-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного харчування на 2025 рік (аутсорсинг). Код ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування.
Завершена
808 722.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
29.09.2025 13:46 - 04.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
12c062ea021341db9d8d3ba6e1c8aef8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-29-006496-a.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМК_Сміла_ЗОШ-№7_UA-2025-09-29-006496-a.pdf 15.10.2025 20:51
- sign.p7s 15.10.2025 20:53
- Додаткові пояснення до Скарги.pdf 24.10.2025 15:18
- Рішення від 17.10.2025 №15688.pdf 17.10.2025 14:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 №16109.pdf 28.10.2025 15:49
- Рішення від 27.10.2025 №16109.pdf 29.10.2025 15:37
- Відповідь на вимогу.pdf 21.10.2025 10:13
- ПРОТОКОЛ №105 відхилення РАМЕДАС.doc 21.10.2025 10:13
- Додаток 2.pdf 21.10.2025 10:13
- Пояснення.pdf 21.10.2025 10:13
- Аналогічний Договір №4-2024 від 23.01.2024р.pdf 21.10.2025 10:13
- ДОДАТОК 2 до ТД.doc 21.10.2025 10:13
- Довідка про незалучення субпідрядника.pdf 21.10.2025 10:13
- Скан ел.пошти.doc 21.10.2025 10:13
- Накази про прийняття на роботу працівників.pdf 21.10.2025 10:13
- Пояснення АМКУ.doc 21.10.2025 10:13
- ДОДАТОК 1 до ТД.doc 21.10.2025 10:13
- Відповідь_на_вимогу_РАМЕДАС.doc 21.10.2025 10:13
- Додаток 1.pdf 21.10.2025 10:13
- Електронний протокол відхилення пропозиції.pdf 21.10.2025 10:13
- ПРОТОКОЛ №117 на рішення АМКУ.doc 31.10.2025 09:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 21:33
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2025 15:37
Дата виконання рішення Замовником:
31.10.2025 09:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасовано Рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41602890), прийняте в межах процедури закупівлі № UA-2025-09-29-006496-a.
2. Поновлено розгляд тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та рішення АМКУ від 27.10.2025 №16109-р/пк-пз.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
19cc9df910194cf193aab1e7c079ded1
Заголовок пункту скарги:
З зазначеними у Протоколі висновками про виявлені невідповідності та з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 1 зазначено наступне:
«1. Працівники, які пропонуються для надання послуг, мають місце працевлаштування у м. Рівне (ліцей № 15), що не забезпечує виконання послуг у м. Сміла.
Пункт 4.3 ТД встановлює місце надання послуг:
«Україна, 20706, Черкаська обл., м.Сміла, вул. Б.Хмельницького, 51 А, їдальня Смілянської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області».
Відповідно ч. 1 Розділу 3 тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно ч. 5 Розділу 3 ТД визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додаток 1 до ТД містить Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в т.ч. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 1.1 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати наступні інформацію та документи:
1.1.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/посада Форма зайнятості* Освіта ** Інше***
*Документи, що підтверджують трудові відносини (учасник може надати один з таких документів):
1) трудова книжка;
2) наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності);
3) інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками.
**Документи, що підтверджують освіту, наприклад документ про освіту відповідних працівників, документальне підтвердження проходження такими працівниками навчання з питань гігієни та розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
***Особові медичні книжки працівників (кухарів, водія, експедитора, за наявності вантажника тощо), що мають безпосереднє відношення до роботи за зазначеним предметом закупівлі відповідно до наказу МОЗ від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», зареєстрованого в Мін’юсті 08.08.2002 за № 639/6927, — перша та остання сторінки з відміткою про допуск до роботи та відмітками про проходження ними обов’язкового профілактичного медичного огляду. Стосується виключно тих працівників, які безпосередньо беруть участь у приготуванні, транспортуванні, зберіганні та видачі харчових продуктів харчування, готових страв та виробів.
