академіка Сахарова, 2 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
4 739 692.80
UAH з ПДВ
Період оскарження:
03.10.2025 17:46 - 31.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
11ff98a2b47e46fb8c78dbd2e86b4fc9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-03-011584-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю
“СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ”
Юр. адреса: Україна 82100,
Львівська область, UA 36 380548 0000026005005945101
АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» МФО 380548
м. Дрогобич, вул. Спортивна, 13 Код за ЄДРПОУ 01415708
Пошт. адреса: Україна 79024, м. Львів, № свід. 100286827
вул. Богданівська, 42/13 ІПН 014157013090
№ 1610/02 від 16.10.2025 р.
До АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРНОПІЛЬСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Адреса: 46017, Україна, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Андрія Сахарова, 2
ЄДРПОУ: 02001305
Суб`єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУ24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ»
Адреса: 82100, Львівська обл., Дрогобицький р-н, місто Дрогобич, ВУЛИЦЯ СПОРТИВНА, будинок 13
Код ЄДРПОУ: 01415708
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-011584-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
03.10.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-10-03-011584-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій був встановлений до 20.10.2025р.
Ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУ24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» (далі - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1. Відповідно до п.1.1. додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: заповнену довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт за зразком, а саме:
№ п/п Назва спеціальності Нормативна потреба відповідно до проектно-кошторисної документації
(кількість) Наявність в організації
(кількість) Штатний/
за договором цивільно–правового характеру (дата, № договору)
В довідці обов’язково підтвердити наявність таких працівників: головний інженер; інженер з охорони праці; інженер з проектно-кошторисної роботи; виконавець робіт; енергетик; електрик; монтажники санітарно-технічних систем і устаткування; електрогазозварник; підсобний робітник.
1.2. Для підтвердження наявності обов’язкових вищевказаних працівників/робітників учасник має надати скановану копію оригіналу штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників/робітників може бути підтверджена сканованими копіями оригіналів інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці. У разі залучення таких працівників/робітників за цивільно-правовим договором – надати скановані копії таких договорів.
1.3. У складі пропозиції надати скановані копії оригіналів документів, що підтверджують атестацію працівників з питань охорони праці у штаті учасника, а саме: головного інженера та енергетика.
1.4. У штаті учасника повинно бути не менше одного працівника із дійсним посвідченням зварника. Сканована копія оригіналу посвідчення та протоколу про присвоєння кваліфікації надається в тендерній пропозиції Учасника.
1.5. У складі інженерно-технічних працівників Учасника має бути не менше 1-ї особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з ОП), на підтвердження чого надається чинний сертифікат інженера з охорони праці (будівництво) (що підтверджується датою видачі сертифікату) (не менше 1 особи) не нижче ІI (другий) кваліфікаційний рівень (категорія), виданий відповідним органом із сертифікації персоналу, будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С- 001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Вимоги про надання сертифікату фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У Скаржника наявна особа, яка буде виконувати функції інженера з охорони праці, який має відповідну кваліфікацію, що дозволяє йому в повній мірі виконувати завдання інженера з охорони праці без необхідності отримання усіх вищенаведених документів. На підтвердження надаємо копію кваліфікаційних документів. Вимога про усіх вищенаведених документів є надмірною та необґрунтованою.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які на інженера з охорони праці зможуть надати сертифікат фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто зазначити, що схожої позиці Колегія притримувалася у своїх недавніх рішеннях, а саме:
- Рішення №9811 -р/пк-пз від 19 червня 2025 року.
- Рішення № 5346-р/пк-пз від 04 квітня 2025 року.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Тендерна документація;
2. Закон України про публічні закупівлі;
3. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178;
4. Рішення №9811 -р/пк-пз від 19 червня 2025 року;
5. Рішення № 5346-р/пк-пз від 04 квітня 2025 року;
6. Документи на підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці.
