-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ДК 021:2015: 90520000-8 (Перевезення та видалення 18 01 03* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій)
Закупівля здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Вимоги до учасників та потреба згідно тендерної документації.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
170 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.10.2025 13:00 - 10.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
08.12.2025 13:43 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
8aa42c3154354240985281d864fd2c54
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-02-005905-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf 06.10.2025 16:40
- ТД вивезення небезпечних відходів .docx 06.10.2025 16:40
- ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx 06.10.2025 16:40
- Договір страхув 50_FO-02398704.pdf 06.10.2025 16:40
- ЗУ Про страхування.pdf 06.10.2025 16:40
- Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf 06.10.2025 16:40
- Національний класифікатор відходів.doc 06.10.2025 16:40
- Скарга на умови ТД 5 лікарня київ.pdf 06.10.2025 16:40
- ПКМУ 1278.docx 06.10.2025 16:41
- Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf 06.10.2025 16:41
- Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf 06.10.2025 16:41
- Висновок оцін впливу на довкіл.PDF 06.10.2025 16:41
- ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ .docx 06.10.2025 16:41
- Скарга на умови ТД 5 лікарня київ.docx 06.10.2025 16:41
- Перелік змін до ТД.pdf 06.10.2025 16:41
- sign.p7s 06.10.2025 16:43
- рішення від 08.10.2025 № 15230.pdf 08.10.2025 15:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2025 № 15664.pdf 17.10.2025 12:44
- рішення від 16.10.2025 № 15664.pdf 20.10.2025 18:06
- Пояснення на скаргу КНП КМКЛ №5.doc 10.10.2025 12:13
- ТД вивезення небезпечних відходів.docx 10.10.2025 12:14
- ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ.docx 10.10.2025 12:14
- ТД ЗМІНИ до вивезення небезпечних відходів .docx 10.10.2025 12:15
- Протокол 206.pdf 05.11.2025 15:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.10.2025 17:04
Дата розгляду скарги:
16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.10.2025 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником:
05.11.2025 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про виконання рішення АМКУ
в закупівлі UA-2025-10-02-005905-a
Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа.
Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.
Так, в процедурі закупівлі було подану скаргу з ідентифікатором № UA-2025-10-02-005905-a.a1 (далі — Скарга) від учасника
ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", код ЄДРПОУ/ІПН: 38074325 (далі — Скаржник).
Органом оскарження прийнято рішення про прийняття Скарги до розгляду (далі — Рішення).
Враховуючи зміст рішення від 16.10.2025 №15664-р/пк-пз, замовник вносить зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ДК 021:2015: 90520000-8 (Перевезення та видалення 18 01 03* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій)».
Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила:
1. Внести зміни до до тендерної документації виконуючи рішення АМКУ від 16.10.2025 №15664-р/пк-пз, відповідний протокол змін № 205
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b8b2621c666b410d80324eba94206afd
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному Законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1). Відповідно до переліку зміни до умов тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю затверджене рішенням Уповноваженої особи Протоколом № 118 від 03.10.2025 року.
Відповідно до п. 5 Замовником вимагається оригінал або копія договору обов'язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечнi об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санiтарно-епiдемiологiчної ситуації.
Обґрунтування
Проте, згідно з оновленими нормами Закону України «Про страхування» № 1909-ІХ від 18.11.2021 р. (зі змінами, внесеними Законом України від 10.10.2024 р.), поняття та класи страхування були суттєво змінені.
У Розділі XV “Прикінцеві та перехідні положення”, статті 49, пункті 3 вказано, що назви видів страхування повинні бути приведені у відповідність до нової класифікації, встановленої Законом.
Відповідно до нової редакції статті 4 Закону, страхування цивільної відповідальності відноситься до класу 13 – “страхування іншої відповідальності” (крім відповідальності, пов’язаної з використанням транспортних засобів, повітряних чи водних суден). Саме в межах цього класу здійснюється страхування відповідальності суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб за шкоду, що може бути заподіяна третім особам унаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, пожеж, аварій тощо.
Таким чином, вимога про надання договору обов’язкового страхування відповідальності за шкоду, заподіяну пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, у чинній редакції не відповідає новій термінології та структурі класифікації страхових договорів, установленій Законом № 1909-ІХ.