Документація не містить окремих вимог щодо назви посади, назви структурного підрозділу, конкретного місця працевлаштування тощо, які зазначаються (мають бути зазначені) у документах, що підтверджують наявність правовідносин (трудові відносини) учасника з відповідними працівниками.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. № 0610/01 від «06» жовтня 2025 року), складену у відповідності до форми, яка передбачена вищезгаданою Таблицею 1, з заповненням усіх відповідних граф, а саме:
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/
посада Форма зайнятості* Освіта ** Інше***
Кобилянська Оксана Джавдятівна Кухар Основна Середня професійна освіта
Кухар 3 розряду Наявна чинна медична книжка
Нечипорук Світлана Володимирівна Шеф-кухар Основна Середня професійна освіта
Кухар 3 розряду Наявна чинна медична книжка
Також, в складі тендерної пропозиції наявний файл «1.1. Накази про прийняття на роботу працівників.pdf», який містить документи, що підтверджують трудові відносини Скаржника з зазначеними у вищезгаданій Довідці працівниками, а саме:
- наказ (розпорядження) № 2160-к від 22.10.2021, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про прийняття на роботу Кобилянської Оксани Джавдятівни на посаду (за кваліфікацією) кухаря до вказаного підприємства (Скаржника);
- наказ (розпорядження) № 14680-к-0000003167 від 03.09.2024, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про прийняття на роботу Нечипорук Світлани Володимирівни на посаду (за кваліфікацією) кухаря до вказаного підприємства (Скаржника), та наказ (розпорядження) № 1601-к-0000003167 від 01.09.2025, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про переведення Нечипорук Світлани Володимирівни в межах вказаного підприємства (Скаржника) на посаду (за кваліфікацією) шеф-кухаря.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, надав Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1, накази про прийняття на роботу за відповідною посадою (переведення з однієї посади на іншу) на підприємстві Скаржника, що підтверджують трудові відносини Скаржника з зазначеними у вищезгаданій довідці працівниками.
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
2. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 2 зазначено наступне:
«2. Відсутній працівник-водій, необхідний для експлуатації автомобіля, передбаченого для надання послуг; наявність автомобіля без кваліфікованого водія не дозволяє виконати умови договору
Пункт 1.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановлював вимогу:
«*Документи, що підтверджують трудові відносини (учасник може надати один з таких документів):
4) трудова книжка;
5) наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності);
6) інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками».
Враховуючи викладене вище за п. 1 Скарги, слід відзначити, що Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження наявності у учасника саме працівника-водія.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, серед іншого, файл «1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. № 0610/01 від «06» жовтня 2025 року), складену у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку 1 до ТД.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а отже відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
3. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 3 зазначено наступне:
«3. Для зберігання та підготовки харчових продуктів учасник пропонує складські приміщення у м. Луцьк, що логістично унеможливлює своєчасне та безпечне надання послуг у м. Сміла (пункт1.3.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази»)».
Відповідно до п. 1.3 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази учасник повинен надати, зокрема, наступні інформацію та документи:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність:
– обладнання,
– матеріально-технічної бази,
– приміщення/будівлі/окремої частини приміщення,
– транспорту
необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.3.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Слід зазначити, що Документацією не встановлено окремих вимог до обладнання й матеріально-технічної бази учасників, зокрема, до приміщення/будівлі/окремої частини приміщення, зазначених у п. 1.3.1 п. 1.3 Додатку 1 до ТД.
Зокрема, Документацією не встановлено окремих вимог щодо місця розташування приміщення/будівлі/окремої частини приміщення, що зазначаються учасниками у відповідній довідці.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3. Довідка про наявність обладнання, мтб та технологій.pdf», який містить Довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, приміщення, транспорту (вих. № 0610/03 від «06» жовтня 2025 року), складену в довільній формі, в якій зазначено, серед іншого, про наявність у Скаржника складських приміщень 206,0 кв.м., що знаходяться за адресою 43008, Україна, м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 13а.
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3.3. Договір оренди 25-24 від 01.11.24 та рішення про реєстрацію потужності.pdf», який містить, зокрема, Договір оренди № 25/24 від 01.11.2024, яким підтверджується право володіння/користування Скаржника на вищезазначені складські приміщення.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної, зокрема, щодо наявності приміщення/будівлі/окремої частини приміщення.
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
4. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 3 зазначено наступне:
«4. Учасник не надав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, який відповідно до законодавства посвідчує право власності, що є обов’язковою вимогою тендерної документації. Подані договір оренди та акт передачі автомобіля не підтверджують право користування автомобілем без реєстраційного документу.
Пункт 1.3.3 Додатку 1 до ТД про документи на транспортний засіб вимагав:
«1.3.3. Документи, що підтверджують право власності або користування транспортним засобом:
1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
2) договори оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договори про надання послуг та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику не на праві власності);
3) акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу».
Відповідно до п. 1.3 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази учасник повинен надати, зокрема, наступні інформацію та документи:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність:
– обладнання,
– матеріально-технічної бази,
– приміщення/будівлі/окремої частини приміщення,
– транспорту
необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.3.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
1.3.3. Документи, що підтверджують право власності або користування транспортним засобом:
1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
2) договори оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договори про надання послуг та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику не на праві власності);
3) акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу.
Слід відзначити, що враховуючи положення п. 1.3 Додатку 1 до ТД, Документацією передбачено, що обладнання й інші об’єкти матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, в т.ч. транспортний засіб, можуть належати учаснику на правах власності та/або володіння та/або користування.
При цьому, зважаючи на положення пп. 1.3.3 п. 1.3 Додатку 1 до ТД, слід відзначити, що свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу підтверджується наявність такого засобу у учасника саме (виключно) на праві власності (обліку).