З повагою,
Товариство з обмеженою відповідальністю
«СУ24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» КЕП Михайло МИХАЙЛОВСЬКИЙ
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Тендерна документація.doc 16.10.2025 10:51
- 2. Закон України про публічні закупівлі.pdf 16.10.2025 10:51
- 3. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178.pdf 16.10.2025 10:51
- 4. рішення від 19.06.2025 № 9811.pdf 16.10.2025 10:51
- 6 Лист розяснення координатор загальний н.pdf 16.10.2025 10:51
- 5. рішення від 04.04.2025 № 5346.pdf 16.10.2025 10:51
- 6 Лист сертифікат ОП.pdf 16.10.2025 10:51
- 6 Посвідчення Шклярук.pdf 16.10.2025 10:52
- 6 Посвідчення ОП Шклярук.pdf 16.10.2025 10:52
- 6 Протокол інженер з ох прац.pdf 16.10.2025 10:52
- 6 Сертифікат Шклярук П.А..pdf 16.10.2025 10:52
- 6 Свідоцтво ОП Шклярук.pdf 16.10.2025 10:52
- 6 ПРОТОКОЛ ОП-710-25.pdf 16.10.2025 10:52
- 6 Шклярук протокол НПАОП.pdf 16.10.2025 10:52
- Скарга UA-2025-10-03-011584-a.docx 16.10.2025 10:52
- Скарга UA-2025-10-03-011584-a.docx.asice.zip 16.10.2025 10:52
- sign.p7s 16.10.2025 10:53
- рішення від 20.10.2025 № 15747.pdf 20.10.2025 15:24
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 27.10.2025 № 2095.pdf 27.10.2025 15:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.10.2025 № 16263.pdf 30.10.2025 12:57
- рішення від 29.10.2025 № 16263.pdf 03.11.2025 10:46
- Оголошення про проведення відкритих торгів.pdf 21.10.2025 16:01
- Відповідь АМКУ - Капітальний ремонт.docx 21.10.2025 16:01
- Відповідь АМКУ.pdf 21.10.2025 16:01
- Тендерна документація.doc 21.10.2025 16:01
- Протокол.pdf 24.10.2025 17:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 11:35
Дата розгляду скарги:
29.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 15:24
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.11.2025 10:46
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
03.11.2025 10:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7278e832297842249d6623de3d49db7e
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п.1.1. додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: заповнену довідка у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та які будуть залучені до виконання робіт за зразком, а саме:
№ п/п Назва спеціальності Нормативна потреба відповідно до проектно-кошторисної документації
(кількість) Наявність в організації
(кількість) Штатний/
за договором цивільно–правового характеру (дата, № договору)
В довідці обов’язково підтвердити наявність таких працівників: головний інженер; інженер з охорони праці; інженер з проектно-кошторисної роботи; виконавець робіт; енергетик; електрик; монтажники санітарно-технічних систем і устаткування; електрогазозварник; підсобний робітник.
1.2. Для підтвердження наявності обов’язкових вищевказаних працівників/робітників учасник має надати скановану копію оригіналу штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників/робітників може бути підтверджена сканованими копіями оригіналів інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці. У разі залучення таких працівників/робітників за цивільно-правовим договором – надати скановані копії таких договорів.
1.3. У складі пропозиції надати скановані копії оригіналів документів, що підтверджують атестацію працівників з питань охорони праці у штаті учасника, а саме: головного інженера та енергетика.
1.4. У штаті учасника повинно бути не менше одного працівника із дійсним посвідченням зварника. Сканована копія оригіналу посвідчення та протоколу про присвоєння кваліфікації надається в тендерній пропозиції Учасника.
1.5. У складі інженерно-технічних працівників Учасника має бути не менше 1-ї особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з ОП), на підтвердження чого надається чинний сертифікат інженера з охорони праці (будівництво) (що підтверджується датою видачі сертифікату) (не менше 1 особи) не нижче ІI (другий) кваліфікаційний рівень (категорія), виданий відповідним органом із сертифікації персоналу, будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С- 001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Вимоги про надання сертифікату фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У Скаржника наявна особа, яка буде виконувати функції інженера з охорони праці, який має відповідну кваліфікацію, що дозволяє йому в повній мірі виконувати завдання інженера з охорони праці без необхідності отримання усіх вищенаведених документів. На підтвердження надаємо копію кваліфікаційних документів. Вимога про усіх вищенаведених документів є надмірною та необґрунтованою.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які на інженера з охорони праці зможуть надати сертифікат фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто зазначити, що схожої позиці Колегія притримувалася у своїх недавніх рішеннях, а саме:
- Рішення №9811 -р/пк-пз від 19 червня 2025 року.
- Рішення № 5346-р/пк-пз від 04 квітня 2025 року.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
№ п/п Назва спеціальності Нормативна потреба відповідно до проектно-кошторисної документації
(кількість) Наявність в організації
(кількість) Штатний/
за договором цивільно–правового характеру (дата, № договору)
В довідці обов’язково підтвердити наявність таких працівників: головний інженер; інженер з охорони праці; інженер з проектно-кошторисної роботи; виконавець робіт; енергетик; електрик; монтажники санітарно-технічних систем і устаткування; електрогазозварник; підсобний робітник.
