• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

(ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) –Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-09 Мукачево-Рахів- Богородчани-Івано-Франківськ-Рогатин- Бібрка-Львів на ділянці км 235+150 - км 235+900 в Івано-Франківській області

Завершена

300 615 493.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.09.2025 18:16 - 17.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: afe8ec85885e431bbee9b0189abcd94a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-014390-a.a2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 16:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.10.2025 12:35
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО ", Чумакова Леся Володимирівна 380633503516 edbkv555@gmail.com http://edb.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 097d7cc098c94f56be7351030ebd2173
Заголовок пункту скарги: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» на положення тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Порушення пов'язані з вимогами законодавства
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження


Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА, що стосується тендерної документації

Номер: 6844d9edbc4c4c4397448a4db95903e9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-22-014390-a.c1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: 22.09.2025 Службою відновлення та розвитку інфраструктури в Івано-Франківській області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) –Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-09 Мукачево-Рахів- Богородчани-Івано-Франківськ-Рогатин- Бібрка-Львів на ділянці км 235+150 - км 235+900 в Івано-Франківській області, ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-22-014390-a. Товариством з обмеженою відповідальністю «АЗВІРТ» (далі – Скаржник) було прийнято рішення взяти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з чим було детально вивчено тендерну документацію Замовника щодо умов проведення тендеру. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись з вимогами тендерної документації Скаржником було встановлено, що положення тендерної документації містять дискримінаційний характер, що порушує його права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення тендерної пропозиції. У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 14:40
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.10.2025 12:33
Автор: AzVirt MMC, Юсубов Рауф 994558756915 RAUF_YUSUBOV@AZVIRT.COM http://www.azvirt.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f9167719cbf1476bae7d43dbb358fa65
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо основних (ключових) видів робіт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено наступні основні (ключові) види робіт для виконання робіт.
1. Улаштування залiзобетонних буронабивних паль - 164,8 м3 конструктивного об'єму палі;
2. Установлення стрiловими кранами на опори автодорожних мостiв залiзобетонних балок - 4,2 балки (плити) прогонової будови;
3. Влаштування тіла опори із збiрних залiзобетонних пустотних блоків - 31,0 м3 збірних конструкцій;
4. Улаштування з монолітного залізобетону ростверку- 275,7 м3;
5. Улаштування заповненого деформацiйного шва - 8,4 пог.м деформаційного шва;
6. Установлення природних бортових каменів - 10,8 м;
7. Влаштування нижнього шару покриття із гарячої щільної крупнозернистої асфальтобетонної суміші - 742,1 м2;
8. Улаштування верхнього шару покриття із щебенево-мастикової асфальтобетонної сумiшi - 2271,2 м2;
9. Влаштування нижнього шару покриття із гарячої щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші - 70,7 м2;
10. Улаштування верхнього шару дорожнього одягу із гарячої щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші - 47,6 м2;
11. Улаштування покриття із гарячої щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші - 282,9 м2;
12. Встановлення металевого оцинкованого бар'єрного огородження - 10,8 м;
13. Установлення металевого оцинкованого перильного огородження - 220,5 м;
14. Установлення опор вуличного освітлення з металевих труб - 9 шт;
15. Установлення світильників - 9 світильників.
Зазначеними вище вимогами Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори, але з переліком інших видів робіт, у тому числі і Скаржнику.
Скаржнику перш за все не зрозуміло, чому з більш ніж 400 видів робіт, виконання яких передбачено Технічним завданням (додаток 3 до тендерної документації), Замовник висуває вимоги щодо мінімально допустимих обсягів щодо лише 15 з них.
Крім того, Замовником визначені як основні (ключові) види робіт, які ВЗАГАЛІ не передбачені Технічним завданням (додаток 3 до тендерної документації). Зокрема, пункти 2,3,5,6 та 10 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації відсутні у Відомості робіт додатку 3 до тендерної документації.
Зокрема, Технічне завдання додатку 3 до тендерної документації містить наступні види робіт:
1. «Монтаж залiзобетонних балок прогонової будови». Такий вид робіт як «Установлення стрiловими кранами на опори автодорожних мостiв залiзобетонних балок», як це зазначено у пункті 2 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації, відсутнє.
2. «Спорудження тіла опори із збiрних залiзобетонних блоків». Такий вид робіт як «Влаштування тіла опори із збiрних залiзобетонних пустотних блоків», як це зазначено у пункті 3 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації, відсутнє.
3. «Влаштування деформаційного шва». Такий вид робіт як «Улаштування заповненого деформацiйного шва», як це зазначено у пункті 5 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації, відсутнє.
4. «Влаштування бордюра з природнього каменю на цементному розчині». Такий вид робіт як «Установлення природних бортових каменів», як це зазначено у пункті 6 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації, відсутнє.
5. «Влаштування верхнього шару покриття із гарячої щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші». Такий вид робіт як «Улаштування верхнього шару дорожнього одягу із гарячої щільної дрібнозернистої асфальтобетонної суміші», як це зазначено у пункті 10 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації, відсутнє.
Таким чином, Замовник вибірково вніс до переліку основних (ключових) видів робіт ті, що не передбачені Технічним завданням додатку 3 до тендерної документації або навмисно переіменовані, що свідчить про заздалегідь визначеного переможця даної закупівлі, у якого ймовірно не весь перелік основних робіт є ідентичним до згаданого технічного завдання.
Решта основних (ключових) видів робіт таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації є ідентичними між собою за складом робіт, однак відрізняються за окремими суб’єктивно відібраними Замовником критеріями. Наприклад пунктами 7 та 9 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації передбачені ідентичні види робіт, а саме «Влаштування нижнього шару покриття із гарячої щільної асфальтобетонної суміші, однак відрізняються вони лише тим, що пунктом 7 передбачено тип такої суміші як «крупнозерниста», а пунктом 9 - «дрібнозерниста». Аналогічно як і по пунктам 8 та 10 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації такий вид робіт як «улаштування верхнього шару покриття із асфальтобетонної суміші» виділений у два окремих види за типом суміші – «щебенево-мастикова» та «гаряча щільна дрібнозерниста». У пункті 12 Замовник передбачив, що документально має бути підтверджене саме «оцинковане» бар'єрне огородження.