В той же час для підтвердження наявності транспортного засобу у учасника на інших правах, аніж право власності, Документацією передбачено надання договорів оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договорів про надання послуг та інших правочинів, передбачених законодавством, а також актів приймання-передачі транспортного засобу або інших документів, передбачених умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу.
Документацією не встановлено вимоги про надання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу для підтвердження наявності транспортного засобу у учасника на інших правах, аніж право власності, зокрема, у випадку наявності такого транспортного засобу у учасника на праві володіння та/або користування (оренди).
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3. Довідка про наявність обладнання, мтб та технологій.pdf», який містить Довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, приміщення, транспорту (вих. № 0610/03 від «06» жовтня 2025 року), складену в довільній формі, в якій зазначено, серед іншого, про наявність у Скаржника транспортного засобу (автотранспорту) – автомобіль OPEL MOVANO, державний (реєстраційний) номер ВК1027НІ, свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу СТТ №479264, та зазначено підставу володіння/користування таким транспортним засобом - Договір оренди транспортного засобу №4/02/23 від 29.01.2024 року.
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3.2. Договір оренди тз Опель Мовано.pdf», який містить, зокрема, Договір оренди транспортного засобу №4/02/23 від 29.01.2024 року, яким підтверджується право володіння/користування Скаржника вищезазначеним транспортним засобом - автомобіль OPEL MOVANO, державний (реєстраційний) номер ВК1027НІ, свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу СТТ №479264, а також Акт приймання-передачі транспортного засобу від 29.01.2024, яким підтверджується передача вищезазначеного транспортного засобу у володіння/користування Скаржника (орендаря за договором).
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної, зокрема, щодо наявності транспорту (транспортного засобу).
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
ІІ. Отже, Скаржник у повній відповідності до положень Документації належним чином виконав усі умови Документації.
При цьому, висновки Замовника про те, що в тендерній пропозиції Скаржника наявні невідповідності, як зазначено в Протоколі, в будь-якому випадку спростовуються вищенаведеним.
Окрім того, принагідно відзначимо про повну хибність тлумачення Замовником положень п. 43 Особливостей навіть в світлі його тез про виявлені невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, зважаючи на сам характер таких невідповідностей (на думку Замовника), які відносяться виключно до кваліфікаційних критеріїв.
«1. Працівники, які пропонуються для надання послуг, мають місце працевлаштування у м. Рівне (ліцей № 15), що не забезпечує виконання послуг у м. Сміла.
Пункт 4.3 ТД встановлює місце надання послуг:
«Україна, 20706, Черкаська обл., м.Сміла, вул. Б.Хмельницького, 51 А, їдальня Смілянської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області».
Відповідно ч. 1 Розділу 3 тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно ч. 5 Розділу 3 ТД визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додаток 1 до ТД містить Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в т.ч. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Відповідно до п. 1.1 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати наступні інформацію та документи:
1.1.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/посада Форма зайнятості* Освіта ** Інше***
*Документи, що підтверджують трудові відносини (учасник може надати один з таких документів):
1) трудова книжка;
2) наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності);
3) інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками.
**Документи, що підтверджують освіту, наприклад документ про освіту відповідних працівників, документальне підтвердження проходження такими працівниками навчання з питань гігієни та розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
***Особові медичні книжки працівників (кухарів, водія, експедитора, за наявності вантажника тощо), що мають безпосереднє відношення до роботи за зазначеним предметом закупівлі відповідно до наказу МОЗ від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», зареєстрованого в Мін’юсті 08.08.2002 за № 639/6927, — перша та остання сторінки з відміткою про допуск до роботи та відмітками про проходження ними обов’язкового профілактичного медичного огляду. Стосується виключно тих працівників, які безпосередньо беруть участь у приготуванні, транспортуванні, зберіганні та видачі харчових продуктів харчування, готових страв та виробів.