Пропонована коректна назва страхування
З урахуванням вимог Закону № 1909-ІХ (із змінами від 10.10.2024 р.) та уточнень Національного банку України, коректна назва договору для випадків, коли страхуванню підлягає відповідальність звичайних суб’єктів господарювання (крім тих, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки), має бути наведена так:
«Договір страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб (крім суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки) за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, у тому числі пожеж та аварій на території та/або об’єктах нерухомості».
Підстава для зміни формулювання
Закон України «Про страхування» № 1909-ІХ від 18.11.2021 р. (із змінами, внесеними Законом України від 10.10.2024 р. № 4017- ІХ).
Розділ XV, Прикінцеві та перехідні положення, ст. 49, п. 3 – вимога приведення назв договорів страхування у відповідність до нових класів страхування.
Стаття 4 – класифікація страхування, зокрема Клас 13: страхування іншої відповідальності.
1. Постанова НБУ “Про впровадження класифікації страхових ризиків і класів страхування”, якою конкретизовано структуру договорів за класами (зокрема клас 13).
2. Загальні положення Цивільного кодексу України (глава 67, стаття 979 та наступні), які визначають поняття страхового зобов’язання.
Відповідно до п. 5 Замовником вимагається оригінал або копія договору обов'язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечнi об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санiтарно-епiдемiологiчної ситуації.
Обґрунтування
Проте, згідно з оновленими нормами Закону України «Про страхування» № 1909-ІХ від 18.11.2021 р. (зі змінами, внесеними Законом України від 10.10.2024 р.), поняття та класи страхування були суттєво змінені.
У Розділі XV “Прикінцеві та перехідні положення”, статті 49, пункті 3 вказано, що назви видів страхування повинні бути приведені у відповідність до нової класифікації, встановленої Законом.
Відповідно до нової редакції статті 4 Закону, страхування цивільної відповідальності відноситься до класу 13 – “страхування іншої відповідальності” (крім відповідальності, пов’язаної з використанням транспортних засобів, повітряних чи водних суден). Саме в межах цього класу здійснюється страхування відповідальності суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб за шкоду, що може бути заподіяна третім особам унаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, пожеж, аварій тощо.
Таким чином, вимога про надання договору обов’язкового страхування відповідальності за шкоду, заподіяну пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, у чинній редакції не відповідає новій термінології та структурі класифікації страхових договорів, установленій Законом № 1909-ІХ.
Пропонована коректна назва страхування
З урахуванням вимог Закону № 1909-ІХ (із змінами від 10.10.2024 р.) та уточнень Національного банку України, коректна назва договору для випадків, коли страхуванню підлягає відповідальність звичайних суб’єктів господарювання (крім тих, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки), має бути наведена так:
«Договір страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб (крім суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки) за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, у тому числі пожеж та аварій на території та/або об’єктах нерухомості».
Підстава для зміни формулювання
Закон України «Про страхування» № 1909-ІХ від 18.11.2021 р. (із змінами, внесеними Законом України від 10.10.2024 р. № 4017- ІХ).
Розділ XV, Прикінцеві та перехідні положення, ст. 49, п. 3 – вимога приведення назв договорів страхування у відповідність до нових класів страхування.
Стаття 4 – класифікація страхування, зокрема Клас 13: страхування іншої відповідальності.
1. Постанова НБУ “Про впровадження класифікації страхових ризиків і класів страхування”, якою конкретизовано структуру договорів за класами (зокрема клас 13).
2. Загальні положення Цивільного кодексу України (глава 67, стаття 979 та наступні), які визначають поняття страхового зобов’язання.