1.2. Для підтвердження наявності обов’язкових вищевказаних працівників/робітників учасник має надати скановану копію оригіналу штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників/робітників може бути підтверджена сканованими копіями оригіналів інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці. У разі залучення таких працівників/робітників за цивільно-правовим договором – надати скановані копії таких договорів.
1.3. У складі пропозиції надати скановані копії оригіналів документів, що підтверджують атестацію працівників з питань охорони праці у штаті учасника, а саме: головного інженера та енергетика.
1.4. У штаті учасника повинно бути не менше одного працівника із дійсним посвідченням зварника. Сканована копія оригіналу посвідчення та протоколу про присвоєння кваліфікації надається в тендерній пропозиції Учасника.
1.5. У складі інженерно-технічних працівників Учасника має бути не менше 1-ї особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з ОП), на підтвердження чого надається чинний сертифікат інженера з охорони праці (будівництво) (що підтверджується датою видачі сертифікату) (не менше 1 особи) не нижче ІI (другий) кваліфікаційний рівень (категорія), виданий відповідним органом із сертифікації персоналу, будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С- 001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Вимоги про надання сертифікату фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У Скаржника наявна особа, яка буде виконувати функції інженера з охорони праці, який має відповідну кваліфікацію, що дозволяє йому в повній мірі виконувати завдання інженера з охорони праці без необхідності отримання усіх вищенаведених документів. На підтвердження надаємо копію кваліфікаційних документів. Вимога про усіх вищенаведених документів є надмірною та необґрунтованою.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які на інженера з охорони праці зможуть надати сертифікат фахівця будівельної галузі (інженера з охорони праці), не нижче ІI (другого) кваліфікаційного рівня (категорії) що виданий відповідним органом із сертифікації персоналу будівельної галузі акредитованим НААУ про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідного кваліфікаційного посвідчення до сертифікату, розраховані на учасників торгів, в яких є вказаний працівник, що має вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Варто зазначити, що схожої позиці Колегія притримувалася у своїх недавніх рішеннях, а саме:
- Рішення №9811 -р/пк-пз від 19 червня 2025 року.
- Рішення № 5346-р/пк-пз від 04 квітня 2025 року.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
6 Шклярук протокол НПАОП.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Шклярук протокол НПАОП.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Сертифікат Шклярук П.А..pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Сертифікат Шклярук П.А..pdf
-
-
Назва доказу:
6 Свідоцтво ОП Шклярук.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Свідоцтво ОП Шклярук.pdf
-
-
Назва доказу:
6 ПРОТОКОЛ ОП-710-25.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 ПРОТОКОЛ ОП-710-25.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Протокол інженер з ох прац.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Протокол інженер з ох прац.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Посвідчення Шклярук.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Посвідчення Шклярук.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Посвідчення ОП Шклярук.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Посвідчення ОП Шклярук.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Лист сертифікат ОП.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Лист сертифікат ОП.pdf
-
-
Назва доказу:
6 Лист розяснення координатор загальний н.pdf
-
Повʼязаний документ:
6 Лист розяснення координатор загальний н.pdf
-
-
Назва доказу:
5. рішення від 04.04.2025 № 5346.pdf
-
Повʼязаний документ:
5. рішення від 04.04.2025 № 5346.pdf
-
-
Назва доказу:
4. рішення від 19.06.2025 № 9811.pdf
-
Повʼязаний документ:
4. рішення від 19.06.2025 № 9811.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
Повʼязаний документ:
3. Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Закон України про публічні закупівлі.pdf
-
Повʼязаний документ:
2. Закон України про публічні закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Тендерна документація.doc
-
Повʼязаний документ:
1. Тендерна документація.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
7773d0bf2ff1466393d86c5c369dabdb
Тема запиту:
Про внесення змін до тендерної документації
Текст запиту:
Протокол № 24.10/2
Комунального некомерційного підприємства
“Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня”
Тернопільської обласної ради
ЄДРПОУ 02001305, 46017, м. Тернопіль, вул. Андрія Сахарова, 2
Категорія замовника: юридичні особи, які забезпечують потреби держави
або територіальної громади, Ірина Кирич, +380971345495, zakupki200@todl.com.ua
„ 24 ”_____10____ 2025р. м. Тернопіль
Щодо прийняття рішення
уповноваженою особою
Порядок денний:
Про внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі Капітальний ремонт частини теплотраси від теплового пункту (камери) 108 до ІТП поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Академіка Сахарова, 2 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-011584-a, відповідно до скарги від 16 жовтня 2025 року прийнятої на розгляд органом оскарження та оприлюднення нової редакції тендерної документації, переліку змін до неї в електронній системі закупівель з продовженням терміну подання тендерних пропозицій.