Документація не містить окремих вимог щодо назви посади, назви структурного підрозділу, конкретного місця працевлаштування тощо, які зазначаються (мають бути зазначені) у документах, що підтверджують наявність правовідносин (трудові відносини) учасника з відповідними працівниками.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. № 0610/01 від «06» жовтня 2025 року), складену у відповідності до форми, яка передбачена вищезгаданою Таблицею 1, з заповненням усіх відповідних граф, а саме:
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
ПІБ Кваліфікація/
посада Форма зайнятості* Освіта ** Інше***
Кобилянська Оксана Джавдятівна Кухар Основна Середня професійна освіта
Кухар 3 розряду Наявна чинна медична книжка
Нечипорук Світлана Володимирівна Шеф-кухар Основна Середня професійна освіта
Кухар 3 розряду Наявна чинна медична книжка
Також, в складі тендерної пропозиції наявний файл «1.1. Накази про прийняття на роботу працівників.pdf», який містить документи, що підтверджують трудові відносини Скаржника з зазначеними у вищезгаданій Довідці працівниками, а саме:
- наказ (розпорядження) № 2160-к від 22.10.2021, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про прийняття на роботу Кобилянської Оксани Джавдятівни на посаду (за кваліфікацією) кухаря до вказаного підприємства (Скаржника);
- наказ (розпорядження) № 14680-к-0000003167 від 03.09.2024, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про прийняття на роботу Нечипорук Світлани Володимирівни на посаду (за кваліфікацією) кухаря до вказаного підприємства (Скаржника), та наказ (розпорядження) № 1601-к-0000003167 від 01.09.2025, виданий товариством з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА», про переведення Нечипорук Світлани Володимирівни в межах вказаного підприємства (Скаржника) на посаду (за кваліфікацією) шеф-кухаря.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема, надав Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1, накази про прийняття на роботу за відповідною посадою (переведення з однієї посади на іншу) на підприємстві Скаржника, що підтверджують трудові відносини Скаржника з зазначеними у вищезгаданій довідці працівниками.
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
2. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 2 зазначено наступне:
«2. Відсутній працівник-водій, необхідний для експлуатації автомобіля, передбаченого для надання послуг; наявність автомобіля без кваліфікованого водія не дозволяє виконати умови договору
Пункт 1.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановлював вимогу:
«*Документи, що підтверджують трудові відносини (учасник може надати один з таких документів):
4) трудова книжка;
5) наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності);
6) інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками».
Враховуючи викладене вище за п. 1 Скарги, слід відзначити, що Документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження наявності у учасника саме працівника-водія.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, серед іншого, файл «1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf», який містить Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (вих. № 0610/01 від «06» жовтня 2025 року), складену у відповідності до вимог п. 1.1 Додатку 1 до ТД.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а отже відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
3. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 3 зазначено наступне:
«3. Для зберігання та підготовки харчових продуктів учасник пропонує складські приміщення у м. Луцьк, що логістично унеможливлює своєчасне та безпечне надання послуг у м. Сміла (пункт1.3.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази»)».
Відповідно до п. 1.3 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази учасник повинен надати, зокрема, наступні інформацію та документи:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність:
– обладнання,
– матеріально-технічної бази,
– приміщення/будівлі/окремої частини приміщення,
– транспорту
необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.3.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Слід зазначити, що Документацією не встановлено окремих вимог до обладнання й матеріально-технічної бази учасників, зокрема, до приміщення/будівлі/окремої частини приміщення, зазначених у п. 1.3.1 п. 1.3 Додатку 1 до ТД.
Зокрема, Документацією не встановлено окремих вимог щодо місця розташування приміщення/будівлі/окремої частини приміщення, що зазначаються учасниками у відповідній довідці.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3. Довідка про наявність обладнання, мтб та технологій.pdf», який містить Довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, приміщення, транспорту (вих. № 0610/03 від «06» жовтня 2025 року), складену в довільній формі, в якій зазначено, серед іншого, про наявність у Скаржника складських приміщень 206,0 кв.м., що знаходяться за адресою 43008, Україна, м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 13а.
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3.3. Договір оренди 25-24 від 01.11.24 та рішення про реєстрацію потужності.pdf», який містить, зокрема, Договір оренди № 25/24 від 01.11.2024, яким підтверджується право володіння/користування Скаржника на вищезазначені складські приміщення.
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної, зокрема, щодо наявності приміщення/будівлі/окремої частини приміщення.
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
4. Згідно Протоколу щодо невідповідності за № 3 зазначено наступне:
«4. Учасник не надав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, який відповідно до законодавства посвідчує право власності, що є обов’язковою вимогою тендерної документації. Подані договір оренди та акт передачі автомобіля не підтверджують право користування автомобілем без реєстраційного документу.
Пункт 1.3.3 Додатку 1 до ТД про документи на транспортний засіб вимагав:
«1.3.3. Документи, що підтверджують право власності або користування транспортним засобом:
1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
2) договори оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договори про надання послуг та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику не на праві власності);
3) акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу».
Відповідно до п. 1.3 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази учасник повинен надати, зокрема, наступні інформацію та документи:
1.3.1. Довідка в довільній формі про наявність:
– обладнання,
– матеріально-технічної бази,
– приміщення/будівлі/окремої частини приміщення,
– транспорту
необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.3.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
1.3.3. Документи, що підтверджують право власності або користування транспортним засобом:
1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
2) договори оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договори про надання послуг та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику не на праві власності);
3) акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу.
Слід відзначити, що враховуючи положення п. 1.3 Додатку 1 до ТД, Документацією передбачено, що обладнання й інші об’єкти матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, в т.ч. транспортний засіб, можуть належати учаснику на правах власності та/або володіння та/або користування.