×
-
Назва доказу:
Закон України про страхування
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про страхування.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, у тому числі пожеж та аварій на території та/або об’єктах нерухомості № 50_FO-02398704 від 04 квітня 2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Договір страхув 50_FO-02398704.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ .docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД вивезення небезпечних відходів .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, просимо внести відповідні зміни до тендерної (або договірної) документації, а саме: Замінити застарілу назву: «Договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки…» на актуальну, відповідно до чинного законодавства: «Договір страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб (крім суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки) за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, у тому числі пожеж та аварій на території та/або об’єктах нерухомості». У разі якщо страхувальник здійснює діяльність, пов’язану з об’єктами підвищеної небезпеки, назва договору має відповідати спеціальним вимогам щодо обов’язкового страхування цивільної відповідальності за шкоду, заподіяну пожежами та аваріями на таких об’єктах, згідно з відповідними підзаконними актами.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1086702e6fea4631aa00d26271ae479e
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному Законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2.) Відповідно до переліку зміни до умов тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю затверджене рішенням Уповноваженої особи Протоколом № 118 від 03.10.2025 року. Додаток 8 Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції п.1 Кваліфікаційні критерії. .Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
п.1.1.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається із Додатку 1 ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристик Загальні технічні вимоги до надання послуг:
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Перевезення та видалення 18 01 03* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій.
Замовник не обґрунтував, щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
п.1.1.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Обґрунтування
Як вбачається із Додатку 1 ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристик Загальні технічні вимоги до надання послуг:
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Перевезення та видалення 18 01 03* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій.
Замовник не обґрунтував, щодо наявності в суб’єкта господарювання обладнання для переробки люмінесцентних лам, оскільки предметом закупівлі визначені лише медичні відходи.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо внести зміни в умови тендерної документації шляхом внесення змін в додаток № 1 щодо наявності обладнання для переробки люмінесцентних ламп та видалити пункт п.1.1.2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
9b01f8e1285e478ebcf4cc4b3699b752
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному Законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3). Відповідно до Додатку 8 П.1.2.3. Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»). до переліку зміни до умов тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю затверджене рішенням Уповноваженої особи Протоколом № 118 від 03.10.2025 року.
Обґрунтування
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Обґрунтування
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО ЗАХИСТ-УКРАЇНА» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ на видачу ліцензії № 197 від 22.02.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охорону навколишнього середовища»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо видалити п.1.4. додатку № 3 з умов тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
60f71a477a0446f79f37ce6f253193fd
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність чинному Законодавству
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
4). Відповідно до Додаток 2 Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону та іншим вимогам замовника. Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам.
Частиною 1 статті 3 Закону України від 23.05.2017 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон № 2059-VIII) встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тон на добу або більше.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Відтак, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для провадження діяльності з управління відходами (для об’єктів оброблення небезпечних відходів; для об’єктів оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тон на добу або більше), а провадження такої діяльності без здійснення оцінки – заборонено.
Згідно частини 1 статті 9 Закону № 2059-VIII уповноважений територіальний орган (обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів), а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища) видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Пунктом 1 частини 3 статті 5 Закону № 2059-VIII визначено, що уповноважений територіальний орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, надсилає таке повідомлення до уповноваженого центрального органу та одночасно повідомляє про це суб’єкта господарювання у спосіб, відповідно до якого було подано повідомлення, якщо планована діяльність визначена у частині другій статті 3 цього Закону.
З урахуванням того, що планова діяльність з управління відходами визначена у частині 2 статті 3 Закону № 2059-VIII, висновок з оцінки впливу на довкілля такої діяльності має видаватись уповноваженим центральним органом.
Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими (частини 2 статті 9 Закону № 2059-VIII).
Відповідно до частини 5 статті 9 Закону № 2059-VIII, у висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений центральний орган:
1) зазначає тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності;
2) визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності;
3) встановлює умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
4) встановлює умови щодо охорони довкілля та забезпечення екологічної безпеки під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
5) встановлює умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків;
6) встановлює умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності, щодо якої здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу;
7) якщо з оцінки впливу на довкілля випливає необхідність:
здійснення компенсаційних заходів - покладає обов’язок із здійснення таких заходів;
запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження, а також моніторингу впливу планованої діяльності на довкілля - покладає обов’язок із здійснення відповідних дій;
здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування - визначає строки та обґрунтовує вимоги щодо її здійснення; додаткова оцінка впливу на довкілля здійснюється за процедурою, передбаченою цим Законом;
здійснення після проектного моніторингу - визначає порядок, строки та вимоги до його здійснення.
Якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги із управління небезпечними відходами, пропоновані Учасником послуги мають надаватись в порядку планової діяльності – управління відходами (об’єкт оброблення небезпечних відходів) – допустимість провадження якої визначена уповноваженим центральним органом.