Технологія зазначених вище видів робіт, витрати труда робітників-будівельників та машиністів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів, витрат будівельних матеріалів є ідентичними, однак встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) до тих учасників, у тому числі і Скаржника, які не мають в рамках виконуваних договорів саме таких видів чи обсягів окремих виконаних робіт, проте мають досвід виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЗВІРТ» має значний досвід виконання аналогічних робіт/надання аналогічних послуг, які передбачалися умовами договорів з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, поточного ремонту тощо. Але з усього великого багаторічного досвіду Скаржника, відповідати абсолютно всім вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє його можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Зокрема, в якості документального підтвердження (доказів) Скаржник завантажує до даної скарги договір від 06.05.2021 № 09-ХТҮ/21, укладений з ТОВ «Дорожня Експлуатація Спеціального Призначення №16». Предметом даного договору є будівельно-монтажні роботи за проектом будівництва автомобільної дороги «Фузулі – Гадрут», договір виконаний на 100%, що повністю відповідає визначенню аналогічного договору у тендерній документації по даній закупівлі.
В рамках даного договору ТОВ «АЗВІРТ» виконувало наступні роботи, що підтверджуються документом приймання виконаних робіт – актом остаточної прийому-передачі робіт від 02.08.2023:
1. Нижній шар з асфальтобетонної суміші у обсязі 38 692,10 м3 (241 825,625 м2). Зазначений обсяг значно перевищує обсяги основних робіт, встановлених Замовником, однак відсутність вказівки на те, чи була така суміш «крупнозерниста» чи «дрібнозерниста», більш того відсутність розподілення за типом сумішей виду робіт на два окремі, унеможливлює прийняти участь у даній закупівлі.
2. Верхній шар із модифікованої полімер-бітумної асфальтобетонної суміші в обсязі 11 359,73 м3 (227 194,6 м2). Зазначений обсяг значно перевищує обсяги основних робіт, встановлених Замовником, однак зазначення іншого типу асфальтобетону («щебенево-мастикової» або «гарячої щільної дрібнозернистої» типу асфальтобетонної суміші) унеможливлює прийняти участь Скаржника у даній закупівлі.
3. Встановлення металевих бар’єрних огорож у обсязі 9800 м. Зазначений обсяг значно перевищує обсяги основних робіт, встановлених Замовником, однак, відсутність вказівки на те, що при виконанні цих робіт використовувалось саме «оцинковане» бар'єрне огородження, унеможливлює прийняти участь у даній закупівлі.
02.10.2025 Замовником було внесено зміни до тендерної документації та доповнено розділ 2 додатку 1 до неї текстом наступного змісту:
«У разі, якщо учасник надає аналогічний договір, який виконано за межами України, і якщо найменування видів робіт відрізняється від тих що зазначені у тендерній документації, але при цьому такі види робіт є еквівалентними за своєю суттю, технологією виконанням та обсягом, учасник має право надати еквівалентні види робіт. У такому випадку до документів додається лист-пояснення із відповідним обґрунтуванням еквівалентності робіт, завіреним підписом керівника та печаткою (за наявності). Нотаріально засвідчений переклад договору та всіх додатків до нього українською мовою. Порівняльну таблицю з детальним співставленням назв, обсягів та змісту робіт.».
Однак зазначені зміни не дозволяють учаснику запропонувати еквівалентні види робіт, оскільки виконувані ним роботи не є еквівалентними за своїм обсягом.
Наприклад, в рамках згаданого вище аналогічного договору Скаржник виконував роботи що будівництва мосту довжиною 18 м. В рамках цих робіт Скаржник виконував всі ті види, що передбачені для спорудження мосту у Технічному завданні (додаток 3 до тендерної документації), у тому числі і роботи із улаштування з монолітного залізобетону ростверку, однак у зв’язку відсутністю деталізації технології даного процесу і у зв’язку з тим, що Замовник безпідставно виокремив складові будівництва мосту в основні (ключові) роботи, Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі, а саме підтвердити обсяги еквівалентних видів робіт по кожному із перелічених. Повторно звертаємо увагу Органу оскарження на те, що пункти 2,3,5,6 таблиці 2.2 додатку 1 до тендерної документації відсутні у Відомості робіт додатку 3 до тендерної документації.
У зв’язку із вище наведеним, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, з метою усунення дискримінаційних вимог.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2de2ec81a61647dd85f3b9ce9c133dec
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо інформації згідно таблиці 2.3 додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до таблиці 2.3 додатку 1 до тендерної документації, учасники заповнюють Дані з форми КБ-2в, у тому числі види робіт з форми КБ-2в, номер пункту у формі КБ-2в, шифр/код роботи за формою КБ-2в, номер та дата акту приймання виконаних будівельних робіт по формі КБ-2в та кількість одиниць згідно форми КБ-2в.
Така вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки він є нерезидентом та виконував аналогічний договір поза межами України. Зокрема, в якості документального підтвердження (доказів) Скаржник завантажує до даної скарги договір від 06.05.2021 № 09-ХТҮ/21, укладений з ТОВ «Дорожня Експлуатація Спеціального Призначення №16». Документом, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором є акт остаточної прийому-передачі робіт від 02.08.2023. Зазначений акт не складений за формою КБ-2в та не передбачає шифр/код роботи, яка виконувалась.
У зв’язку із вище наведеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та замінити словосполучення «форма КБ-2в» на «документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором», а також доповнити найменування стовпчику «Шифр/код роботи» словосполученням «за наявності».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6f5dca1e3026410f85ed0afee40c48db
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо мінімального переліку кількості техніки, машин і механізмів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до таблиці 3.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено мінімальний перелік кількості техніки, машин і механізмів.
1. Крани на гусеничному ходу, вантажопiдйомнiсть не менше 25т
2. Віброзаглиблювачі низькочастотні для заглиблювання пальоболонок
3. Крани на автомобільному ходу, вантажопiдйомнiсть до 16т
4. Крани на автомобільному ходу, вантажопiдйомнiсть не менше 25т
5. Екскаватори одноковшеві до V=0,25м3
6. Екскаватори одноковшеві до V=0,4м3
7. Екскаватори одноковшеві до V=1,25м3,
8. Екскаватори одноковшеві до V=1,5м3
9. Асфальтоукладальники універсальні, продуктивність не менше 900 т/год
10. Автомобілі бортові, вантажопідйомність до 10 т
11. Автомобілі-самоскиди, вантажопідйомність від 15 т
12. Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13 т
13. Котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т
14. Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8 т
15. Котки дорожні самохідні грунтові, маса 19 т
16. Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність до 3 т
17. Автогрейдери середнього типу, потужність не менше 99 кВт (135к.с.)
18. Машина для встановлення стовпчиків огородження
19. Бульдозери, потужність не менше79 кВт (108к.с)
20. Бульдозери, потужність не менше 121 кВт (165 к.с.)
21. Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів, ширина фрезерування 2000 мм
22. Машини маркірувальні самохідні
23. Автогудронатори, місткість не менше 10000 л
24. Машини поливально-мийні, місткість не менше 6000л