При цьому, зважаючи на положення пп. 1.3.3 п. 1.3 Додатку 1 до ТД, слід відзначити, що свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу підтверджується наявність такого засобу у учасника саме (виключно) на праві власності (обліку).
В той же час для підтвердження наявності транспортного засобу у учасника на інших правах, аніж право власності, Документацією передбачено надання договорів оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договорів про надання послуг та інших правочинів, передбачених законодавством, а також актів приймання-передачі транспортного засобу або інших документів, передбачених умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу.
Документацією не встановлено вимоги про надання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу для підтвердження наявності транспортного засобу у учасника на інших правах, аніж право власності, зокрема, у випадку наявності такого транспортного засобу у учасника на праві володіння та/або користування (оренди).
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3. Довідка про наявність обладнання, мтб та технологій.pdf», який містить Довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази, приміщення, транспорту (вих. № 0610/03 від «06» жовтня 2025 року), складену в довільній формі, в якій зазначено, серед іншого, про наявність у Скаржника транспортного засобу (автотранспорту) – автомобіль OPEL MOVANO, державний (реєстраційний) номер ВК1027НІ, свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу СТТ №479264, та зазначено підставу володіння/користування таким транспортним засобом - Договір оренди транспортного засобу №4/02/23 від 29.01.2024 року.
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «3.2. Договір оренди тз Опель Мовано.pdf», який містить, зокрема, Договір оренди транспортного засобу №4/02/23 від 29.01.2024 року, яким підтверджується право володіння/користування Скаржника вищезазначеним транспортним засобом - автомобіль OPEL MOVANO, державний (реєстраційний) номер ВК1027НІ, свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу СТТ №479264, а також Акт приймання-передачі транспортного засобу від 29.01.2024, яким підтверджується передача вищезазначеного транспортного засобу у володіння/користування Скаржника (орендаря за договором).
Враховуючи викладене вище, Скаржник у повній відповідності до вимог Документації надав в складі тендерної пропозиції усі необхідні документи та інформацію на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної, зокрема, щодо наявності транспорту (транспортного засобу).
Враховуючи викладене вище, відсутні невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, як зазначено в Протоколі в цій частині.
ІІ. Отже, Скаржник у повній відповідності до положень Документації належним чином виконав усі умови Документації.
При цьому, висновки Замовника про те, що в тендерній пропозиції Скаржника наявні невідповідності, як зазначено в Протоколі, в будь-якому випадку спростовуються вищенаведеним.
Окрім того, принагідно відзначимо про повну хибність тлумачення Замовником положень п. 43 Особливостей навіть в світлі його тез про виявлені невідповідності в тендерній пропозиції Скаржника, зважаючи на сам характер таких невідповідностей (на думку Замовника), які відносяться виключно до кваліфікаційних критеріїв.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга_АМК_Сміла_ЗОШ-№7_UA-2025-09-29-006496-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Смілянською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області Процедури закупівлі Послуг з організації шкільного харчування на 2025 рік (аутсорсинг). Код ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування, оголошення UA-2025-09-29-006496-a, зокрема, у вигляді безпідставного й неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА». 3. Зобов'язати Смілянську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області скасувати прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» у Процедурі закупівлі Послуг з організації шкільного харчування на 2025 рік (аутсорсинг). Код ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування, оголошення UA-2025-09-29-006496-a. 4. Зобов'язати Смілянську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області скасувати прийняте рішення про визнання переможцем іншого Учасника у Процедурі закупівлі Послуг з організації шкільного харчування на 2025 рік (аутсорсинг). Код ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування, оголошення UA-2025-09-29-006496-a, у випадку прийняття такого рішення на момент прийняття цієї Скарги до розгляду.
Запити Органу оскарження
Номер:
bad33e37c5984d4e82d66dbc66e12095
Тема запиту:
Пояснення підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА»
Інформація та документи надаються Смілянською загальноосвітньою школою І–ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області у відповідь на вимогу Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ щодо розгляду скарги ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» щодо відхилення тендерної пропозиції у процедурі закупівлі UA-2025-09-29-006496-a Послуги з організації шкільного харчування на 2025 рік (аутсорсинг). Код ДК 021:2015: 55320000-9 Послуги з організації харчування.
Текст запиту:
Пояснення підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА»:
1.Суть прийнятого рішення про відхилення.
Тендерна пропозиція ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» була відхилена відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей через невідповідність вимогам тендерної документації, зокрема:
– Працівники, які пропонуються для надання послуг, мають місце працевлаштування у м. Рівне, що не забезпечує виконання послуг у м. Сміла (пункт 4.3 ТД про місце надання послуг; Додаток 2 до ТД). Звернень до замовника (абзац 2 п. 54 Особливостей) за роз’ясненнями щодо тендерної документації не надходило. При цьому надається довідка про незалучення субпідрядників (накази про працевлаштування, довідка додаються).