Частиною 3 статті 17 Закону № 2059-VIII закріплено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Частиною 2 статті 17 Закону № 2059-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
При цьому, частиною 9 статті 9 Закону № 2059-VIII встановлено, що висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно.
Державна регуляторна служба України, як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування згідно статті 4 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», в своєму листі № 4497/20-24 від 21.11.2024, наданим у відповідь на лист Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) № 25/1-16/13602-24 від 17.10.2024 (оприлюднено на офіційному веб-сайті Міндовкілля за посиланням https://mepr.gov.ua/wp-content/uploads/2024/11/Lyst-DRS-25.11.2024-2.pdf) визначила наступне:
«Отже, відповідно до положення пункту 3 статті 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а саме, до 18 грудня 2017 року, є чинними та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля, а відтак можуть вказуватися здобувачами ліцензій у відомостях про наявність документів дозвільного характеру (додаток 6 до Ліцензійних умов). При цьому, діяльність яка оцінена висновком державної екологічної експертизи повинна відповідати вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операція з управління відходами та інше)».
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
За своїми екологічними характеристиками послуги із управління небезпечними відходами, які входять у предмет закупівлі і пропонуються Учасником, мають відповідати вимогам допустимості сукупного впливу планової діяльності (в межах якої вони надаються) на компоненти довкілля (ґрунти та земельні ресурси, атмосферне повітря, водне середовище, геологічне середовище, рослинний і тваринний світ, клімат і мікроклімат, соціальне та техногенне середовище).
Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі і зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів і назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово , Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
Частиною 1 статті 3 Закону України від 23.05.2017 № 2059-VIII «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон № 2059-VIII) встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 3 Закону № 2059-VIII до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відноситься управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тон на добу або більше.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності (частина 4 статті 3 Закону № 2059-VIII).
Відтак, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для провадження діяльності з управління відходами (для об’єктів оброблення небезпечних відходів; для об’єктів оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тон на добу або більше), а провадження такої діяльності без здійснення оцінки – заборонено.
Згідно частини 1 статті 9 Закону № 2059-VIII уповноважений територіальний орган (обласні, міські Київська та Севастопольська державні адміністрації (відповідний підрозділ з питань екології та природних ресурсів), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів), а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища) видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Пунктом 1 частини 3 статті 5 Закону № 2059-VIII визначено, що уповноважений територіальний орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, надсилає таке повідомлення до уповноваженого центрального органу та одночасно повідомляє про це суб’єкта господарювання у спосіб, відповідно до якого було подано повідомлення, якщо планована діяльність визначена у частині другій статті 3 цього Закону.
З урахуванням того, що планова діяльність з управління відходами визначена у частині 2 статті 3 Закону № 2059-VIII, висновок з оцінки впливу на довкілля такої діяльності має видаватись уповноваженим центральним органом.
Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими (частини 2 статті 9 Закону № 2059-VIII).
Відповідно до частини 5 статті 9 Закону № 2059-VIII, у висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений центральний орган:
1) зазначає тип, основні характеристики та місце провадження планованої діяльності;
2) визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності;
3) встановлює умови використання території та природних ресурсів під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
4) встановлює умови щодо охорони довкілля та забезпечення екологічної безпеки під час виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності;
5) встановлює умови щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та усунення їх наслідків;
6) встановлює умови щодо зменшення транскордонного впливу планованої діяльності, щодо якої здійснювалася процедура оцінки транскордонного впливу;
7) якщо з оцінки впливу на довкілля випливає необхідність:
здійснення компенсаційних заходів - покладає обов’язок із здійснення таких заходів;
запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження, а також моніторингу впливу планованої діяльності на довкілля - покладає обов’язок із здійснення відповідних дій;
здійснення додаткової оцінки впливу на довкілля на іншій стадії проектування - визначає строки та обґрунтовує вимоги щодо її здійснення; додаткова оцінка впливу на довкілля здійснюється за процедурою, передбаченою цим Законом;
здійснення після проектного моніторингу - визначає порядок, строки та вимоги до його здійснення.