Під час розгляду порядку денного:
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі ”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
У зв’язку з скаргою Учасника товариства з обмеженою відповідальністю «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» від 16 жовтня 2025р. є необхідність внести зміни в Додаток №2 та Додаток №8 тендерної документації по закупівлі Капітальний ремонт частини теплотраси від теплового пункту (камери) 108 до ІТП поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Академіка Сахарова, 2 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-011584-a.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей, зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
З огляду на це продовжити строк подання тендерних пропозицій по закупівлі Капітальний ремонт частини теплотраси від теплового пункту (камери) 108 до ІТП поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Академіка Сахарова, 2 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-011584-a до 03.11.2025 року.
Вирішила:
Внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі Капітальний ремонт частини теплотраси від теплового пункту (камери) 108 до ІТП поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська обласна дитяча клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Академіка Сахарова, 2 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-03-011584-a та оприлюднити нову редакцію тендерної документації, перелік змін до неї в електронній системі закупівель з продовженням терміну подання тендерних пропозицій до 03.11.2025 року. Протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Уповноважена особа,
фахівець з публічних закупівель Ірина КИРИЧ
Дата опублікування:
24.10.2025 17:07
Номер:
f7e31a675a1e4c8e8c5e533171fbfb15
Тема запиту:
Про надання інформації по скарзі товариства з обмеженою відповідальністю «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» від 16 жовтня 2025 року
Текст запиту:
ПРО НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
На розгляді Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), скарга товариства з обмеженою відповідальністю «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ», від 16 жовтня 2025 року щодо порушення КНП «ТОДКЛ» ТОР (як Замовником) порядку проведення Процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб – порталі (UA-2025-10-03-011584-a).
За фактами викладеними у скарзі товариства з обмеженою відповідальністю «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» від 16 жовтня 2025 року керуючись пунктом 66 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “ Про публічні закупівлі ”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанова) надаємо наступну інформацію.
Тендерна документація формується та оприлюднюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року (далі - Закон) з урахуванням Постанови.
Згідно статті 22 Закону у тендерній документації, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Кваліфікаційні критерії до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Щодо підстави скарги
Замовник, відповідно до пункту 1, Розділу І, Додатку №2 тендерної документації, вимагає, надання інформації що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
1.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації (робітничих професій, інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід, які будуть залучені до виконання робіт за зразком, а саме:
- головний інженер;
- інженер з охорони праці;
- інженер з проектно-кошторисної роботи;
- виконавець робіт;
- енергетик;
- електрик;
- монтажники санітарно-технічних систем і устаткування;
- електрогазозварник;
- підсобний робітник.
1.2. Для підтвердження наявності обов’язкових вищевказаних працівників/робітників учасник має надати скановану копію оригіналу штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників/робітників може бути підтверджена сканованими копіями оригіналів інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці. У разі залучення таких працівників/робітників за цивільно-правовим договором – надати скановані копії таких договорів.
1.3. У складі пропозиції надати скановані копії оригіналів документів, що підтверджують атестацію працівників з питань охорони праці у штаті учасника, а саме: головного інженера та енергетика.
1.4. У штаті учасника повинно бути не менше одного працівника із дійсним посвідченням зварника. Сканована копія оригіналу посвідчення та протоколу про присвоєння кваліфікації надається в тендерній пропозиції Учасника.
1.5. У складі інженерно-технічних працівників Учасника має бути не менше 1-ї особи, уповноваженої здійснювати інструктаж з охорони праці (інженер з ОП), на підтвердження чого надається чинний сертифікат інженера з охорони праці (будівництво) (що підтверджується датою видачі сертифікату) (не менше 1 особи) не нижче ІI (другий) кваліфікаційний рівень (категорія), виданий відповідним органом із сертифікації персоналу, будівельної галузі акредитованим НААУ, про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату.