– Для зберігання та підготовки харчових продуктів учасник пропонує складські приміщення у м. Луцьк (субпідрядник залучатися не буде), що логістично унеможливлює своєчасне та безпечне надання послуг у м. Сміла (пункт 1.3.1 Додаток 1 ТД про наявність обладнання та матеріально-технічної бази; п. 44 Особливостей).
Уся матеріально-технічна база повністю розташоване за територіальними межами Черкаської області. Складські приміщення, визначені у довідці учасника, розташовані у м. Луцьк, Волинської області та місце працевлаштування працівників (м. Рівне, Рівненська область) не відповідає місцю надання послуг (м. Сміла, Черкаська область), що не дає можливості забезпечення належного зберігання та транспортування продуктів харчування до м. Сміла із дотриманням санітарних норм щодо температури страв (гарячі страви не нижче +60°С, супи і бульйони +75°С при подачі) та часу доставки (не більше 30–60 хвилин) відповідно до ДСанПіН 5.5.2.008-01. Замовник зазначає, що предмет закупівлі передбачає надання послуг організації харчування (аутсорсинг), який вимагає безпосереднє приготуванням їжі в харчоблоці навчального закладу, розташованого у м.Сміла Черкаської обл. Через велику відстань, доставка гарячих страв у належній температурі та у визначений термін неможлива, навіть із термоконтейнерами, що використовуються в кейтерингових послугах.
Таким чином пропозиція учасника фактично є кейтеринг із віддаленою кухнею, де персонал та складські приміщення розташовані територіально в містах інших областей не суміжних з Черкаською областю, що є порушенням вимог до термінів доставки та температурного режиму страв. Це означає, що пропозиція такого учасника порушує вимоги ДСанПіН і ТД.
В наданих учасником документах ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» представили копію договору з Сарнинським ліцеєм №4. У самому договорі не зазначено чітко вид надання послуги – кейтеринг чи аутсорсинг. Проте, судячи з пункту 2.8 цього договору, умови та характер надання послуги відповідають кейтерингу (договір додається).
Лист-відгук (або рекомендаційного листа згідно з аналогічним договором) (п.1.2.3 Додатку 1 до ТД) не був наданий, тому для уточнення інформації по договору, уповноважена особа, як представник Замовника, самостійно перевірила дані Інформаційної системи управління освітою, офіційний сайт ліцею, де вказані контактні дані (телефон та електронна пошта znz4-sarny@ukr.net). Телефонний зв’язок не відповідав, тому електронною поштою 14.10.2025 року надіслано запит з проханням підтвердити вид харчування (кейтеринг чи аутсорсинг). Відповіді від закладу на запит не надійшло.
Таке виконання послуг не відповідає умовам тендерної документації щодо аутсорсингу та організації харчування у закладі освіти.
– Відсутній працівник-водій для експлуатації автомобіля, необхідного для надання послуг; наявність автомобіля без кваліфікованого водія не дозволяє виконати умови договору (пункт 1.1 Додаток 1 ТД про кваліфікаційні критерії; п. 43 Особливостей). (додаток 1 додається)
– Учасник не надав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; подані договір оренди та акт передачі не підтверджують право користування автомобілем відповідно до ТД (пункт 1.3.3 Додатку 1 ТД про документи на транспортний засіб; п. 43 та 44 Особливостей) (додаток 1 додається)
Усі ці положення прямо суперечать вимогам тендерної документації щодо місця надання послуг, кваліфікації персоналу та матеріально-технічного забезпечення
2. Про твердження Скаржника про порушення пункту 43 Особливостей.
Замовником встановлено не технічні невідповідності, які могли бути усунені згідно з пунктом 43 Особливостей, а суттєві невідповідності вимогам предмета закупівлі.
Вони стосуються:
– організації процесу надання послуг у конкретному місці;
– наявності необхідних ресурсів для виконання умов договору;
– відсутності підтвердження фактичної можливості надання послуг.
3. Обґрунтованість позиції Замовника.
Відхилення здійснене відповідно до:
– абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей — через невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації;
– ст. 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» — щодо вимог до кваліфікації учасників та змісту тендерної документації.
Такі порушення не підлягають виправленню через механізм п.43, оскільки вони не є “помилками в інформації/документах”, а суттєвою невідповідністю кваліфікаційним вимогам.
13.10.2025 року від ТОВ РАМЕДАС Україна надійшла вимога про скасування прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції. 14.10.2025 року замовник дав відповідь на вимогу (відповідь додається).
Тендерна пропозиція ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» не відповідає вимогам тендерної документації, що зафіксовано у Протоколі №105 від 09.10.2025. Усі підстави відхилення документально підтверджені, і замовник діяв виключно у межах та спосіб, визначений законодавством, з дотриманням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і максимальної ефективності витрачання бюджетних коштів, відповідно до законодавства, положень тендерної документації та конкретних пунктів Особливостей публічних закупівель.