Якщо з оцінки впливу на довкілля з розглянутих виправданих альтернативних варіантів виявляється екологічно обґрунтованим варіант, відмінний від запропонованого суб’єктом господарювання, за письмовою згодою із суб’єктом господарювання у висновку з оцінки впливу на довкілля зазначається погоджений варіант здійснення планованої діяльності.
Враховуючи, що предметом закупівлі є послуги із управління небезпечними відходами, пропоновані Учасником послуги мають надаватись в порядку планової діяльності – управління відходами (об’єкт оброблення небезпечних відходів) – допустимість провадження якої визначена уповноваженим центральним органом.
Частиною 3 статті 17 Закону № 2059-VIII закріплено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Частиною 2 статті 17 Закону № 2059-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
При цьому, частиною 9 статті 9 Закону № 2059-VIII встановлено, що висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно.
Державна регуляторна служба України, як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування згідно статті 4 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», в своєму листі № 4497/20-24 від 21.11.2024, наданим у відповідь на лист Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) № 25/1-16/13602-24 від 17.10.2024 (оприлюднено на офіційному веб-сайті Міндовкілля за посиланням https://mepr.gov.ua/wp-content/uploads/2024/11/Lyst-DRS-25.11.2024-2.pdf) визначила наступне:
«Отже, відповідно до положення пункту 3 статті 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а саме, до 18 грудня 2017 року, є чинними та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля, а відтак можуть вказуватися здобувачами ліцензій у відомостях про наявність документів дозвільного характеру (додаток 6 до Ліцензійних умов). При цьому, діяльність яка оцінена висновком державної екологічної експертизи повинна відповідати вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операція з управління відходами та інше)».
Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
За своїми екологічними характеристиками послуги із управління небезпечними відходами, які входять у предмет закупівлі і пропонуються Учасником, мають відповідати вимогам допустимості сукупного впливу планової діяльності (в межах якої вони надаються) на компоненти довкілля (ґрунти та земельні ресурси, атмосферне повітря, водне середовище, геологічне середовище, рослинний і тваринний світ, клімат і мікроклімат, соціальне та техногенне середовище).
Таким чином, на підтвердження відповідності екологічним характеристикам, Учасник надає у складі пропозиції:
копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
При цьому, перелік кодів й назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також перелік кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі і зазначені у Висновку з оцінки впливу на довкілля (Висновку державної екологічної експертизи), повинні відповідати переліку кодів і назв (видів) відходів відповідно до Національного переліку відходів, а також переліку кодів операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами», щодо відходів, які є предметом закупівлі, зазначеним у Наказі про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстрі ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, та Дозволі на здійснення операцій з оброблення відходів (у випадку його отримання Учасником).
Обґрунтування
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово , Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування.
Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року.
Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року.
Також, відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачою ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024.
×
-
Назва доказу:
Додаток до Наказу про видачу ліцензії
-
Повʼязаний документ:
Dodatok-do-nakazu-Eko-Zahyst-Ukrayina-pryhovana-adresa (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про видачу ліцензії № 197 від 22.02.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
Nakaz-197-vid-22.02.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
ПКМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
-
Повʼязаний документ:
ПКМУ 1278.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про управління відходами»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ ПРО УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ.docx
-
-
Назва доказу:
Національний класифікатор/перелік відходів
-
Повʼязаний документ:
Національний класифікатор відходів.doc
-
-
Назва доказу:
Висновок з оцінки впливу на довкілля № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р
-
Повʼязаний документ:
Висновок оцін впливу на довкіл.PDF
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про охорону навколишнього середовища»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про охорону навколишнього п... _ від 25.06.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про оцінку впливу на довкілля»
-
Повʼязаний документ:
Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до ТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД вивезення небезпечних відходів_ДОДАТКИ .docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо видалити з умов тендерної документації , щодо наявності копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами» або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше) та внести відповідні зміни до умов тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне внести зміни до тендерної документації, та додати до тендерної документації вимогу у наступній редакції «Надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.»
Запити Органу оскарження
Номер:
22199d280b6e4bcda08507061c83256c
Тема запиту:
ПИСЬМОВІ ПОЯСНЕННЯ ЗАМОВНИКА
Текст запиту:
ПИСЬМОВІ ПОЯСНЕННЯ ЗАМОВНИКА додаються
Дата опублікування:
10.10.2025 12:13