Як вбачається із тендерної документації, Замовник встановив вибірково чіткі технічні характеристики до техніки, машин і механізмів (пункти 12-15, 21), обмеження «до» (пункти 3, 5-8, 10, 16) та «не менше» (1, 4, 9, 11, 17, 19, 20, 23, 24).
По-перше, такий вибірковий підхід дискримінує Скаржника та унеможливлює прийняти участь у даній закупівлі. Додаток 3 до тендерної документації містить відомість ресурсів, де наведені точні параметри дорожніх машин та механізмів, які буде залучена до виконання робіт, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вибірково визначив, що частина з зазначеної техніки має бути підтверджена учасниками закупівлі у якості кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» з ідентичними параметрами, а частина обмежена «до» встановленого параметру або «не менше» такого параметру, що свідчить про заздалегідь визначеного переможця даної закупівлі, у якого ймовірно не весь перелік техніки, машин і механізмів є ідентичним до Відомості ресурсів.
По-друге, вимоги по пунктам 12-15, 21 взагалі унеможливлюють застосування еквівалентів. Встановлення точних характеристик (маса, вантажопідйомність тощо) без можливості подати еквівалентну техніку (аналогічної ефективності або призначення) обмежує конкуренцію та суперечить частині четвертій статті 22 Закону.
Зокрема, планує залучити до виконання робіт, що є предметом даної закупівлі, субпідрядника – товариство з обмеженою відповідальністю «КАРПАТ-БУД», в якого є діючі договори оренди техніки щодо користування наступними машинами (договори завантажені Скаржником до даної скарги в якості документального підтвердження (доказів)):

