• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ц_25Т-717_24960000-1 Хімічна продукція різна (Засіб мийний технічний для газотурбінних двигунів)

Завершена

468 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.10.2025 12:02 - 14.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 51c68f303082412b9a967141711a1650
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-02-004891-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-10-02-004891-a в системі електронних закупівель ProZorro, АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі Засіб мийний технічний для газотурбінних двигунів 24960000-1 Хімічна продукція різна. ПП «НВФ СВК» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і Скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника бути обраним переможцем в даній закупівлі та порушують наші права на рівну конкуренцію а саме: Відповідно до вимог п.п.2 п. 1.2 Ч.1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію листа погодження від АТ «Мотор Січ» та/або ДП «Івченко прогрес» щодо застосування запропонованого учасником засобу мийного для промивання газотурбінного приводу (ГТП) авіаційної та наземної техніки серії (Д) та інших. Скаржник звернувся до Замовника даної закупівлі в системі електронних закупівель ProZorro з питанням щодо даної дискримінаційної вимоги, на що отримав наступну відповідь: «Згідно із технічною документацією на обладнання Замовника для промивки двигуна передбачено використання водного розчину виключно із застосуванням технічного миючого засобу «Імпульс». Застосування іншого технічного миючого засобу допускається лише після підтвердження заводу-виробника щодо їхньої сумісності. Учасники мають право звернутися до виробника ГТП АТ «Мотор Січ» та/або ДП «Івченко прогрес» для отримання інформації щодо переліку технічних миючих засобів, що вже пройшли випробування та отримали висновок виробника" Вважаємо вищевказану вимогу Замовника порушенням законодавства в сфері публічних закупівель та не дотриманням принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» чим порушено принцип недискримінацїї учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Своєю вимогою Замовник фактично: - обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має змогу отримати лист-погодження або висновок від конкретних підприємств (АТ «Мотор Січ» або ДП «Івченко Прогрес»); - створює залежність учасників від третьої сторони, яка не є стороною закупівлі та не несе жодних зобов’язань щодо надання таких документів; - позбавляє можливості участі тих постачальників, продукція, яких повністю відповідає технічним вимогам, але не має формального листа від вказаних підприємств. Крім того, технічна документація підприємств-виробників обладнання не є нормативно-правовим актом і не може бути підставою для обмеження конкуренції. Якщо технічна документація зазначає конкретну торговельну марку (у даному випадку — «Імпульс»), Замовник має право вимагати еквівалент, але не встановлювати вимогу про надання погодження виключно від виробника ГТП. Більше того, сумісність або безпечність миючого засобу може бути підтверджена іншими способами — наприклад, шляхом надання: • технічних характеристик товару; • протоколів або результатів лабораторних випробувань; • висновку СЕС; • паспорта безпеки речовини. Тобто, існують альтернативні, технічно обґрунтовані способи підтвердження якості та сумісності, які не створюють дискримінації. З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ПП «НВФ СВК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-02-004891-a. 3. Зобов’язати АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" внести зміни до тендерної документації, якими виключити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2025 15:20
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК", Станіслав Панасенко 380675234890 VOVA@SVK.COM.UA http://svk.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4da68f0fb2eb49e597f1b1940dac2828
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями №
UA-2025-10-02-004891-a в системі електронних закупівель ProZorro, АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі Засіб мийний технічний для газотурбінних двигунів 24960000-1 Хімічна продукція різна.

ПП «НВФ СВК» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і Скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника бути обраним переможцем в даній закупівлі та порушують наші права на рівну конкуренцію а саме:
Відповідно до вимог п.п.2 п. 1.2 Ч.1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності іншим вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію листа погодження від АТ «Мотор Січ» та/або ДП «Івченко прогрес» щодо застосування запропонованого учасником засобу мийного для промивання газотурбінного приводу (ГТП) авіаційної та наземної техніки серії (Д) та інших.
Скаржник звернувся до Замовника даної закупівлі в системі електронних закупівель ProZorro з питанням щодо даної дискримінаційної вимоги, на що отримав наступну відповідь: «Згідно із технічною документацією на обладнання Замовника для промивки двигуна передбачено використання водного розчину виключно із застосуванням технічного миючого засобу «Імпульс». Застосування іншого технічного миючого засобу допускається лише після підтвердження заводу-виробника щодо їхньої сумісності. Учасники мають право звернутися до виробника ГТП АТ «Мотор Січ» та/або ДП «Івченко прогрес» для отримання інформації щодо переліку технічних миючих засобів, що вже пройшли випробування та отримали висновок виробника"
Вважаємо вищевказану вимогу Замовника порушенням законодавства в сфері публічних закупівель та не дотриманням принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» чим порушено принцип недискримінацїї учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.

Своєю вимогою Замовник фактично:
- обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має змогу отримати лист-погодження або висновок від конкретних підприємств (АТ «Мотор Січ» або ДП «Івченко Прогрес»);
- створює залежність учасників від третьої сторони, яка не є стороною закупівлі та не несе жодних зобов’язань щодо надання таких документів;
- позбавляє можливості участі тих постачальників, продукція, яких повністю відповідає технічним вимогам, але не має формального листа від вказаних підприємств.
Крім того, технічна документація підприємств-виробників обладнання не є нормативно-правовим актом і не може бути підставою для обмеження конкуренції.
Якщо технічна документація зазначає конкретну торговельну марку (у даному випадку — «Імпульс»), Замовник має право вимагати еквівалент, але не встановлювати вимогу про надання погодження виключно від виробника ГТП.
Більше того, сумісність або безпечність миючого засобу може бути підтверджена іншими способами — наприклад, шляхом надання:
• технічних характеристик товару;
• протоколів або результатів лабораторних випробувань;
• висновку СЕС;
• паспорта безпеки речовини.
Тобто, існують альтернативні, технічно обґрунтовані способи підтвердження якості та сумісності, які не створюють дискримінації.
З урахуванням вищевикладеного, вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ПП «НВФ СВК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів,

ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-02-004891-a.
3. Зобов’язати АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" внести зміни до тендерної документації, якими виключити дискримінаційні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації