-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вулиці Миру у селі Копинівці Мукачівського району
Завершена
17 521 789.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
26.09.2025 14:46 - 23.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
b46b7e4bd44b4956b2a17fb85a348cc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-26-009472-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Атестат виробництва БЛЕКГОЛД.pdf 07.10.2025 17:54
- Овсієнко Свідоцтво про шлюб.pdf 07.10.2025 17:54
- Диплом Овсієнко.pdf 07.10.2025 17:54
- Скарга вулиці Миру у селі Копинівці Мукачівського району.docx 07.10.2025 17:54
- Наказ 97 НАКАЗ ОВСІЄНКО.pdf 07.10.2025 17:54
- Сертифікат відповідності сумішей Блекголд .pdf 07.10.2025 17:54
- Скарга вулиці Миру у селі Копинівці Мукачівського району.pdf 07.10.2025 17:54
- Скарга вулиці Миру у селі Копинівці Мукачівського району.pdf.asice.zip 07.10.2025 17:54
- sign.p7s 07.10.2025 17:58
- рішення від 09.10.2025 №15287.pdf 09.10.2025 14:02
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2025 №15673.pdf 17.10.2025 11:58
- рішення від 16.10.2025 №15673.pdf 20.10.2025 17:43
- Пояснення скарга Копинівці.docx 10.10.2025 13:27
- Пояснення.pdf 10.10.2025 13:27
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 21.10.2025 15:19
- Протокол внесення змін.PDF 21.10.2025 15:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2025 18:54
Дата розгляду скарги:
16.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2025 14:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.10.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником:
21.10.2025 15:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16 жовтня 2025 р. №15673-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
72d0db248a1e4ab79cc71011601ba32f
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скарга
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
дискримінаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
f16220405e064b5e9ea23d3676fb5cf9
Тема запиту:
Пояснення на скаргу
Текст запиту:
Івановецькою сільською радою (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з Особливостями) на закупівлю робіт: «Капітальний ремонт вулиці Миру у селі Копинівці Мукачівського району» номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-09-26-009472-a.
Кінцевий строк для подання пропозицій було встановлено на 11.10.2025 року до 00:00 год.
07.10.2025 учасником ТОВ «АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД «ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ» було подано скаргу з ідентифікатором UA-2025-09-26-009472-a.с1 щодо тендерної документації.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) № 15287-р/пк-пз від 09.10.2025 року Замовника було зобов’язано протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування встановлено Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ( далі – Особливості).
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), основними принципами здійснення закупівель є:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
У відповідності до ч.3, 5 ст. 5 Закону, Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Ознайомившись зі змістом, надаємо наступні пояснення по суті скарги.
1. ЩОДО СЕРТИФІКАТУ ВИКОНАВЦЯ РОБІТ
Скаржник зазначає, що виконавець робіт Овсієнко Вікторія Сергіївна не є сертифікованим згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 та не має сертифікату фахівця будівельної галузі, виданого органом з сертифікації персоналу, акредитованим на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019; не має копії атестату про акредитацію з додатком.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Відповідно до цієї норми, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів та вимоги до них, які мають бути надані учасником, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Розділ 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи», які затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249 передбачають кваліфікаційні характеристики до виконавця робіт, зокрема, передбачається, що він здійснює безпосереднє керівництво
будівництвом, забезпечує виконання виробничих завдань відповідно до графіків і проектів виконання будівельних, монтажних, ремонтно-будівельних, дорожньо-будівельних робіт (надалі – будівельно монтажних робіт), введення об'єктів у дію у встановлені строки. Забезпечує додержання технологічної послідовності під час виконання будівельно-монтажних робіт. Організовує виконання будівельно-монтажних робіт згідно з проектною та технологічною документацією, будівельними нормами та правилами, технічними умовами й іншими нормативними документами. Створює безпечні умови праці; навчає робітників безпечним методам виконання робіт, проводить виробничий інструктаж безпосередньо на робочому місці, про що робить запис у
спеціальному журналі обліку інструктажів, тощо.
Виконавець робіт повинен знати: постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші матеріали, що є визначальними для забезпечення
діяльності будівництва; організацію та технологію будівельного виробництва; проектно-кошторисну документацію на об'єкти, що будуються; будівельні норми та правила; норми виробітку та розцінки; технічні умови виконання й приймання будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних робіт (днопоглиблювальних, капітальних виправних та колійних, з вишкобудування, з ремонту та налагоджування енергетичного устаткування); форми та системи оплати праці працівників; порядок взаємовідносин із замовниками та субпідрядними організаціями; порядок проведення торгів (тендерів), укладання та виконання контрактів (договорів); систему інженерної підготовки будівельного виробництва; основи економіки, організації праці й управління будівництвом; передовий вітчизняний та зарубіжний досвід організації будівельного виробництва; основи трудового законодавства; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії, протипожежного захисту й охорони навколишнього середовища.
Сертифікат виконавця робіт згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» підтверджує володіння необхідними знаннями щодо цих норм і забезпечує їх системне дотримання на всіх етапах виконання робіт.
Дороги є об'єктами підвищеної небезпеки, тому навіть дрібний ремонт має проводитися грамотно. Некваліфіковане виконання може спричинити аварійні ситуації. Сертифікований фахівець розуміє, як уникнути ризиків і не порушити організацію руху під час ремонту.
Таким чином, вимога щодо наявності Виконавця робіт, що є сертифікованим фахівцем будівельної галузі згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та має оригінал чинного на весь період надання послуг за предметом закупівлі сертифікат фахівця будівельної галузі, виданий органом з сертифікації персоналу, акредитованим на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019; копію атестату про акредитацію з додатком жодним чином не є дискримінаційною та не суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки будь-який учасник незалежно від організаційно-правової форми чи форми власності може мати у штаті або залучати для виконання таких робіт відповідного кваліфікованого працівника. Кожен з потенційних учасників є вільним та не обмеженим в отриманні таких документів.
2. Щодо лабораторних випробувань асфальтобетонних сумішей
У пункті 4 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації та пункті 4 Розділу 7 Додатку 6 до тендерної документації міститься вимога, що Учасник надає у складі пропозиції документи на підтвердження виконання залученою Учасником лабораторією, лабораторних випробувань асфальтобетонних сумішей, аналогічних необхідним для надання послуг по даній закупівлі, а саме протокол випробувань.
Скаржник вважає, що вимога щодо необхідності надання протоколу лабораторних випробувань асфальтобетонних сумішей, аналогічний необхідним для надання послуг по даній закупівлі, є дискримінаційною та прописано під конкретного учасника.
Зазначає, що вимога щодо надання протоколів лабораторних випробувань асфальтобетонних сумішей, необхідним для надання послуг по даній закупівлі:
- не має впливу на якість виконання робіт;
- створює необґрунтовані бар’єри для участі.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, Замовник має право вимагати документи, що підтверджують технічну спроможність учасника, якщо такі документи прямо пов’язані з предметом закупівлі та не обмежують коло потенційних учасників.
Лабораторні випробування асфальтобетонних сумішей є невід’ємним етапом контролю якості матеріалів при виконанні дорожніх робіт, тому вимога щодо надання відповідного протоколу безпосередньо спрямована на забезпечення якості та надійності виконання робіт.
Крім цього, Тендерною документацією встановлено, та не оскаржується Скаржником, що Учасник повинен надати Документ (ти) про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України, а саме: свідоцтво (рішення) про атестацію (сертифікацію) або атестат про акредитацію або сертифікат про відповідність, тощо, яке(ий) підтверджує компетентність випробувальної лабораторії або випробувального центру вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT), з додатком де вказано галузь атестації (сертифікації), сферу акредитації, тощо, на випробування асфальтобетонних сумішей та дійсне (чинне) на дату його подання Учасником.
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) ( далі – ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019) визначає загальні вимоги до компетентності, неупередженості та стійкого функціювання лабораторій. Цей стандарт застосовується до будь-яких організацій, що здійснюють лабораторну діяльність, незалежно від чисельності персоналу.
Згідно п. 7.8.1.2 ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019, результати потрібно надавати чітко, зрозуміло, однозначно та об’єктивно, як правило, у вигляді звіту (наприклад, протоколу випробування, сертифіката калібрування або звіту про відбирання зразків) і потрібно долучати всю інформацію, погоджену із замовником та необхідну для тлумачення результатів, а також усю інформацію, що вимагає використаний метод. Усі видані звіти потрібно зберігати як технічні записи.
Згідно п. 1.1. – 1.2. ДСТУ Б В.2.7-319:2016 Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Методи випробувань (далі - ДСТУ Б В.2.7-319:2016), цей стандарт поширюється на асфальтобетонні суміші та асфальтобетон, асфальтобетонні суміші на основі дорожніх бітумів, модифікованих полімерами (далі - БМП), та асфальтобетон на основі БМП, щебенево-мастикові асфальтобетонні суміші та щебенево-мастиковий асфальтобетон на цих в'яжучих, литі асфальтобетонні суміші та литий асфальтобетон, що використовують для влаштування верхніх та нижніх шарів покриття автомобільних доріг загального користування, аеродромів, мостів, вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відомчих (технологічних) автомобільних доріг та автомобільних доріг на приватних територіях та встановлює методи їх випробувань.
Методи випробувань використовуються при: проектуванні складів асфальтобетонних сумішей (далі - сумішей); контролі якості сумішей, виготовлених у виробничих умовах; контролі якості укладання та ущільнення сумішей; контролі якості асфальтобетонів, відібраних з дорожніх шарів у вигляді вирубок чи кернів шляхом випробування спеціально підготовлених або виготовлених з них зразків.
Відповідно до п.4.1. ДСТУ Б В.2.7-319:2016, для контролю якості сумішей, що виготовляються у виробничих змішувальних установках, проби починають відбирати після налагодження та стабілізації технологічних процесів випуску суміші після початку її приготування. Для випробування використовують об'єднану пробу, складену з чотирьох ретельно перемішаних між собою окремих проб, відібраних з сумішей одного складу, що випускаються на одному асфальтозмішувачі протягом зміни.
ДСТУ Б В.2.7-119:2011 Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови ( далі - ДСТУ Б В.2.7-119:2011) поширюється на асфальтобетонні суміші й асфальтобетон для автомобільних доріг загального користування, аеродромів, мостів, вулиць, доріг і площ міських та сільських поселень, доріг і майданчиків промислових та сільськогосподарських підприємств тощо. Згідно п.7.8., 7.10 ДСТУ Б В.2.7-119:2011, періодичний контроль якості суміші проводять один раз на місяць або виконують для кожного нового складу суміші.
При контролі якості продукції визначають показники фізико-механічних властивостей асфальтобетону згідно з таблицею 14 і встановлюють їх відповідність вимогам цього стандарту. Перелік приймально-здавальних і періодичних випробувань може бути доповнений відповідно до вимог галузевих і (або) відомчих нормативних документів.
Таким чином, якість асфальтобетонних сумішей підлягає обов’язковому підтвердженню результатами лабораторних випробувань, які здійснюються акредитованими лабораторіями.
Відсутність таких протоколів унеможливлює об’єктивну оцінку відповідності фактичних фізико-механічних властивостей суміші вимогам нормативних документів.
Скаржник зазначає, що має залучену вимірювальної лабораторії ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ», яка має право проводити відповідні випробування щодо надання послуг з проведення випробувань будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, згідно договору про надання послуг №010425/01 від 01 квітня 2025 року, який додається до скарги. Проте Скаржник не має відповідних протоколів лабораторних випробувань асфальтобетонних сумішей необхідних для надання послуг по даній закупівлі від вимірювальної лабораторії.
Однак, копію зазначеного договору не долучено до скарги. Отже, Скаржник не довів, що залучена ним лабораторія має право проводити відповідні випробування асфальтобетонних сумішей, аналогічних необхідним для предмета закупівлі.
Вимога Замовника про надання протоколу випробувань у цьому випадку має об’єктивний характер, адже дозволяє перевірити не лише наявність договору, а й реальну спроможність лабораторії виконувати необхідні дослідження.
Усі учасники мають рівні можливості надати протоколи випробувань асфальтобетонних сумішей, виконані будь-якою акредитованою лабораторією відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019.Отже, вимога є загальною, прозорою і недискримінаційною.
Таким чином, підстав для внесення змін до тендерної документації у цій частині відсутні.
Отже, вимога про надання протоколу лабораторних випробувань є правомірною, обґрунтованою та спрямованою виключно на забезпечення належної якості робіт та безпечності дорожнього покриття.
Виходячи з наведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
1. Відмовити в задоволенні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "АСФАЛЬТНО-БЕТОННИЙ ЗАВОД "ЄВРОБУД-АСФАЛЬТ" (код ЄДРПОУ: 42094651).
Дата опублікування:
10.10.2025 13:27