Дата опублікування:
21.10.2025 10:13
Номер:
9e21986e642d42f09f015ec62f0bd2fa
Тема запиту:
Додаткові пояснення по скарзі у сфері публічних закупівель
Текст запиту:
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник) подало до Органу оскарження у сфері публічних закупівель скаргу (далі – Скарга), яку прийняту до розгляду.
З метою повного та всебічного розгляду Скарги, з урахуванням наданих Замовником Пояснень по суті Скарги, вважаємо за необхідне надати наступні додаткові пояснення за відповідними пунктами Скарги.
1. Підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). При цьому, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.
Документація містить вимогу про надання документів, що підтверджують трудові відносини учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1, та встановлює перелік документів, якими підтверджується такі правовідносини, який не є вичерпним та містить, серед іншого, наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності).
Документація не містить окремих вимог щодо конкретного місця виконання працівником своїх трудових обов’язків, в т.ч. щодо структурного підрозділу, в якому має працювати працівник.
В той же час, надані Скаржником документи у повній відповідності до вимог Документації підтверджують трудові відносини Скаржника з відповідними працівниками, тобто підтверджують, що такі працівники працевлаштовані саме у Скаржника (ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА»).
2. Документація, зокрема, пункт 1.1 Додаток 1 ТД про кваліфікаційні критерії, на який Замовник посилається у своїх Поясненнях, не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження наявності у учасника саме працівника-водія.
3. Документацією не встановлено окремих вимог до приміщення/будівлі/окремої частини приміщення, зазначених у п. 1.3.1 п. 1.3 Додатку 1 до ТД, зокрема, щодо функціонального призначення таких приміщень (виробничі, складські тощо), щодо місця розташування тощо.
Наведені Замовником в Поясненнях аргументи та міркування жодним чином не спростовують доводів Скаржника, зазначені у Скарзі.
Більше того, такі аргументи та міркування є абсолютно неспроможними, оскільки Замовник хибно ототожнює складські приміщення, де зберігаються продукти харчування, інформацію та відповідні документи про які надав Скаржник, з виробничими приміщеннями, де відбувається приготування їжі.
4. Документацією, зокрема пунктом 1.3.3 Додатку 1 ТД про документи на транспортний засіб, на який Замовник посилається у своїх Поясненнях, не встановлено вимоги про надання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу для підтвердження наявності транспортного засобу в учасника на праві володіння та/або користування (на правах оренди).
Просимо врахувати дані додаткові пояснення при розгляді Скарги.
Дата опублікування:
24.10.2025 15:18
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
Номер:
6d61056c9db24eb28cb4684f21bf1b67
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-29-006496-a.c1
Назва:
Вимога про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
Вимога:
Шановний Замовнику!
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Вами було відхилено тендерну пропозицію Учасника – ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА».
Однак, Учасник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції, в т.ч. з наведеним у Протоколі № 105 від 10.10.2025 (далі – Протокол) обґрунтуванням, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник у Протоколі констатує, шо ним виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником у Протоколі встановлено наступні невідповідності:
«1. Працівники, які пропонуються для надання послуг, мають місце працевлаштування у м. Рівне (ліцей № 15), що не забезпечує виконання послуг у м. Сміла.
Пункт 4.3 ТД встановлює місце надання послуг:
«Україна, 20706, Черкаська обл., м.Сміла, вул. Б.Хмельницького, 51 А, їдальня Смілянської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №7 Смілянської міської ради Черкаської області».
2. Відсутній працівник-водій, необхідний для експлуатації автомобіля, передбаченого для надання послуг; наявність автомобіля без кваліфікованого водія не дозволяє виконати умови договору
Пункт 1.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» встановлював вимогу:
«*Документи, що підтверджують трудові відносини (учасник може надати один з таких документів):
1) трудова книжка;
2) наказ про призначення на посаду, наказ про сумісництво (за наявності);
3) інші документи, передбачені законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками».
3. Для зберігання та підготовки харчових продуктів учасник пропонує складські приміщення у м. Луцьк, що логістично унеможливлює своєчасне та безпечне надання послуг у м. Сміла (пункт1.3.1 Додатка 1 до ТД про «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази»)
4. Учасник не надав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, який відповідно до законодавства посвідчує право власності, що є обов’язковою вимогою тендерної документації. Подані договір оренди та акт передачі автомобіля не підтверджують право користування автомобілем без реєстраційного документу.
Пункт 1.3.3 Додатку 1 до ТД про документи на транспортний засіб вимагав:
«1.3.3. Документи, що підтверджують право власності або користування транспортним засобом:
1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу або інший документ, який відповідно до законодавства, посвідчує право власності (обліку);
2) договори оренди / суборенди, лізингу / сублізингу транспортного засобу, договори про надання послуг та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо транспортний засіб належить учаснику не на праві власності);
3) акт приймання-передачі транспортного засобу або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених вище, або законодавством, що підтверджують передачу учаснику транспортного засобу».