1. Згідно договору оренди від 09.09.2025 № ОР-1-2025, укладеного з ТОВ «ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ»
1.1. Коток дорожний HAMM HD 75.4
1.2. Коток дорожний HAMM HD75.4K
1.3. Каток дорожній (комбінований) HAMM DV 90 TV
1.4. Коток дорожній HAMM HD 90
1.5. Навантажувач фронтальний LG956L


2. Згідно договору оренди від 01.01.2024 № ОР-2-2024, укладеного з ТОВ «АЛОВ»:
2.1. Навантажувач фронтальний XCMG ZL50GN
2.2. Коток дорожний HAMM 3414

3. Згідно договору оренди від 01.10.2025 № ОР-10-2025, укладеного з ТОВ «ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ»
3.1. Коток ґрунтовий гладковальцевий BOMAG BW 219 D-5
3.2. Коток дорожний на пневмоколісному ходу HAMM GRW280-16

Так, коток дорожній HAMM HD 90 є дорожнім самохідним вібраційним гладковальцевим котком, однак у зв’язку з тим що він має масу всього на 300 кг менше, ніж вимагається Замовником у пункті 12 (його маса становить 12700 кг) Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі. Аналогічно і з котком HAMM 3414 – похибка у 1240 кг (його маса становить 14 240 кг).
Коток дорожний HAMM GRW280-16 є дорожнім самохідним котком на пневмоколісному ходу, однак у зв’язку з тим що він має масу всього на 310 кг менше, ніж вимагається Замовником у пункті 13 (його маса становить 15 690 кг) Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі.
Котки дорожні HAMM HD 75.4, HAMM HD75.4K, HAMM DV 90 TV є дорожніми самохідними вібраційними гладковальцевими котками, однак у зв’язку з тим що вони несуттєво, але відрізняються за масою на 320 кг менше, на 300 кг та 800 кг більше відповідно, ніж вимагається Замовником у пункті 14 (їх маса становить 7 680 кг, 8 300 кг та 8800 кг відповідно) Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі.
Коток дорожний BOMAG BW 219 D-5 є дорожнім самохідним ґрунтовим котком, однак у зв’язку з тим що він має масу на 400 кг більше, ніж вимагається Замовником у пункті 15 (його маса становить 19 400 кг) Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі.
Вимоги Замовника щодо маси дорожніх котків, визначені у тендерній документації (пункти 12–15), встановлюють чіткі числові значення маси котка. Однак, при цьому не враховується той факт, що експлуатаційна ефективність котка залежить не від точної ваги у кілограмах, а від його технічних характеристик у сукупності: статичної лінійної сили, амплітуди та частоти вібрації, робочої ширини вальця, передаваної на ґрунт чи асфальтобетон динамічної енергії, технічного стану та ресурсу машини.

Таким чином, котки з масою, що незначно відхиляється від встановлених Замовником вимог за своїми технічними можливостями забезпечують ідентичний або навіть кращий результат ущільнення покриття, ніж ті, що передбачені документацією.