Вимоги, передбачені у підпункті 1.5, Розділу І, Додатку 2 до тендерної документації, зокрема щодо наявності в Учасника сертифікованого Інженера з охорони праці, є обґрунтованими, законними, і такими, що не порушують принципи недискримінації учасників та не обмежують конкуренцію. Відповідно до статті 22 Закону, замовник має право визначати кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників, виходячи з характеру, складності та особливостей виконання робіт за предметом закупівлі. У межах цього права Замовник зобов’язаний забезпечити безпечне виконання робіт, дотримання вимог чинного законодавства, зокрема законодавства про охорону праці. Предметом закупівлі є будівельні роботи, виконання яких безпосередньо передбачає наявність кваліфікованого Інженера з охорони праці.
Вимога замовника обґрунтовується тим, що головною метою діяльності системи сертифікації персоналу будівельної галузі є реалізація заходів щодо підвищення кваліфікації кадрів для містобудування. У зв’язку із тим, що на сертифікованого Інженера з охорони праці покладено обов’язки: із здійснення контролю за додержанням у підрозділах підприємства законодавчих та інших нормативних актів з охорони праці, за наданням робітникам встановлених пільг і компенсацій за умовами праці, а також вивчення умов праці на робочих місцях, підготовка і внесення пропозицій щодо розроблення і упровадження більш досконалих конструкцій обгороджувальної техніки, запобіжних і блокувальних пристроїв, інших засобів захисту від впливу небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
Інженер з охорони праці бере участь:
- у проведенні перевірок, обстежень технічного стану будівель, споруд, устаткування, машин і механізмів, ефективності роботи вентиляційних систем, стану санітарно-технічних пристроїв санітарно-побутових приміщень, засобів колективного та індивідуального захисту працівників, визначенні їх відповідності вимогам нормативних правових актів з охорони праці і у разі виявлення порушень, які створюють загрозу життю і здоров’ю працівників або можуть привести до аварії; вживає заходів щодо припинення експлуатації машин, устаткування і виконання робіт на дільницях, на робочих місцях.
- у розробленні заходів щодо запобігання професійним захворюванням і нещасним випадкам на виробництві, поліпшення умов праці і доведення їх до вимог нормативних правових актів з охорони праці, а також надає організаційну допомогу з виконання розроблених заходів. Контролює вчасне проведення відповідними службами необхідних випробувань і технічних оглядів стану устаткування, машин і механізмів, дотримання графіків вимірів параметрів небезпечних і шкідливих виробничих факторів, виконання приписів органів державного нагляду і контролю за додержанням чинних норм, правил і інструкцій з охорони праці, стандартів безпеки праці у процесі виробництва, а також у проектах нових виробничих об’єктів та тих, що реконструюються, бере участь у прийманні їх до експлуатації.
- у розгляді питання про відшкодування роботодавцем шкоди заподіяної працівникам каліцтвом, професійним захворюванням або іншим пошкодженням здоров’я, пов’язаним з виконанням ними трудових обов’язків. Надає підрозділам підприємства методичну допомогу у вкладанні переліків професій і посад, відповідно до яких працівники мають проходити обов’язкові медичні огляди, а також переліки професій посад, відповідно до яких на основі чинного законодавства надається компенсація та пільги за важкі, шкідливі або небезпечні умови праці; під час розроблення і перегляду інструкцій з охорони праці, стандартів підприємства, системи стандартів безпеки праці; з організації інструктажу, навчання і перевірки знань працівників з охорони праці.
- у складанні розділу «Охорона праці» колективного договору, у розслідуванні випадків виробничого травматизму, професійних і виробничо-обумовлених захворювань, вивчає їх причини, аналізує ефективність впроваджуваних заходів щодо їх запобігання. Складає звітність з охорони праці за встановленими формами і у відповідні терміни.
Відповідно, встановлені Замовником вимоги у тендерній документації не є зайвим чи необґрунтованим – вони напряму стосуються організації безпечного виконання робіт за предметом закупівлі. Наявність відповідних документів є необхідними для якісного виконання робіт за предметом закупівлі та мають на меті забезпечення належного рівня безпеки працівників на об'єкті, відповідність законодавству України з охорони праці та захист прав і здоров'я працівників, а не обмеження участі потенційних учасників у процедурі закупівлі.
Також, хочемо зазначити що відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що тендерна документація розроблена згідно чинного законодавства та не має дискримінаційних умов.
Додаток:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на 3 арк.
2. Тендерна документація – 46 арк.
3. Відповідь на скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» від 16 жовтня 2025 року про усунення невідповідностей на 4 арк.
Уповноважена особа,
Фахівець з публічних закупівель Ірина КИРИЧ
Дата опублікування:
21.10.2025 16:01