Водночас, Замовником не було розміщене у строк, не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому Замовник у Протоколі стверджує, що документи, які учасник подав у складі тендерної пропозиції, не відповідають вимогам тендерної документації. З огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі.
Відповідно до п. 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак, для аргументації відхилення згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не було встановлено невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а щодо невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей є незаконним.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», з наведеною у Протоколі аргументацією, є необґрунтованим й неправомірним, та відповідно порушує права та інтереси Учасника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
Таким чином, Замовник повинен скасувати прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА».
У разі відсутності реагування з боку Замовника, змушені будемо звернутися до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на відхилення тендерної пропозиції.pdf 13.10.2025 16:14
- ПРОТОКОЛ №107 відповідь на вимогу.doc 14.10.2025 15:51
Дата подачі:
13.10.2025 16:14
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про освіту” та ст. 22 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, держава гарантує забезпечення учнів безоплатним гарячим харчуванням. Організація такого харчування є одним із обов’язкових заходів забезпечення права дітей на освіту та соціальний захист.
Крім того, звертаємо увагу, що необґрунтоване затягування процедури закупівлі створює ризики для своєчасного забезпечення учнів гарячим харчуванням у закладі освіти, що є невід’ємним правом дітей на освіту та соціальний захист відповідно до ст. 5 Закону України “Про освіту” та ст. 22 Закону України “Про повну загальну середню освіту”. Такі дії учасника можуть розцінюватися як порушення прав дітей та затримка виконання обов’язків замовника щодо організації харчування.
Замовником розглянуто вимогу ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» щодо рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
Повідомляємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції прийнято відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (зі змінами).
Виявлені порушення у складі пропозиції не належать до категорії невідповідностей, що можуть бути усунуті відповідно до пункту 43 Особливостей, тому що учасник при розгляді тендерної документація бачив територіальне місце надання послуг (аутсорсинг) та надав документи:
– складські приміщення, визначені у довідці учасника, розташовані у м. Луцьк, Волинської області та місце працевлаштування працівників (м. Рівне, Рівненська область) не відповідає місцю надання послуг (м. Сміла, Черкаська область), що унеможливлює забезпечення належного зберігання та транспортування продуктів харчування до м. Сміла із дотриманням санітарних норм щодо температури страв (гарячі страви не нижче +60°С, супи і бульйони +75°С при подачі) та часу доставки (не більше 30–60 хвилин) відповідно до ДСанПіН 5.5.2.008-01. Замовник зазначає, що предмет закупівлі передбачає надання послуг організації харчування (аутсорсинг), який вимагає безпосереднє приготуванням їжі в харчоблоці навчального закладу, розташованого у м.Сміла Черкаської обл.. Через велику відстань, доставка гарячих страв у належній температурі та у визначений термін неможлива, навіть із термоконтейнерами, що використовуються в кейтерингових послугах.
Таким чином пропозиція учасника фактично є кейтеринг із віддаленою кухнею, де персонал та складські приміщення розташовані територіально в містах інших областей не суміжних з Черкаською областю, що є порушенням вимог до термінів доставки та температурного режиму страв. Це означає, що пропозиція такого учасника порушує вимоги ДСанПіН і ТД.
Таке виконання послуг не відповідає умовам тендерної документації щодо аутсорсингу та організації харчування у закладі освіти.
Також відсутні дані, які вимагались ТД:
– документи, що підтверджують право власності/обліку транспортного засобу (свідоцтво про реєстрацію), який вимагався тендерною документацією;
– на працівника-водія, необхідного для використання транспортного засобу, передбаченого для виконання умов закупівлі.
Зазначені порушення стосуються суттєвих умов тендерної документації та предмета закупівлі, тобто безпосередньо впливають на можливість виконання послуг.
Вони не є “невідповідностями в інформації або документах”, які могли б бути усунуті за процедурою, визначеною пунктом 43 Особливостей, тому підстав для направлення повідомлення про усунення таких невідповідностей не було.
Інформацію про відхилення пропозиції було оприлюднено в електронній системі закупівель у встановлений строк, із зазначенням усіх причин відхилення та посиланням на норми Особливостей і тендерної документації.
Таким чином, рішення замовника є законним, обґрунтованим і прийнятим у межах повноважень, передбачених законодавством. Пропозиція учасника не забезпечує виконання умов тендерної документації та прав дітей на безпечне та своєчасне харчування, що є достатньою підставою для її відхилення. Підстав для його скасування немає.
З повагою Смілянська ЗОШ №7 Смілянської міської ради Черкаської області.
Статус вимоги:
Відхилено