Навантажувач фронтальний LG956L та навантажувач фронтальний XCMG ZL50GN є одноковшевими, однак обидва мають вантажопідйомність 5000 кг, тобто більше 3 т, як про це зазначено Замовником у пункті 16 таблиці 3.2 додатку 1 до тендерної документації. При цьому Скаржнику незрозуміло, яким чином краща у даному випадку за технічними характеристиками техніка, не може бути прийнятною для даної закупівлі. Адже більша вантажопідйомність є беззаперечно кращим показником, оскільки забезпечує вищу продуктивність робіт, сприяє економії часу та зниженню витрат на експлуатацію.

Отже, Скаржник має в наявності має подібну, але невідповідну за характеристиками, техніку, а тому не може прийняти участь у закупівлі, оскільки не має техніку саме з тими характеристиками, які визначені тендерною документацією.
У зв’язку із вище наведеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та передбачити можливість підтвердження відповідності обладнання та техніки шляхом зазначення ширших вимог до їхніх технічних параметрів (із застосуванням діапазону «від … до …» або «не менше …»/«не більше …»), що дозволить допускати еквівалентну техніку з аналогічною ефективністю та призначенням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5e7c6cb592c74ab6be9dac78cee1c488
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо зазначення класифікації суб’єкта господарювання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У розділі V «Перелік інших документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції» додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено подання довідки, що містить відомості про учасника (таблиця 4.1). Зокрема, пункт 12 цієї довідки передбачає зазначення «Класифікації суб’єкта господарювання».
Разом з тим повідомляємо, що такого поняття як «класифікація суб’єкта господарювання» у чинному законодавстві України взагалі не існує. Види суб’єктів господарювання раніше були визначені статтею 55 Господарського кодексу України, зазначений кодекс втратив чинність 28.08.2025, тобто ще до дати оголошення даної закупівлі.
У зв’язку з відсутністю будь-якого юридичного регулювання щодо «класифікації суб’єкта господарювання» невідомо, як саме Замовник на власний розсуд буде розцінювати правильність чи неправильність заповнення цього пункту. Така ситуація створює ризик неоднакового підходу до учасників і може призвести до безпідставного відхилення тендерних пропозицій.
Таким чином, вимога Замовника про заповнення пункту 12 таблиці 4.1 додатку 1 до тендерної документації є юридично некоректною, не відповідає нормам чинного законодавства та створює штучні перепони для учасників закупівлі.
У зв’язку із вище наведеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині та видалити вказаний пункт з довідки, що містить відомості про учасника (таблиця 4.1 додатку 1 до тендерної документації).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 1878e74c0dbf4a2cb0e1d41993f06982
Заголовок пункту скарги: 5. Щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 12 розділу V «Перелік інших документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції» додатку 1 до тендерної документації Замовником установлено, що у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару (устаткування), визначеного пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, закупівля таких робіт здійснюється з урахуванням особливостей, установлених зазначеним пунктом Закону. Постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2025 № 782 відповідно до підпункту 3 пункту 61розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону затверджено Додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва. Ступінь локалізації виробництва товару (устаткування) повинен дорівнювати чи перевищувати 25 відсотків, установлений Законом на 2025 рік. Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган. (перевірка ступеня локалізації виробництва за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/search/products).
У пункті 12.1 зазначеного розділу визначено, що Учасник надає гарантійний лист про те, що у разі визначення його переможцем торгів, він гарантує одночасно при передачі товару (устаткування), надати фактичну калькуляцію собівартості товару (устаткування) для оприлюднення замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання Договору про закупівлю відповідно до п.13 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 № 861.
Разом з тим, Замовником при встановленні зазначених вимог не враховано положення пункту 3 Особливостей: «Положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються замовниками у разі:
здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”.
Таким чином, вимоги тендерної документації в чинній редакції не враховують встановлені законодавством виключення та фактично створюють ризик дискримінації учасників (в тому числі Скаржника), які постачають товари походженням із країн, які є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі” .
У таких випадках за результатами даної закупівлі договір може бути укладений щодо предмета закупівлі, який внесено до Переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації, однак до якого не застосовується вимога щодо підтвердження ступеню локалізації у зв’язку із застосуванням пункту 3 Особливостей.
У зв’язку із вище наведеним просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, доповнивши зазначений пункт положенням про виключення, визначені пунктом 3 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження